Trikes og kørekort
Fra : Per Pedersen

Dato : 26-04-01 17:35

Under en nu fjernet tråd der hed "Re: Købes: gearkasse til ´85 golf gti"
skrev Micahel følgende indlæg om trikes:

<Det er også mere en bil end det er en motorcykel det kræver også kun
<bilkørekort
<
<Michael
<"Anders Sune Jensen" <anders@tycho.dk> wrote in message

Jeg vil lige fortælle noget som er ganske hovedrystende. Hvis en trike vejer
under 400 kg skal man have MC-kørekort, men vejer den over 400 kg skal man
have bilkørekort. Dybt underligt men sådan er det nu engang.

Med Venlig Hilsen
Per Pedersen

Fra : Torben

Dato : 26-04-01 18:56

hej Per

Kan man få en trike på danske plader???????

Torben Petersen
Kawa Z650

Per Pedersen <per_p@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:WlYF6.247$0z2.16599@news.get2net.dk...

Fra : Niels Drewes

Dato : 26-04-01 20:10

"Per Pedersen" <per_p@wanadoo.dk> wrote in message

> [...]
> under 400 kg skal man have MC-kørekort, men vejer den over 400 kg skal man
> have bilkørekort. Dybt underligt men sådan er det nu engang.

Og over 3500 kg - lastbilkørekort?

Vh

Niels

Fra : Svend Brandt Jensen

Dato : 26-04-01 23:09

Hej.

....er der nogen der ved hvor der står et trike "projekt" og venter på at
blive solgt til mig ?????....

Jeg skal nok lade være med at bruge denne NG til sådanne spørgsmål
igen,...men jeg kunne ikke lade være....!!!

brandt@post2.tele.dk

mvh

Svend

Fra : Armand

Dato : 28-04-01 00:40

> [...]
man
> have bilkørekort. Dybt underligt men sådan er det nu engang.

Der er nu ikke så meget at undres over eftersom at der endnu ikke er
fremstillet trikes på under 400 kg. Derved kan man roligt opbygge sig
det billede af trikes (som biler) som Michael/Anders(?) lægger op til
:-/

--
Armand.