Reparation - reklamation - tidsfrist og ko~
Fra : Mcisten

Dato : 20-02-04 11:38

Hej her i gruppen.

Har 2 problemer med Meidion som skal reparere min pc. Den er købt for ca. 3
mdr. siden.

1)
De har haft den til reparation en måned, men venter på et grafikkort der er
i restordre.
Jeg synes det er for lang tid for et grafikkort som nemt kan skiftes,
desuden opgav de selv 10 dages reparationstid ved inddlevering af pc'ren

I § 78 stk. 4 i købeloven står der den skal repareres indenfor rimelig tid
og udfra tidligere domsafgørelse ligger en måned som skillelinie , især når
det drejer sig om en ukompliceret reparation (de kan blot bruge et
tilsvarende eller bedre grafikkort).

Jeg har derfor tænkt mig at bede dem lade handlen gå tilbage eller bytte til
en tilsvarende.

Hvordan står jeg her ?

Nr. 2 ting er, at Medion oplyser at man ikke må kontakte deres
reparationsafdeling, kun på fax. Man må ikke ringe, maile til dem. Hvis jeg
ringer til supportnummeret får jeg blot at vide man ikke må ringe om
reparationerne.
Det er lidt surt at blive holdt i uvidenhed. Jeg kan selvfølgelig faxe men
vil foretrække at tale med en person.

Men spørgsmålet er om der findes nogen lov eller regulering af dette ?
Eller er det blot markedsføringslovens § 1 der gælder ?

Mvh Mcisten