Adskillelse af krumtap
Fra : Kenn

Dato : 26-04-01 17:42

Hejsa

Jeg har idag skilt min Jawa 350 motor ad for at finde ud af at min krumtap,
har sat sig på et af de midterste lejer.

Hvor på Sj. kan man billigt få skilt sådan en krumtap, og skiftet de to
lejer ?

kenn@primera.dk

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 26-04-01 22:10

> Hvor på Sj. kan man billigt få skilt sådan en krumtap, og skiftet de to
> lejer ?

Billigt er det næppe, men Ingana på Østerbro skulle være ekspert i
krumtappe!

Rasmus

Fra : Kenn

Dato : 27-04-01 00:36

"Rasmus Rosenquist" skrev

> Billigt er det næppe, men Ingana på Østerbro skulle være ekspert i
> krumtappe!

Det har jeg også lige hørt andetsteds. Så jeg vil prøve at tage derind.

Er der nogen der har en ide om hvad sådan en operation vil koste ?

kenn@primera.dk

Fra : Armand

Dato : 27-04-01 13:59

Kenn <dont@spam.me> skrev i en
> "Rasmus Rosenquist" skrev

> Det har jeg også lige hørt andetsteds. Så jeg vil prøve at tage
derind.
> Er der nogen der har en ide om hvad sådan en operation vil koste ?

Forhør dig blot; men lad dig ikke overraske af Jawa's reservedelspriser:
Forhør dig lige på prisen af en ny samlet krumtap samtidig !

--
Armand.
(Der mener at der fornyligt var en MZ-ejer "herinde", der fandt ud af at

Fra : DieselPower

Dato : 27-04-01 19:03

> Armand.
> (Der mener at der fornyligt var en MZ-ejer "herinde", der fandt ud af at
> en ny krumpeter (= dog kun encylindret) var bedre valg end at få
> renoveret)

Yepsen :) en ny koster 230DM til MZ'en fra MZ-B ... har kigget efter en til
en Jawa... og fandt den på denne side http://www.mz-b.de/353/s05.htm ... men
kan ikke finde prisen... men hvis de stadig er så flinke som da jeg købte
fra dem sidst, så kan man nok godt prutte sig til en god pris...

VH
Lars Molnit

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 26-04-01 18:43

Kenn <dont@spam.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:oeYF6.61579$o4.5380756@news010.worldonline.dk...
> [...]
> har sat sig på et af de midterste lejer.
>
> Hvor på Sj. kan man billigt få skilt sådan en krumtap, og skiftet de to

Jeg vil anbefale Brøderene Stevns i Hårlev. Jørgen er en tryllekunstner med
motorer og så er han billig.
Venlig Hilsen Steno
GL1100 1982
CB750 1976

Fra : Kenn

Dato : 27-04-01 14:08

"Steen Holmgaard" skrev

> Jeg vil anbefale Brøderene Stevns i Hårlev. Jørgen er en tryllekunstner
> [...]

Jeg har lige indleveret motoren hos Ingana. D.v.s. Venstre blok, krumtap og
tandhjulet. Jeg fik en kammerat til at hjælpe mig med at skille motoren ad,
men vi kunne ikke få det f... tandhjul af. Vi prøvede med stor aftrækker,
varme og daskede til den med en hammer. Holtug MC måtte også give op, men
Jørgen (Ingana) mente at han sagtens kunne skille den ad.

Så sent som i går var jeg oppe hos Brdr. Stevns i hjembyen Men han havde
vist mere end rigeligt at se til. Han foreslog mig at skifte til en helt ny
krumtap, da han mente at det ville blive dyrere for mig at han skulle skille
den gamle ad, og renovere den.

Hos Ingana får jeg arbejdet udført for ca. 2350,- (incl. adskillelse af de
sidste dele), og han bruger enten SKF lejer eller andre kvalitetslejer (FAG
tror jeg nok de hed).Og en ny krumtap hos Brdr. Stevns ville koste 3000,- og
så sidder der vist nogle Tjekkiske møglejer i.

Jeg hører nærmere fra Ingana om ca. 1½ uge, og håber da det bedste

kenn@primera.dk

Fra : DieselPower

Dato : 27-04-01 07:39

--

"Kenn" <dont@spam.me> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg har idag skilt min Jawa 350 motor ad for at finde ud af at min
krumtap,
> har sat sig på et af de midterste lejer.

Så det godt den er så billig i dele... :)

> Hvor på Sj. kan man billigt få skilt sådan en krumtap, og skiftet de to
> lejer ?

??? en Jawa ??? reperation på krumtappen ??? .... for et ½ år siden var
der en del Jawa glade personer som opreklamerede med at Jawa reservedele var
det billigste man kunne få, og at en MZ var dyr i reservedele... så hvis de
har ret, så vil du kunne få en sprit ny krumtap til under 800Kr.... og jeg
tvivler på at en renovering, eller for den sags skyld bare kiggen på fra et
værksted kan gøres billigere end det :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251/250
Sushi GT-380L

P.S. De 800Kr. er hvad en ny krumtap til en MZ 251 koster fra MZ-Berlin...
han har også Jawa dele.... :) http://www.mz-b.de/