Andet multimedie
bentjuul 3670
skrivebordsbillede
Fra : Laa

Dato : 26-04-01 16:14

Hej NG

Jeg har lige et begynderspørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med:

Jeg har fundet et billede som jeg dekorativt har palceret på desktoppen.
Problemet er bare, at billedet er centreret på skærmen, og jeg vil gerne ha
placeret billedet lidt længere ud mod højre. Er der nogen måder, hvorpå jeg
selv kan justere placeringen af billedet?
Har forsøgt inde under egenskaber -> indstillinger uden held!

På forhånd tak

Hilsen
Lise

Fra : Thomas

Dato : 26-04-01 16:42

> [...]
jeg
> selv kan justere placeringen af billedet?
> Har forsøgt inde under egenskaber -> indstillinger uden held!

Jeg tror den eneste måde at styre det 100% nøjagtigt på, er at lave det hele
i et program som f.eks. Photoshop, Paint Shop Pro, Gimp etc.

Lav et billede i den opløsning som din skærm har og kopier dit
baggrundsbillede ind i et nyt lag og placer det der hvor du gerne vil have
det til at være, når du så bvruger det som baggrundsbillede vil det stå
korrekt.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Laa

Dato : 29-04-01 14:17

Thomas <flash4@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c9faq$1lfh$1@tnews.inet.tele.dk...
> [...]
> det til at være, når du så bvruger det som baggrundsbillede vil det stå

øhm, ok tak... kopierer det ind i et nyt lag??

Fra : notme

Dato : 29-04-01 16:32

> øhm, ok tak... kopierer det ind i et nyt lag??

Hvis ikke du har prøvet at arbejde med grafikprogram tidligere, kan det godt
være lidt volapyk, men hvis du smidet det billede det drejer sig om, op i
news:dk.binaer med emne "Skrivebord" og oplyser hvilken opløsning du har på
din skærm, skal jeg lave det for dig.

mvh
ha

Fra : Thomas

Dato : 30-04-01 09:18

> øhm, ok tak... kopierer det ind i et nyt lag??

Et billedbehandlingsprogram kan typsik arbejde i flere lag, som er en af de
bedste ting ved den salgs programmer. Du kan tænke på det som en stak
overhead transparenter: du kan tegne på hver enkelt og når de ligger over
hinanden kan du se alle dine tegninger. På samme måde virker f.eks.
Photoshop, her kan du kopiere dit billede ind i et nyt lag (på en
transparent), og flytte rundt med den.

Jeg håber det kastede lidt lys over sagen.

Fra : Laa

Dato : 30-04-01 11:44

Thomas <flash4@it.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cj6r6$gag$1@tnews.inet.tele.dk...

> [...]
> transparent), og flytte rundt med den.
>
> Jeg håber det kastede lidt lys over sagen.

Tak for hjælpen allesammen, jeg tror bare jeg flytter lidt rundt med
ikonerne på skrivebordet. Det er vist lettere for en novice som mig :)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-04-01 14:13

Mon, 30 Apr 2001 12:43:33 +0200, skrev "Laa" <liseaa@get2net.dk>:

>Tak for hjælpen allesammen, jeg tror bare jeg flytter lidt rundt med
>ikonerne på skrivebordet. Det er vist lettere for en novice som mig :)

Det er nu ellers meget nemt at lave, det ville være rart, hvis du
skrev, hvilke programmer du har til rådighed.

Hvis du har officepakken, så er der en photoeditor med, som ikke er
særlig avanceret, men kan fint bruges til det, du ønsker.

Skriv, hvis du har den eller, hvad du ellers har til rådighed.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.