Simpel log
Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 26-04-01 15:56

Jeg vil gerne lave en simpel log fil, hvor der bare skrives tekst til. Jeg
prøvede forskellige muligheder og besluttede mig til sidst for at bruge
BufferedWriter, hvor jeg så sendte en FileWriter(filnavn) med som parameter.

Problemet er nu at denne overskriver den eksisterende fil jeg har, hver gang
jeg vil tilføje noget til den. Jeg kan godt se hvorfor, da jeg hver gang
laver en ny fil med new. Jeg er klar over at jeg først kunne indlæse min
tekst fil, tilføje det nye tekst for til sidst at skrive det hele til filen
igen. Men er det ikke lidt knudret?

Findes der en bedre løsning?

/Carsten

Fra : Soren Staun Jorgense~

Dato : 26-04-01 16:14

Carsten H. Pedersen <ged@mail.ikasths.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9c9cvc$1d4i$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
> laver en ny fil med new. Jeg er klar over at jeg først kunne indlæse min
> tekst fil, tilføje det nye tekst for til sidst at skrive det hele til

Du kan bruge noget lignende dette :

FileWriter fw = new FileWriter( navn_på_fil, true);
fw.write( msg + "\n");
fw.flush();
fw.close();

Så append'er du den nye tekststreng til file

Søren Staun Jørgensen