Mad i krukke (FUT fra dk.fritid.hus-og-hav~
Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 12-03-04 11:25

Jeg har en keramikkrukke, som er glittet indvendig, men ikke glasseret (den
er egentlig også glittet udvendig, men det har jeg slebet af).

Er det farligt for helbredet at opbevare mad i den? Kommer der til at gro
bakterier i den? Er der evt. noget man kan behandle den med for at der ikke
skal dannes bakterier?

Trond Øyvind Hermansen

Fra : Henrik Weigelt

Dato : 12-03-04 13:52

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er det farligt for helbredet at opbevare mad i den? Kommer der til at gro
> bakterier i den? Er der evt. noget man kan behandle den med for at der

Hvad vil du opbevare i den og under hvilke forhold (fx. temperatur)?

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 12-03-04 22:21

"Henrik Weigelt" <henrik@weigelt.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> (den

> ikke
>
> Hvad vil du opbevare i den og under hvilke forhold (fx. temperatur)?

Hmm... jeg har ikke noget specielt i tankerne. Sagen er, at jeg er med i en
vikingegruppe og at det kunne være en billig måde f.eks. at servere mad i
krukken (den har kun kostet 15 kr.). Spørgsmålet går vel mere på om der med
tiden kan dannes farlige bakterier, som ikke kan vaskes væk? Igen; krukken