pizza-snegle
Fra : Kitti Egevang

Dato : 11-03-04 19:31

Hej.

Er der mon nogen her som har en opskrift på pizza-snegle??
Jeg skal holde en børnefødselsdag og tænkte at det var en god ide.

Kitti.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-03-04 21:18

Kitti Egevang wrote:
> Hej.
>
> Er der mon nogen her som har en opskrift på pizza-snegle??
> Jeg skal holde en børnefødselsdag og tænkte at det var en god ide.

Her er den vi plejer at bruge:

Dej:
1 dl vand
½ pakke gær
½ tsk salt
½ tsk sukker
1 spsk olie
3 dl mel

Skal hæve ca ½ time

Fyld:
2 dl ost
1 dåse tomat pure
krydderier (oregano, salt, pebber)
evt. lidt skinke/kylling i tern

Dejen rulles ud
fyld smøres på
osten drysses på
rulles sammen og skæres ud

Bages ved 200 grader til de er gyldne.

Begge vores drenge (og mig selv) er helt vilde med dem, så de går som varmt
brød

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Nette

Dato : 13-03-04 14:44

"Kitti Egevang" skrev i en meddelelse
> Er der mon nogen her som har en opskrift på pizza-snegle??
> Jeg skal holde en børnefødselsdag og tænkte at det var en god ide.

Jeg laver en almindelig bolledej, bruger halvdelen til boller og den anden
halvdel til sneglene.
Og deet sker ret tit...

Til fyldet river jeg et par gulerødder, knuser et fed hvidløg, tager noget
salt, peber og oregano og blandet med en dåse hakkede tomater. Dette koger
jeg ind i 1-1½ time og lader det stå og samle endnu mere smag til næste dag,
hvor jeg så laver boller - og snegle, som jeg drysser revet ost oven på.

Jeg giver dem ca. 10 - 12 minutter i ovnen ved 220 grader.

Ud af en pakke gær og 600 gram vand, får jeg ca. 34 snegle ELLER boller.

Jeg skal også selv bruge dem til 4 års børnefødselsdag i næste uge. Dertil
serverer jeg små rosinpakker, gulerods- og agurkestave og senere kagemand og
slikpose. Drikkevarene er de billige sodavand, hvor vi i kapslen prikker hul
til sugerøret. Så slipper man for at der ligger sodanvand ud over bord, gulv
og tøj bagefter.

Nette