Phillipinerne
Fra : RH

Dato : 12-03-04 01:07

Hej

Jeg har nu været på 2 jordomrejser, og min rejselyst er stadig ikke stillet

Nu er jeg "faldet" over Phillipinerne, som virker meget interessant. Gode
muligheder for dykning/snorkling, lækre strande, mere uberørt end f.eks.
Thailand osv.

Men er der nogle ting, man skal være opmærksom på, når man rejser til
Phillipinerne (her tænker jeg f.eks. på de par skrækhistorier om turister,
der er blevet kidnappet osv.) eller er det nemt og sikkert at rejse i
landet? Og hvis der ellers er nogle, der har erfaringer med at rejse i
landet, vil jeg meget gerne høre om det.

På forhånd tak

/Sanne

Fra : max

Dato : 12-03-04 03:09

"RH"
> [...]
> landet? Og hvis der ellers er nogle, der har erfaringer med at rejse i
> landet, vil jeg meget gerne høre om det.

Jeg har ikke været der, men alle jeg kender siger det
er phantastisk, men ikke så sikkert og venligt som
Thailand.. Det burde ikke være et problem for dig,
der har været jorden rundt..
Her er lidt tips og advarsler:
http://www.lonelyplanet.com/destinations/south_east_asia/philippines/
-max-

Fra : Erik

Dato : 12-03-04 10:08

Hej

Du kan roligt rejse til landet og nyde dets natur og kultur, men hold dig
fra de allersydligste dele af landet, hvor de oprørske muslimer findes. Brug
i øvrigt din almindelige sunde fornuft og du vil sætte stor pris på dit
ophold. Lad for alt i verden være med at skilte med værdier - i et land med
mange fattige kan du altid komme til at friste en eller anden.

Jeg har boet og rejst i hele landet siden 1996 og er glad for det. Så glad
at jeg med min familie overvejer at slå os fast ned der.

Besøg evt. min hjemmeside, hvor der er en omtale af en bog, som jeg har
skrevet om landet.

Mvh Erik

http://home20.inet.tele.dk/erikjapp/index4.htm

Fra : a_h_nielsen

Dato : 22-03-04 12:40

"Erik" skrev d. 12-03-04 10:08 dette indlæg :
> [...]
> at jeg med min familie overvejer at slå os fast ned der.
>
> Besøg evt. min hjemmeside, hvor der er en omtale af en bog, som jeg

Hej Erik!
Vil blot høre om du stadig vil betragte filippinerne som et forholdsvist
trygt sted at tage til som backpacker? Hører jo en masse grumme
historier, du ved, men hvad skal man betragte som sandt er jo
spørgsmålet?!
På forhånd tak
Anders

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik

Dato : 23-03-04 09:14

Ja, landet er trygt at rejse i i det store og hele. Selvfølgelig kan det gå
galt, men måske for 1 ud af 1000 eller deromkring. De fleste ulykker sker
med dumdristige turister, der f.eks. hyrer lokale fiskere til at sejle ud i
alt for små både i stormfyldt farvand.
Hvis du/I opfører jer rimeligt normalt, vil I trygt kunne nyde opholdet.
Du kan stort set spørge en hvilken som helst udlænding bosat i landet, hvad
han mener om alle de forskellige rejseadvarsler, og han vil ryste på hovedet
af dem.
Så rejse I blot trygt afsted og overhold alle de normale
sikkerhedsforskrifter.

Mvh

Jappe

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-04 11:46

"RH" <robin@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> landet? Og hvis der ellers er nogle, der har erfaringer med at rejse i
> landet, vil jeg meget gerne høre om det.

Jeg rejste rundt med rygsæk i landet i 2 mdr. for ca. 10 år siden - jeg
synes især, at øen Palawan var spændende. Den ligger sådan lidt uden for
lands lov og ret og - den gang - var der ikke mange turister. Den gang var
de fleste veje grusveje og flere steder kunne man kun komme til med båd
langs kysten. Tog selv dykkercertifikat på Palawan hos en tysker, der havde
slået sig ned i en lille flække nordpå. Ret spændende.
Ellers er der jo rismarkerne i Banau - det var heller ikke dårligt. Var på
en to-dages trekkingtur gennem rismarker og bjerge - det var sgu ved at tage
livet af mig. På den fede måde, altså. Det var dælme hårdt, men en rigtig
flot tur.

Så go for it! Den fillipinske specialitet med kogte halvt udrugede
kyllingeæg, der knaser når man bider i dem, skal man dog lige vænne sig til

Hilsen
Torben

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 12-03-04 12:13

12/03/04 11:45Biker-Torben® Skrev

> Den fillipinske specialitet med kogte halvt udrugede
> kyllingeæg, der knaser når man bider i dem, skal man dog lige vænne sig til

Eller også gør man det aldrig, jeg har spist meget og finder det gangke
morsomt at spise alt muligt, lige præcis denne delikatesse er det ENESTE jeg
ikke har kunnet, heldigvis til stor morskab for phillipnerne, jeg kan i
øvrigt kun tilslutte mig hvad du skriver.
VH Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : RH

Dato : 12-03-04 12:32

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10nospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke har kunnet, heldigvis til stor morskab for phillipnerne, jeg kan i
> øvrigt kun tilslutte mig hvad du skriver.

Tak til alle der har svaret. Hvis I har endnu mere at fortælle, så skriv
endelig.

Jeg er lidt utryg ved at skulle rejse derned. Godt nok har jeg været på to
jordomrejser, men det har været i Australien, USA, Thailand, Malaysia,
Singapore og Indonesien. Og det er mit indtryk, at Fillipinerne er noget
mere farligt at rejse rundt i.

Jeg elsker at snorkle og dykke og har kigget lidt på denne tur:

http://www.cocoexplorer.com/

Er der nogen, der kender de steder - og kan man generelt være sikker på, at
sikkerheden er ok? Sikkerheden ombord på bådene er jo noget af det, der er
mange advarsler om.

Hvordan er strandene og koralrevene i området (eksempelvis i forhold til
"The outer reef" i Australien, revene omkring Perhentian Island i Malaysia
og omkring Phi Phi i Thailand)?

Håber på endnu flere svar

/Sanne

Fra : Stig Nielsen

Dato : 12-03-04 12:38

"RH" <robin@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> sikkerheden er ok? Sikkerheden ombord på bådene er jo noget af det, der er

Jeg kan kun anbefale Coco Explorer.
Rejste med den for nogle år siden og jeg var ganske tryg.
Det er fed afslapning og maden ombord var fantastisk.
Bevares er det lidt turistet, men man kommer steder hen hvor der normalt
ikke kommer andre turister, med mindre man altså er med skibet.
Boracay er af Lonely Planet jo kåret til en af verdens bedste strande og det
lever den op til.
Det var et fedt sted

Selve snorklingen og dykningen på turen er ok.

Det første stykke på turen var snorklingen dog ret ringe, eftersom det var i
områder hvor El Nino og fiskere med lidt for meget sprængstof havde huseret.

Til gengæld var Apo Reef helt fantastisk, her svømmede man simpelthen rundt
i et 95% helt koralrev, med masser af fisk og skildpadder overalt.

Jeg husker også to andre små øer man kom til hvor snorklingen også var helt
i top.

Med hensyn til dykningen kan jeg ikke udtale mig så meget, blot at der var
et af stederne hvor amerikanerne under krigen havde massakreret en hel
japansk flåde, hvor man dykkede rundt i vragene, blandt biler, tanks og
andet
Ellers sørgede divemasteren for at sejle langt væk fra skibet, med dykkerne,
så de kom andre steder hen end hvor vi med snorkel og svømmefødder opholdt
os.

Så tag roligt på den tur, så får du også set nogle landsbyer langt væk fra
de normale steder og på de øer man går i land på er der som regel kun jer.

Stig

Fra : RH

Dato : 12-03-04 14:03

> [...]
> de normale steder og på de øer man går i land på er der som regel kun jer.

Det lyder dejligt - og betryggende

Har lige læst Max's indlæg om at man ikke skal bo på resortet "Coco Beach" -
har du boet et sted, der kan anbefales, hvis man også gerne vil på dette
cruise?

/Sanne

Fra : Stig Nielsen

Dato : 12-03-04 14:19

> Har lige læst Max's indlæg om at man ikke skal bo på resortet "Coco
Beach" -
> har du boet et sted, der kan anbefales, hvis man også gerne vil på dette
> cruise?

Altså jeg har intet imod Coco Beach, hvis man tager det for det som det er.
Det er faktisk et lille mini-danmark, hvor koncentrationen af danskere er
høj.
Hvis der er nogen der ikke kan lide det, så er det fordi at det intet har
med det lokale samfund at gøre, det er et ren og skær turiststed

Jeg vil personligt tage dig ud igen, hvis jeg havde muligheden, men man skal
max være der i en uge, og så skal det kun være afslapning og badeferie.

Hytterne er meget dejlige, man skal dog ikke vælge Standard, men minimum
DeLuxe.

Priserne er nok lidt over det normale, men jeg husker at den dyreste ret de
havde var 40 kr. og ville man spise på deres "a la carte" restaurant Dona
Lina, så kostede tre retter 80 kr.

Hvis du ikke vil bo her, så skal du tage til Sabang som ligger 10 minutter i
båd fra Coco Beach, her er den største koncentration af hoteller.
Jeg synes dog du skal tage Coco Beach, men max en uge og kun hvis du vil
slappe af.
Puerto Galera skal du under ingen omstædnigheder bo i, her vil du kede dig
ihjel !

Det største "problem" der er ved Coco Beach, er at du er "isoleret" fra de
to nabobyer Puerto Galera og Sabang, forstået på den måde at du er nødt til
at sejle dertil, da der ikke er nogen vej ud til CoCoB.
Her husker jeg prisen var noget med 50 kr. pr. vej, dyrt hvis der kun er
dig, men da prisen er pr. båd og man så kan slå sig sammen med nogen der
også skal der ind samtidigt, så er det ok.

Hvis jeg var dig ville jeg klart bruge Coco Beach som det sted du lige
kommer til for at vænne dig til varmen et par dage og så efterfølgende tage
på cruiset.
Overvej så at stå af på Boracay, som allerede er dagen efter du sejlede fra
Coco Beach.
Bliv på Boracay en uge og stå så på skibet igen og sejl med hele vejen rundt
tilbage til Coco Beach igen.
Det er klart en af ideer jeg ville bruge hvis jeg skulle derud igen.

Stig

Fra : max

Dato : 12-03-04 13:36

"RH"

> [...]
> "The outer reef" i Australien, revene omkring Perhentian Island i Malaysia

Disse folk skulle være og gode at dykke med.
http://www.scandinaviandivers.com/dk/dk_frame.htm

Enrico fra www.cctravel.dk ejer en del af cocoexplorer,
så man må gå ud fra det er godt vedligeholdt og sikkert.
cctravel kan muligvis også skaffe dig en billig flybillet,
eller en hel pakke, hvis du foretrækker det - meget
flinke folk - men undgå så vidt muligt deres resort i
phillipinerne, coco beach, jeg har snakket med en del
og ikke mødt nogen der kunne li det sted. -max-

Fra : RH

Dato : 12-03-04 14:01

> [...]

> phillipinerne, coco beach, jeg har snakket med en del
> og ikke mødt nogen der kunne li det sted. -max-

Det var faktisk igennem CCtravel at jeg fandt denne tur. Jeg ved bare ikke
helt, om jeg vil købe sådan en pakke-rejse, da jeg er vant til selv at rejse
rundt og synes det er det skønneste. Men når nu det ikke er et helt ufarligt
sted, skal man måske købe sådan en tur i stedet.....?

Tak for tippet om, at man ikke skal tage til Coco Beach, for umiddelbart
virker det jo som et lækkert sted udfra hjemmesiden. Har du andre forslag
til, hvor man kan bo, hvis man gerne vil være afsted i 3-4 uger og gerne i
nærheden af havet?

Sanne

Fra : max

Dato : 12-03-04 14:16

"RH"

> [...]
> til, hvor man kan bo, hvis man gerne vil være afsted i 3-4 uger og gerne i

Når folk snakker om Boracay, blir de helt fjerne i blikket,
jeg tager det som et godt tegn..
Jeg gav dig et link til lonely planet, køb den bog og rejs
på egen hånd - Jeg tror det er godt du gerne vil være i
nærheden af havet, det blir nemlig svært at undgå på
Phillipinerne -max-

Fra : Jonah Hex

Dato : 13-03-04 10:38

http://www.filippinerne.dk/whitesand/

Et godt sted at bo på phillipines!
skriv gerne til kurt, hvis du har flere spørgsmål

mvh

Jonah Hex

Fra : loida petersen

Dato : 15-03-04 21:34

Hi,

Its a general assumption that its not peaceful in the Phils. but actually it
is just in the southern part, where it is advised to be dangerous for
foreigners.

I would recommend Subic Bay/Olangapo City, in the northern part of the
Phils. One thing about going there is that you would be able to
do/experience a lot of things other than snorkeling/diving, like jungle
survival training or see the bat kingdom and it is all just in one
city.Transportation and lodging is quite affordable. From Manila there would
be ferries going to and from Subic Bay or you can take a bus or plane.
It is a tourist place but it is not that crowded with tourists like other
places such as Palawan and Boracay.

Here are some links:

http://www.sbma.com/

http://www.mangossubic.com/things_to_do_1.htm#SUBIC%20BAY%20OCEAN%20ADVENTUR

or i could also link you to my families down there if you want

About other things, the general rule is always be careful of your
belongings, dont bring around big amount of cash and jewelries. Be careful
of ur mobile phone,camera and other valuable belongings specially in Manila,
those are easy to snacth from you.

wish you a good trip.

loida
http://home.tiscali.dk/loida/isabella