Skotland
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 11-03-04 21:24

Hej gruppe

Vi overvejer en uges ferie i Skotland til sommer.

Vi vil gerne bo i Edinburgh eller Glasgow, og vil gerne høre om nogen kan
give gode tips med hensyn til billig indkvartering og turforslag. Hvad SKAL
man se, når man besøger Skotland? Er prisniveauet lig vores herhjemme?

Vi håber, nogen kan hjælpe os!
På forhånd tak, Marlene

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 11-03-04 22:22

Hej....

Prisniveauet i Skotland er generelt på samme niveau som her i landet, dog på
visse områder lidt billigere.

Nu ved jeg ikke hvad i har i tankerne at lave, om i vil se på den skotske
natur, eller er mere til storby ferie? Hvis det er naturen der trækker, så
kører der busser fra Glasgow. Disse busser kører nordpå til byen Fort
William, undervejs kommer man forbi Loch Lomond som er vist nok europas
største fersk vands sø. Jeg kan så lige tilføje at omkring Loch Lomond, og
lidt nord for er der noget VIDUNDERLIG natur.

Hvis i vælger den mere "kedelige" (smag og behag) storby ferie, så findes
der nogle interessante områder i Glasgow, dem vil jeg ikke lige komme ind på
lige pt. men hvis jeg lige får tid så kan jeg godt skrive lidt om disse
også.

Iøvrigt så kan 11 timers venten i lufthavnen i Glasgow IKKE anbefales
hehe

Hvis i har yderligere spørgsmål så skal i være velkommen til at skrive til
mig på mikkel_post()marj.dk - erstat () med et @

Mvh.

Mikkel Jørgensen