Værdi af Yamaha XTZ 660?
Fra : Mikael Rasmussen

Dato : 14-03-04 11:46

Jeg har købt en Yamaha XTZ 660 Ténéré fra 1993 - uden afgift.
Jeg har derfor bedt ToldSkat om en foreløbig værdiansættelse for at kunne
komme på vejen.
De vurderer den på papiret til 48.331 kr. - hvilket jeg synes lyder af
meget, ikke mindst set i forhold til de vurderinger jeg har set på ToldSkats
hjemmeside - her ligger de omkring 40.000 kr!!
Er der nogen her i gruppen som har ideer/ erfaringer om den reelle værdi af
cyklen.
Min ligner en 10 år gammel cykel med lidt rust, manglende maling, enkelte
skruer mangler/ er knækket o.s.v.

Mvh.
Mikael

Fra : S.G

Dato : 14-03-04 11:47

> De vurderer den på papiret til 48.331 kr. - hvilket jeg synes lyder af
> meget
Hvis vurderingerne ligger omkring 40k så passer det meget godt med et
depositum på 48k.

>ikke mindst set i forhold til de vurderinger jeg har set på ToldSkats
> hjemmeside - her ligger de omkring 40.000 kr!!
Der er forskel på vurdering og foreløbig værdiansættelse.
Eks min RF900 blev sat til 66k (efter lidt brok røg den ned på 60k), efter
vurdering 53k
Min tidligere RF600 sat til 53k (efter lidt brok fik jeg den ned på 46k),
efter vurdering 38k

> Min ligner en 10 år gammel cykel med lidt rust, manglende maling, enkelte
> skruer mangler/ er knækket o.s.v.
Det kan de ikke se på toldkontoret jo :) derfor vi har vurderingsmændene.
Men tror ikke du skal være bange, de vurderingsmænd er reele nok Den skal
nok komme ned efter en vurdering :) men det kræver du indbetaler den
foreløbige værdiansættelse