"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
news:c31kh5$ee4$1@news.cybercity.dk...
>
>
> "S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> news:dYW4c.4655$CR1.495@news.get2net.dk...
> >
> > > Det er 2 vidt forskellige cykler. FZR600 blev solgt som sportscykel og
> > > RF600 som sporttouring. Jeg ville personligt kigge efter FZR600R der
> > > har nyere stel, motor og affjedring.
> >
> > Nyere? FZR er da fra helt tilbage i slutningen af 80´erne?
> > uddyb lige :) Jeg mindes adskillelige debatter herinde (eller?) hvor
> > folk netop har omtalt FZR som noget gammel af konstruktion!?!
>
> Ja, US-modellen er en gammel konstruktion, men FZR600R (læg mærke til det
> sidste R) med 2 5-kantede forlygter, er en langt mere moderne cykel, der
> kan tæske en RF600 til hver en tid
Beowulf er nok noget ubevidst om hvor uspecifik han har været ved at nævne
FZR600 i pågældende årgange!
Sagen er at de ældre FZR trods (kun) 91HK er særdeles velkørende, hvilket
til dels kan ses på dækbredden á 140mm 18" bagpå. Endvidere vejer den
omkring 180kg (til forskel for RF600's 195kg!)
Den senere FZR600R, hvis design er den samtidige YZF750 op ad dage, har mere
"nutidige" dækstørrelser á: 160/60-17" bagpå (som også RF600) og vejer
omkring 185kg!
Brugtpriserne er vidt forskellige, eftersom at FZR600 som "U.S:-model" blev
solgt særdeles billigt et par år, hvor FZR-R'eren var temmelig dyr af sin
tid. Derfor er der heller ikke særligt mange at finde af dem, hvor FZR
nærmest er en metervare!
Til Beowulf's oprindelige spørgsmål:
- De to mærker iblandt, har Yamaha markant bedre finish!
- Yamaha'erne har en tung og klonkende gearkasse - Sådan skal sådan en altså
være hvis du skulle undres/forskrækkes ved en given testkørsel!
Men ellers er der ingen specifikke ting at hænge sig ved på Yamaha'erne.
- Det samme med RF'eren - Dog skal man lige være opmærksom på Suzuki's
generelt shitty ladesystem op sikre sig at et givent købs-emne lader med
mindst 14 Volt når den får lidt omdrejninger!
--
Armand.