/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Suzuki RF600 vs. Yamaha FZR 600
Fra : Beowulf


Dato : 14-03-04 10:07

Jeg er ny på mc market og tænker på at købe:
Suzuki RF 600 eller Yamaha FZR 600
årg 94- 95 eller der omkring

Hvad skal man passe på og se efter på sådanne maskiner

Hvad mener i der er bedst???

MVH B.



 
 
S.G (14-03-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-03-04 11:28


> Jeg er ny på mc market
velkommen til da :)

og tænker på at købe:
> Suzuki RF 600 eller Yamaha FZR 600
> årg 94- 95 eller der omkring
udemærket valg

> Hvad skal man passe på og se efter på sådanne maskiner
Når du køber så tjek sliddele såsom dæk, kæde, bremseskiver osv.
Det koster en del at sætte 2 nye dæk og et nyt kædekit på, så vær opmærksom
på at de overvejelser skal indgå i den endelig pris du giver
Derudover tjek især 2. gearet ved en prøvetur. Hakker den i gearet betyder
det ny gearkasse :( og det er dyrt.
Tjek slør i kronrør og bagsvinger. Dette er dog forholdsvis nemt at skifte.
Vurder ud fra dit overordnede indtryk, og læg isør mærke til dit førstegangs
indtryk. Dvs synes du den er for gusten og ikke vedligeholdt, så hold dig
fra den. Er det noget du kan leve med og mener at det ikke har betydning for
cyklens mekaniske stand så handl. Men lyt til din samvittighed og lad være
med at købe det 1. du ser.
Tjek for restgæld på mc

> Hvad mener i der er bedst???
RF600 da :) mere moment, flere hyper. Derudover en lækker slidstærk maskine,
derudover er de efterhånden langt nede i pris så man kan få en 7-8 år gammel
maskine med lavt kilometer tal til få penge.
FZR har jeg ikke så meget at sige om da jeg kun har prøvet en tur på min på
en sådan. Men sikkert andre der kan sige lidt om den. Desuden er min
personlige mening at den er grim :)



Tommy Fer (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 14-03-04 11:55


>
> > Hvad skal man passe på og se efter på sådanne maskiner
> Når du køber så tjek sliddele såsom dæk, kæde, bremseskiver osv.
> Det koster en del at sætte 2 nye dæk og et nyt kædekit på, så vær
opmærksom
> på at de overvejelser skal indgå i den endelig pris du giver
> Derudover tjek især 2. gearet ved en prøvetur. Hakker den i gearet betyder
> det ny gearkasse :( og det er dyrt.
> Tjek slør i kronrør og bagsvinger. Dette er dog forholdsvis nemt at
skifte.
> Vurder ud fra dit overordnede indtryk, og læg isør mærke til dit
førstegangs
> indtryk. Dvs synes du den er for gusten og ikke vedligeholdt, så hold dig
> fra den. Er det noget du kan leve med og mener at det ikke har betydning
for
> cyklens mekaniske stand så handl. Men lyt til din samvittighed og lad være
> med at købe det 1. du ser.
> Tjek for restgæld på mc

Gode råd..
>
> > Hvad mener i der er bedst???
> RF600 da :) mere moment, flere hyper. Derudover en lækker slidstærk
maskine,
> derudover er de efterhånden langt nede i pris så man kan få en 7-8 år
gammel
> maskine med lavt kilometer tal til få penge.
> FZR har jeg ikke så meget at sige om da jeg kun har prøvet en tur på min

> en sådan. Men sikkert andre der kan sige lidt om den. Desuden er min
> personlige mening at den er grim :)

Det er 2 vidt forskellige cykler. FZR600 blev solgt som sportscykel og RF600
som sporttouring. Jeg ville personligt kigge efter FZR600R der har nyere
stel, motor og affjedring.

Men S.G. at du syntes en FZR er grim er da klart, du har jo vænnet dig til
RFérnes mystiske former... Du kan sikkert også lide piger med brede røve..
MUHAHAHA Ta den...

mvh Tommy Fer



S.G (14-03-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-03-04 12:02


> Det er 2 vidt forskellige cykler. FZR600 blev solgt som sportscykel og
RF600
> som sporttouring. Jeg ville personligt kigge efter FZR600R der har nyere
> stel, motor og affjedring.
Nyere? FZR er da fra helt tilbage i slutningen af 80´erne?
uddyb lige :) Jeg mindes adskillelige debatter herinde (eller?) hvor folk
netop har omtalt FZR som noget gammel af konstruktion!?!


> Men S.G. at du syntes en FZR er grim er da klart, du har jo vænnet dig til
> RFérnes mystiske former... Du kan sikkert også lide piger med brede røve..
> MUHAHAHA Ta den...

pas du hellere på Morfar :) eller jeg pudser jeg min sofakampcykel på
dig.....

> mvh Tommy Fer
pomfrit :D



Anders Thorup (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 14-03-04 13:51



"S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:dYW4c.4655$CR1.495@news.get2net.dk...
>
> > Det er 2 vidt forskellige cykler. FZR600 blev solgt som sportscykel og
> RF600
> > som sporttouring. Jeg ville personligt kigge efter FZR600R der har nyere
> > stel, motor og affjedring.
> Nyere? FZR er da fra helt tilbage i slutningen af 80´erne?
> uddyb lige :) Jeg mindes adskillelige debatter herinde (eller?) hvor folk
> netop har omtalt FZR som noget gammel af konstruktion!?!

Ja, US-modellen er en gammel konstruktion, men FZR600R (læg mærke til det
sidste R) med 2 5-kantede forlygter, er en langt mere moderne cykel, der kan
tæske en RF600 til hver en tid
Så jeg er helt enig med Fer om at gå efter en FZR600R.

--
--
MVH / Best Regards
Anders Thorup
www.dfmc.dk/Anders_Thorup
Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid



Beowulf (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Beowulf


Dato : 14-03-04 14:06

Der er også nogle som hedder genesis
er det US model eller R Model ?????

>
> Ja, US-modellen er en gammel konstruktion, men FZR600R (læg mærke til det
> sidste R) med 2 5-kantede forlygter, er en langt mere moderne cykel, der
kan
> tæske en RF600 til hver en tid
> Så jeg er helt enig med Fer om at gå efter en FZR600R.
>
> --
> --
> MVH / Best Regards
> Anders Thorup
> www.dfmc.dk/Anders_Thorup
> Honda VFR750F RC24 Perlemorshvid
>
>



Armand (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-03-04 23:33


"Beowulf" <Beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c31lgb$fmt$1@news.cybercity.dk...
> Der er også nogle som hedder genesis
> er det US model eller R Model ?????

"Genesis" er et navn som Yamaha hægtede på de tidligste modeller af FZ(og
FZR?) -serien, da man introducerede 5 ventiler pr cylinder (hvad 600'eren nu
ikke har!)!

--
Armand.





S.G (14-03-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-03-04 16:42

, er en langt mere moderne cykel, der kan
> tæske en RF600 til hver en tid
> Så jeg er helt enig med Fer om at gå efter en FZR600R.

Kommer da vist an på hvad
cyklen skal bruges til.
Hvis det er langture fx ml fyn og jylland eller lign. så tvivler jeg på
fzr´en, og da til rn RF´er da klart være at foretrække
Men til mere sportslig kørsel i byen og lign. klart en fzr.
Så det kommer jo an på manden sbehov. det bedte sil klart være at prøve dem
begge og derefter danne sit eget indtryk





MKS - 74 (14-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 14-03-04 16:50

On Sun, 14 Mar 2004 16:41:46 +0100, "S.G"
<dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>Men til mere sportslig kørsel i byen og lign. klart en fzr.

Sportlig kørsel i byen ....øhhhh what-what

--
-Michael

S.G (14-03-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-03-04 16:56


> Sportlig kørsel i byen ....øhhhh what-what
>
> --
> -Michael

HÆHÆ well fx en kæmpe Goldwing med autocamper og badkabine osv bagpå er ikke
fed at køre på i byen. derimod går det noget bedre med en mindre kvik
sportsmc :)
mere ala den dur du skal tænke.
men RF´eren er nu undervurderet. og den mening er jeg stadig af den dag min
RF900 ryger til fordel for noget andet



MKS - 74 (14-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 14-03-04 17:07

On Sun, 14 Mar 2004 16:55:59 +0100, "S.G"
<dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

>HÆHÆ well fx en kæmpe Goldwing med autocamper og badkabine osv bagpå er ikke
>fed at køre på i byen. derimod går det noget bedre med en mindre kvik
>sportsmc :)

I byen er det vist ligegyldigt om det er en RF eller en FZR, ude på
landevejen eller på en bane vil jeg da klart foretrække en FZR, på
motorvejen - who cares....

>men RF´eren er nu undervurderet.

Tjah - Som sports-MC egentlig ikke, som sportstourer et lille måske..

> og den mening er jeg stadig af den dag min
>RF900 ryger til fordel for noget andet

Fireblade måske ?? , dem kan du jo også få billigt i D.

--
-Michael

S.G (14-03-2004)
Kommentar
Fra : S.G


Dato : 14-03-04 18:26


> >men RF´eren er nu undervurderet.
>
> Tjah - Som sports-MC egentlig ikke, som sportstourer et lille måske..
Som tourer styrer den RF´er, så kan du sige hvad du vil. :) Så ikke kun et
lille måske, men slet intet måske istedet :D
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor folk er sådan imod den RF´er, Den er
rost rigtig godt i touring nyt og i flere tyske blade. Det er ikke en
sportsMC, men en tourer, og det gør den sq som en af de bedste. Du finder
ikke meget der er ligeså stabil ved høj fart om RF900´eren fx. Den er lidt
tung i det, men ikke når du har sat dne i gear og sluppet koblingen.
Fordi en mc ikke er en sportsMC er det jo ikke ensbetydende med at den skal
dømmes som en skodmaskine!!??! Skodmc´er er Halley´er osv jo :)))) Mht
udsseendet, det er jo en smagssag, men den har udemærkede køreegenskaber.
Både 600´eren og 900´eren. 600´eren er utrolig let kørt. 900´eren en smule
stivere, men efter en tur er det udlignet.



> > og den mening er jeg stadig af den dag min
> >RF900 ryger til fordel for noget andet

> Fireblade måske ?? , dem kan du jo også få billigt i D.
Jep min bror har lige betalt afgiften for cbr900 sc28 der var på 52k, han
gav 24k for cyklen, så det er billigt kørende
Men jeg er mere til sc33´eren, og den kommer desværre noget mere op i pris
både i Tyskland og ved told og skat.
Har istedet overvejet en ZX9R, men har talt med en del folk nu som siger at
den og RF900´eren minder ret meget om hinanden. ZX9eren skulle være en smule
mere stiv. Men skal vist selv prøve en tur således jeg kan danne mit eget
indtryk. Ligeledes skal jeg have kørt lidt på CBR´en og se om sådan en
supersports MC er mig. Jeg er jo lidt Morfar siger Fer :)

> --
> -Michael



Armand (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-03-04 23:36


"Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
news:c31kh5$ee4$1@news.cybercity.dk...
>
>
> "S.G" <dillah@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> news:dYW4c.4655$CR1.495@news.get2net.dk...
> >
> > > Det er 2 vidt forskellige cykler. FZR600 blev solgt som sportscykel og
> > > RF600 som sporttouring. Jeg ville personligt kigge efter FZR600R der
> > > har nyere stel, motor og affjedring.
> >
> > Nyere? FZR er da fra helt tilbage i slutningen af 80´erne?
> > uddyb lige :) Jeg mindes adskillelige debatter herinde (eller?) hvor
> > folk netop har omtalt FZR som noget gammel af konstruktion!?!
>
> Ja, US-modellen er en gammel konstruktion, men FZR600R (læg mærke til det
> sidste R) med 2 5-kantede forlygter, er en langt mere moderne cykel, der
> kan tæske en RF600 til hver en tid

Beowulf er nok noget ubevidst om hvor uspecifik han har været ved at nævne
FZR600 i pågældende årgange!
Sagen er at de ældre FZR trods (kun) 91HK er særdeles velkørende, hvilket
til dels kan ses på dækbredden á 140mm 18" bagpå. Endvidere vejer den
omkring 180kg (til forskel for RF600's 195kg!)
Den senere FZR600R, hvis design er den samtidige YZF750 op ad dage, har mere
"nutidige" dækstørrelser á: 160/60-17" bagpå (som også RF600) og vejer
omkring 185kg!
Brugtpriserne er vidt forskellige, eftersom at FZR600 som "U.S:-model" blev
solgt særdeles billigt et par år, hvor FZR-R'eren var temmelig dyr af sin
tid. Derfor er der heller ikke særligt mange at finde af dem, hvor FZR
nærmest er en metervare!

Til Beowulf's oprindelige spørgsmål:
- De to mærker iblandt, har Yamaha markant bedre finish!
- Yamaha'erne har en tung og klonkende gearkasse - Sådan skal sådan en altså
være hvis du skulle undres/forskrækkes ved en given testkørsel!
Men ellers er der ingen specifikke ting at hænge sig ved på Yamaha'erne.
- Det samme med RF'eren - Dog skal man lige være opmærksom på Suzuki's
generelt shitty ladesystem op sikre sig at et givent købs-emne lader med
mindst 14 Volt når den får lidt omdrejninger!

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste