Hvilke dæk til VFR 750,´93?
Fra : Erik

Dato : 13-03-04 23:26

Ok - jeg bliver ved!

Jeg har en kammerat som kører en VFR750 fra ´93. Han skal have nye dæk.
Nærmere nyt bagdæk. Hvad vil I anbefale til denne maskine.

Vi har set lidt på Pirelli Dragon Evo MTR22, men det koster næsten det
dobbelte af andre sikkert udmærkede dæk!

Nogen råd ideer?

Mvh.
Erik

Fra : Søren

Dato : 14-03-04 00:06

Erik wrote:

> [...]

> Vi har set lidt på Pirelli Dragon Evo MTR22, men det koster næsten det
> dobbelte af andre sikkert udmærkede dæk!

Michelin Pilot Road
Bridgestone BT20

Fra : Manne

Dato : 14-03-04 10:20

"Erik" <loonieREMOVE@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har set lidt på Pirelli Dragon Evo MTR22, men det koster næsten det
> dobbelte af andre sikkert udmærkede dæk!

Der har kørt en længere tråd på www.vfr.dk om emnet kig evt. her :

http://vfr.dk/forum/forum_posts.asp?TID=1281&KW=d%E6k

Leif

2 x VF400F + XS650

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 14-03-04 11:04

> Jeg har en kammerat som kører en VFR750 fra ´93. Han skal have nye
> dæk. Nærmere nyt bagdæk. Hvad vil I anbefale til denne maskine.

Hej Erik

Der er en kort liste over de mest gænge dæk, og en beskrivelse af hvor de er
billigst at bestille:
http://www.pmc.dk/daekguide.htm

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : jesper

Dato : 14-03-04 11:17

"Erik" <loonieREMOVE@surfmail.dk> wrote in message news:<oTL4c.13118$9y4.8873@news.get2net.dk>...
> [...]
>
> Vi har set lidt på Pirelli Dragon Evo MTR22, men det koster næsten det
> dobbelte af andre sikkert udmærkede dæk!

Avon Azaro AV50 hvis det skal være et sportsdæk
Avon Azaro AV46 hvis det skal være et sport/touringdæk...
De koster 15-1600,- Og en matchende fordæk (AV49 eller AV45)
koster11-1200,-

Jeg har kørt med Avon dæk på de sidste par MC'er som jeg har haft og
har været fuldt ud tilfreds.

Jesper

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 14-03-04 11:48

En mulighed er også Dunlop D205 (det har jeg lige købt til min fatters VFR),
1250,- incl. mont. i D (bagdæk).

Ellers er der også D203 / D204J, som vist er lidt hårdere i gummiet.

Personligt synes jeg D205 er et godt allround dæk, godt kompromis mellem
"blødhed" og antal km. Har slidt 3 sæt op på BB...

Men da jeg i år ikke har planer om at kører syd på, har jeg nu valgt det
lidt blødere D207 (ca. 2200,- /sæt, incl. mont i D) .

Dit dækvalg skal afhænge af dit brug. Hvis du har planer om lange ture syd
på, ville jeg ikke vælge noget som er meget blødere en D205, ellers skal du
skifte dæk mens du er på ferie :-/

Men kører du kun fx. 3000km/år og måske på små snoede veje, i friskt tempo,
ville jeg vælge et meget blødt dæk.

Så svaret afhænger også af temperament og kørestil....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Erik

Dato : 14-03-04 21:00

Tak for de gode svar. Jeg vil bringe det videre til min kammerat. Så må han
prøve at tage stilling til det!

Mvh.
Erik

Fra : Jack Jensen

Dato : 14-03-04 21:15

> [...]
>
> Vi har set lidt på Pirelli Dragon Evo MTR22, men det koster næsten det
> dobbelte af andre sikkert udmærkede dæk!

Jeg har aldrig prøvet Pirelli - så det kan jeg ikke udtale mig om.
- Men jeg kender Michelin Pilot Road

- Og det er det bedste dæk jeg har kørt på til dato!
Både mht. vedhæng i regnvejr, på bane og på alm. landevej (som jo også er
bane
Det holder til en hel del km. oveni.
- Og det kan holde en R1'er på Ring Knutstorp!

Det er det dæk jeg sværger til.

Mvh.
Jack
VFR750F
www.vfr.dk

Fra : Mr. Italian Racebike

Dato : 14-03-04 22:30

Jack Jensen wrote:

> [...]

> bane
> Det holder til en hel del km. oveni.
> - Og det kan holde en R1'er på Ring Knutstorp!

Hej Erik

Helt klart Michelin Pilot Road
Du har ikke brug for et Michelin Pilot Sport,
Det er kun os med de store MC'r der har brug for så meget "grib"

Fra : Erik

Dato : 15-03-04 00:49

Tak for rådene!

Der blev besluttet at indkøbe Pilot Road!

Nu er bestillingen sendt til Reifenversand - så er der ikke andet at gøre
end at vente!

Mvh.
Erik

Fra : Jack Jensen

Dato : 15-03-04 09:43

"Mr. Italian Racebike" <apriliaracing@get2net.dk> wrote in message

> Hej Erik
>
> Helt klart Michelin Pilot Road
> Du har ikke brug for et Michelin Pilot Sport,
> Det er kun os med de store MC'r der har brug for så meget "grib"

Ha - ha