Reparation af kåbe
Fra : Carl

Dato : 13-03-04 23:07

Hej
Jeg får måske brug for at reparere brud på en kåbe. Hvilke materialer og
metoder er bedst? Det vil også være rart med links til websites som
beskriver emnet.
Carl

Fra : Carl

Dato : 14-03-04 00:11

Ved søgning i Google fandt jeg en masse links til emnet, mange til denne
gruppe, så nu er det blot at læse.

Fra : Armand

Dato : 13-03-04 23:42

"Carl" <nomail@dk.dk> skrev i en meddelelse
> Ved søgning i Google fandt jeg en masse links til emnet, mange til denne
> gruppe, så nu er det blot at læse.

Hæ!
Ligesom man kan søge på "billeder" i Google, så er der også en
"grupper"-mulighed, og dén dækker nyhedsgrupper.
Find nærværende gruppe dér og du kan søge dig frem til alt hvad der i næsten
6 år er sagt om dette og hint herinde!
Og som du selv fandt ud af, så er emnet så rigt beskrevet igennem tiden at
du ikke burde kunne finde noget at spørge om derudover - Men skulle det
alligevel være tilfældet, så spørg endelig!

Hvis du virkelig har blod på tanden, så er du(!) lige nu den person der har
lettest ved at sammenfatte hvad der er skrevet om dét emne til vores FAQ
(som vil gøre det hele lettere næste gang der spørges tilsvarende)!
Tænk over det mens du sidder og bladrer!

--
Armand.

Fra : Søren

Dato : 14-03-04 22:42

http://www.veidec.se/DK/frameset/index2.html

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-03-04 10:33

"Carl" <nomail@dk.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg får måske brug for at reparere brud på en kåbe.

Hmm. Planlægger du ligefrem at tippe maskinen

vh
Torben

Fra : Carl

Dato : 15-03-04 12:08

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> Hmm. Planlægger du ligefrem at tippe maskinen

Ja - jeg har jo læst her i gruppen, at man skal køre på grænsen og at man
ikke har kørt optimalt før man har været nede

Eller også har jeg været i nærkontakt med et af de grønne bude, og har ikke
lyst til at vente med at køre til nye kåbedele er leveret

Fra : Flemming Nyboe

Dato : 16-03-04 20:07

> [...]
> Jeg får måske brug for at reparere brud på en kåbe. Hvilke materialer og
> metoder er bedst? Det vil også være rart med links til websites som

Hej Carl

Jeg har ikke prøvet at lave kåbereparationer, men jeg skal til det, så jeg
har sat mig lidt ind i det. Her er den smule jeg ved:

Flækkede kåbedele kan repareres ved at lægge et lag glasfiber på indersiden.
Glasfiber fås som en tynd måtte man kan klippe i. Man smører polyester (med
hærder i) på, og lægger nogle lag af glasfiber måtten ned i det.

Her er et link til en fyr der laver glasfiber-ting til sin golf:
http://hjem.get2net.dk/GTIweb/menufiles/index-dk.htm
(bemærk billedet hvor han står på sin glasfiber-subwoofer).

Polyesteren er utroligt skidt for hjernecellerne; du skal bruge en maske med
aktivt kulfilter (200 kr i Harald N).

Glasfibermåtte + Polyester + Hærder kan købes her:
http://www.glasfiber-center.dk/
Meget smart at hærderen mangler på online-shoppen :-/
Trods hjemmesiden har de heller ingen e-mail adresse, men hvis du klikker
"Online-kontakt", og skriver noget, bliver det sendt til dem på fax (!).
Meget automekaniker-agtigt ...
Jeg endte med at ringe til dem og sige hvad jeg ville have, og satte penge
ind på deres bankkonto:
reg 3656 konto 4627477910

Mit rep-kit med glasfiber (1m^2), Polyester og hærder kostede 195,- incl.
forsendelse (ikke ankommet endnu, men formegentlig på vej)
T Hansen har også et lille billigt rep-kit med nogle små lapper
glasmåtte(Varenummer: 990000000143).

Når glasfiberen er på indersiden, kan ydersiden af kåben spartles op med
polyesterspartel (T Hansen, 50-60kr), slibes og males.

--
VH Flemming Nyboe