|
| Ducati 350 & 400 i DK? Fra : Jens Arnfast |
Dato : 13-03-04 22:31 |
|
Hep,
sad lige og læste i en analog bog (The Ducati Story) og faldt over deres
små nuttede 350 & 400 cc'ere fra sen-firser og halvfemserne.
400'erne var beregnet til det japanske market, og 350'erne til
hjemmemarkedet - modellernes udformning var mere eller mindre identiske
med de tidssvarende 750cc (750F1 og 750SS).
... og så går hovedet i selvsving.. gad vide hvad sådan en koster brugt..
Opslag på de gængse tyske sider gav én 400SS til 3500 Euro, et par 350SS
fandt jeg i Italien til ca 2000 Euro.
Jeg havde lidt håbet på at kunne finde et par 350F3'ere fra
sen-firserne, men de er åbenbart blevet bortført af rumvæsner
Næste stop blev så T&S for at se hvad et stykke 20*15cm nummereret blik
skulle koste - men ak, ingen vurderinger for Ducati i den
motorstørrelse.. overhovedet.
Kan det dog passe at der slet ikke er nogen af den slags her i landet?
De har jo trodsalt produceret en hel del motorcykler i 350-450 størrelsen.
--
-jens
RSV1000
| |
Armand (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-04 22:05 |
|
"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:40537D9B.80209@fabel.dk...
> Hep,
>
> sad lige og læste i en analog bog (The Ducati Story) og faldt over deres
> små nuttede 350 & 400 cc'ere fra sen-firser og halvfemserne.
> 400'erne var beregnet til det japanske market, og 350'erne til
> hjemmemarkedet - modellernes udformning var mere eller mindre identiske
> med de tidssvarende 750cc (750F1 og 750SS)...............
> Næste stop blev så T&S for at se hvad et stykke 20*15cm nummereret blik
> skulle koste - men ak, ingen vurderinger for Ducati i den
> motorstørrelse.. overhovedet.
> Kan det dog passe at der slet ikke er nogen af den slags her i landet?
> De har jo trodsalt produceret en hel del motorcykler i 350-450 størrelsen.
Den eneste atypiske Ducati jeg husker importeret, var den 900
Darmah-lignende 500 parallel-twin uden desmo(?), som blev solgt "på navnet"
først i 80'erne!
Det eneste kuriøse i samme stil jeg kan erindre er MV Agusta 350 Twin fra
årene før; men en sådan var nok også værd at få fingrene i og stille på
loftet en tyve års tid :-/
--
Armand.
| |
Flemming Disc (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Disc |
Dato : 13-03-04 23:55 |
|
"> > sad lige og læste i en analog bog (The Ducati Story) og faldt over
deres
> > små nuttede 350 & 400 cc'ere fra sen-firser og halvfemserne.
> > 400'erne var beregnet til det japanske market, og 350'erne til
> > hjemmemarkedet - modellernes udformning var mere eller mindre identiske
> > med de tidssvarende 750cc (750F1 og 750SS)...............
> > Næste stop blev så T&S for at se hvad et stykke 20*15cm nummereret blik
> > skulle koste - men ak, ingen vurderinger for Ducati i den
> > motorstørrelse.. overhovedet.
> > Kan det dog passe at der slet ikke er nogen af den slags her i landet?
> > De har jo trodsalt produceret en hel del motorcykler i 350-450
størrelsen.
>
> Den eneste atypiske Ducati jeg husker importeret, var den 900
> Darmah-lignende 500 parallel-twin uden desmo(?), som blev solgt "på
navnet"
> først i 80'erne!
>
250-350-450 er en cylindret: Cylinder og top minder om en gammel 750SS og
nogle af dem er også med desmo ventiler.
Der køre nogle stykker rundt i Danmark.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc. www.discteknik.dk
PS. Skal der laves reply på denne mail, fjern NO!!!
| |
Claus Rittig (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 14-03-04 12:46 |
|
"Flemming Disc" <discteknikNO@discteknik.dk> skrev i en meddelelse
news:405390f7$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> 250-350-450 er en cylindret: Cylinder og top minder om en gammel 750SS og
> nogle af dem er også med desmo ventiler.
Næh, de lavede jo også en 350 F3 som var lige som en 750 F1, bare mindre. V2
og desmodromiske ventiler. Jeg tror også den senere kom i en 400cc udgave,
men ingen af dem er officielt solgt i DK, og da de er ret sjældne er der nok
heller ingen privatimporterede.
350 F3 havde i '87 42 hk ved 7.100 rpm og en opgivet vægt på 165kg. Og
enkeltsæde naturligvis
Den lignede Laguna Seca 750 ret meget, men fandtes også (anden årgang?) i
750 F1'ens farver.
Senere kom bl.a. 350 Sport Nuda og 350 Supersport (begge V-twins med
Desmo-tulipaner) som i '92 havde 36 hk ved 10.500 rpm og vejede 176 kg. Men
den havde vistnok heller ikke det 4-ventilede topstykke.
Rittig
| |
Flemming Disc (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Disc |
Dato : 14-03-04 22:06 |
|
">
> > 250-350-450 er en cylindret: Cylinder og top minder om en gammel 750SS
og
> > nogle af dem er også med desmo ventiler.
>
> Næh, de lavede jo også en 350 F3 som var lige som en 750 F1, bare mindre.
V2
> og desmodromiske ventiler. Jeg tror også den senere kom i en 400cc udgave,
Rittig du har helt ret, jeg så ikke lige årstal og tænkte slet ikke på en
gummi ducati, men en stangtrækker.
--
Venlig hilsen
Flemming Disc. www.discteknik.dk
PS. Skal der laves reply på denne mail, fjern NO!!!
| |
Armand (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-03-04 21:59 |
|
"Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:c31g2h$2ica$1@news.dansketelecom.com...
>
>..................(begge V-twins med Desmo-tulipaner)
Hov!
Desmo er netop garanti imod(!) "tulipaner" (á bukkede ventiler)!
--
Armand.
| |
Gert Bo thorgersen (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 15-03-04 01:23 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c32n0f$1lge$1@news.cybercity.dk...
>
> "Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> news:c31g2h$2ica$1@news.dansketelecom.com...
> >
> >..................(begge V-twins med Desmo-tulipaner)
>
> Hov!
> Desmo er netop garanti imod(!) "tulipaner" (á bukkede ventiler)!
> --
> Armand.
>
Hov!
Hvornår er "tulipaner" blevet til bukkede ventiler? Tulipaner er jo
ventilprofilen som især kom meget på mode i 70érne, til især Triumpher.
Tulipaner er kun i få tilfælde stømningsmæssigt gode til tuning.
Gert Thorgersen
| |
Ib Jakobsen (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 15-03-04 07:23 |
|
Gert Bo thorgersen wrote:
> Hov!
> Hvornår er "tulipaner" blevet til bukkede ventiler? Tulipaner er jo
> ventilprofilen som især kom meget på mode i 70érne, til især Triumpher.
> Tulipaner er kun i få tilfælde stømningsmæssigt gode til tuning.
Det var da et udtryk man hørte Ole Olsen bruge om de fireventilede Jawaer.
Når de havde fået for mange omdrejning, så topstykket lignede en vase med
fire tulipaner.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Armand (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-03-04 16:50 |
|
"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40554BC0.F2F7DF1A@post.tele.dk...
> Gert Bo thorgersen wrote:
>
> > Hov!
> > Hvornår er "tulipaner" blevet til bukkede ventiler? Tulipaner er jo
> > ventilprofilen som især kom meget på mode i 70érne,
>
> Det var da et udtryk man hørte Ole Olsen bruge om de fireventilede Jawaer.
> Når de havde fået for mange omdrejning, så topstykket lignede en vase med
> fire tulipaner.
Jeg husker Jan O. som ophavsmand til udtrykket!
--
Armand.
| |
Armand (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-03-04 17:28 |
|
"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
news:c32u8t$vg7$2@news.loxinfo.co.th...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
> news:c32n0f$1lge$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Claus Rittig" <ClausFUCKSPAMRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> > news:c31g2h$2ica$1@news.dansketelecom.com...
> > >
> > >..................(begge V-twins med Desmo-tulipaner)
> >
> > Desmo er netop garanti imod(!) "tulipaner" (á bukkede ventiler)!
> >
> Hvornår er "tulipaner" blevet til bukkede ventiler? Tulipaner er jo
> ventilprofilen som især kom meget på mode i 70érne, til især Triumpher.
> Tulipaner er kun i få tilfælde stømningsmæssigt gode til tuning.
Bortset fra at ordet også dækker en svejsefuge-profil, var "tulipaner"
indtil nu, et udtryk for bukkede ventiler i min lille verden, men nu er jeg
pludselig blevet meget klogere
--
Armand.
| |
Gert Bo thorgersen (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 14-03-04 01:14 |
|
Jeg så for et år siden, her i Thailand, en af disse 2 cylindrede 350 cc
Ducatier der er en tro kopi af deres 750 og 900ér med desmodromisk
ventilstyring. Den kostede 80.000 THB/13.000 Kr. uden nummerplade og en
110.000 med nummerplade. Ejeren ville sælge den for isteder at købe en 900
cc.
For en 2 mdr. siden så jeg den stadig til salg, men nu hos en
brugtbilsforhandler.
Men 350eren er nu for lille til mig, også til bare at have stående til pynt.
Mvh. Gert Thorgersen.
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c300iv$24e1$2@news.cybercity.dk...
>
> "Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> news:40537D9B.80209@fabel.dk...
> > Hep,
> >
> > sad lige og læste i en analog bog (The Ducati Story) og faldt over deres
> > små nuttede 350 & 400 cc'ere fra sen-firser og halvfemserne.
> > 400'erne var beregnet til det japanske market, og 350'erne til
> > hjemmemarkedet - modellernes udformning var mere eller mindre identiske
> > med de tidssvarende 750cc (750F1 og 750SS)...............
> > Næste stop blev så T&S for at se hvad et stykke 20*15cm nummereret blik
> > skulle koste - men ak, ingen vurderinger for Ducati i den
> > motorstørrelse.. overhovedet.
> > Kan det dog passe at der slet ikke er nogen af den slags her i landet?
> > De har jo trodsalt produceret en hel del motorcykler i 350-450
størrelsen.
>
> Den eneste atypiske Ducati jeg husker importeret, var den 900
> Darmah-lignende 500 parallel-twin uden desmo(?), som blev solgt "på
navnet"
> først i 80'erne!
>
> Det eneste kuriøse i samme stil jeg kan erindre er MV Agusta 350 Twin fra
> årene før; men en sådan var nok også værd at få fingrene i og stille på
> loftet en tyve års tid :-/
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
| |
John Jensen (13-03-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 13-03-04 23:49 |
|
"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:40537D9B.80209@fabel.dk...
> Hep,
>
> sad lige og læste i en analog bog (The Ducati Story) og faldt over deres
> små nuttede 350 & 400 cc'ere fra sen-firser og halvfemserne.
>
> 400'erne var beregnet til det japanske market, og 350'erne til
> hjemmemarkedet - modellernes udformning var mere eller mindre identiske
> med de tidssvarende 750cc (750F1 og 750SS).
>
> .. og så går hovedet i selvsving.. gad vide hvad sådan en koster brugt..
> Opslag på de gængse tyske sider gav én 400SS til 3500 Euro, et par 350SS
> fandt jeg i Italien til ca 2000 Euro.
>
> Jeg havde lidt håbet på at kunne finde et par 350F3'ere fra
> sen-firserne, men de er åbenbart blevet bortført af rumvæsner
>
> Næste stop blev så T&S for at se hvad et stykke 20*15cm nummereret blik
> skulle koste - men ak, ingen vurderinger for Ducati i den
> motorstørrelse.. overhovedet.
>
> Kan det dog passe at der slet ikke er nogen af den slags her i landet?
> De har jo trodsalt produceret en hel del motorcykler i 350-450 størrelsen.
>
> --
> -jens
> RSV1000
Det er nok desværre ikke til megen hjælp, men jeg så en enkelt Duc 400cc på
stumpemarkedet
idag.
Der er også en til salg hos www.nipponspares.dk kig under "andre" men
hjemmesiden er ikke
opdateret meget lang tid, så om den (eller firmaet) stadig er der ved jeg
ikke.
/ John
| |
Armand (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-04 23:46 |
|
"John Jensen" <John@nospamJensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:40538f7b$0$244$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
>
> Der er også en til salg hos www.nipponspares.dk .....men hjemmesiden
> er ikke opdateret meget lang tid,
Jo tak:
"D. 1/6 -02, kommer der nye cykler hjem igen"
--
Armand.
| |
Kenn H. Jensen (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Kenn H. Jensen |
Dato : 14-03-04 09:01 |
|
"Armand" skrev i meddelelsen news:c306jg$2b1n$4@news.cybercity.dk...
>
> Jo tak:
> "D. 1/6 -02, kommer der nye cykler hjem igen"
Så kan man da snakke om lang lev. tid. 98 år
Kan man få et bud på, hvilke modeller der så bliver hjemtaget.
--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271
| |
Hekto (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 14-03-04 01:59 |
|
In article <40537D9B.80209@fabel.dk>, jens@fabel.dk says...
> Hep,
>
> sad lige og læste i en analog bog (The Ducati Story) og faldt over deres
> små nuttede 350 & 400 cc'ere fra sen-firser og halvfemserne.
>
> 400'erne var beregnet til det japanske market, og 350'erne til
> hjemmemarkedet - modellernes udformning var mere eller mindre identiske
> med de tidssvarende 750cc (750F1 og 750SS).
>
> .. og så går hovedet i selvsving.. gad vide hvad sådan en koster brugt..
> Opslag på de gængse tyske sider gav én 400SS til 3500 Euro, et par 350SS
> fandt jeg i Italien til ca 2000 Euro.
>
> Jeg havde lidt håbet på at kunne finde et par 350F3'ere fra
> sen-firserne, men de er åbenbart blevet bortført af rumvæsner
>
> Næste stop blev så T&S for at se hvad et stykke 20*15cm nummereret blik
> skulle koste - men ak, ingen vurderinger for Ducati i den
> motorstørrelse.. overhovedet.
>
> Kan det dog passe at der slet ikke er nogen af den slags her i landet?
> De har jo trodsalt produceret en hel del motorcykler i 350-450 størrelsen.
>
>
350'eren er 'nem' nok at finde. Du skal lede efter en Cagiva Alazzurra
350. Alternativt har jeg for nyligt set en pæn Pantah 350 på mobile.de,
hvor der også er Cagiva(er). Der er også et par stykker her i landet +
en eller to Indiana 350 som er en Ducati Chopper!!!!
(er der nogen der har sådan een til salg??????!!!???)
Motoren er lavet på Pantah-bund, og accepterer uden videre de øvrige
kubikstørrelser, bare slaglængden passer. Jeg tror den er 58mm.
Motoren støjer noget mere end de øvrige p.gr.a. stemplerne.
350SS og 400SS er nok lige så svære at finde som hønsetænder. Mon ike
mange er bygget om, ligesom Alazzurra'erne blev bygget om til Pantah'er
i tyskland? (rent krukkeri!)
Hvis du er helt pjattet, kan du jo købe det du har lyst til, og så lave
den om til en 350-400-500-600-650-750-800-900 efter eget valg.
Godt nok er jeg ved at få passet en 600M-motor til, så jeg kan få den i
Pantah'en; men den gamle motor var en 750-blok m. 650 cylindere - 500-
Pantah-toppe monteret med 750'er ventiler.
Ducati kom sq før Lego!!!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Jens Arnfast (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 14-03-04 11:16 |
|
Hekto wrote:
> Hvis du er helt pjattet, kan du jo købe det du har lyst til, og så lave
> den om til en 350-400-500-600-650-750-800-900 efter eget valg.
Det var jo selvfølgelig en mulighed at købe en 600 eller 750 SS og så
smide en 350cc motor i - men hvad mon skattefar vil sige til det?
> Godt nok er jeg ved at få passet en 600M-motor til, så jeg kan få den i
> Pantah'en; men den gamle motor var en 750-blok m. 650 cylindere - 500-
> Pantah-toppe monteret med 750'er ventiler.
> Ducati kom sq før Lego!!!
Genbrug er smart, specielt når man er dovne som italienere
--
-jens
RSV1000
| |
Hekto (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 14-03-04 14:21 |
|
In article <405430DF.2000100@fabel.dk>, jens@fabel.dk says...
> Genbrug er smart, specielt når man er dovne som italienere
>
Det har en anden fordel!
Man kan forholdsvis let få reservedele, selv til gamle Ducati'er.
Mange nyere dele passer direkte eller med mindre modifikationer.
De dovne italienere, som du kalder dem, har enda ikke gidet opfinde
specielle gevind, pakdåser o.s.v. men bare brugt standard, metriske,
stumper.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Jens Arnfast (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 14-03-04 14:30 |
|
Hekto wrote:
>>Genbrug er smart, specielt når man er dovne som italienere
> Det har en anden fordel!
> Man kan forholdsvis let få reservedele, selv til gamle Ducati'er.
> Mange nyere dele passer direkte eller med mindre modifikationer.
> De dovne italienere, som du kalder dem, har enda ikke gidet opfinde
> specielle gevind, pakdåser o.s.v. men bare brugt standard, metriske,
> stumper.
Jeg skrev jo også det var smart!
--
-jens
RSV1000
| |
Steen Gruby (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 14-03-04 17:27 |
|
On Sun, 14 Mar 2004 14:29:30 +0100, Jens Arnfast <jens@fabel.dk>
wrote:
Hej Jens.
>
>Jeg skrev jo også det var smart!
Som alt andet "godt" i denne verden var det englænderne der viste
vejen
HRD Vincent havde to hovedmodeller:
En 1000cc V2 Black Lightning og en 500cc 1 cyl. Comet.
Comet'ens moror var blot en Black Lightning motor hvor den ene
cylinder var fjernet.
Resten var det samme.
Det var længe før der var tænkt på Ducati som MC fabrik..
For de historieinteresserede, så havde Vincent den absolutte
verdensrekord for serieproducerede MC'er i 1948.
Hastigheden var 248 Km/t sat af en gal amerikaner i badeshorts.
Ducati fabrikkerne lavede før og under 2 verdenskrig radioer, indtil
de allierede fik øje på foretagsomheden.
Så var der pludselig ingen fabrik mere )
Efter krigen mente samme allierede at det ville være en god ide at man
fandt på at fabrikere noget andet end radioer, så man begyndte at
fremstille små 50cc "MC" er for at løse Italiens transportproblem.
Jeg er nu ikke helt ked af den "beslutning" når man ser hvad det er
blevet til
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hans Paulin (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 15-03-04 15:32 |
|
Steen Gruby skrev:
> Efter krigen mente samme allierede at det ville være en god ide at man
> fandt på at fabrikere noget andet end radioer, så man begyndte at
> fremstille små 50cc "MC" er for at løse Italiens transportproblem.
> Jeg er nu ikke helt ked af den "beslutning" når man ser hvad det er
> blevet til
....tænk på, hvilke radioer dét kunne være blevet til!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286
| |
Hekto (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-04 21:58 |
| | |
Steen Gruby (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 15-03-04 22:10 |
|
On Mon, 15 Mar 2004 21:57:37 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:
Hej Brian.
>
>Under krigen lavede de selvfølgelig noget fy-fy til italenernes
>heltemodige hær. Efter krigen skulle de så resocialiseres, og også di
>blev sat igang med at lave 'knallerter'.
>
Det har sikkert været dem der lavede gearkasser til de italienske
tank's.
4 fremadgående og 16 bakgear
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-04 22:12 |
|
In article <mp6c50dum87q56t93n4cujrnei9gl3qdkc@4ax.com>, Steen Gruby
<oz9zi@(AT)gruby.dk> says...
> Det har sikkert været dem der lavede gearkasser til de italienske
> tank's.
> 4 fremadgående og 16 bakgear
>
>
I krigsmarinen hed det sig, at verdens to tyndeste bøger var dem om
norsk humor og italienske søkrigshelte!
Faktisk havde de italienske krydsere og slagskibe hovedarmeringen på
agterdækket.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Steen Gruby (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 14-03-04 17:33 |
|
On Sun, 14 Mar 2004 14:29:30 +0100, Jens Arnfast <jens@fabel.dk>
wrote:
Hej Jens.
>
>Jeg skrev jo også det var smart!
Ja, og jeg var ikke smart
Jeg skrev Black Lightning, det er forkert.
Det var Black Shadow - Black Lightning var racerudgaven.
Undskyld.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Mikkel Christensen (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 15-03-04 14:37 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:
> 350SS og 400SS er nok lige så svære at finde som hønsetænder.
Ikke desto mindre var der en 400SS til salg på Stumpemarked i lørdags.
Umiddelbart så den pæn ud, men prisen kan jeg naturligvis ikke huske.
Vi fik da et grin og en diskussion på dens bekostning.
Boden med hønsetænder så jeg ikke...
--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003
| |
Hekto (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-04 15:15 |
|
In article <kkdvfl6cjui.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.invalid says...
> Umiddelbart så den pæn ud, men prisen kan jeg naturligvis ikke huske.
>
Prisen var da ellers det mest væsentlige at huske!
En 400 må da være billig, og så hjem og smide en 750'er i
'hængekøjen'!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Mikkel Christensen (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Mikkel Christensen |
Dato : 15-03-04 15:32 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:
> In article <kkdvfl6cjui.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.invalid says...
> > Umiddelbart så den pæn ud, men prisen kan jeg naturligvis ikke huske.
> >
> Prisen var da ellers det mest væsentlige at huske!
Da kun hvis man er interesseret i den. Den stod ved siden af en GSXR400, og
jeg mindes at prislejet var nogenlunde identisk - begge uden afgift.
> En 400 må da være billig, og så hjem og smide en 750'er i
> 'hængekøjen'!
Tjah, men som du selv skrev: sjælden, så det kan da naturligvis have en
indflydelse på prisen.
--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003
| |
Hekto (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-04 15:52 |
|
In article <kkdr7vuchac.fsf@rrnord.dk>, mic@rrnord.invalid says...
> Tjah, men som du selv skrev: sjælden, så det kan da naturligvis have en
> indflydelse på prisen.
>
Jo ... men jeg kunne også forestille mig at en 400 næsten er
usælgelig, hvis ikke der ligger noget lovgivning bag motorstørrelsen.
Jeg husker ikke lige tallet; men jeg tror ikke engang den holder sig
endr 34HK.
En 600 vil nok være lidt lettere at komme af med.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Jens Arnfast (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 15-03-04 19:13 |
|
Hekto wrote:
> Jo ... men jeg kunne også forestille mig at en 400 næsten er
> usælgelig, hvis ikke der ligger noget lovgivning bag motorstørrelsen.
> Jeg husker ikke lige tallet; men jeg tror ikke engang den holder sig
> endr 34HK.
400F3 (1986-1989) har 45hk, 350F3 har 42hk
400SS og 350SS deler motor med F3'erne, dog kun der nogle bastarder med
27hk til tyskerne.
Tilgengæld vejer SS 30kg mere en F3'erne!!
> En 600 vil nok være lidt lettere at komme af med.
Helt sikkert, men nu var det lidt jeg tænkte .. at hvis man kunne finde
en 350 eller 400 til billige penge (under 35k inkl afgift) kunne det jo
være en fin konecykel
--
-jens
RSV1000
| |
Hekto (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 15-03-04 21:52 |
|
In article <4055F23B.7050402@fabel.dk>, jens@fabel.dk says...
> Helt sikkert, men nu var det lidt jeg tænkte .. at hvis man kunne finde
> en 350 eller 400 til billige penge (under 35k inkl afgift) kunne det jo
> være en fin konecykel
>
Ja, det var de samme tanker, jeg næsten havde. Købe en usælgelig 400 og
smide en 650-motor, fra 'hylden' i og bruge den på trackdays.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
|
|