|
| Øv. Hullet sprang op. Alusvejseekspert søg~ Fra : Peder |
Dato : 13-03-04 14:50 |
|
Øv.
Min hullede motor er på trods af reparationsforsøg stadig hullet.
I forbindelse med at min kæde knækkede ved et løb i oktober, slog den
en tap af og dermed hul i motoren.
Min mekanikerven lappede den med noget "kemisk aluminium", der
tidligere har heft succes på bilmotorer, men ikke her.
Det startede ellers fint, idet vi lod den stå i høj tomgang (2-3 krpm)
i laaang tid, hvor den holdt fint.
Idag skulle jeg så have den ud på vejen for at teste ved højere
omdrejninger (og dermed højere olietryk). Jeg ville trods alt hellere
opdage at det ikke holdt nu - frem for i Frankrig på førstedagen af 5
træningsdage...
Desværre viste det sig allerede efter 3km. at det ikke holdt. Øv igen
Så jeg har måtte skubbe den hjem i modvind, snevejr og op ad bakke
(Roskilde er temmelig kuperet skal jeg hilse og sige)
Jeg kan stadig nå at melde fra til Frankrigsturen, men det er noget
øv.
Jeg har så to optioner tilbage: Svejs skidtet ellet udskift skidtet.
Faktisk var det planen fra start at den skulle svejses, men de
potentielle kandidater til opgaven var ikke vilde med at prøve af
frygt for at ødelægge noget.
Men da sidste udvej efter svejseforsøg er en ny motor, er der ikke så
meget at være bange for.
Hvis nogen kender en der på kort varsel er frisk på at prøve at svejse
hullet, hører jeg gerne fra dem...
Sidste frist for framelding til Val de Vienne er 1/4, så det skal være
inden da. Jeg kan ikke nå at få fat i en ny brugt motor for rimelige
penge inden...
--
Peder
R6 ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Armand (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-04 15:03 |
|
"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:as3650dminhbme1asqvujlnam4bksf08h4@4ax.com...
>
> Hvis nogen kender en der på kort varsel er frisk på at prøve at svejse
> hullet, hører jeg gerne fra dem...
Det kræver mindst at du får taget et tydeligt billede af omgivelserne og
poster det på binær.motor men også gerne til mig privat forudsat det har en
behersket størrelse.
På forhånd er jeg dog skeptisk og regner ikke med at sådant kan klares alene
udefra :-/
--
Armand.
| |
Peder (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 13-03-04 15:53 |
|
Den Sat, 13 Mar 2004 15:03:07 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:
>
>"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:as3650dminhbme1asqvujlnam4bksf08h4@4ax.com...
>>
>> Hvis nogen kender en der på kort varsel er frisk på at prøve at svejse
>> hullet, hører jeg gerne fra dem...
>
>Det kræver mindst at du får taget et tydeligt billede af omgivelserne og
>poster det på binær.motor men også gerne til mig privat forudsat det har en
>behersket størrelse.
>
Der ligger allerede et på
http://roadracing.netpartner.dk/Gallery/4_timer_2003/Gal_022.jpg
>På forhånd er jeg dog skeptisk og regner ikke med at sådant kan klares alene
>udefra :-/
Nej jeg har også min tvivl, men da det er sidste udvej inden
motorskift, er jeg klar til at prøve.
--
Peder
R6 ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Armand (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-04 18:12 |
|
"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:g086501ec2986gf3m9c2m7l3g3hnt6jt6v@4ax.com...
> Den Sat, 13 Mar 2004 15:03:07 +0100, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:
>
> >
> >"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >news:as3650dminhbme1asqvujlnam4bksf08h4@4ax.com...
> >>
> >> Hvis nogen kender en der på kort varsel er frisk på at prøve at svejse
> >> hullet, hører jeg gerne fra dem...
> >
> >Det kræver mindst at du får taget et tydeligt billede af omgivelserne og
> >poster det på binær.motor men også gerne til mig privat forudsat det har
> > en behersket størrelse.
> >
> Der ligger allerede et på
> http://roadracing.netpartner.dk/Gallery/4_timer_2003/Gal_022.jpg
Avs!
Og der sidder endda en "pind" lige dér? Hvad holder den??
Da det meget belejligt er hen over et hjørne kunne det måske svejses udefra
så det holdt lidt bedre end jeres hidtidige limning; men det man ser
indenfor hullet er et (gearkasse-?)leje og dét ville jeg ikke vove at svejse
på tværs af
En ordentlig reparation vil derfor IMHO fordre en adskillese og ikke mindst
nøje(!) efter-tilpasning (=fjernelse af overskydende svejsesstreng) af
pasningen til pågældende leje!
Ergo: ikke umuligt; men grundet total adskillese (var det så blot på den
nedre del af motorblokken) er din afrivningskalender allerede begyndt at
tabe løv som et egetræ i en efterårsstorm, og så er det endda kun et "måske"
især p.g.a. genetableringen af lejetilpasningen!
"Kold" montering ligger nærmere for, og hvis vi primært snakker om at lukke
hullet så skulle det nok være muligt (med et nyt forsøg, eller anden
montør/produkt); men der sad jo også en "pind", ikke?
Kan den for hulen da ikke undværes? Hvis den er til påboltning af
kædehjulsdækslet, så lav en alternativ montering á en, for den sags skyld
limet, laske tværs over toppen for at holde det fikseret for oven :-|
Tilbage er så blot at sige:
Sprængt kæde? - *Tsk, tsk, tsk*!
--
Armand.
| |
Armand (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-04 18:26 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c2vga8$1i6j$5@news.cybercity.dk...
>
> ............. men det man ser indenfor hullet er et (gearkasse-?)leje og
dét
> ville jeg ikke vove at svejse på tværs af
Og hvis man kigger efter så angiver den lille støbning der peger nedad i
"pos: kl. halvfem", at lejet er direkte smurt, hvorfor at det dels ikke kan
undre at det var svært at få til at holde tæt; men dels også indebærer endnu
en risiko under svejsning (á: tillukning) udefra
Og så kunne jeg først ikke få op/ned til at passe på den GSXR jeg mente at
det skulle være; hvor jeg på sitet kan se at det er en R6'er med den atypisk
højt monterede gearskiftearm!
--
Armand
| |
Peder (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 13-03-04 20:54 |
|
On Sat, 13 Mar 2004 18:26:15 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
>"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
>news:c2vga8$1i6j$5@news.cybercity.dk...
>>
>> ............. men det man ser indenfor hullet er et (gearkasse-?)leje og
>dét
>> ville jeg ikke vove at svejse på tværs af
>
>Og hvis man kigger efter så angiver den lille støbning der peger nedad i
>"pos: kl. halvfem", at lejet er direkte smurt, hvorfor at det dels ikke kan
>undre at det var svært at få til at holde tæt; men dels også indebærer endnu
>en risiko under svejsning (á: tillukning) udefra
Jeps. Det er slet ikke optimalt, men igen - skulle jeg få ødelagt
noget ved svejsning betyder det ny motor. Samme udfald som hvis jeg
ikke prøver.
>Og så kunne jeg først ikke få op/ned til at passe på den GSXR jeg mente at
>det skulle være; hvor jeg på sitet kan se at det er en R6'er med den atypisk
>højt monterede gearskiftearm!
--
Peder
R6 ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Peder (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 13-03-04 20:52 |
|
On Sat, 13 Mar 2004 18:11:55 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>> Der ligger allerede et på
>> http://roadracing.netpartner.dk/Gallery/4_timer_2003/Gal_022.jpg
>
>Avs!
>
>Og der sidder endda en "pind" lige dér? Hvad holder den??
en "kædeskærm"
>Da det meget belejligt er hen over et hjørne kunne det måske svejses udefra
>så det holdt lidt bedre end jeres hidtidige limning; men det man ser
>indenfor hullet er et (gearkasse-?)leje og dét ville jeg ikke vove at svejse
>på tværs af
>
>En ordentlig reparation vil derfor IMHO fordre en adskillese og ikke mindst
>nøje(!) efter-tilpasning (=fjernelse af overskydende svejsesstreng) af
>pasningen til pågældende leje!
>
>Ergo: ikke umuligt; men grundet total adskillese (var det så blot på den
>nedre del af motorblokken) er din afrivningskalender allerede begyndt at
>tabe løv som et egetræ i en efterårsstorm, og så er det endda kun et "måske"
>især p.g.a. genetableringen af lejetilpasningen!
>
>"Kold" montering ligger nærmere for, og hvis vi primært snakker om at lukke
>hullet så skulle det nok være muligt (med et nyt forsøg, eller anden
>montør/produkt); men der sad jo også en "pind", ikke?
Jeg har overvejet det med et andet produkt, da min mekker nævnte at
han havde hørt om et (der måske var endnu bedre). Han ville bare
hellere bruge et han kendte og havde brugt før med success.
>Kan den for hulen da ikke undværes? Hvis den er til påboltning af
>kædehjulsdækslet, så lav en alternativ montering á en, for den sags skyld
>limet, laske tværs over toppen for at holde det fikseret for oven :-|
Pinden kan undværes, og i vores nuværende reparation er den skåret af
det stykke, der skal dække hullet - netop for at en løs kæde ikke skal
kunne få fat i den.
>Tilbage er så blot at sige:
>Sprængt kæde? - *Tsk, tsk, tsk*!
En kommentar jeg ikke bruge til en hujende dyt.
Men hvis andre skifter fra en mc med 530 kæde til en med 520, kan jeg
kun anbefale at holde ekstra øje med at kæden ikke bliver slap.
--
Peder
R6 ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
René Hvid (13-03-2004)
| Kommentar Fra : René Hvid |
Dato : 13-03-04 16:13 |
|
Hej
hvad er der umiddelbart bag skaden, kan ikke rigtig de det på billedet;?
Jeg har selv haft en lignende skade, denne blev lappet med flyende metal fra
3m, og den holder endnu.
Skal den svejses skal du have den skilt ad så man kan komme til bagsiden
også.
René Hvid
Alias: "Benneweis"
Gsxr 1100 ´92
benneweis@stofanet.dk
www.ulvenemc.dk
"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:as3650dminhbme1asqvujlnam4bksf08h4@4ax.com...
> Øv.
> Min hullede motor er på trods af reparationsforsøg stadig hullet.
> I forbindelse med at min kæde knækkede ved et løb i oktober, slog den
> en tap af og dermed hul i motoren.
> Min mekanikerven lappede den med noget "kemisk aluminium", der
> tidligere har heft succes på bilmotorer, men ikke her.
> Det startede ellers fint, idet vi lod den stå i høj tomgang (2-3 krpm)
> i laaang tid, hvor den holdt fint.
> Idag skulle jeg så have den ud på vejen for at teste ved højere
> omdrejninger (og dermed højere olietryk). Jeg ville trods alt hellere
> opdage at det ikke holdt nu - frem for i Frankrig på førstedagen af 5
> træningsdage...
> Desværre viste det sig allerede efter 3km. at det ikke holdt. Øv igen
> Så jeg har måtte skubbe den hjem i modvind, snevejr og op ad bakke
> (Roskilde er temmelig kuperet skal jeg hilse og sige)
>
> Jeg kan stadig nå at melde fra til Frankrigsturen, men det er noget
> øv.
>
> Jeg har så to optioner tilbage: Svejs skidtet ellet udskift skidtet.
> Faktisk var det planen fra start at den skulle svejses, men de
> potentielle kandidater til opgaven var ikke vilde med at prøve af
> frygt for at ødelægge noget.
> Men da sidste udvej efter svejseforsøg er en ny motor, er der ikke så
> meget at være bange for.
>
> Hvis nogen kender en der på kort varsel er frisk på at prøve at svejse
> hullet, hører jeg gerne fra dem...
>
> Sidste frist for framelding til Val de Vienne er 1/4, så det skal være
> inden da. Jeg kan ikke nå at få fat i en ny brugt motor for rimelige
> penge inden...
> --
> Peder
> R6 ( http://roadracing.netpartner.dk)
> VWSharan
> AlmeraSRX
| |
Peder (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 13-03-04 17:43 |
|
On Sat, 13 Mar 2004 16:12:35 +0100, "René Hvid"
<benneweis@stofanet.dk> wrote:
>Hej
>
>hvad er der umiddelbart bag skaden, kan ikke rigtig de det på billedet;?
Dette lidt længere fra:
http://roadracing.netpartner.dk/Gallery/4_timer_2003/Gal_021.jpg
Jeg er ikke sikker, men vil mene det må være en aksel i gearkassen og
dets leje.
>
>Jeg har selv haft en lignende skade, denne blev lappet med flyende metal fra
>3m, og den holder endnu.
>
>Skal den svejses skal du have den skilt ad så man kan komme til bagsiden
>også.
Det vil være en noget uoverskuelig omgang. Men dog en mulighed.
Igen vil jeg dog prøve om det ikke kan lade sig gøre udefra først.
| |
René Hvid (13-03-2004)
| Kommentar Fra : René Hvid |
Dato : 13-03-04 18:21 |
|
Hej igen
jeg vil umiddelbart tro at det flyende metal som jeg selv fik min "lappet"
med vil kunne holde. Hvis du er interesseret skal jeg nok få fat i navnet og
hvor det kan skaffes.
men hvis du vil have det svejset vil jeg foreslå at du laver en lask (lap)
af metal som næsten passer i hullet også svejser den. Lasken laves nemmeste
ved simpelthen at file et stykke alu til så det passer.
René Hvid
Alias: "Benneweis"
benneweis@stofanet.dk
www.ulvenemc.dk
"Peder" <peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:iae6509a8kgkfud5spg5kjkjj4a5dp8j1u@4ax.com...
> On Sat, 13 Mar 2004 16:12:35 +0100, "René Hvid"
> <benneweis@stofanet.dk> wrote:
>
> >Hej
> >
> >hvad er der umiddelbart bag skaden, kan ikke rigtig de det på billedet;?
>
> Dette lidt længere fra:
> http://roadracing.netpartner.dk/Gallery/4_timer_2003/Gal_021.jpg
>
> Jeg er ikke sikker, men vil mene det må være en aksel i gearkassen og
> dets leje.
>
> >
> >Jeg har selv haft en lignende skade, denne blev lappet med flyende metal
fra
> >3m, og den holder endnu.
> >
> >Skal den svejses skal du have den skilt ad så man kan komme til bagsiden
> >også.
>
> Det vil være en noget uoverskuelig omgang. Men dog en mulighed.
> Igen vil jeg dog prøve om det ikke kan lade sig gøre udefra først.
| |
Erik (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Erik |
Dato : 13-03-04 19:30 |
|
Jeg ville forsøge at få svejset et stykke som er lidt større en hullet men
som dækker det rigeligt. Det burde kunne holde og såfremt der er plads til
det så er det oplagt.
Mvh.
Erik
| |
Peder (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 13-03-04 20:58 |
|
On Sat, 13 Mar 2004 19:30:01 +0100, "Erik" <loonieREMOVE@surfmail.dk>
wrote:
>Jeg ville forsøge at få svejset et stykke som er lidt større en hullet men
>som dækker det rigeligt. Det burde kunne holde og såfremt der er plads til
>det så er det oplagt.
Den idé har jeg også haft. Så burde en svejsekant hele vejen udenom
kunne holde det på plads.
Hvis jeg så ovenikøbet "klistrer" den original stump på først, er der
"fyld"i hullet, så lejet bliver støttet rigtigt. Eller?
--
Peder
R6 ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Armand (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-04 21:28 |
|
"Peder" <peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:oqp6509re8jr79ikhuhhbavpugulh0l9dd@4ax.com...
> On Sat, 13 Mar 2004 19:30:01 +0100, "Erik" <loonieREMOVE@surfmail.dk>
> wrote:
>
> >Jeg ville forsøge at få svejset et stykke som er lidt større en hullet
men
> >som dækker det rigeligt. Det burde kunne holde og såfremt der er plads
til
> >det så er det oplagt.
>
> Den idé har jeg også haft. Så burde en svejsekant hele vejen udenom
> kunne holde det på plads.
> Hvis jeg så ovenikøbet "klistrer" den original stump på først, er der
> "fyld"i hullet, så lejet bliver støttet rigtigt. Eller?
Jup!
Dén er jeg også med på, trods min tidligere ude-dømning!
Omend at det kommer til at kræve nogen tilpasning af lappen, skal det nok
kunne lykkes!
I mellemtiden er jeg kommet i tanke om det der stumpemarkeds snot af noget
aluminiums "lodde"-stads. Det indebar en rimelig høj brudstyrke og var
specielt godt derved at emnet kun skulle være et par hundrede grader varm
for at få tråden til at smelte og trænge ind (et af demo-tricksene var at
lodde staniol og en aluklods sammen ). Det vil ikke være hærværk at
opverme hele den samlede motorblok til (kun) et par hundrede grader, så hvis
den originale stump passer bare rimeligt, skulle dét nok være sagen :-/
Og så er der lige det med hvem og hvor - Tjaeh, der er stumpemarked i
herning i morgen-søndag!!!
--
Armand
| |
Bjørn S (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 14-03-04 18:31 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c2vv03$22tm$4@news.cybercity.dk...
> I mellemtiden er jeg kommet i tanke om det der stumpemarkeds snot af noget
> aluminiums "lodde"-stads. Det indebar en rimelig høj brudstyrke og var
> specielt godt derved at emnet kun skulle være et par hundrede grader varm
> for at få tråden til at smelte og trænge ind (et af demo-tricksene var at
> lodde staniol og en aluklods sammen ).
Kan det ha været noget af dette, fra Magna Svejs ( www.magna-svejs.dk) ;
http://www.sayjes.dk/tools.html
--
/Bjørn
| |
Flemming Nyboe (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Nyboe |
Dato : 14-03-04 22:25 |
|
"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote in message
news:ME05c.112411$jf4.6634384@news000.worldonline.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c2vv03$22tm$4@news.cybercity.dk...
> > I mellemtiden er jeg kommet i tanke om det der stumpemarkeds snot af
noget
> > aluminiums "lodde"-stads. Det indebar en rimelig høj brudstyrke og var
> > specielt godt derved at emnet kun skulle være et par hundrede grader
varm
> > for at få tråden til at smelte og trænge ind (et af demo-tricksene var
at
> > lodde staniol og en aluklods sammen ).
>
> Kan det ha været noget af dette, fra Magna Svejs ( www.magna-svejs.dk) ;
> http://www.sayjes.dk/tools.html
Hvad går der galt for min OE 6.00.2800.1123 ?
Jeg kan kun se 3 indlæg i denne tråd, og f.eks. ikke Armands indlæg som
Bjørn citerer
Noget med Ø'et i subject eller hvad ?
--
VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382
| |
Bjørn S (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 14-03-04 23:01 |
|
"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4054cd83$0$27386$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvad går der galt for min OE 6.00.2800.1123 ?
> Jeg kan kun se 3 indlæg i denne tråd, og f.eks. ikke Armands indlæg som
> Bjørn citerer
Det kan jo bare være din news-server som har tabt nogele indlæg. Min egen
(Tiscali) mister også nogle gange indlæg, da bruger jeg at supplere med
news.sunsite.dk.
--
/Bjørn
| |
Flemming Nyboe (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Nyboe |
Dato : 15-03-04 07:57 |
|
"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote in message
news:eC45c.112512$jf4.6646799@news000.worldonline.dk...
>
> "Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:4054cd83$0$27386$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hvad går der galt for min OE 6.00.2800.1123 ?
> > Jeg kan kun se 3 indlæg i denne tråd, og f.eks. ikke Armands indlæg som
> > Bjørn citerer
>
> Det kan jo bare være din news-server som har tabt nogele indlæg. Min egen
> (Tiscali) mister også nogle gange indlæg, da bruger jeg at supplere med
> news.sunsite.dk.
Tak Bjørn, det hjalp.
Jeg troede det var OE der ikke kunne finde ud af hvilke indlæg der hørte til
hvilken tråd.
Jeg brugte news.tele.dk, men der har manglet en del indlæg på det seneste.
--
VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382
| |
Bjørn S (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Bjørn S |
Dato : 15-03-04 08:37 |
|
Flemming Nyboe wrote:
> Jeg brugte news.tele.dk, men der har manglet en del indlæg på det seneste.
Hej Flemming,
fortset med TDC, Sunsite er heller ikke "rocketproof", et tredie
alternativ, hvis der oppstår abstinenser er den web-baserede til Jakob:
http://dfm.flof.dk/thread.php?group=dk.fritid.motorcykel som faktisk kører
upåklageligt, hvor han nu end får sit feed fra.
--
/Bjørn
| |
Kenn H. Jensen (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Kenn H. Jensen |
Dato : 15-03-04 17:26 |
|
"Flemming Nyboe" skrev i meddelelsen news:c33k1r$bsq$1@sunsite.dk...
> Jeg brugte news.tele.dk, men der har manglet en del indlæg på det seneste.
Som TDC kunde bruger jeg dtext.news.tele.dk til de ikke binaere grupper.
Syntes det kører lidt bedre.
--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271
| |
Armand (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 14-03-04 23:40 |
|
"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse
news:ME05c.112411$jf4.6634384@news000.worldonline.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:c2vv03$22tm$4@news.cybercity.dk...
> > I mellemtiden er jeg kommet i tanke om det der stumpemarkeds snot af
noget
> > aluminiums "lodde"-stads. Det indebar en rimelig høj brudstyrke og var
> > specielt godt derved at emnet kun skulle være et par hundrede grader
varm
> > for at få tråden til at smelte og trænge ind (et af demo-tricksene var
at
> > lodde staniol og en aluklods sammen ).
>
> Kan det ha været noget af dette, fra Magna Svejs ( www.magna-svejs.dk) ;
> http://www.sayjes.dk/tools.html
Ser sådan ud! :-/
--
Armand.
| |
Peder (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 13-03-04 20:56 |
|
On Sat, 13 Mar 2004 18:20:49 +0100, "René Hvid"
<benneweis@stofanet.dk> wrote:
>Hej igen
>
>jeg vil umiddelbart tro at det flyende metal som jeg selv fik min "lappet"
>med vil kunne holde. Hvis du er interesseret skal jeg nok få fat i navnet og
>hvor det kan skaffes.
Gerne. Det kan jo være et andet end det vi har brugt - og bedre...
>men hvis du vil have det svejset vil jeg foreslå at du laver en lask (lap)
>af metal som næsten passer i hullet også svejser den. Lasken laves nemmeste
>ved simpelthen at file et stykke alu til så det passer.
Jeg har allerede "lasken", da jeg har den bid, der blev revet af.
--
Peder
R6 ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Jacob Bunk Nielsen (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 15-03-04 19:56 |
|
bjosko@yahoo.com (Bjørn S) writes:
> Flemming Nyboe wrote:
>
>> Jeg brugte news.tele.dk, men der har manglet en del indlæg på det seneste.
>
> fortset med TDC, Sunsite er heller ikke "rocketproof", et tredie
> alternativ, hvis der oppstår abstinenser er den web-baserede til
> Jakob: http://dfm.flof.dk/thread.php?group=dk.fritid.motorcykel som
> faktisk kører upåklageligt, hvor han nu end får sit feed fra.
Jeg hedder altså Jacob med 'c' ... undskyld, men det er en personlig
kæphest. Jeg får mit feed fra en god håndfuld servere. Det kan man
læse om på < http://news.bunk.cc/>, hvis man keder sig.
Ovenstående link bør i være < http://news.dkfritidmotorcykel.dk/>, så
man dels bruger det netværksnavn andre linker til, dels får den
rigtige side (ovenstående giver kun den halve sandhed) og dels kommer
ind via forsiden, hvor man kan læse om hvilke betingelser jeg stiller
for brugen.
Jeg vil også nævne at news.individual.net har ry for at være god. Den
kræver at man registrerer sig, men det er let klaret. Se mere på
< http://www.individual.net/>, og husk at læse deres brugsbetingelser
(som minder meget om SunSITE.dk's).
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
kratlusker (13-03-2004)
| Kommentar Fra : kratlusker |
Dato : 13-03-04 22:29 |
|
Hej Peder.
Har selv oplevet nøjagtigt samme problem.
DET KAN LAVES.(Har snakket med fyren som købte min MC,den køre endnu!!!!)
Fremgangsmåde:
1: Fin en rutineret TIG svejse-mand(hvilken som helst smed ville sige han er
rutineret)
2: Lav en Alu lap der passer så godt som muligt i hullet(kan du finde
stumpen som faldt af ville det være det bedste)
3: Fyld hullet op med en højtemperatur fedt(for at minimere gennembrænding
og svejseskader på leje)
4: Punktsvejs lappen med en god pause mellem hver svejsning hele vejen
omkring lappen.
5: Rengør området omhyggeligt for snavs og olie rester (Jeg fik min poleret
med meget fint sandpapir)
6: smør hele området ind i 3M to-komponent kemisk metal specielt beregnet
til Alu.
7:Lad det hærde efter foreskiften eller længere
8. Kør en tur og du er glad igen.
MVH Kratlusker
"Peder" <peder_eskildsen@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:as3650dminhbme1asqvujlnam4bksf08h4@4ax.com...
> Øv.
> Min hullede motor er på trods af reparationsforsøg stadig hullet.
> I forbindelse med at min kæde knækkede ved et løb i oktober, slog den
> en tap af og dermed hul i motoren.
> Min mekanikerven lappede den med noget "kemisk aluminium", der
> tidligere har heft succes på bilmotorer, men ikke her.
> Det startede ellers fint, idet vi lod den stå i høj tomgang (2-3 krpm)
> i laaang tid, hvor den holdt fint.
> Idag skulle jeg så have den ud på vejen for at teste ved højere
> omdrejninger (og dermed højere olietryk). Jeg ville trods alt hellere
> opdage at det ikke holdt nu - frem for i Frankrig på førstedagen af 5
> træningsdage...
> Desværre viste det sig allerede efter 3km. at det ikke holdt. Øv igen
> Så jeg har måtte skubbe den hjem i modvind, snevejr og op ad bakke
> (Roskilde er temmelig kuperet skal jeg hilse og sige)
>
> Jeg kan stadig nå at melde fra til Frankrigsturen, men det er noget
> øv.
>
> Jeg har så to optioner tilbage: Svejs skidtet ellet udskift skidtet.
> Faktisk var det planen fra start at den skulle svejses, men de
> potentielle kandidater til opgaven var ikke vilde med at prøve af
> frygt for at ødelægge noget.
> Men da sidste udvej efter svejseforsøg er en ny motor, er der ikke så
> meget at være bange for.
>
> Hvis nogen kender en der på kort varsel er frisk på at prøve at svejse
> hullet, hører jeg gerne fra dem...
>
> Sidste frist for framelding til Val de Vienne er 1/4, så det skal være
> inden da. Jeg kan ikke nå at få fat i en ny brugt motor for rimelige
> penge inden...
> --
> Peder
> R6 ( http://roadracing.netpartner.dk)
> VWSharan
> AlmeraSRX
| |
Peder (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 13-03-04 22:37 |
|
On Sat, 13 Mar 2004 22:28:47 +0100, "kratlusker" <werrewee@rrg.dk>
wrote:
>Hej Peder.
>Har selv oplevet nøjagtigt samme problem.
>DET KAN LAVES.(Har snakket med fyren som købte min MC,den køre endnu!!!!)
>
>Fremgangsmåde:
>1: Fin en rutineret TIG svejse-mand(hvilken som helst smed ville sige han er
>rutineret)
>2: Lav en Alu lap der passer så godt som muligt i hullet(kan du finde
>stumpen som faldt af ville det være det bedste)
Den har jeg.
>3: Fyld hullet op med en højtemperatur fedt(for at minimere gennembrænding
>og svejseskader på leje)
>4: Punktsvejs lappen med en god pause mellem hver svejsning hele vejen
>omkring lappen.
>5: Rengør området omhyggeligt for snavs og olie rester (Jeg fik min poleret
>med meget fint sandpapir)
>6: smør hele området ind i 3M to-komponent kemisk metal specielt beregnet
>til Alu.
>7:Lad det hærde efter foreskiften eller længere
>8. Kør en tur og du er glad igen.
Tak for tippet.
Kræver det ikke en speciel tråd til TIC'en når det er alu?
--
Peder
R6 ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Tommy Fer (14-03-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 14-03-04 11:05 |
|
> Tak for tippet.
> Kræver det ikke en speciel tråd til TIC'en når det er alu?
Det kræver et AC TIG værk, og aluminiums tilsats tråd.
mvh Tommy Fer
| |
kratlusker (14-03-2004)
| Kommentar Fra : kratlusker |
Dato : 14-03-04 11:28 |
|
Hej Peder.
De tekniske detaljer omkring svejsning overlod jeg til smed, men jo der skal
sikkert nok en specielt tråd til ??
Køber har kigget på svejsning efter jeg snakkede med han, status er at
forseglingen af "kemisk alu" er næsten slidt helt af men det holder endnu.
Glemte lige at sige grunden til at holde den gode pause mellem hver
svejsning er for af undgå at
det bliver for varmt omkring leje-hus så det "slår" sig ,samtidig også for
at undgå at brænde fedtet væk.
Smeden snakkede om Alu har god varme ledene egenskaber.
MVH K.
"Peder" <peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:slv650d8si4conrfnc59lm3ap3t9ifgjs5@4ax.com...
> On Sat, 13 Mar 2004 22:28:47 +0100, "kratlusker" <werrewee@rrg.dk>
> wrote:
>
> >Hej Peder.
> >Har selv oplevet nøjagtigt samme problem.
> >DET KAN LAVES.(Har snakket med fyren som købte min MC,den køre endnu!!!!)
> >
> >Fremgangsmåde:
> >1: Fin en rutineret TIG svejse-mand(hvilken som helst smed ville sige han
er
> >rutineret)
> >2: Lav en Alu lap der passer så godt som muligt i hullet(kan du finde
> >stumpen som faldt af ville det være det bedste)
> Den har jeg.
>
> >3: Fyld hullet op med en højtemperatur fedt(for at minimere
gennembrænding
> >og svejseskader på leje)
> >4: Punktsvejs lappen med en god pause mellem hver svejsning hele vejen
> >omkring lappen.
> >5: Rengør området omhyggeligt for snavs og olie rester (Jeg fik min
poleret
> >med meget fint sandpapir)
> >6: smør hele området ind i 3M to-komponent kemisk metal specielt beregnet
> >til Alu.
> >7:Lad det hærde efter foreskiften eller længere
> >8. Kør en tur og du er glad igen.
>
> Tak for tippet.
> Kræver det ikke en speciel tråd til TIC'en når det er alu?
> --
> Peder
> R6 ( http://roadracing.netpartner.dk)
> VWSharan
> AlmeraSRX
| |
Flemming Nyboe (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Nyboe |
Dato : 15-03-04 08:02 |
|
"kratlusker" <werrewee@rrg.dk> wrote in message
news:40537d07$0$1654$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej Peder.
> Har selv oplevet nøjagtigt samme problem.
> DET KAN LAVES.(Har snakket med fyren som købte min MC,den køre endnu!!!!)
>
> Fremgangsmåde:
> 1: Fin en rutineret TIG svejse-mand(hvilken som helst smed ville sige han
er
> rutineret)
> 2: Lav en Alu lap der passer så godt som muligt i hullet(kan du finde
> stumpen som faldt af ville det være det bedste)
> 3: Fyld hullet op med en højtemperatur fedt(for at minimere gennembrænding
> og svejseskader på leje)
> 4: Punktsvejs lappen med en god pause mellem hver svejsning hele vejen
> omkring lappen.
> 5: Rengør området omhyggeligt for snavs og olie rester (Jeg fik min
poleret
> med meget fint sandpapir)
> 6: smør hele området ind i 3M to-komponent kemisk metal specielt beregnet
> til Alu.
> 7:Lad det hærde efter foreskiften eller længere
> 8. Kør en tur og du er glad igen.
Jeg fik svejset et lille hul i mit alu-koblingsdæksel til offroaderen, som
en mindre heldigt mc-værksted havde boret hul igennem i forsøg på at
forlænge et ødelagt gevind (dvs. bore længere ind og skære mere gevind).
--
VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382
| |
Flemming Nyboe (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Nyboe |
Dato : 15-03-04 08:09 |
|
"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> wrote in message
news:c33kbm$63p$1@sunsite.dk...
> [SNIP indlæg]
>
> Jeg fik svejset et lille hul i mit alu-koblingsdæksel til offroaderen, som
> en mindre heldigt mc-værksted havde boret hul igennem i forsøg på at
> forlænge et ødelagt gevind (dvs. bore længere ind og skære mere gevind).
Schouw Motor
Yderlandsvej 14
2300 København S
Tlf: 32543910
Om han er dygtig skal jeg ikke kunne sige. Den lille klat han lavede for mig
var pæn, men det siger vel ikke så meget.
(stadig problemer med "cancel message". Måske man skulle opgradere)
--
VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382
| |
Peder (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Peder |
Dato : 15-03-04 08:43 |
|
On Mon, 15 Mar 2004 08:09:18 +0100, "Flemming Nyboe"
<flemREMOVEming.e@get2net.dk> wrote:
>"Flemming Nyboe" <flemREMOVEming.e@get2net.dk> wrote in message
>news:c33kbm$63p$1@sunsite.dk...
>> [SNIP indlæg]
>>
>> Jeg fik svejset et lille hul i mit alu-koblingsdæksel til offroaderen, som
>> en mindre heldigt mc-værksted havde boret hul igennem i forsøg på at
>> forlænge et ødelagt gevind (dvs. bore længere ind og skære mere gevind).
>
>Schouw Motor
>Yderlandsvej 14
>2300 København S
>Tlf: 32543910
>
Tak
>Om han er dygtig skal jeg ikke kunne sige. Den lille klat han lavede for mig
>var pæn, men det siger vel ikke så meget.
Det må jeg finde ud af. Tak anyway.
--
Peder
R6 ( http://roadracing.netpartner.dk)
VWSharan
AlmeraSRX
| |
Armand (15-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-03-04 16:59 |
|
"Peder" <peder_eskildsen@@@@@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:8ina501v3a3nh1cgc7us6hb413d6f5arno@4ax.com...
> On Mon, 15 Mar 2004 08:09:18 +0100, "Flemming Nyboe"
> <flemREMOVEming.e@get2net.dk> wrote:
>
> >Schouw Motor
> >Yderlandsvej 14
> >2300 København S
> >Tlf: 32543910
> >
> Tak
Hæ!
Langt over gennemsnittet for gruppen: allerede efter tre dage og et kvart
hundrede indlæg kommer første seriøse bud på Subj.
--
Armand.
| |
Torben Scheel (16-03-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 16-03-04 15:20 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c34lq6$2rd$3@news.cybercity.dk...
> Hæ!
> Langt over gennemsnittet for gruppen: allerede efter tre dage og et kvart
> hundrede indlæg kommer første seriøse bud på Subj.
...og endda før gaffatape bliver foreslået.
| |
|
|