/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Søger Hk information for 3 modeller
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 13-03-04 12:44

Jeg søger information om nogle temmelig forskellige Hondaers Hk; anden
information har også interesse. Modeller jeg bl.a. er blevet tilbudt for
billige beløb.
Det drejer sig om en Honda CPR 400 fra 92, en Honda CB 400 fra 94 og en
Honda CBR 929 Fireblade fra 2000.

Altså hvor mange Hk og gode side og dårlige sider hvis det er aktuelt.

Mvh.
Gert Thorgersen.
Honda 125, Honda 250 Off-roader og BMW R100
samt Honda 1.7 Civic.



 
 
Ronni S?rensen (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Ronni S?rensen


Dato : 13-03-04 18:52

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> wrote in message news:<c2ut21$7vi$1@news.loxinfo.co.th>...
> Jeg søger information om nogle temmelig forskellige Hondaers Hk; anden
> information har også interesse. Modeller jeg bl.a. er blevet tilbudt for
> billige beløb.
> Det drejer sig om en Honda CPR 400 fra 92, en Honda CB 400 fra 94 og en
> Honda CBR 929 Fireblade fra 2000.
>
> Altså hvor mange Hk og gode side og dårlige sider hvis det er aktuelt.
>
> Mvh.
> Gert Thorgersen.
> Honda 125, Honda 250 Off-roader og BMW R100



> samt Honda 1.7 Civic.






Firebladen har 148hk.. jeg synes ik den har nogle dårlige sider.. rigtig god mc..


Ronni

Richard (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 13-03-04 19:31

Gert Bo thorgersen wrote:

> Det drejer sig om en Honda CPR 400 fra 92

Hvis det er den asiatiske CBR400RR/NC29: 59hk/13,000RPM

> en Honda CB 400 fra 94

Hvis du mener CB400SuperFour / NC31: 53hk/11,000RPM
- den største lille cykel at se på - opstisk som en CB1000 BigOne og den
tidlige CB1300; prøvesad en CB400SF hos Skibby MC for nogle år siden og
blev forbavset over pladsen. Men et par år senere lagde den lille SF jo
motor til Honda's første VTEC-arrangement på en mc, så der fik den nok
endnu mere træk i bunden Iflg en test på hylden fra Motorrad svinger den
rigtig festligt på de små veje. Sådan en kan du godt tage med hjem en
gang...

Mere om begge i Honda's CB/CBR/CBX Road map på:
<www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/sports/cb_cbx>


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Armand (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-04 20:59


"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:c2vk2k$4jo$1@sunsite.dk...
> >
> Hvis du mener CB400SuperFour / NC31: 53hk/11,000RPM

Og det er jo lige dét: Så sent som i sidste uge fandt vi (vistnok) ud af at
modelbetegnelserne ikke holder vand i Thailand, hvor stort set alle
V-motorer hedder VFR uanset cylinderantallet - Så hvilken 400'er det i
virkeligheden drejer sig om afsløres først når der kommer type# (á
stelnummeret) på bordet :-|

> - den største lille cykel at se på - opstisk som en CB1000 BigOne og den
> tidlige CB1300;

Neat!
Allerede CB1, som mere var en forløber for Hornet-designet, var en sød
størrelse!

> ......................................et par år senere lagde den lille SF
jo
> motor til Honda's første VTEC-arrangement på en mc, så der fik den nok
> endnu mere træk i bunden...

Tjaeh :-/
Jeg synes ikke rigtigt at VFR-ejerne er besynderligt begejstrede over VTEC
!?

> Sådan en kan du godt tage med hjem en gang...

Det kunne måske næsten gå hen og blive en helt lille forretning :-/

--
Armand.



Gert Bo thorgersen (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 14-03-04 01:30

Det er temmeligt svært at få nogen ordentlig information om mange modeller
herude bl.a. fordi man næsten kun ser 125 cc motorcykler, dernæst nogle 150
cc sportsmodeller og så nogle fircylindrede 400 cc samt mange 250 cc
Off-roadere; de 2 sidste modeller især brugt til udlejning til turister.

De andre modeller har jeg først opdaget nogle få af efter 1½ her i Chaingmai
og lidt i Bangkok. De større modeller holder vist til 800 km sydpå ved
turist badestederne.

Men den Honda CB 400 fra 94 som jeg spørger om er den som kendes fra Danmark
som værende en tro kopie af Honda 900 cc Bol dÓr modellen. Dog han den
åbenbart standard stor oliekøler og så flydende dobbelt forbremseskiver,
hvilket jeg ikke erindre fra 900 cc som jo også er fra før 94.

Men den nævnte Honda CBR 929 er med den benævnelse den har på en reklame
for Honda modeller sider her i et Thailand mc blad.

Mvh. Gert Thorgersen.

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:c2vuup$22tm$1@news.cybercity.dk...
>
> "Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:c2vk2k$4jo$1@sunsite.dk...
> > >
> > Hvis du mener CB400SuperFour / NC31: 53hk/11,000RPM
>
> Og det er jo lige dét: Så sent som i sidste uge fandt vi (vistnok) ud af
at
> modelbetegnelserne ikke holder vand i Thailand, hvor stort set alle
> V-motorer hedder VFR uanset cylinderantallet - Så hvilken 400'er det i
> virkeligheden drejer sig om afsløres først når der kommer type# (á
> stelnummeret) på bordet :-|
>
> > - den største lille cykel at se på - opstisk som en CB1000 BigOne og den
> > tidlige CB1300;
>
> Neat!
> Allerede CB1, som mere var en forløber for Hornet-designet, var en sød
> størrelse!
>
> > ......................................et par år senere lagde den lille
SF
> jo
> > motor til Honda's første VTEC-arrangement på en mc, så der fik den nok
> > endnu mere træk i bunden...
>
> Tjaeh :-/
> Jeg synes ikke rigtigt at VFR-ejerne er besynderligt begejstrede over VTEC
> !?
>
> > Sådan en kan du godt tage med hjem en gang...
>
> Det kunne måske næsten gå hen og blive en helt lille forretning :-/
>
> --
> Armand.
>
>



Richard (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 14-03-04 13:18

Gert Bo thorgersen wrote:

> Det er temmeligt svært at få nogen ordentlig information om mange modeller
> herude bl.a. fordi man næsten kun ser 125 cc motorcykler, dernæst nogle 150
> cc sportsmodeller og så nogle fircylindrede 400 cc samt mange 250 cc
> Off-roadere; de 2 sidste modeller især brugt til udlejning til turister.

Kan du se dem, kan du tage i det mindste Honda's type-betegnelse fra
starten af motornummeret - fx NC31E-xxxxxxx eller stelnummeret hvor NC31
også vil indgå efter typisk 3-5 indledende tegn for dennes vedkommende.
Type-betegnelsen kan du oversætte på cmsnl.com eller med lidt
tålmodighed hos honda.co.jp

> Men den Honda CB 400 fra 94 som jeg spørger om er den som kendes fra Danmark
> som værende en tro kopie af Honda 900 cc Bol dÓr modellen. Dog han den
> åbenbart standard stor oliekøler og så flydende dobbelt forbremseskiver,
> hvilket jeg ikke erindre fra 900 cc som jo også er fra før 94.

Var der virkelig en 400'udgave med BoD-look? - og så sent som i 90erne?
>
> Men den nævnte Honda CBR 929 er med den benævnelse den har på en reklame
> for Honda modeller sider her i et Thailand mc blad.

Tja, og 929'eren er ikke ar finde i den nævnte japanske CB-CBX Road map
- stort hus, det Honda

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Armand (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 14-03-04 23:32


"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:c31ik5$713$1@sunsite.dk...
> Gert Bo thorgersen wrote:
>
>
> > Men den Honda CB 400 fra 94 som jeg spørger om er den som kendes fra
> > Danmark som værende en tro kopie af Honda 900 cc Bol dÓr modellen. Dog
> > han den åbenbart standard stor oliekøler og så flydende dobbelt
> > forbremseskiver, hvilket jeg ikke erindre fra 900 cc som jo også er fra
> > før 94.
>
> Var der virkelig en 400'udgave med BoD-look? - og så sent som i 90erne?

CB400N har da Bol d'Orens "Euroline"-design hvor tank og sidedæksler flyder
samme i et "svung" som almindelig set overalt idag og måske derfor også
almindelig overset på 400N'en, men dengang i starten af firserne var Bol
d'Oren helt unik hvad det angik!

> > Men den nævnte Honda CBR 929 er med den benævnelse den har på en
> > reklame for Honda modeller sider her i et Thailand mc blad.
>
> Tja, og 929'eren er ikke ar finde i den nævnte japanske CB-CBX Road map
> - stort hus, det Honda

I år er CBR'eren (igen) hoppet på literen; men den seneste model inden var
da en 954 ccm'er til trods for at den stadig kaldtes 900-Fireblade.
På samme måde var forgængeren en 929'er!

--
Armand.






Richard (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-03-04 20:35

Ups, over så at
Armand wrote:

>>Var der virkelig en 400'udgave med BoD-look? - og så sent som i 90erne?
>
> CB400N har da Bol d'Orens "Euroline"-design hvor tank og sidedæksler flyder
> samme i et "svung" som almindelig set overalt idag og måske derfor også
> almindelig overset på 400N'en, men dengang i starten af firserne var Bol
> d'Oren helt unik hvad det angik!

Åh ja, jeg havde en fireben i tankerne, ligesom CB400SF, ikke et toben

>>Tja, og 929'eren er ikke ar finde i den nævnte japanske CB-CBX Road map
>>- stort hus, det Honda
>
> I år er CBR'eren (igen) hoppet på literen; men den seneste model inden var
> da en 954 ccm'er til trods for at den stadig kaldtes 900-Fireblade.
> På samme måde var forgængeren en 929'er!

Yep, enig, men altså ikke umiddelbart at finde på honda.co.jp - ligesom
så mange andre gode Honda'er fra vores verdensdel. Stort hus, det

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Armand (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-03-04 22:02


"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:c3a9bk$9ba$1@sunsite.dk...
> >
> >>Tja, og 929'eren er ikke ar finde i den nævnte japanske CB-CBX Road map
> >>- stort hus, det Honda
> >
> > I år er CBR'eren (igen) hoppet på literen; men den seneste model inden
var
> > da en 954 ccm'er til trods for at den stadig kaldtes 900-Fireblade.
> > På samme måde var forgængeren en 929'er!
>
> Yep, enig, men altså ikke umiddelbart at finde på honda.co.jp - ligesom
> så mange andre gode Honda'er fra vores verdensdel. Stort hus, det

Det er fordi at den kun hedder 929'er i folkemunde - Hos Honda hedder den
kun CBR900 Fireblade samt en typebetegnelse startende med SC, som er
universel for hele kloden!

--
Armand.



Richard (17-03-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 17-03-04 23:16

Armand wrote:

>>>da en 954 ccm'er til trods for at den stadig kaldtes 900-Fireblade.
>>>På samme måde var forgængeren en 929'er!
>>
>>Yep, enig, men altså ikke umiddelbart at finde på honda.co.jp - ligesom
>>så mange andre gode Honda'er fra vores verdensdel. Stort hus, det
>
> Det er fordi at den kun hedder 929'er i folkemunde - Hos Honda hedder den
> kun CBR900 Fireblade samt en typebetegnelse startende med SC, som er
> universel for hele kloden!

Nej, der er ingen CBR900 før 954'eren startende i 2002 - på Road map'en
fremstår 954 i forlængelse af / som arvtager for CBR1000F. Men nok om
det, de har nok blot ikke haft den på hjemmemarkedet.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Richard (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 14-03-04 13:13

Armand wrote:

>>Hvis du mener CB400SuperFour / NC31: 53hk/11,000RPM
>
> Og det er jo lige dét: Så sent som i sidste uge fandt vi (vistnok) ud af at
> modelbetegnelserne ikke holder vand i Thailand, hvor stort set alle
> V-motorer hedder VFR uanset cylinderantallet - Så hvilken 400'er det i
> virkeligheden drejer sig om afsløres først når der kommer type# (á
> stelnummeret) på bordet :-|

Netop, sikke noget roderi - mon det er deres alfabet, der mangler et "T"

> Neat!
> Allerede CB1, som mere var en forløber for Hornet-designet, var en sød
> størrelse!

Absolut, kæk lille cykel

> Tjaeh :-/
> Jeg synes ikke rigtigt at VFR-ejerne er besynderligt begejstrede over VTEC
> !?

Nej, jeg har også læst at overgangen er lidt for mærkbar - måske var det
grunden til, at Honda lavede endnu en CB400 i sen-90'erne med noget
længere indsugningstragt (luftfilter-ventilsæde) til gavn for traækket i
bunden og vist nok kaldte den Hyper Vtec. Forskelen er vist på modellens
fact sheet i CB - CBX road mappen på den angivne link.

>>Sådan en kan du godt tage med hjem en gang...
>
> Det kunne måske næsten gå hen og blive en helt lille forretning :-/

Tja, hvis prisen passer - der står jævnligt SF'er til salg i D og UK -
men i D også nogle brugtimporterede, der aldrig har været indreg. i D,
så man skal se sig godt for med disse japanske japanere

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


MKS - 74 (14-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 14-03-04 13:49

On Sun, 14 Mar 2004 13:12:39 +0100, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>> Tjaeh :-/
>> Jeg synes ikke rigtigt at VFR-ejerne er besynderligt begejstrede over VTEC
>> !?
>
>Nej, jeg har også læst at overgangen er lidt for mærkbar .

Honda introducerer en helt ny version af VTEC'en, som svarer til deres
system på biler med lanceringen af den nye 1200 cc Blackbird der
kommer næste år. Siger de selv (ikke overraskende) vil være en
væsentlig forbedring. Har man lyst til at se er der en forklaring på
det her :

http://62.79.120.117/VTEC.jpg

--
-Michael

Richard (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 14-03-04 16:18

MKS - 74 wrote:

>>> Tjaeh :-/
>>> Jeg synes ikke rigtigt at VFR-ejerne er besynderligt begejstrede over VTEC
>>> !?
>>
>>Nej, jeg har også læst at overgangen er lidt for mærkbar .
>
> Honda introducerer en helt ny version af VTEC'en, som svarer til deres
> system på biler med lanceringen af den nye 1200 cc Blackbird der
> kommer næste år.

Herligt - VTEC oven i mere slagvolumen; det kan da kun blive en smidig
motor med godt bundtræk. Et større slagvolumen var vist ellers
VTEC-VFR-testernes forslag til et bedre koncept. Et forslag der vel var
med til at gøde jorden for spekulationer om en 1000cc V5R som afløser.
Skal blive spændende at se, om de øger VFR'ens volumen nu BBens vokser og
giver plads til det.

Jeg tror, vi får rigtig mange spændende nyheder til 2006 og de nye skrappe
Euro3-normer, som til gengæld nok vil lægge en dæmper på nyhederne til
2005 - måske bortset fra spektakulære, helt nye koncept-cykler, som
fabrikkerne bare må have på gaden nu og her og derfor udvikler færdig til
Euro3 allerede til efteråret. Men lad os nu se

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com



Gert Bo thorgersen (18-03-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 18-03-04 01:27

Da jeg i søndags fik kørt en tur i bjergene med dem jeg lærte at kende i
fredags/søndags var CB 400 Hondaen også med. og jeg opdagede så at den jo
var med "vandkølet" cylinder, og derfor den nævnte originale oliekøler. Den
kørte ellers dejligt men Hk ved jeg ikke, jeg gætter på 60.

I mandags købte jeg så den 2 cylindrede VTR 1000 cc Honda. Den havde altså
ikke benævnelsen VFR men VTR. I går fik jeg fra Danmark oplyst at den vist
har 110 Hk. Den har kørt 22.000 km og jeg betalte 190.000 THB/29.000 Kr. med
nummerplade, uden nummerplade, som de fleste motorcykler over 125 cc køres,
var prisen 140.000 THB. Den kører meget lig min BMW R100 der er optimalt
tunet; altså accelerationsmæssigt og kørselsmæssigt om hjørner.

Mvh.Gert Thorgersen


"Richard" <rpaderichard@netscape.net> wrote in message
news:c31t34$194$1@abbeden.bunk.cc...
> MKS - 74 wrote:
>
> >>> Tjaeh :-/
> >>> Jeg synes ikke rigtigt at VFR-ejerne er besynderligt begejstrede over
VTEC
> >>> !?
> >>
> >>Nej, jeg har også læst at overgangen er lidt for mærkbar .
> >
> > Honda introducerer en helt ny version af VTEC'en, som svarer til deres
> > system på biler med lanceringen af den nye 1200 cc Blackbird der
> > kommer næste år.
>
> Herligt - VTEC oven i mere slagvolumen; det kan da kun blive en smidig
> motor med godt bundtræk. Et større slagvolumen var vist ellers
> VTEC-VFR-testernes forslag til et bedre koncept. Et forslag der vel var
> med til at gøde jorden for spekulationer om en 1000cc V5R som afløser.
> Skal blive spændende at se, om de øger VFR'ens volumen nu BBens vokser og
> giver plads til det.
>
> Jeg tror, vi får rigtig mange spændende nyheder til 2006 og de nye skrappe
> Euro3-normer, som til gengæld nok vil lægge en dæmper på nyhederne til
> 2005 - måske bortset fra spektakulære, helt nye koncept-cykler, som
> fabrikkerne bare må have på gaden nu og her og derfor udvikler færdig til
> Euro3 allerede til efteråret. Men lad os nu se
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
> '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
> www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste