/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nyt styr til 838,-?
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 12-03-04 03:43

Hej folkens,

Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste år - og
jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr - og det koster
838,- kroner (!). Det er jo absurd!

Jeg har kigget i MC Nøglen og hos Sydfyns MC Service og de har kun
Tommaselli styr i chrom (original styret er sort). Jeg har søgt hos Louis
efter "Lenkstange" men kan ikke finde noget - og min kreativitet udi det
tyske sprog er absolut begrænset.

Som nogle måske har set i TV2 programmet 16½ her til aften har danske
håndværkere nogle pænt høje avancer på at sælge materialer til sine kunder -
og jeg er overbevist om at det samme gælder for danske MC-værksteder og
forhandlere. Selvfølgelig skal de have lov til at tjene noget på at sælge
reservedele, men det må gerne være i overensstemmelse med virkeligheden
(måske er det for meget at forlange?).

Spørgsmålet er om der er nogle af jer, der har gode erfaringer med at købe
originale dele i udlandet - og evt. hvor? Gerne i EU, så man ikke bliver
slået i hovedet af toldvæsenet også.

--
Tony
Fazer 1000 (med skævt styr)



 
 
Mads Stetter (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 12-03-04 06:27

Tony Lorentzen wrote:
> Hej folkens,
>
> Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste
> år - og jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr -
> og det koster 838,- kroner (!). Det er jo absurd!
>
> Jeg har kigget i MC Nøglen og hos Sydfyns MC Service og de har kun
> Tommaselli styr i chrom (original styret er sort). Jeg har søgt hos
> Louis efter "Lenkstange" men kan ikke finde noget - og min
> kreativitet udi det tyske sprog er absolut begrænset.
>

Hej Tony

Inde på Louis's hjemmeside skal du blot gå ind under "MOtorradteile og så
ind under Lenker/Griffe/Hebel.. Ved dog ikke om de har det du søger!?

Måske www.kjmotorcykler.dk kan skaffe noget til dig... Hvis ikke han har
det, plejer han at sige at han skaffer det! (Spurgte f.eks. på et corbin
sæde til min cykel, og dagen efter havde han pris på et... Men Corbin er
nogle dyre sataner! )

Håber du finder noget

MVH Mads Stetter



Tony Lorentzen (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 12-03-04 15:11

Mads Stetter wrote:

> Inde på Louis's hjemmeside skal du blot gå ind under "MOtorradteile
> og så ind under Lenker/Griffe/Hebel.. Ved dog ikke om de har det du
> søger!?

Yes! Jeg tror der er gevinst - jeg fandt et sort-anodiseret styr med bestnr:
10021179

Og prisen på 39 euro er ikke til at tage fejl af!

Takker Mads!

--
Tony



Bjørn S (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 12-03-04 15:29


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:4051c506$0$777$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Yes! Jeg tror der er gevinst - jeg fandt et sort-anodiseret styr med
bestnr:
> 10021179
>
> Og prisen på 39 euro er ikke til at tage fejl af!

Det er ikke fordi det er den vilde udgift, hvis nu det ikke rigtig passer,
men min erfaring fra NTV'en var at de uorginale ikke gav den rigtige vinkel
ude ved håndtagene = forkrampet kørestilling og især vonde håndlæd :-/
Overvej også et par styrvægte, det er ikke sikkert du kan genbruge dine
orginale, men det ser du jo nok når det ankommer.

--
/Bjørn



Bjørn S (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 12-03-04 15:34


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:4051c506$0$777$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Og prisen på 39 euro er ikke til at tage fejl af!

Med mindre du også har brug for disse : 10021354 ??
Så løber det jo lidt opad

--
/Bjørn



NielSV650 (12-03-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 12-03-04 16:13

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> wrote in message
news:SSj4c.109532$jf4.6565041@news000.worldonline.dk...
> Med mindre du også har brug for disse : 10021354 ??
> Så løber det jo lidt opad

Jeps, men det er til cykler der ikke et født med styr = har clip-on's, så
dem behøver han ikke at købe.


Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158






Bjørn S (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 12-03-04 07:31


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:c2r835$159r$1@news.cybercity.dk...
> Hej folkens,
>
> Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste år -
og
> jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr - og det koster
> 838,- kroner (!). Det er jo absurd!

Nej, det er da discount
Til sammenligning gav jeg 1600 kroner (!!) for orginal-styr til min Honda
NTV ude hos Hondamanden i Taastrup, det værste var de fire små plastikproppe
som er montert ovenpå skruene, 20 kr pr.stk. Jeg behøver vel ikke sige at
styrvægterne ikke fulgte med til den pris :-/

Det giver en smule forståelse for de høje forsikringspremier

--
/Bjørn



Moller (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 12-03-04 10:58


"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse
news:zOc4c.109203$jf4.6558655@news000.worldonline.dk...
>
> "Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> news:c2r835$159r$1@news.cybercity.dk...
> > Hej folkens,
> >
> > Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste år -
> og
> > jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr - og det
koster
> > 838,- kroner (!). Det er jo absurd!
>
> Nej, det er da discount

Nej da, du købte bare et sted hvor de ganger alle priser med 2 eller 3
alt efter humør :)

> Til sammenligning gav jeg 1600 kroner (!!) for orginal-styr til min Honda
> NTV ude hos Hondamanden i Taastrup, det værste var de fire små
plastikproppe
> som er montert ovenpå skruene, 20 kr pr.stk. Jeg behøver vel ikke sige at
> styrvægterne ikke fulgte med til den pris :-/

Kommer ik bag på nogen med den forhandler.... kun en grund til jeg
handler nogen gange hos ham, og det er fordi han har Denso rør :) alt andet
er for dyrt.

> Det giver en smule forståelse for de høje forsikringspremier

Hæ, ja ja... og så lige at forsikringerne skal ha samme avancer :)

VH
Lars Molnit



Flemming Nyboe (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Flemming Nyboe


Dato : 12-03-04 08:44

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:c2r835$159r$1@news.cybercity.dk...
> Hej folkens,
>
> Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste år -
og
> jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr - og det koster
> 838,- kroner (!). Det er jo absurd!

[SNIP]

Hej Tony
Øv.

Hvis dit styr er af stål, og du kun har bøjet det lidt, kan det måske
rettes.
Hvis det er af aluminium, kan det ikke - så knækker det alt for let.

Det er selvfølgelig også et spørgsmål om hvorvidt du kan lide idéen
overhovedet.
Jeg har engang købt et stykke vandrør til styr-udretning. Du må godt låne
det

Hvis styret rettes skaller malingen nok af, så det skal omlakeres.

--
VH Flemming Nyboe
Med udrettet styr på offroaderen, som nu er blevet lidt skævt igen. Gæt selv
....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382



Dennis Hellan Peders~ (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 12-03-04 09:21

Tony Lorentzen wrote:
> Hej folkens,
>
> Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste
> år - og jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr -
> og det koster 838,- kroner (!). Det er jo absurd!
>

Hej Tony.

Kik her
http://www.mueto.de/Zubehor/Lenker_und_Zubehor/Superbikeumbausatze/Lenkerumb
aukits/Lenkerzubehor/stl-l.html



--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25




Tony Lorentzen (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 12-03-04 14:55

Dennis Hellan Pedersen wrote:

>
http://www.mueto.de/Zubehor/Lenker_und_Zubehor/Superbikeumbausatze/Lenkerumb
> aukits/Lenkerzubehor/stl-l.html

Æv de er jo allesammen i chrom eller alu... Jeg vil have et sort som det
nuværende

--
Tony



Per (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 12-03-04 10:13


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:c2r835$159r$1@news.cybercity.dk...
> Hej folkens,
>
> Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste år -
og
> jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr - og det koster
> 838,- kroner (!). Det er jo absurd!
>
> Jeg har kigget i MC Nøglen og hos Sydfyns MC Service og de har kun
> Tommaselli styr i chrom (original styret er sort). Jeg har søgt hos Louis
> efter "Lenkstange" men kan ikke finde noget - og min kreativitet udi det
> tyske sprog er absolut begrænset.
>
> Som nogle måske har set i TV2 programmet 16½ her til aften har danske
> håndværkere nogle pænt høje avancer på at sælge materialer til sine
kunder -
> og jeg er overbevist om at det samme gælder for danske MC-værksteder og
> forhandlere. Selvfølgelig skal de have lov til at tjene noget på at sælge
> reservedele, men det må gerne være i overensstemmelse med virkeligheden
> (måske er det for meget at forlange?).
>
> Spørgsmålet er om der er nogle af jer, der har gode erfaringer med at købe
> originale dele i udlandet - og evt. hvor? Gerne i EU, så man ikke bliver
> slået i hovedet af toldvæsenet også.
>
> --
> Tony
> Fazer 1000 (med skævt styr)

--------

Hej Tony!

Nu ved jeg ikke lige hvilket styr en Fazer 1000 kører med, men der er ingen
tvivl om at det er alt for dyrt at købe et originalt styr.

Kan du ikke bruge noget a´la et supermotardstyr? det ser formenlig federe ud
og er sikkert også stærkere. Jeg købte til min off-roader en rigtigs cross
styr frem for det originale og sparede 4-500 kr og det ser noget federe ud
end det originale. Samtidig er det lavet i alu i stedet for stål.

Tjek motocross forretningerne!

Blot en ide´ til dig

Mvh. Per!


---
Denne mail er certificeret virusfri
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.620 / Virus Database: 399 - Release Date: 11-03-2004



NielSV650 (12-03-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 12-03-04 13:39

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
news:40517ed8$0$27433$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Kan du ikke bruge noget a´la et supermotardstyr? det ser formenlig federe
ud
> og er sikkert også stærkere. Jeg købte til min off-roader en rigtigs cross
> styr frem for det originale og sparede 4-500 kr og det ser noget federe ud
> end det originale. Samtidig er det lavet i alu i stedet for stål.
>
> Tjek motocross forretningerne!


JA! Tony, du skal da ha Renthal bars!!!!

www.renthal.com

www.topracing.dk er forhandler
Du kan få et McGrath replica til 439kr

Go for it!!


Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158




Mikkel Christensen (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-03-04 13:58

"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:

> JA! Tony, du skal da ha Renthal bars!!!!

Renthal styr er fede. Jeg har et fint, blåt et på MZen.

Også er man da sikker på at de ikke lige sådan går i stykker...

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Tony Lorentzen (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 12-03-04 14:56

NielSV650 wrote:

> JA! Tony, du skal da ha Renthal bars!!!!
>
> www.renthal.com
>
> www.topracing.dk er forhandler
> Du kan få et McGrath replica til 439kr
>
> Go for it!!

Ajj.... I må da have spist piller... Jeg kan da ikke fræse rundt med et
motoross/enduro styr på min Fazer!

--
Tony
Fazer 1000



MKS - 74 (12-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 12-03-04 11:45

On Fri, 12 Mar 2004 03:42:41 +0100, "Tony Lorentzen"
<spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

> Selvfølgelig skal de have lov til at tjene noget på at sælge
>reservedele, men det må gerne være i overensstemmelse med virkeligheden
>(måske er det for meget at forlange?).

Ja det er nok for meget, hvis danske forhandlere ikke skulle tjene på
reservedele, tøj og serviceydelser hvor skulle de så ? Problemet for
branchen er så bare at flere og flere har opdaget hvor nemt og billigt
det er at handle udenlands. Det kan man så begræde eller la' være med
afhængig af på hvilken side af disken man står.

>Spørgsmålet er om der er nogle af jer, der har gode erfaringer med at købe
>originale dele i udlandet - og evt. hvor? Gerne i EU, så man ikke bliver
>slået i hovedet af toldvæsenet også.

Ja da, der kan være mange penge at spare , tit op til ½-delen eller
endnu mere på at købe i udlandet. Nu beskæftiger jeg mig ikke meget
med Yamaha, men start da f.eks med at ringe til Brunos MC (aut.
Yamahaforhandler http://www.brunos-moto.com/ ), lige på anden side af
grænsen og hør hvor meget de skal ha' for samme styr.Powersportspro
tager iøvrigt ca. 80 $ for orig. delen (det er så ikke lige EU).

--
-Michael

Armand (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-04 15:02


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:c2r835$159r$1@news.cybercity.dk...
> Hej folkens,
>
> Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste år -
og
> jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr - og det koster
> 838,- kroner (!). Det er jo absurd!
>
> Jeg har kigget i MC Nøglen og hos Sydfyns MC Service og de har kun
> Tommaselli styr i chrom (original styret er sort).

Til Max's priser skulle der vel være penge tilovers til en lakering eller
evt omvikling med sort isolerbånd :-/

> Jeg har søgt hos Louis efter "Lenkstange" men kan ikke finde noget -

"Lenker" - Og traditionelle styr er af en eller anden grund kommet til at
hedde "superbike-lenker"!

--
Armand.



Futte & Co. (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 12-03-04 18:36


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:c2r835$159r$1@news.cybercity.dk...
> Hej folkens,
>
> Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste år -
og
> jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr - og det koster
> 838,- kroner (!). Det er jo absurd!
>
>
> Spørgsmålet er om der er nogle af jer, der har gode erfaringer med at købe
> originale dele i udlandet - og evt. hvor? Gerne i EU, så man ikke bliver
> slået i hovedet af toldvæsenet også.
>

Hej number one
Er det den her side ?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2464939258&category=49857


--
Jørgen , Brøndby, med sorte fingre
CB550F , den fine årgang 1975, lettere adskildt
http://dfmc.dk/?id=70



Futte & Co. (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 12-03-04 18:39


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:c2r835$159r$1@news.cybercity.dk...
> Hej folkens,
>
> Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste år -
og
> jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr - og det koster
> 838,- kroner (!). Det er jo absurd!
>
> Spørgsmålet er om der er nogle af jer, der har gode erfaringer med at købe
> originale dele i udlandet - og evt. hvor? Gerne i EU, så man ikke bliver
> slået i hovedet af toldvæsenet også.
>


Du kunne osse sætte to lige bøjede på

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2465955469&category=49857


--
Jørgen , Brøndby, lugter af olie
CB550F , den fine årgang 1975, lugter af olie
http://dfmc.dk/?id=70



Futte & Co. (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 12-03-04 18:42


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:c2r835$159r$1@news.cybercity.dk...
> Hej folkens,
>
> Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste år -
og
> jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr - og det koster
> 838,- kroner (!). Det er jo absurd!
>
> Spørgsmålet er om der er nogle af jer, der har gode erfaringer med at købe
> originale dele i udlandet - og evt. hvor? Gerne i EU, så man ikke bliver
> slået i hovedet af toldvæsenet også.
>

Og lidt ekstra godt i posen

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2465991974&category=49857


--
Jørgen , Brøndby, Ebay'er
CB550F , den fine årgang 1975, Ebay'er
http://dfmc.dk/?id=70



Futte & Co. (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 12-03-04 19:14


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:c2r835$159r$1@news.cybercity.dk...
> Hej folkens,
>
> Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste år -
og
> jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr - og det koster
> 838,- kroner (!). Det er jo absurd!
>
?).
>
> Spørgsmålet er om der er nogle af jer, der har gode erfaringer med at købe
> originale dele i udlandet - og evt. hvor? Gerne i EU, så man ikke bliver
> slået i hovedet af toldvæsenet også.
>
> --
> Tony
> Fazer 1000 (med skævt styr)

Lige styr

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2465253784&category=25632



--
Jørgen , Brøndby, med styr på'et
CB550F , den fine årgang 1975, uden styr
http://dfmc.dk/?id=70



Tony Lorentzen (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 12-03-04 19:57

Futte & Co. wrote:

> Lige styr

STOOOOP! Jørgen, jeg har ikke en FZR men en FZS

--
Tony
(der bortset fra det også synes det er spøjst at Fazeren ikke hedder FZR)



Futte & Co. (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 12-03-04 20:09


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:c2t16h$1o4m$1@news.cybercity.dk...
> Futte & Co. wrote:
>
> > Lige styr
>
> STOOOOP! Jørgen, jeg har ikke en FZR men en FZS
>
Detaljer


--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975
http://dfmc.dk/?id=70



Bjørn S (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 13-03-04 10:35


"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
news:40520aa9$0$18701$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> >
> > STOOOOP! Jørgen, jeg har ikke en FZR men en FZS
> >
> Detaljer

Bagateller

--
/Bjørn



Claus Rittig (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 13-03-04 11:54

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:c2r835$159r$1@news.cybercity.dk...

> Jeg skal havde skiftet styret på min Fazer efter den væltede sidste år -
og
> jeg har forhørt mig hos Aagesen på priser for et nyt styr - og det koster
> 838,- kroner (!). Det er jo absurd!

Nåh, absurd og absurd... Styret på min KTM motocross/enduro koster så vidt
jeg husker 1200,- (Answer Pro Taper)

> og jeg er overbevist om at det samme gælder for danske MC-værksteder og
> forhandlere. Selvfølgelig skal de have lov til at tjene noget på at sælge
> reservedele, men det må gerne være i overensstemmelse med virkeligheden
> (måske er det for meget at forlange?).

Jeg tror nu nok at det er importøren der bestemmer prisen på reservedele.
Jeg hører ihvertfald jævnligt min lokale MC pusher brokke sig over horrible
prisstigninger på japanske reservedele. Kawasaki havde for nogle år siden en
ca. 250% stigning på stumper, hvis min hukommelse ellers er korrekt.

> Spørgsmålet er om der er nogle af jer, der har gode erfaringer med at købe
> originale dele i udlandet - og evt. hvor? Gerne i EU, så man ikke bliver
> slået i hovedet af toldvæsenet også.

Dyskland er jo altid et godt sted at starte.
Men din Fazer ville nu se godt ud med et Pro Taper...

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste