/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Sådan!
Fra : Aragorn24


Dato : 11-03-04 21:53

Imorges da jeg vognede, tænkte jeg, fuck det, det er kun 10k, penge kommer
og går, så jeg købte mig en Honda CB400 four fra 77´ Synet, med plader, til
under 10.000kr

Kæft hvor den kører godt, og for een der kører på en marauder GZ250, så er
hondaen vild hurtig... Ahhh dejligt...

Men nu kommer det mindre sjove

Jeg kommer hjem efter flere timers uafbrudt kørsel, drejer nøglen om, men
mcen kører stadig, hmmmm tanker man, hvad nu hmmm så jeg slukkede
med dødmandsknappen, lidt mindre fedt, men sikkert et eller andet simpelt
nogen der kender til problemmet?

Knast kædes skal strammes, fik jeg afvide, er det meget slemt? jeg kan høre
kæden er lidt løs, ellers går den sku godt i motoren, (har kigget, hørt,
prøvet andre idag)

Nogen der har haynes bog tilsalg? eller link til en side, med motorens
opbygning?

Fjedrene og dæmperne er gode, dejlig at køre på, men hvad sker der for de
bremser??? SKOD BREMSER!!!

Alt i alt, en cykel fra 77 til under 10k, jah jeg er sku posativ overrasket,
jeg synes det var et ok køb. Glæder mig til weekenden til at få kigget på
den

Kan der stadig købes reserve dele til sådan en gammel sag her hjemme? eller
skal mand på brugtmarkedet???




 
 
Jens (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 11-03-04 22:19

Tillykke! Jeg håber, du bliver glad for den, når du har fået løst dit lille
problem!
http://mysite.freeserve.com/searleworld2/pages/restoration/cb400f.htm -
denne side samler par nyttige links, som du måske kan få glæde af.
En Haynes eller Clymer (ved ikke hvad er bedst..) kan du måske få hos
Birger med de billige bilbøger: www.birgersbilligebilboeger.dk
mvh Jens CB400F



Tony Lorentzen (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 12-03-04 02:12

Aragorn24 wrote:

Hej Aragorn24 (?),

> Kæft hvor den kører godt, og for een der kører på en marauder GZ250,
> så er hondaen vild hurtig... Ahhh dejligt...

Tillykke med den! Skynd dig ind og lægge billeder op af den på www.dfmc.dk
så vi allesammen kan nyde synet af den "gamle dame"

Ved du noget om hvor langt motoren har gået?

Husk at få tjekket det hele igennem på den ved førstkommende lejlighed. Hvis
du ved hvordan, så tjek svømmerhøjden på karbunaderne og sørg for at de er
synkroniseret korrekt.

Pøj pøj med den!

--
Tony
Fazer 1000



Aragorn24 (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn24


Dato : 12-03-04 09:04

Jo jeg glæder mig og til at rode med den

Billeder skal der nok også komme

Svømmerhøjden er lidt sort snak for mig, men det er blandt andet derfor jeg
har købt denne gamle mc, da jeg går ud fra den er lidt nemmere at komme i
gang med, rent teknisk.

Jeg kan høre knastkæden køre, hvormeget skal der skilles ad for at stille
det? eller skulle jeg lade vær med at rode med det, og bare køre den ned til
Køge-MC?

Vi er to kammarater der er monster mc intresseret, har efterhånden et pat
stykker, men hende den gamle er vi begge MEGET glade for, især hendes
trækkraft, wwwwroooommmm!!!

Tanken er rød, orginal mailingen, men Honda Supersport mærket
Faktisk, lidt øv da jeg havde tænkt mig at male den, men kan ikke rigtig få
mig til at ødelægge orginaliteten.

Der skulle være en tyk bog der hedder mcnøglen, hvordan får man fingerne i
den?

Jeg kommer nok med 10.000+++ spørgsmål, fanme glad for jer herinde





MFO (12-03-2004)
Kommentar
Fra : MFO


Dato : 12-03-04 09:27

Aragorn24 wrote:

> Der skulle være en tyk bog der hedder mcnøglen, hvordan får man
> fingerne i den?
>
> Jeg kommer nok med 10.000+++ spørgsmål, fanme glad for jer herinde
>

Hej!
Tillykke med cyklen. Jeg har selv haft en 500F fra 1975, den var
særdeles stabil (når det ikke regnede).
Forhandlere hvor du kan hente MC-Nøglen kan du finde her

http://www.mc-noeglen.dk/mcind.html

--
Michael
Kawa Z650

Brian Larsen (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian Larsen


Dato : 12-03-04 12:04

On Fri, 12 Mar 2004 09:03:35 +0100, Aragorn24 wrote:


> Jeg kan høre knastkæden køre, hvormeget skal der skilles ad for at stille
> det? eller skulle jeg lade vær med at rode med det, og bare køre den ned til
> Køge-MC?

Hvis knastkæde strammeren stadig virker så skal der ikke skilles noget
af, det foregår foran på motoren hvor der er en skrue og en møtrik der
løsnes og spændes igen. Kig i en manual for den nærmere procedure. Hvis
strammeren ikke virker ordentligt mere, så er der nogle tricks til at
gøre det alligevel, du kan læse hvordan her:
http://pweb.netcom.com/~kthunter/camchain.htm

Hvis kæden er udtjent og skal skiftes kræver det enten at du skiller det
meste af motoren af (den er endeløs originalt) eller at du tør at skifte
den med en med samleled.

Udover det så skal du nok ikke forvente at den gamle Honda er totalt
lydløs, nogle af dem har det også med at rasle fra koblingen.

Reservedele finder du hos davidsilverspares.co.uk og cmsnl.com.

> Der skulle være en tyk bog der hedder mcnøglen, hvordan får man
> fingerne i den?

Du kan se hvilke forhandlere der har den på
http://www.mc-noeglen.dk/mcind.html

// brian - der selv er ved at sætte en '75 CB400F i stand.

Jens Jacob Bager Jen~ (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 12-03-04 10:24

> jeg købte mig en Honda CB400 four fra 77´

> Jeg kommer hjem efter flere timers uafbrudt kørsel, drejer nøglen om,
> men mcen kører stadig.

> Knast kædes skal strammes.

> Nogen der har haynes bog tilsalg.

> SKOD BREMSER!!!

> Kan der stadig købes reserve dele til sådan en gammel sag her hjemme?

Hej XX? Hvad hedder du?

Nu ro på. Jeg ville ikke køre for meget på den indtil du er løst dine
problemer. Det kan godt være knatkæden der laver lyden, men indtil de
mærkelige lyde er væk skal du ikke køre mere på den. Det kan være noget
andet slemt der lyder som en løs knastkæde, men ødelægger motoren.

Skaf dig en værkstedsmanual og læs i den. Begge de nedenstående boghandler
er billige og har måske en brugt liggende:
Birgers Billige Bilbøger
http://www.danbbs.dk/~bbb/b.htm
http://www.birgersbilligebilboeger.dk/
Løve Gamle Landevej 1
4270 Høng
Tlf: 5886-9408

Køsters Motorboghandel Aps Boghandel
Østergade 9
8900 Randers
Tlf: 8642-6613

Så ville jeg lave det vigtige først:
Skift olie og filter. Sæt en stor magnet på bundproppen (www.brinck.dk
sælger en fin en til 20kr), og hæld 20W50 olie på dyret. Det er lidt tykt,
men den er næppe ny, og det sænker forbruget og holder olietrykket oppe. Køb
det ved www.louis.de:
Du skal bruge følgende til et olieskifte:
Bestell nr: 10050249
Bestell nr: 10050211
Bestell nr: 10038925
Bestell nr: 10002915

Så skal du lave bremserne.

Der er kun en bremseskive og et stempel i kaliberen på en CB 400 ikke? Så
piller du først kaliberen af. Piller klodserne af og holder kaliberen over
noget til at samle bremsevæsken. Så pumper du på grebet indtil stemplet
popper ud. Voilá kaliberen er klar til rensning. Du skal pille o-ringene ud
inde i kaliberen og rense for ir i den rille de sidder. Det der sker er, at
der kommer ir i bunden af den rille gummi o-ringene sidder i. Det gør at
gummi ringene bliver deforme og trykker hårdere ind mod stemplet. Det er
dette der sker når bremserne "hænger". Brug en lille ikke for kantet
skruetrækker til at kratte alt ir'en væk med. Pas på ikke at ridse
aluminium'en og lad være med at skære i gummie seglene. Jeg plejer at vippe
gummi ringene ud med en meget lille skruetrækker, eller en hobbykniv. Pas på
ikke at kradse ridser i o-ringene og i aluminiums-kaliberen. Pas på
bremsevæsken, der er en udmærket lakfjerner. Du skal bruge sprit til at
rense kaliberne i. Gummiet der er brugt i kalibre er meget skørt. Der er
specielt lavet, så det kan holde til bremsevæsken. Dette gør at det ikke kan
holde til andre produkter. Jeg har ødelagt kaliber o-ringe med petroleum og
terpentin. Sprit virker og eventuelle rester kan fint blandes med
bremsevæsken bag efter. Hvis o-ringene er blevet mast, eller er bulede (kig
efter bitte små buler i gummiet), revnet eller på anden måe skadet, så skal
de skiftes ud. De koster ca 40kr stk originalt ved dansk forhandler. Man kan
ikke få et uoriginalt kit s.v.j.v. Du skal bruge en støvring og en trykring.

Pil hovedcylinderen af styret. Der hvor bremsegrebet trykker på stemplet
sidder der en clips der der holder det hele på plads. Pil det hele ud og
rens det i sprit. Er der tegn på slid og er gummiet hårdt, revnet eller
ridser skifter du delene med dem fra et repkit. MC nøglen nr: 075005 193Kr.

Så skifter du bremseslangen til en Stålarmeret, hvis der stadig sidder en
sort gummislange på den. www.slangespecialisten.com fra Stevns laver dem
billigt. Især ved kontant afhentning... Husk at få nye kobberskiver fra ham.
Angående de kobber skiver der sidder i alle samlingerne med banjoerne, så
kan du købe nye, eller gløde dem du har godt igennem til de er hvidglødende
over et gasblus og staks efter smide dem i koldt vand. Dette gør kobber
blødt, og ikke hårdt som jern, og så kan kobber skiver genbruges et par
gange. Ellers koster 10 nye kobberskiver 23kr ved MC nøglen vare nr: C101

Vigtigt! Du skal bruge noget special fedt til at smøre den indvendige del at
bremsekaliberne, den del der har kontakt med bremsevæsken. Der skal du bruge
noget specielt fedt der kan tåle bremsevæsken og ikke skader gummiet. Jeg br
uger en lyseblå tube ATE bremsepasta købt ved www.merkonomen.dk. Det kan som
regel kun købes ved special-bil-reservedelsbutkker (get my drift?) ca. 70kr
for en tube der holder hele dit liv.

Jeg ville nok også købe nye bremseklodser. De gamle kan være fyldt med
forgaffelolie eller lignedne. Det ødelægger bremseklodser for evigt selv om
der er masser af klodser tilbage. MC Nøglen vare nummer VD-102KV 159kr.

Bremseskiven fedter du af i noget stærkt affedtende evt. noget bremserens
fra Louis: Bestell nr: 10004977

Du skal bruge almindelig DOT4 bremsevæske til at fylde på systemet igen. Den
de sælger på tankstationerne er fin, hvis ikke du gider købe en hel liter
ved Louis Bestell nr: 10038240

Bagsiden af klodserne smøres med tyndt lag kobberfedt. De samme gør de
flader at bremseklodserne der har berøring me kaliberen. Angående det med
kobberfedtet, så skal der kun et tyndt lag til. Hvis du lægger et tykt lag
på kan det godt løbe og svine, og tiltrække skidt.

Laver du alle disse ting er din forbremse som ny, hvis ellers din forskive
er overmål, og ikke skæv.

Lav en ting af gangen. Hvordan man skifter en knastkæde. (Den koster 225Kr)
kommer ikke som det første. Jeg ville starte med at stille ventiler og lave
alle de andre nemme service, og så holde de større motorarbejde til nogen
der har prøvet det før. Kantana MC holder skrueaften ind i mellem. Måske
skulle du kigge derud?

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Poul-M Olsen (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Poul-M Olsen


Dato : 12-03-04 13:05

On Fri, 12 Mar 2004 10:24:06 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

Snap,snap,slut en super forklaring.!
>Lav en ting af gangen. Hvordan man skifter en knastkæde. (Den koster 225Kr)
>kommer ikke som det første. Jeg ville starte med at stille ventiler og lave
>alle de andre nemme service, og så holde de større motorarbejde til nogen
>der har prøvet det før. Kantana MC holder skrueaften ind i mellem. Måske
>skulle du kigge derud?

Bare lige sige det en Fornøjelse at læse dine indlæg JJBJ.
Tak.!!

Mvh.
Skyrider#1
www.oddscafe.dk
Honda CBX750F 88' Snart på gaden igen

Mikkel Hansen (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Hansen


Dato : 12-03-04 23:10

Poul-M Olsen wrote:
> On Fri, 12 Mar 2004 10:24:06 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
> <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>
> Bare lige sige det en Fornøjelse at læse dine indlæg JJBJ.
> Tak.!!

What he said

Mikkel Hansen » CBR 600 F4 » http://www.dfmc.dk/default.asp?id=444



Futte & Co. (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Futte & Co.


Dato : 12-03-04 18:54


"Aragorn24" <aragorn24@webspeed.dk> wrote in message
news:4050d187$0$27390$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Imorges da jeg vognede, tænkte jeg, fuck det, det er kun 10k, penge kommer
> og går, så jeg købte mig en Honda CB400 four fra 77´ Synet, med plader,
til
> under 10.000kr

Tillykke mæ'en , huggeli cykel

> Kæft hvor den kører godt, og for een der kører på en marauder GZ250, så er
> hondaen vild hurtig... Ahhh dejligt...
>
> Nogen der har haynes bog tilsalg? eller link til en side, med motorens
> opbygning?

Her er alt du skal bruge , lige til at hente og endda en del på engelsk.
http://www.honda4fun.com/man_officina/man_officina.html


> Kan der stadig købes reserve dele til sådan en gammel sag her hjemme?
eller
> skal mand på brugtmarkedet???

www.Ebay.de er din ven i nøden. Der er alt duskal bruge til små penge
http://www.davidsilverspares.co.uk/index.html Har os' meget, men er lidt
dyrere,
men stadig ½ pris i forhold til .dk


--
Jørgen , Brøndby
CB550F , den fine årgang 1975, med over 100.000 på bagen
http://dfmc.dk/?id=70



Aragorn24 (12-03-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn24


Dato : 12-03-04 23:59

JJBJ, det du har skrevet har jeg printet ud, det skal vi gå efter på søndag,
når vi endelig skal begynde på mcen. Jeg takker for den detaljeret
beskrivelse... super!

Jeg kiggede lidt på den idag, den kunne jo ikke slukke for tændingen. Jeg
kiggede under, ved tændinden og så at plastikket ikke sad ordentlig på
plads, jeg skubbede det op, klik, sagde det, alt lys virkede, og tændingen
virkede, kanon, det blev jeg fanme glad for...

Jeg tjeckede olien og så at den næsten var tom, har nu fyldt den halv op med
10/40 olie, og nu er rasle lyden forsvundet

Imorgen tager jeg til køge mc, og henter mcnøglen, så jeg kan bestille
olie/filter/luftfilter/nye håndtag/bremsekloder mm...

Jeg glæder mig som en lille dreng, kørte den igen idag, nøøjjj den er bare
lækker.

Dog, så jeg lige at der var lidt spild ved forgaflen, øv, men der skal
kigges på det

Kan det være rigtigt at den ikke vil starte med kickstarteren, fordi
batteriet er fladt? Jeg kunne ikke få den igang med kicksarteren, men da jeg
gav den strøm for merceren, 88amh, der startede den med det samme med et
tryk på starteren

Ifølge tælleren har den kørt 87000km, kan det være 187? det kan det ikke
vel? den lille 400cc motor kan da ikke køre så meget kan den?=




Tony Lorentzen (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 13-03-04 04:18

Aragorn24 wrote:

[snip]

Godt at høre at lyset/tænding virker samt at rasleriet er væk nu. Lad os
håbe at den ikke har taget skade af at køre med for lidt olie =

Man kan undre sig over hvem, der kan finde på at sælge en MC uden at hælde
olie på dyret og sørge for at de mest basale ting er i orden. Jeg ville være
enddog meget kritisk - specielt nu - hvis det var mig. Har du tjekket
sporingen så du ved at stellet ikke er skævt - samt kronrørslejer (hvilket
er ret nemt at tjekke)?

I øvrigt - vi ved stadig ikke hvad du hedder. Det er god kutyme at man som
minimum angiver sit fornavn, så man ved hvem man skriver med. Der er nemlig
en anden herinde, der også kalder sig noget med Aragorn - men hendes rigtige
navn kender vi da.

--
Tony
Fazer 1000



Armand (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-04 11:32


"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:c2tui7$3cr$1@news.cybercity.dk...
>
> Man kan undre sig over hvem, der kan finde på at sælge en MC uden at hælde
> olie på dyret og sørge for at de mest basale ting er i orden. Jeg ville
være
> enddog meget kritisk - specielt nu - hvis det var mig.

I det mindste er det da en tydelig angivelse af at motoren bruger olie og at
man derfor skal vøre over oliepinden som en høg!

--
Armand.



Jens Jacob Bager Jen~ (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 13-03-04 11:28

> JJBJ, det du har skrevet har jeg printet ud, det skal vi gå efter på
> søndag, når vi endelig skal begynde på mcen. Jeg takker for den
> detaljeret beskrivelse... super!

Det var så lidt. Bare du følger den, så går det ikke galt

> Jeg tjeckede olien og så at den næsten var tom, har nu fyldt den halv
> op med 10/40 olie, og nu er rasle lyden forsvundet

Man kører ALDRIG på en MC uden at checke olien. Din motor går i stykker på
stedet hvis den savner olie. Gør det aldrig mere!

> Imorgen tager jeg til køge mc, og henter mcnøglen, så jeg kan bestille
> olie/filter/luftfilter/nye håndtag/bremsekloder mm...

Husk også www.louis.de Der er mange penge at spare, og jeg har slået alle
bestell numrene op for dig, så det er nemt at gå til. Porto er under 50kr,
og de leverer hurtigt! Prøv det. Det er lige som heroin, efter første
bestilling er du hooked.

> Dog, så jeg lige at der var lidt spild ved forgaflen, øv, men der skal
> kigges på det

Du skal bruge 2 pakdåser. Man skifter også den der ikke er gået endnu.
Derudover skal du bruge 125ml 15W forgaffelolie pr ben , noget til at holde
igen med 40-50cm nede i bunden af gaffelbenet. Jeg gætter på det er en stor
unbracho top på 19 eller 22mm forlænget med to lange forlængere, samt en ny
kobbering til bolten i bunden af gaffelbenet.

> Kan det være rigtigt at den ikke vil starte med kickstarteren, fordi
> batteriet er fladt? Jeg kunne ikke få den igang med kicksarteren, men
> da jeg gav den strøm for merceren, 88amh, der startede den med det
> samme med et tryk på starteren

Dit Batteri er sikkert færdigt. Er der overhovet syre på? Et nyt batteri fra
Louis koster 120kr. Bestell nr: 10036800. Du skal også bruge noget syre:
Bestell nr: 10038001. Ladespæningen som måles over batteriet ved halvdelen
af max rpm, skal være mellem 13,8 og 14,5V. Er den over 15V er din
regulatoromformer defekt. Er den under 13V er din generator defekt. Er du i
tvivl om tilstanden af dit batteri, så køb et nyt. Et dårligt batteri er
roden til en masse skidt, og et nyt koster godt en hund. Det er meget
almindeligt at laderelæet/regulatoromformeren, kært barn har mange navne,
går i stykker. Normalt anbefaler jeg at købe en lavet i hånden af E.
Schnabel fra Kronborgsgade på Nørrebro, København. Kører du videre med
forkert spænding belaster du din elsystem unødigt.

> Ifølge tælleren har den kørt 87000km, kan det være 187? det kan det
> ikke vel? den lille 400cc motor kan da ikke køre så meget kan den?=

De har ry for at gå langt, men det kan nemt være 387.000km og 3. motor.
Det er lige meget. De fleste speedometere er alligevel skiftet på et
tidspunkt. Er cyklen så gammel er speedometerstanden ligegyldig. Der er
stand og motor der bestemmer prisen.

Også lige for treide gang. Hvad hedder du?

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Armand (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-04 13:18


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:8nB4c.4664$gQ5.4449@news.get2net.dk...
> >
> > Dog, så jeg lige at der var lidt spild ved forgaflen, øv, men der skal
> > kigges på det
>
> Du skal bruge 2 pakdåser. Man skifter også den der ikke er gået
endnu.......

Og så lige lidt malurt i bægeret:

Det område på det forkromede inderrør, som er i kontakt med pakdåserne (=
lidt over 100 mm over pakdåserne) skal være 100% blankt og glat. Der må ikke
være så meget som det mindste ir eller ar, som vil virke som en høvl på de
nyisatte pakdåser fra den allerførste bevægelse

Skæve forgaffelben (igen: inderrørene) forårsaget af milde(?)
frontal-påkørsler vil ikke glide som i yder-røret hose, som fod i hose men
undervejs trykke hårdere i den ene side. Derved vil der dels forekomme et
voldsommere slid lige dér, men p.g.a. ringere kontakt i modsatte side vil
der let kunne opstå lækage dér, selv med en frisk pakdåse monteret!
Når inderrørene alligevel er afmonterede i forbindelse med udskiftningen af
pakdåsen, er det enkelt at teste for skøvhed ved at rulle det enkelte
inderrør på en plan flade (køkkenbordet?) - Hvis røret fremviser en skævhed
herved kan man ved at "skubbe" med et søge-blad (til ventilindstilling) måle
hvort stor et søgeblad der smutter under når skævheden medfører luft under
røret og alt over et par tiendedele er meget!

De ældre japanske motorcyklers teleskoper gled "rør imod rør" og altså uden
nogen form for leje-ringe til at optage slitage. Hele teleskopet kan således
være nedslidt så rørene kan rokke inden i hinanden, hvilket også vil påvirke
pakdåsen på samme måde som et skævt rør!
Test rørene for indbyrdes "rokkeri" efter adskillese!

Skulle det være helt af helvede til, så er uoriginale inderrør lagervare hos
Max' MC Import (á kataloget "MC-nøglen") til lige under 1.100,- kr/stk!

> > ...........Jeg kunne ikke få den igang med kicksarteren, men
> > da jeg gav den strøm for merceren, 88amh, der startede den med det
> > samme med et tryk på starteren
>
> Dit Batteri er sikkert færdigt. ...........
> Ladespæningen som måles over batteriet ved halvdelen af max rpm, skal være
> mellem 13,8 og 14,5V.

En enkel test der kan angive muligheden, er at kontrollere om forlygtens
lys-intensitet stiger når der gasses op fra tomgang - Hvis ikke er det fordi
at ladespændingen ikke stiger til Bagers ovenfor angivne spænding!

--
Armand.





Aragorn24 (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Aragorn24


Dato : 13-03-04 23:11

Rolig nu folkens, jeg hedder Dennis og er en glad fyr

Jeg har lige fået fat i mc nøglen, kigger den igennem, sårn´ som jeg forstår
det, så skulle jeg droppe den og bestille fra louise.de.



"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c2uv29$106j$1@news.cybercity.dk...
>
> "Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
> meddelelse news:8nB4c.4664$gQ5.4449@news.get2net.dk...
> > >
> > > Dog, så jeg lige at der var lidt spild ved forgaflen, øv, men der skal
> > > kigges på det
> >
> > Du skal bruge 2 pakdåser. Man skifter også den der ikke er gået
> endnu.......
>
> Og så lige lidt malurt i bægeret:
>
> Det område på det forkromede inderrør, som er i kontakt med pakdåserne (=
> lidt over 100 mm over pakdåserne) skal være 100% blankt og glat. Der må
ikke
> være så meget som det mindste ir eller ar, som vil virke som en høvl på de
> nyisatte pakdåser fra den allerførste bevægelse
>
> Skæve forgaffelben (igen: inderrørene) forårsaget af milde(?)
> frontal-påkørsler vil ikke glide som i yder-røret hose, som fod i hose men
> undervejs trykke hårdere i den ene side. Derved vil der dels forekomme et
> voldsommere slid lige dér, men p.g.a. ringere kontakt i modsatte side vil
> der let kunne opstå lækage dér, selv med en frisk pakdåse monteret!
> Når inderrørene alligevel er afmonterede i forbindelse med udskiftningen
af
> pakdåsen, er det enkelt at teste for skøvhed ved at rulle det enkelte
> inderrør på en plan flade (køkkenbordet?) - Hvis røret fremviser en
skævhed
> herved kan man ved at "skubbe" med et søge-blad (til ventilindstilling)
måle
> hvort stor et søgeblad der smutter under når skævheden medfører luft under
> røret og alt over et par tiendedele er meget!
>
> De ældre japanske motorcyklers teleskoper gled "rør imod rør" og altså
uden
> nogen form for leje-ringe til at optage slitage. Hele teleskopet kan
således
> være nedslidt så rørene kan rokke inden i hinanden, hvilket også vil
påvirke
> pakdåsen på samme måde som et skævt rør!
> Test rørene for indbyrdes "rokkeri" efter adskillese!
>
> Skulle det være helt af helvede til, så er uoriginale inderrør lagervare
hos
> Max' MC Import (á kataloget "MC-nøglen") til lige under 1.100,- kr/stk!
>
> > > ...........Jeg kunne ikke få den igang med kicksarteren, men
> > > da jeg gav den strøm for merceren, 88amh, der startede den med det
> > > samme med et tryk på starteren
> >
> > Dit Batteri er sikkert færdigt. ...........
> > Ladespæningen som måles over batteriet ved halvdelen af max rpm, skal
være
> > mellem 13,8 og 14,5V.
>
> En enkel test der kan angive muligheden, er at kontrollere om forlygtens
> lys-intensitet stiger når der gasses op fra tomgang - Hvis ikke er det
fordi
> at ladespændingen ikke stiger til Bagers ovenfor angivne spænding!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>



Tony Lorentzen (13-03-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 13-03-04 23:44

Aragorn24 wrote:

> Rolig nu folkens, jeg hedder Dennis og er en glad fyr

Vi er skam helt rolige. Og "Hej Dennis"

> Jeg har lige fået fat i mc nøglen, kigger den igennem, sårn´ som jeg
> forstår det, så skulle jeg droppe den og bestille fra louise.de.

Hvis du vil spare penge - ja. Bager har endda været så flink at finde alle
bestillingsnumrene frem til dig

--
Tony
Fazer 1000



Kenn H. Jensen (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Kenn H. Jensen


Dato : 14-03-04 10:15

"Aragorn24" skrev i meddelelsen
news:405386d8$0$27414$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jeg har lige fået fat i mc nøglen, kigger den igennem, sårn´ som jeg
forstår
> det, så skulle jeg droppe den og bestille fra louise.de.

Jeg har selv bestilt meget fra www.louis.de og kan varmt anbefale det. Det
hænder da også at jeg køber forskellige ting fra MC-nøglen hos den lokale,
men det er ikke så tit det sker, somregel kun til her og nu løsninger.

Ang. Køge MC syntes jeg lige jeg vil fortælle, at jeg købte lidt dele som
jeg havde set i nøglen, men de forlangte mere for delene end de stod til i
nøglen. Jeg skulle bruge delene, og valgte derfor bare at betale merprisen
der trods alt ikke var så stor, men ej heller rimelig.

Denne oplevelse røg med på listen sammen med et par andre negative
oplevelser jeg har haft med dem. Jeg kunne ikke drømme om at lægge mine
penge derude, medmindre det var allersidste udvej.


--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271



Tony Lorentzen (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 14-03-04 12:24

Kenn H. Jensen wrote:

> Ang. Køge MC syntes jeg lige jeg vil fortælle, at jeg købte lidt dele
> som jeg havde set i nøglen, men de forlangte mere for delene end de
> stod til i nøglen. Jeg skulle bruge delene, og valgte derfor bare at
> betale merprisen der trods alt ikke var så stor, men ej heller
> rimelig.

Ups! Det må de ikke. Jeg synes du skal kontakte Max Group, der udgiver MC
Nøglen og fortælle dem at Køge MC tager overpriser for varerne i deres
katalog. Når man ønsker at forhandle produkterne i MC Nøglen accepterer man
også at sælge varerne til den pris, der står i kataloget.

--
Tony
FZS1000



Kenn H. Jensen (14-03-2004)
Kommentar
Fra : Kenn H. Jensen


Dato : 14-03-04 13:17

"Tony Lorentzen" skrev i meddelelsen news:c31fe5$97c$1@news.cybercity.dk...

> Ups! Det må de ikke. Jeg synes du skal kontakte Max Group, der udgiver MC
> Nøglen og fortælle dem at Køge MC tager overpriser for varerne i deres
> katalog. Når man ønsker at forhandle produkterne i MC Nøglen accepterer
man
> også at sælge varerne til den pris, der står i kataloget.

Ovennævnte fandt sted for 2 år siden. Jeg aner ikke om det er blevet
anderledes siden, og vil ikke klage så sent som nu. Denne hændelse og
specielt én mere har gjort at jeg handler andetsteds.

Jeg kan kun anbefale folk at læse anmeldelserne på http://www.dmcn.dk , og
så selv dømme ud fra det. Havde jeg kendt denne side dengang, så er det slet
ikke sikkert at jeg havde handlet derude, og jeg havde absolut bedømt mine
uheldige episoder med dem på selvsamme side.

Jeg har lavet en anmeldelse af min nuværende forhandler derinde, og dette
kan jeg kun anbefale andre også at gøre. Jo flere anmeldelser, positive som
negative, jo nemmere er det at få sorteret skidtet fra


--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste