|
| DynaChain kædekit - spøjst samleled Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 11-03-04 21:00 |
|
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få skruet de sidste stumper
sammen, og til sidst kom det jo rent faktisk til at ligne den oprindelige
cykel igen :) Så det er jo helt vidunderligt, efter den har stået i stuen
siden midt i december.
Har dog et enkelt, omend trælst, problem: Det ultrabillige kædekit jeg har
fået mig fra tyskland... Det er af mærket DynaChain, som jeg umiddelbart
ikke kan finde specielt meget omtale af. Nå, tilbage til problemet:
Samleleddet er ret spøjst - umiddelbart skulle man tro at det var et
nitteled, men det er meget besværligt at slå sammen. For det første, så er
der ingen huller i enden af pindene, hvor man kan banke noget spidst ned i -
for det andet, så er enderne også lavet af noget meget hårdt metal, så de er
helt umulige at banke ud.
Det lykkedes mig (eller nok nærmere chef-mekaniker Jes :P), at få mast ledet
sammen ved hjælp af en rørtang - det skal siges at der skulle _mange_
kraftanstrengelser til før det lykkedes. I følge Jes, så kom der et voldsomt
KLIK og så sad den der.
Tag et kig på: http://royal.flof.dk/ondskab/samleled_lowres.jpg ... På
billedet kan man se samleledet fra nogle forskellige vinkler.
Som det ses, så sidder den plade der er mast på, ret skævt. Men den sidder
_fast_. What-to-dooo? :) Nogle ved hvordan det er meningen man skal samle
sådan nogle kæder her?
--
mvh Rasmus Neckelmann
| |
jørgen Sørensen (11-03-2004)
| Kommentar Fra : jørgen Sørensen |
Dato : 11-03-04 21:08 |
|
Honda boldor 900
Min søster overvejer at købe en sådan fra midt firs
er der nogen der har viden om specielle problemer med denne maskine
--
Hilsen
Jørgen Sørensen
HYUNDAI 2 GOOD 4 YOU
Suzuki GT 500 1976 blue smoker
Suzuki GSX 400 1982
Dnepr K750
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=316
hjemmeside motorcykler : http://fam-drejer.dk/solnamc/index.htm
Russerside : http://fam-drejer.dk/ural/ural1.htm
Hjemmeside Drejer : http://www.fam-drejer.dk/
"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:c2qgkk$dht$1@royal.flof.dk...
> Så fik jeg endelig taget mig sammen til at få skruet de sidste stumper
> sammen, og til sidst kom det jo rent faktisk til at ligne den oprindelige
> cykel igen :) Så det er jo helt vidunderligt, efter den har stået i stuen
> siden midt i december.
>
> Har dog et enkelt, omend trælst, problem: Det ultrabillige kædekit jeg har
> fået mig fra tyskland... Det er af mærket DynaChain, som jeg umiddelbart
> ikke kan finde specielt meget omtale af. Nå, tilbage til problemet:
> Samleleddet er ret spøjst - umiddelbart skulle man tro at det var et
> nitteled, men det er meget besværligt at slå sammen. For det første, så er
> der ingen huller i enden af pindene, hvor man kan banke noget spidst ned
i -
> for det andet, så er enderne også lavet af noget meget hårdt metal, så de
er
> helt umulige at banke ud.
> Det lykkedes mig (eller nok nærmere chef-mekaniker Jes :P), at få mast
ledet
> sammen ved hjælp af en rørtang - det skal siges at der skulle _mange_
> kraftanstrengelser til før det lykkedes. I følge Jes, så kom der et
voldsomt
> KLIK og så sad den der.
>
> Tag et kig på: http://royal.flof.dk/ondskab/samleled_lowres.jpg ... På
> billedet kan man se samleledet fra nogle forskellige vinkler.
>
> Som det ses, så sidder den plade der er mast på, ret skævt. Men den sidder
> _fast_. What-to-dooo? :) Nogle ved hvordan det er meningen man skal samle
> sådan nogle kæder her?
>
> --
> mvh Rasmus Neckelmann
>
>
| |
Armand (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-03-04 01:08 |
|
"jørgen Sørensen" <solna@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:4050c70e$0$10849$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Honda boldor 900
> Min søster overvejer at købe en sådan fra midt firs
> er der nogen der har viden om specielle problemer med denne maskine
Den har aldrig været særlig bensin-økonomisk!
Med tiden kan mange også udvise et større olieforbrug!
Det var Honda's første 16-ventiler, men lige bortset fra topstykket er den
blandt de sidste "gamle", forstået sådan at alle nyere motorcykler har lidt
mere af det eftertiden har bragt af markante forbedringer!
En GSX750ES kører til forskel forrygende bedre p.g.a. sit 16" forhjul og
senere igen holdt vandkølingen sit indtog (først i de uheldige Honda
VF'ere).
Men der er lidt kult i de gamle Bol d'Or og netop derfor skønner jeg at den
sikkert er for dyr :-/
Hvorledes er prislejet for den nævnte GSX750 (der tilnærmelsesvis yder det
samme) i forhold til?? GSX'en er forøvrigt behagelig lav over sædet (til
kvindfolkets lave ben!) hvilket Bol d'Oren så langtfra er!
--
Armand.
| |
Brian Laursen (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 12-03-04 07:50 |
|
jørgen Sørensen wrote:
> Honda boldor 900
> Min søster overvejer at købe en sådan fra midt firs
> er der nogen der har viden om specielle problemer med denne maskine
Jamen det er skam en fin maskine-- Je har selv haft fornøjelsen af at
eje en Bol´Dor. MEN.... Med det prisleje de ligger i ville jeg nok kikke
efter noget andet, alderen taget i betragtning. Det er efterhånden kun dem
der er miljøskadet der kører på dem idag. Hvis ikke den har fået en
hovedrenovation af motor skal man nok påregne det. DEn bruger lidt olie(
afhængig af kørsel... Min brugte godt ) og så vejer den et ondt år! Jeg
tror kun det er Guldvingen der vejer mere end den.
Men for pokker hvor er den da lækker at køre på. Jeg var utrolig glad for
min, og fik da oxo "javet" den den mctræf i Scnheferdingen en enklet gang i
Tyskland. Husk olie *gg*. Jeg poster lige et par pic, af den jeg brugte hele
vinteren på at sætte i stand. Den lærte jeg at køre på. Den bestod endda et
bronche kursus....
--
Venlig Hilsen
Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155
http://www.Galtenmc.dk
| |
Armand (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-03-04 01:06 |
|
"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:c2qgkk$dht$1@royal.flof.dk...
>
> Samleleddet er ret spøjst - umiddelbart skulle man tro at det var et
> nitteled, men det er meget besværligt at slå sammen. For det første, så er
> der ingen huller i enden af pindene, hvor man kan banke noget spidst ned i
> - for det andet, så er enderne også lavet af noget meget hårdt metal, så
de
> er helt umulige at banke ud.
> Det lykkedes mig at få mast ledet sammen ved hjælp af en rørtang - det
> skal siges at der skulle _mange_ kraftanstrengelser til før det lykkedes.
> ...så kom der et voldsomt KLIK og så sad den der..............
> Som det ses, så sidder den plade der er mast på, ret skævt. Men den
> sidder _fast_. What-to-dooo? :) Nogle ved hvordan det er meningen man >
skal samle sådan nogle kæder her?
MC-Nøglen indeholder et "presse-værktøj til kædeled" og det er nok noget
sådant som i modsætning til tænger og des lige kan levere et jævnt tryk på
hele lasken under sammenpresning og derved ikke kanter den!
Din nu skæve laske er zero værd - Betænk lige hvor ringe den pakker imod
O-ringene!
Gad vide om Louis har noget lignende til billigere penge end Max' 500,- :-/
--
Armand.
| |
Rasmus Neckelmann (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 12-03-04 08:16 |
|
Armand wrote:
> MC-Nøglen indeholder et "presse-værktøj til kædeled" og det er nok
> noget sådant som i modsætning til tænger og des lige kan levere et
> jævnt tryk på hele lasken under sammenpresning og derved ikke kanter
> den!
> Din nu skæve laske er zero værd - Betænk lige hvor ringe den pakker
> imod O-ringene!
> Gad vide om Louis har noget lignende til billigere penge end Max'
> 500,- :-/
Nu kan jeg ikke lige umiddelbart finde noget i louis' online katalog, tror
det bliver nemmere når jeg kommer hjem til papirversionen. Hmm, 500,- kr er
mange penge :(
Lad os antage at jeg med det ene eller andet form for værktøj, får mast den
100% sammen - skal jeg så forvente at den bliver siddende af sig selv? Kan
det virkelig passe at den ikke på en eller anden måde skal blokeres fra at
hoppe fra hinanden igen?
--
mvh Rasmus Neckelmann
| |
Rasmus Neckelmann (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 12-03-04 08:30 |
|
Rasmus Neckelmann wrote:
> Armand wrote:
>> MC-Nøglen indeholder et "presse-værktøj til kædeled" og det er nok
>> noget sådant som i modsætning til tænger og des lige kan levere et
>> jævnt tryk på hele lasken under sammenpresning og derved ikke kanter
>> den!
>> Din nu skæve laske er zero værd - Betænk lige hvor ringe den pakker
>> imod O-ringene!
>> Gad vide om Louis har noget lignende til billigere penge end Max'
>> 500,- :-/
>
> Nu kan jeg ikke lige umiddelbart finde noget i louis' online katalog,
Fandt følgende: 10003136 til ~30 ?
Men så vidt jeg kan se, så virker dimsen kun med DID-kæder? Er det bare fis?
--
mvh Rasmus Neckelmann
| |
Armand (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-03-04 15:06 |
|
"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:c2ro86$cs3$1@sunsite.dk...
>
> Lad os antage at jeg med det ene eller andet form for værktøj, får mast
> den 100% sammen - skal jeg så forvente at den bliver siddende af sig
> selv? Kan det virkelig passe at den ikke på en eller anden måde skal
> blokeres fra at hoppe fra hinanden igen?
Tilsyneladende!
Den vold som det kræver at samle leddet, forventes kæden ikke udsat for
under brug = bliver siddende!
--
Armand.
| |
Rasmus Neckelmann (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 12-03-04 16:53 |
|
Armand wrote:
> "Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:c2ro86$cs3$1@sunsite.dk...
>>
>> Lad os antage at jeg med det ene eller andet form for værktøj, får
>> mast den 100% sammen - skal jeg så forvente at den bliver siddende
>> af sig selv? Kan det virkelig passe at den ikke på en eller anden
>> måde skal blokeres fra at hoppe fra hinanden igen?
>
> Tilsyneladende!
> Den vold som det kræver at samle leddet, forventes kæden ikke udsat
> for under brug = bliver siddende!
Hmm, det håber jeg da så. Det lykkedes mig at få bikset den helt på vha
førnævnte rørtang + 2 møtrikker og et fladjern - og det gav så også et klik
fra den anden pind (gætter på er dens måde at fortælle "hey, nu sidder jeg
sgu fast, og nu kan jeg ikk komme af igen").
Men før jeg tør køre nogle steder, prøver jeg lige at rive fat i
forhandleren - og håber på han har noget klogt at sige.
Trælst hvis sådan et led hopper af... I bedste fald et hul i motorblokken, i
værste fald et hul i benet :(
--
mvh Rasmus Neckelmann
| |
Pwh (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 12-03-04 18:44 |
|
> Trælst hvis sådan et led hopper af... I bedste fald et hul i
> motorblokken, i værste fald et hul i benet :(
Eller en hyggelig baghjulsblokade med 150 km/t
/Jens
| |
Jens Arnfast (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 12-03-04 21:55 |
|
Pwh wrote:
> Eller en hyggelig baghjulsblokade med 150 km/t
Den redder man jo bare med en stoppie ;-P
--
-jens
RSV1000
| |
Pwh (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 13-03-04 09:25 |
|
Jens Arnfast wrote:
> Pwh wrote:
>> Eller en hyggelig baghjulsblokade med 150 km/t
>
> Den redder man jo bare med en stoppie ;-P
LOL
Så må man vel ende i et loop ;-p
/Jens
| |
Armand (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-04 10:59 |
|
"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4051f6c5$0$752$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Trælst hvis sådan et led hopper af... I bedste fald et hul i
> > motorblokken, i værste fald et hul i benet :(
>
> Eller en hyggelig baghjulsblokade med 150 km/t
Lige netop hvad en klubkammerat oplevede på autobahn på GPZ1100 med frue og
fuld feriebagage, og tilnærmelsesvis nøgne p.g.a. bagende hede:
Dobbelt brækkede kraveben til fruen og multiple asfalteksem's til piloten
=
--
Armand
| |
Pwh (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 13-03-04 12:57 |
|
Armand wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4051f6c5$0$752$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>> Trælst hvis sådan et led hopper af... I bedste fald et hul i
>>> motorblokken, i værste fald et hul i benet :(
>>
>> Eller en hyggelig baghjulsblokade med 150 km/t
>
> Lige netop hvad en klubkammerat oplevede på autobahn på GPZ1100 med
> frue og fuld feriebagage, og tilnærmelsesvis nøgne p.g.a. bagende
> hede:
> Dobbelt brækkede kraveben til fruen og multiple asfalteksem's til
> piloten =
Og det kunne man vel ligefrem kalde for billigt sluppet ;)
/Jens
| |
Armand (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-04 13:57 |
|
"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4052f70b$0$761$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4051f6c5$0$752$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >>> Trælst hvis sådan et led hopper af... I bedste fald et hul i
> >>> motorblokken, i værste fald et hul i benet :(
> >>
> >> Eller en hyggelig baghjulsblokade med 150 km/t
> >
> > Lige netop hvad en klubkammerat oplevede på autobahn på GPZ1100 med
> > frue og fuld feriebagage........................
> Og det kunne man vel ligefrem kalde for billigt sluppet ;)
Jup!
De reddede sandsynligvis livet p.g.a. den nærmeste bagvedkørende var ganske
snarrådig og trak ud på midterlinien og blokerede bremserne med
katastrofeblinket tændt
Hvor mange danske motorvejsbilister ville mon formå at nå dét blot med
110km/t - Og hvem turde overhovedet gøre det i DK??
--
Armand.
| |
Armand (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-04 10:57 |
|
"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:c2smiv$vl7$1@royal.flof.dk...
> Armand wrote:
> >
> ................Det lykkedes mig at få bikset den helt på vha
> førnævnte rørtang + 2 møtrikker og et fladjern
Heey!
Opfindsomt!!
Det var dét i skulle have kommet i tanke om allerede første gang!
Føromtalte værktøj er også kun en tyk adapterplade med huller til tappene,
og derved at en sådan ligger bedre an, og derfor belaster lasken mindre, var
det måske en ide at fremstille en af et tykt stykke fladjern (tykt, fordi
alm fladjern sikkert er noget blødere end føromtalte værktøj's materiale)
med et par velpassende huller til tappene :-/
Omend ikke andet, så kan rådet henstå til gruppens par værksteder (á
motortosser og PMC)!
> ............ og det gav så også et klik fra den anden pind.
> Men før jeg tør køre nogle steder, prøver jeg lige at rive fat i
> forhandleren - og håber på han har noget klogt at sige.
> Trælst hvis sådan et led hopper af... I bedste fald et hul i motorblokken,
i
> værste fald et hul i benet :(
Jup!
Det er sager man ikke skal være for lemfældig omkring!!
Enstamperens pulserende træk er yderligere belastende for slige detaljer,
hvorfor det er om at være ekstra sikker i dit tilfælde.
Hvis den har 'klikket' for hver tap og ser 100% normalt siddende ud, ville
jeg nok vove at køre med den, uderforstået under stedse overvågning i
starten, og sidenhen en nøje kontrol sammen med kædesmøringen - Dette råd er
dog ikke retsgyldigt
--
Armand.
>
> --
> mvh Rasmus Neckelmann
>
>
| |
Rasmus Neckelmann (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 13-03-04 12:37 |
|
Armand wrote:
> "Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:c2smiv$vl7$1@royal.flof.dk...
>> Armand wrote:
>>>
>> ................Det lykkedes mig at få bikset den helt på vha
>> førnævnte rørtang + 2 møtrikker og et fladjern
>
> Heey!
> Opfindsomt!!
> Det var dét i skulle have kommet i tanke om allerede første gang!
> Føromtalte værktøj er også kun en tyk adapterplade med huller til
> tappene, og derved at en sådan ligger bedre an, og derfor belaster
> lasken mindre, var det måske en ide at fremstille en af et tykt
> stykke fladjern (tykt, fordi alm fladjern sikkert er noget blødere
> end føromtalte værktøj's materiale) med et par velpassende huller til
> tappene :-/
Var det 500,- gode danske kroner, sådan et værktøj kostede? :)
> Hvis den har 'klikket' for hver tap og ser 100% normalt siddende ud,
> ville jeg nok vove at køre med den, uderforstået under stedse
> overvågning i starten, og sidenhen en nøje kontrol sammen med
> kædesmøringen - Dette råd er dog ikke retsgyldigt
Må indrømme at jeg er lidt nervøs ved det!
Nu har jeg jo hørt fra sælgeren af kædekittet, at det er et normalt
nitteled... Betyder det så at tappene skal bankes ud? Hekto omtaler også et
eller andet specialværktøj. Overvejer at trille forsigtigt over til den
lokale MC-biks og spørge om hva de skal have for lige at se på det - det kan
da højest tage 1 minut. Men de skal sikkert betales for hver begyndt halv
time eller noget...
Nå, anyway, har ikke travlt - nu sner det sgu
--
mvh Rasmus Neckelmann
| |
Armand (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 13-03-04 13:53 |
|
"Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:c2ursu$5cr$1@sunsite.dk...
> Armand wrote:
> > "Rasmus Neckelmann" <mullen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> > news:c2smiv$vl7$1@royal.flof.dk...
> >> Armand wrote:
> >>>
> >> ................Det lykkedes mig at få bikset den helt på vha
> >> førnævnte rørtang + 2 møtrikker og et fladjern
> >
> > Heey!
> > Opfindsomt!!
> > Det var dét i skulle have kommet i tanke om allerede første gang!
> > Føromtalte værktøj er også kun en tyk adapterplade med huller til
> > tappene, og derved at en sådan ligger bedre an, og derfor belaster
> > lasken mindre, var det måske en ide at fremstille en af et tykt
> > stykke fladjern (tykt, fordi alm fladjern sikkert er noget blødere
> > end føromtalte værktøj's materiale) med et par velpassende huller til
> > tappene :-/
>
> Var det 500,- gode danske kroner, sådan et værktøj kostede? :)
Jup!
Måske at Armand-pro tools skulle fremstille en serie :-/
> > Hvis den har 'klikket' for hver tap og ser 100% normalt siddende ud,
> > ville jeg nok vove at køre med den, uderforstået under stedse
> > overvågning i starten, og sidenhen en nøje kontrol sammen med
> > kædesmøringen - Dette råd er dog ikke retsgyldigt
>
> Må indrømme at jeg er lidt nervøs ved det!
> Nu har jeg jo hørt fra sælgeren af kædekittet, at det er et normalt
> nitteled... Betyder det så at tappene skal bankes ud? Hekto omtaler også
et
> eller andet specialværktøj. Overvejer at trille forsigtigt over til den
> lokale MC-biks og spørge om hva de skal have for lige at se på det - det
kan
> da højest tage 1 minut. Men de skal sikkert betales for hver begyndt halv
> time eller noget...
>
> Nå, anyway, har ikke travlt - nu sner det sgu
>
> --
> mvh Rasmus Neckelmann
>
>
| |
Hekto (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-03-04 09:47 |
|
In article <c2qgkk$dht$1@royal.flof.dk>, mullen@mailme.dk says...
> Som det ses, så sidder den plade der er mast på, ret skævt. Men den sidder
> _fast_. What-to-dooo? :) Nogle ved hvordan det er meningen man skal samle
> sådan nogle kæder her?
>
Umiddelbart ligner det da et alm. nitteled, så mon ikke du skal have
fat i en dorn til at slå kanterne ud med, ligesom du kan se på de
andre led?
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Rasmus Neckelmann (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 12-03-04 10:17 |
|
Hekto wrote:
> In article <c2qgkk$dht$1@royal.flof.dk>, mullen@mailme.dk says...
>> Som det ses, så sidder den plade der er mast på, ret skævt. Men den
>> sidder _fast_. What-to-dooo? :) Nogle ved hvordan det er meningen
>> man skal samle sådan nogle kæder her?
>>
> Umiddelbart ligner det da et alm. nitteled, så mon ikke du skal have
> fat i en dorn til at slå kanterne ud med, ligesom du kan se på de
> andre led?
Skal pindenes ender ikke være lavet af et blødere materiale, hvis det skal
kunne lade sig gøre? Synes virkelig at de er blevet voldbanket, vel at mærke
uden at ændre form what-so-ever.
Øv bøv, vil snart ud at køre igen :(
--
mvh Rasmus Neckelmann
| |
Jes Vestervang (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 12-03-04 10:38 |
|
Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:
> Umiddelbart ligner det da et alm. nitteled, så mon ikke du skal have
> fat i en dorn til at slå kanterne ud med, ligesom du kan se på de
> andre led?
Alm. nitteled plejer der da at være huller i til dornen. På Rasmus'
samleled er der ingen, så dornen flyver bare ad h... til, når man slår
på den :-/
--
mvh Jes Vestervang
| |
Hekto (12-03-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 12-03-04 23:25 |
|
In article <87hdwu1k4b.fsf@dellen.royal.flof.dk>,
jes@dellen.royal.flof.dk says...
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:
>
>
> Alm. nitteled plejer der da at være huller i til dornen. På Rasmus'
> samleled er der ingen, så dornen flyver bare ad h... til, når man slår
> på den :-/
>
Dem jeg har nittet, har været helt glatte. Værktøjet bestod af en
klods, med en tilhørende 'dorn' der vare svagt 'V'-formet i enden, og
som slog kanten lidt ud.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Rasmus Neckelmann (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 13-03-04 12:10 |
|
Jes Vestervang wrote:
> Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13> writes:
>
>> Umiddelbart ligner det da et alm. nitteled, så mon ikke du skal have
>> fat i en dorn til at slå kanterne ud med, ligesom du kan se på de
>> andre led?
>
> Alm. nitteled plejer der da at være huller i til dornen. På Rasmus'
> samleled er der ingen, så dornen flyver bare ad h... til, når man slår
> på den :-/
Så har jeg fået svar fra sælgeren:
"the connecting link is a rivet. You can go to a Bike-Dealer if you have no
nippers for the rivet."
Hvad betyder det lige? :)
--
mvh Rasmus Neckelmann
| |
MKS - 74 (13-03-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 13-03-04 12:17 |
|
On Sat, 13 Mar 2004 12:09:32 +0100, "Rasmus Neckelmann"
<mullen@mailme.dk> wrote:
>Så har jeg fået svar fra sælgeren:
>
>"the connecting link is a rivet. You can go to a Bike-Dealer if you have no
>nippers for the rivet."
>
>Hvad betyder det lige? :)
Lidt frit oversat at samleleddet er et nitteled. Og så opfordrer han
dig til at gå til en MC-forhandler, hvis du ikke har værktøjet
(=nippers) til nitteleddet.
--
-Michael
| |
Rasmus Neckelmann (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 13-03-04 12:41 |
|
MKS - 74 wrote:
> On Sat, 13 Mar 2004 12:09:32 +0100, "Rasmus Neckelmann"
> <mullen@mailme.dk> wrote:
>
>> Så har jeg fået svar fra sælgeren:
>>
>> "the connecting link is a rivet. You can go to a Bike-Dealer if you
>> have no nippers for the rivet."
>>
>> Hvad betyder det lige? :)
>
> Lidt frit oversat at samleleddet er et nitteled. Og så opfordrer han
> dig til at gå til en MC-forhandler, hvis du ikke har værktøjet
> (=nippers) til nitteleddet.
Ahh, spurgte google om den ikke lige kunne definere "rivet" og "nipper" for
mig, men så begyndte den at snakke om Levi's Jeans og sådan noget - og så
blevet jeg forvirret. :) Men har forstået, tak.
--
mvh Rasmus Neckelmann
| |
Pwh (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Pwh |
Dato : 13-03-04 13:00 |
|
>>> "the connecting link is a rivet. You can go to a Bike-Dealer if you
>>> have no nippers for the rivet."
>>>
>>> Hvad betyder det lige? :)
>>
>> Lidt frit oversat at samleleddet er et nitteled. Og så opfordrer han
>> dig til at gå til en MC-forhandler, hvis du ikke har værktøjet
>> (=nippers) til nitteleddet.
>
> Ahh, spurgte google om den ikke lige kunne definere "rivet" og
> "nipper" for mig, men så begyndte den at snakke om Levi's Jeans og
> sådan noget
Det er måske fordi at du kommer til at skide i bukserne hvis kæden springer
og derfor skal ud og købe nye
/Jens
| |
Rasmus Neckelmann (13-03-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Neckelmann |
Dato : 13-03-04 13:13 |
|
Pwh wrote:
>>>> "the connecting link is a rivet. You can go to a Bike-Dealer if you
>>>> have no nippers for the rivet."
>>>>
>>>> Hvad betyder det lige? :)
>>>
>>> Lidt frit oversat at samleleddet er et nitteled. Og så opfordrer han
>>> dig til at gå til en MC-forhandler, hvis du ikke har værktøjet
>>> (=nippers) til nitteleddet.
>>
>> Ahh, spurgte google om den ikke lige kunne definere "rivet" og
>> "nipper" for mig, men så begyndte den at snakke om Levi's Jeans og
>> sådan noget
>
> Det er måske fordi at du kommer til at skide i bukserne hvis kæden
> springer og derfor skal ud og købe nye
HEhe :)
--
mvh Rasmus Neckelmann
| |
|
|