cbr125
Fra : Nicolai

Dato : 11-03-04 20:39

Er der nogen der har følgende data på denne nye mc

topfart

Km/l

0-100

Nicolai

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-03-04 13:20

"Nicolai" <limboxxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har følgende data på denne nye mc
>
> topfart
>
> Km/l
>
> 0-100

Der er en test af den i det nyeste nummer af Perfomance bikes. Der er en R1
på forsiden. smut ned til DSB kiosken og giv en formue for det. Testen er på
side 32

lidt oplysninger de giver:

13hk
115kg

tank kapasitet 10 liter

desværre ikke noget om 0-100 og topfart.. mit bud er 110kmt og 0-100 på lidt
over 12 sek...

mvh Tommy Fer

Fra : Jens Arnfast

Dato : 12-03-04 17:04

Tommy Fer wrote:
> [...]
> tank kapasitet 10 liter
>
> desværre ikke noget om 0-100 og topfart.. mit bud er 110kmt og 0-100 på lidt

Tyske 'Mopped' siger:

1-cyl 4-takt m. 14hk (9,7kW)
124kg inkl 10L benzin
0 - 80 km/t 9,3s
topfart 115 km/t

... og den skulle klare 25km/l

Prisen er så heller ikke helt billigt 2690 Euro

Fin lille maskine, men afgiften vil jeg slet ikke tænke på :-/

--
-jens
RSV1000

Fra : MKS - 74

Dato : 12-03-04 17:30

On Fri, 12 Mar 2004 17:03:45 +0100, Jens Arnfast <jens@fabel.dk>
wrote:

>Prisen er så heller ikke helt billigt 2690 Euro
>
>Fin lille maskine, men afgiften vil jeg slet ikke tænke på :-/

Det behøver du heller ikke, Honda-DK har tænkt og sat den til 29.996
kr incl. afgift. (= 17.377 kr før afgift og reg.afgift på 12.619 kr.)

Den får iøvrigt ikke alt for gode anmeldelser, men den er billig og
ligner da en lille smule noget der vil noget.

--
-Michael

Fra : Jens Arnfast

Dato : 12-03-04 17:40

MKS - 74 wrote:
> [...]
>
> Den får iøvrigt ikke alt for gode anmeldelser, men den er billig og
> ligner da en lille smule noget der vil noget.

Wow.. det var jo slet ikke slemt - nogen forhandlere der fået dem hjem?

--
-jens
RSV1000

Fra : John Jensen

Dato : 12-03-04 17:49

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Wow.. det var jo slet ikke slemt - nogen forhandlere der fået dem hjem?
>
> --
> -jens
> RSV1000

Da den er i HONDAS katalog for 2004 så kan enhver HONDA forhandler få den
hjem.!

/ John

Fra : Jens Arnfast

Dato : 12-03-04 17:56

John Jensen wrote:
> Da den er i HONDAS katalog for 2004 så kan enhver HONDA forhandler få den
> hjem.!

Jaja, selvfølgelig, men kæresten blev jo helt vild da hun så den - så
hvis det var muligt at glo (samt prøvekøre) ville det jo være fint

--
-jens
RSV1000 som _ikke_ skal skiftes til en CBR125R

Fra : MKS - 74

Dato : 12-03-04 18:17

On Fri, 12 Mar 2004 17:56:03 +0100, Jens Arnfast <jens@fabel.dk>
wrote:

>Jaja, selvfølgelig, men kæresten blev jo helt vild da hun så den - så
>hvis det var muligt at glo (samt prøvekøre) ville det jo være fint

Jeg er ikke bekendt med nogle, umiddelbart tror jeg heller ikke at den
vil gå som varmt brød og derfor heller ikke sikkert at det bliver så
mange der tager den hjem, nemmest ville nok være at ringe til
Nellemann og høre om der er en forhandler i nærheden der har en
stående. På sin vis synes jeg det er lidt at slå plat på CBR-navnet på
samme måde som NSR125 gjorde med NSR. Det er på mange markeder tænkt
som en intro-cykel, der kan få helt unge indenfor og interesseret i
"rigtige" MC'er.

Prøvekøre bliver nok som sædvanlig ikke nødvendigvis det nemmeste i
denne verden.

--
-Michael

Fra : John Jensen

Dato : 12-03-04 19:23

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samme måde som NSR125 gjorde med NSR. Det er på mange markeder tænkt
> som en intro-cykel, der kan få helt unge indenfor og interesseret i

Der er faktisk på trods af diverse EU regler flere af vores "nabolande"
hvor man ikke skal have
MC kørekort for at køre på en 125cc. men kan gøre det på knallert / bil
kørekort...

/ John