Autocom eller Baehr [intercom]
Fra : Henrik Olsen

Dato : 10-03-04 23:50

Det er ikke let at finde frem til erfaringer om Autocoms intercom
(http://www.autocom.co.uk), som de selv påstår er det bedste.

Er der nogle der anvender deres produkter, som kan fortælle om deres
oplevelser med dem?

Specielt er jeg interesseret i deres nyeste serier, f.eks. Active-7-smart.

Og hvad med Baehr (http://www.motocom.dk)? De har også nogle spændende
modeller, men det er tilsyneladende dyrere end Autocom.

Er installation af intercomanlæg svært? Jeg tænker specielt på hjelmene,
hvor højttalere og ledninger naturligvis skal sidde, så de ikke generer.

Anlægget skal bruges til "bike-passenger" og ikke til at starte med til
"bike-bike". Det skal monteres på en BMW K100RS, og hjelmene er BMW System 4
Evo og Caberg J1. Mere hvis det hjælper til vurdering af støjforhold.

Jeg kører med ørepropper, da jeg er plaget af støj. Min kæreste bruger
ingen, da hun åbenbart sidder i rimelig ro bag mig, og hendes Caberg slutter
godt tæt. Vil ørepropper være et problem for at kunne høre intercom'en?

Et par ørepropper som Invisios med indbygget kæbemikrofon vil naturligvis
være guf, men det er vist stadigt ret dyrt, og jeg har haft svært ved at
finde folk med erfaringer indenfor mc-verdenen. Ved dog at civilforsvar
m.fl. har haft stor glæde af dem.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Ped

Dato : 11-03-04 09:31

Henrik Olsen wrote:
<snip>

> Er installation af intercomanlæg svært? Jeg tænker specielt på hjelmene,
> hvor højttalere og ledninger naturligvis skal sidde, så de ikke generer.

<snip>

Prøv at kigge på http://www.dmcn.dk/ --> Produkter --> Samtaleanlæg

Jeg har selv skrevet et indlæg der (Baehr Basic), og der står bl.a. lidt
om montering i hjelme.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 16-03-04 07:48

"Henrik Olsen" <ho_maps@hotmail.com> wrote:

>Et par ørepropper som Invisios med indbygget kæbemikrofon vil naturligvis
>være guf, men det er vist stadigt ret dyrt
Nemlig. Jeg kiggede lidt på en prisliste i dag: ca. 4000 kroner!
Dertil skal muligvis lægges 1000-2000 kroner for PTT-tast og adapter
til radio/samtaleanlæg.

--
Kåre