tætning af udstødning
Fra : Niels

Dato : 10-03-04 20:34

hej NG
jeg har en 2 i 1 udstødning, der hvor den går over i 2 bliver røret bare
skubbet ind, den er utæt, der er ikke plads til spændebånd, jeg har tænkt på
high temp silikone, det kan max tåle 350 grader celsius, men er det nok ?
hvor varme bliver rørende ca. 40 cm. fra topstykket ? har prøvet alm.
udstødningspasta, men det kan ikke tåle vibrationerne, nogen andre forslag ?
det er en 2 cyl firtakter
hilsen
Niels

Fra : Richard

Dato : 10-03-04 21:50

Niels wrote:

> jeg har en 2 i 1 udstødning, der hvor den går over i 2 bliver røret bare
> skubbet ind, den er utæt, der er ikke plads til spændebånd

Er der ikke plads til / skal der ikke sidde en pakmuffe af noget asbest
eller andet varmebestandigt matr. mellem de rør? - kan du ikke stoppe
noget asbestsnor fra fx en pejseforretning ind mellem rørene?

> har prøvet alm.
> udstødningspasta, men det kan ikke tåle vibrationerne, nogen andre forslag ?

Prøvede du Gungum (gråt) eller Firegum (hvidt) - førstnævnte er nok lidt
mindre skørt og bedre egnet til udvendige lapninger, men det skal helst
omvikles for at holde på sådanne steder. Fx med tråd eller bedre en
kombination af alutape og tråd.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : brobaek

Dato : 11-03-04 00:08

Richard wrote:
> [...]
> skal helst omvikles for at holde på sådanne steder. Fx med tråd eller
> bedre en kombination af alutape og tråd.

Jeg har lige tætnet min udstødning i samlingen med Firegum. Det virker
perfekt, udover det sviner lidt - det bliver meget tørt og hårdt, så man kan
relativ let slibe det til i samlingen og fjerne evt. klatter.

Jeg tror, at hvis du kan kombinerer det med asbest-snor, som Richard
forelår, til brændeovn er det optimalt - på min var der ikke plads derfor
kun firegum (som iøvrigt er lidt besværligt at arbejde med fordi det klæber
så pokkers til alting). Blikkenslagere bruger sådan noget gråt fedt samt
noget trevlet snor til at tætte rør-samlinger med. Firegum (eller gumgum) og
asbestsnor lyder derfor som en god kombination.

Mvh
Martin - som syntes gumgum lyder mere som navnet på en pakke balloner
trukket i en automat på en bar

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-03-04 10:50

"Niels" <xxxpetersson@mail.tdcadsl.dk> writes:

> [...]
> på high temp silikone, det kan max tåle 350 grader celsius, men er det nok?

Kan samlingen ikke svejses?

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Niels

Dato : 11-03-04 11:18

er du gal så får jeg den aldrig af igen
Niels

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 11-03-04 11:45

"Niels" <xxxpetersson@mail.tdcadsl.dk> writes:

> er du gal så får jeg den aldrig af igen

Det er da ikke noget en vinkelsliber ikke kan klare. Men OK, jeg er nok
bare vant til at rørene er en samlet enhed og potten kan boltes på.

Det sparer også lidt på VVS arbejdet

Fra : anders majland

Dato : 11-03-04 13:25

> jeg har en 2 i 1 udstødning, der hvor den går over i 2 bliver røret
> bare skubbet ind, den er utæt, der er ikke plads til spændebånd

Mellem mit forrør og udstødning er der rætnet med en 2kobberfilm" -
altså en tynd kobber der er rullet omkring nogle gange som man ville
gøre med isolerbånd.

Men jeg har en silikone liggen der vist er god for 650grader - (bruger
den til fyret)
Hvor i verden holder du til ?

--
Anders dot Majland at jyde dot dk