Eftermontere kåbe eller købe anden MC med ~
Fra : Mikker

Dato : 10-03-04 16:02

Hej fora-nørder !

Problemet er for ringe vindbeskyttelse på min XJ600N med lille
vindskærm ved motorvejskørsel. Ønsket er derfor MC med fuldkåbe eller
½-kåbe.

Alternativt er jo at købe en uoriginal kåbe fra f.eks. Powerbronce og
få den eftermonteret på den nuværende.

Har nogen erfaringer med disse kåbers
kvalitet/effektivitet/montagestabilitet m.v.?

Har nogen evt. billeder af en XJ600N med eftermonteret kåbe fra
Powerbronce?
Powerbronce har ingen billeder at vise...

Med venlig hilsen

Michael T.

PS: God gruppe, fede indslag og flinke folk , Bøv!

Fra : Ped

Dato : 10-03-04 23:30

Mikker wrote:
> Hej fora-nørder !
>
> Problemet er for ringe vindbeskyttelse på min XJ600N med lille
> vindskærm ved motorvejskørsel. Ønsket er derfor MC med fuldkåbe eller
> ½-kåbe.

<snip>

Hej,

Aldrig hørt om Powerbronce, men jeg har selv prøvet at få en uoriginal
kåbe (Pichler) på min Suzuki GSX750ES. Se et billede på:

http://home20.inet.tele.dk/pedmail/gsx_pics.htm

Den var jeg rigtig godt tilfreds med. Udover at den gav bedre
beskyttelse mod vejr og vind gjorde den også cyklen mere stabil, selv i
stærk og stødende vind. Kvaliteten var upåklagelig, det hele passede
sammen, intet sad og blafrede - kort og godt: En rigtig god kåbe. Eneste
ulempe var at slipstrømmen fra kåbeglasset kom lige i hovedhøjde,
hvilket medførte forøget hjelmstøj. Da jeg i forvejen altid kørte (gør
det stadig, nu bare på en anden) med ørepropper, gjorde det ikke noget,
men det er bare et forhold man skal være opmærksom på. Så hvis du er
glad for den cykel du har, og kåbemærket du foreslår i øvrigt udmærket,
så er der efter min opfattelse ikke noget at betænke sig på.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Armand

Dato : 11-03-04 18:42

"Mikker" <mlt@husbygning.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ½-kåbe.
>
> Alternativt er jo at købe en uoriginal kåbe fra f.eks. Powerbronce og

Forsikrings-selskaberne punker ejere af motorcykler med (original) kåbe,
hvorimod eftermonteret kåbe blot er tilbehør og ikke påvirker den originalt
nøgne models præmie - Tyg lige på det!

--
Armand.

Fra : Mikker

Dato : 12-03-04 11:05

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message news:<c2qdi3$2hi5$2@news.cybercity.dk>...

> Forsikrings-selskaberne punker ejere af motorcykler med (original) kåbe,
> hvorimod eftermonteret kåbe blot er tilbehør og ikke påvirker den originalt
> nøgne models præmie - Tyg lige på det!

Nå, det vidste jeg ikke... Men den tygger jeg så lige på, så...

GF-beregner mig bekendt efter kubik og ancinitet og ikke andet, men
jeg vil da lige spørge dem om de også regner anderledes hvis der er
original kåbe på.

MT

Fra : Armand

Dato : 12-03-04 15:21