Torben Scheel wrote:
>>I sidste ende valgte jeg så VF750S, der har mere krop, pondus og ikke
>>mindst trækkraft - og som med de rette dæk og fjedre både kan svinge og
>>køre klippestabilt ligeud. Men det så en endnu ældre cykel. Og på ingen
>>måde sgat for at lokke dig på afveje, men du nævnte jo også en V4 og
>>VFS'en er ganske overkommelig, blot få checket knasterne inden køb
>
> Jeg fik sgu' ALDRIG min 45 Sabre til at svinge bare nogenlunde.. mener du
> seriøst at der er mere træge maskiner derude (VX800) ? Mage til ligeud
> maskine skal man da lede længe efter. Mine dæk lignede noget fra en
> sidevognsmaskine når de kom af..
Ja da. Efter jeg skiftede til Macadam for og bag på VFS'en og ved den
lejlighed gik en størrelse ned foran (fy, fy, javist, men jeg kører
altså aldrig fuldt læs) og fik sat progressive fjedre foran, skiftede
Vefferen karakter i sving. Væk var uroen i bagstellet og den
indledningsvis træge nedlægning efterfulgt af en tendens til at falde
ind i svinget, ihvertfald ved lav hastighed - nu fejede den let og
elegant gennem svingene lige så let og helt fri for uro og accepterede
oveikøbet linieskift midt i svinget uden at kny. Så jeg omdøbte den fra
Veffer Blue til Veffer Dancer.
Som jeg husker min tur på NTV'en den gang og sammenholdt med GB'en nu,
er der ikke den store forskel på VFS'en med det nævnte setup og så
NTV'en bortset fra den højere vægt. Med et lavere og fremflyttet styr på
VFS'en, hvor vægten så kommer længere frem og ned, ville forskellen være
marginal IMHO.
Men du er da velkommen til at prøve et flashback til sommer, hvis du
kommer heroverad
> Men bevares, jeg var da glad for den de 60000 km jeg trillede rundt på den,
> også de km med frue og bagage. Ingen knastproblemer dér.
Nå så fik du da også kørt lidt; havde du den fra ny og hvilken årgang
var din?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
DFM-side:
www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade