Italiensk site for salg af mc ?
Fra : Jan

Dato : 09-03-04 22:07

Hejsa.

Har luret en hel del efter Blackbird i tyskland på mobile.de og
autoscout.de, og der er en del emner. Nu har jeg fået den idé, at italien
måske også er interessant (mest på baggrund af, at de fleste interessante
emner er i syd tyskland).
Er der nogle som kender italienske sites for salg af mc ?

På forhånd tak
Jan

Fra : brobaek

Dato : 09-03-04 22:17

Hej Jan,

Jeg kender kun dette site - men jeg syntes ikke de er rigtig billige.
http://www.pfibike.it/bikers.htm

Mvh
Martin

Fra : Jan

Dato : 09-03-04 22:48

"brobaek" <martinnews@browi.dk> wrote in message
> Hej Jan,
>
> Jeg kender kun dette site - men jeg syntes ikke de er rigtig billige.
> http://www.pfibike.it/bikers.htm

Tak for det.. men som du selv er inde på, er det ikke specielt interessant.
Gad vide om sådan nogle italienere ikke har noget lignende dba.dk. Hmm..
måske man skulle tage italiensk for begyndere

Fra : brobaek

Dato : 10-03-04 01:20

Ellers er der vel altid deres ebay (www.ebay.it) ?

Men problemet er selvfølgelig altid, at man ikke aner hvad der står...

Mvh
Martin

Fra : Brian Laursen

Dato : 10-03-04 14:48

brobaek wrote:
> Hej Jan,
>
> Jeg kender kun dette site - men jeg syntes ikke de er rigtig billige.
> http://www.pfibike.it/bikers.htm

Nej og det er fordi at vores afgifter er for høje til at det kan betale sig
at impotere en mc der er under 10 år gammel ! Man sparer i bedste fald kun
kilometeren, og idag hvor de er blevet så dygtige til at bygge maskiner, er
det ikke det afgørende faktor om den har gået 15.000 km eller 20.000 km.
Det er i hvertfald min erfaring.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

http://www.Galtenmc.dk

Fra : brobaek

Dato : 10-03-04 17:47

Brian Laursen wrote:

> [...]
> at bygge maskiner, er det ikke det afgørende faktor om den har gået
> 15.000 km eller 20.000 km. Det er i hvertfald min erfaring.

Jeg er enig i Brian's betragtning. Typisk er det (ihvertfald i Tyskland)
BMW, Guzzi og vandkølede Honda'er fra 70'erne og 80'erne hvor jeg har
bemærket en forskel. Da jeg kiggede efter CB500, ER500 og banditter måtte
jeg konstatere, at besparelsen var for lille til at jeg gad drøne afsted.

Grunden til at man ofte kan spare er, at T&S sætter afgiften for lavt på
slidstærke modeller samt et overudbud på bestemte markeder. Guzzier og
BMW'er i Tyskland og Italien er i overudbud, og fx slidstærke, ældre Hondaer
har meget lav afgift. Dette er blot min personlige erfaring...

Iøvrigt, hvad med at undersøge england ? Det er foreslået ved flere
lejligheder på det seneste i denne NG og sproget er lidt lettere...

Mvh
Martin

Fra : Jan

Dato : 11-03-04 12:28

> [...]
>
> Iøvrigt, hvad med at undersøge england ? Det er foreslået ved flere
> lejligheder på det seneste i denne NG og sproget er lidt lettere...

Hmm... jeg kan ikke helt forstå jeres betragtninger ? Et hurtigt regnestykke
på en Blackbird årgang 97.
Afgift T&S ca. 85.000 (T&S vurderinger fra 75kkr. til 86 kkr.)
Pris i DE ca. 42.000 (mobile.de/autoscout.de priser fra 5.200 euro og
opefter)
Syn og div. ca. 1.000
Samlet pris ca. 128 kkr + transport

Hvis man så er heldig at ha´ en varebil (som jeg har tilgang til) vil
transportudgifter være et par tusinde. Alt i alt en Blackbird til under 130
kkr.(og jeg mener ikke, at mit regnestykke er lavet specielt skrabet?) Det
har jeg meget svært ved at finde i Danmark, men måske I kender bedre steder
at lede end jeg ? (følger en del med på dba.dk, som jeg ser som det
foretrukne sted for sælgere?) Desuden er der den fordel i tyskland, at
udvalget er væsentligt større end i danmark. Dvs. at man kan få den i den
farve man vil ha´ osv.
Nogen kommentarer ? Hvis jeg har glemt nogle udgifter hører jeg meget gerne,
så jeg ikke "køber katten i sækken" ?

Mvh. Jan

Fra : MKS - 74

Dato : 11-03-04 13:40

On Thu, 11 Mar 2004 12:28:15 +0100, "Jan" <jndkmd@yahoo.dk> wrote:

>Nogen kommentarer ? Hvis jeg har glemt nogle udgifter hører jeg meget gerne,
>så jeg ikke "køber katten i sækken" ?

Min kommentar skal være at det med at det ikke kan betale sig for
nyere cykler er fis i en hornlygte. Men det svinger meget afhængig af
hvilken model man har kig på og hvis man er godt inde i såvel DK som
D. markedet for den aktuelle model man har kig på, så _kan_ der også
være penge at spare på omtrent næsten nye cykler, jeg vil omtrent til
enhver tid kunne hente f.eks en CBR600F2-F4 og spare mellem 5 og 10
kkr. ved indreg i forhold til hvad en tilsvarende cykel står til i DK,
selv en 1 år gammel RR ville det kunne lade sig gøre med. D-markedet
er _kæmpestort_ og priserne varierer temmelig meget også på ret nye
cykler som følge deraf, priserne på mobile er oftest kun et
forhandlingsgrundlag og nogle tyskerne slår rask væk 10-20% af prisen.
Men samtidig er det helt klart at man kan brænde fingrene noget så
gevaldigt hvis _ikke_ man er helt inde i markedspriserne og man ved
aldrig helt om T&S pludselig får en hjerneblødning og man så skal til
at argumentere for/dokumentere et realistisk prisniveau. Hvis ikke man
er villig til at acceptere spillereglerne, for et spil er det, så skal
man holde nallerne væk...

--
-Michael

Fra : Jan

Dato : 11-03-04 15:25

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> at argumentere for/dokumentere et realistisk prisniveau. Hvis ikke man
> er villig til at acceptere spillereglerne, for et spil er det, så skal

Det lyder jo som fornuft i mine ører

Mvh. Jan

Fra : Brian Laursen

Dato : 11-03-04 17:46

Jan wrote:

> [...]
> Afgift T&S ca. 85.000 (T&S vurderinger fra 75kkr. til 86 kkr.)
> Pris i DE ca. 42.000 (mobile.de/autoscout.de priser fra 5.200 euro og

Jeg tror da godt man kan finde en 97 herhjemme til den pris du kan finde dem
til i DE. Som sagt sparer man lidt KM på klokken, men betyder ikke så meget
motormæssigt. Frankie havde en lilla 97´er til 135kilo, sidste år. Harrys
motorservice har en sort 99 indspr. med stort givitaskesæt, og dobbelt
akrapovic til 150kilo.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

http://www.Galtenmc.dk

Fra : Søren Johansen

Dato : 10-03-04 15:02

"Jan" skrev
SNIP
> Er der nogle som kender italienske sites for salg af mc ?

Prøv www.secondamano.it (nærmest som dba).

Mvh
Søren

Fra : Jan

Dato : 11-03-04 16:54

"Søren Johansen" <soren@slet-ducati.dk> wrote in message
> "Jan" skrev
> SNIP
>
> Prøv www.secondamano.it (nærmest som dba).
>
> Mvh
> Søren

Tak for linket
Selv om der rent faktisk er nogen meget billige Blackbirds på sitet, må jeg
nok hellere følge de andres råd (specielt mit ikke eksisterende italiensk
taget i betragtning

Fra : Armand

Dato : 10-03-04 07:08

"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> emner er i syd tyskland).
> Er der nogle som kender italienske sites for salg af mc ?

Slå op i din News-liste og se om ikke at du kan fiske den italienske
ækvivalent til dk.marked.privat.motorcykel :-/

Motorcykler er generelt dyrere i .it, end i .de, hvorfor det kun skulle være
for et argument omkring vejsalt at man vælger at søge så meget længere
hjemmefra!

Alene det tyske kan være et problem for mange der forsøger sig som
fjern-køber - At handle syd for alperne gør ikke dét lettere :-|

Endelig nærer jeg større mistro til det italienske folkefærd (omkring omtale
af stand m.m.) end det tyske :-|

--
Armand.

Fra : Brian Laursen

Dato : 10-03-04 22:57

Armand wrote:

> Endelig nærer jeg større mistro til det italienske folkefærd (omkring
> omtale af stand m.m.) end det tyske :-|

Ja de er vidst ret støjende.. Jeg har hørt at flere af de italieske
campingpladser er holdt med at tage imod mc´sister fordi at de italieske
motorcyklister har støjet og larmet for meget på og med motorcykler.. og
opført sig træls over for gæster..

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen