/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nyt stel - Hvordan er reglerne ?
Fra : André T.


Dato : 09-03-04 16:34


Hvis en motorcykel uden afgift, for ødelagt stelet i en skade, kan
man så skifte det, og stadig bruge det originale certifikatet, der
følger motorcyklen ?

Skal der en "udskiftningattest" el. noet fra importøren, for det kan
lade sig gøre ?

Jeg ved man kan når en MC/bil er indregistreret, men er der nogen der
kender reglerne, når køretøjet ikke er indregistreret ?


Mvh André T.

----------------©-----------------

 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 09-03-04 17:05

> Hvis en motorcykel uden afgift, for ødelagt stelet i en skade, kan
> man så skifte det, og stadig bruge det originale certifikatet, der
> følger motorcyklen ?

Hej André

?? Du kan da bare købe et stel med papire, og bygge delene over på. Det er
først efter afgiften betales Told og Skat skal med i dansen.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Armand (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-03-04 21:42


"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:tWl3c.3986$%Y2.1662@news.get2net.dk...
> > Hvis en motorcykel uden afgift, for ødelagt stelet i en skade, kan
> > man så skifte det, og stadig bruge det originale certifikatet, der
> > følger motorcyklen ?
>
> Hej André
>
> ?? Du kan da bare købe et stel med papire, og bygge delene over på. Det er
> først efter afgiften betales Told og Skat skal med i dansen.

Jup!
Et brugt "udenlandsk" stel med tilhørende papirer er den behageligt billige
løsning som man jo desværre ikke kan bruge når der ér betalt afgift på
svinet, så
hvorfor vælge at benytte den dyre løsning ved at bruge penge til et friskt
stel til den afgiftsfrie, når muligheden med et andet afgiftsfrit stel
ligger lige for :-/

--
Armand.
(der mener at dette var endnu et eksempel på et paradoks, til bevis af at
det ikke er så simpelt igen - Det der med afgiftsfrie køretøjer)





André T. (09-03-2004)
Kommentar
Fra : André T.


Dato : 09-03-04 22:28

>> ?? Du kan da bare købe et stel med papire, og bygge delene over på. Det er
>> først efter afgiften betales Told og Skat skal med i dansen.
>
>Jup!
>Et brugt "udenlandsk" stel med tilhørende papirer er den behageligt billige
>løsning som man jo desværre ikke kan bruge når der ér betalt afgift på
>svinet, så
>hvorfor vælge at benytte den dyre løsning ved at bruge penge til et friskt
>stel til den afgiftsfrie, når muligheden med et andet afgiftsfrit stel
>ligger lige for :-/

Den er jeg med på...
Men er der nogen der kender reglerne ?

Må man købe et nyt stel (samme årgang), og flytte alle delene ?
(med importørens accept)

Ellers skal det gamle stelnr. bankes i det nye stel ?

~ô_Ô~

Mvh André T.

----------------©-----------------

Jens Jacob Bager Jen~ (10-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 10-03-04 08:35

> Den er jeg med på...
> Men er der nogen der kender reglerne ?

> Må man købe et nyt stel (samme årgang), og flytte alle delene ?
> (med importørens accept)

Hej André

Vi prøver igen. Vi snakker om et stel uden afgift.. Vi forestiller os du har
en RF 600 fra 1996 med en stor revne ved svejsningen hvor stellet går på
kronrørslejet. Den fejler ikke andet end det. Så køber du et stel på E-bay
med tyske papirer til 700kr. Stellet er et stel fra en 93'er. Du flytter
alle dele over på det nye stel. Din RF 600 er nu en 1993 model set med Told
og skat øjne (der er ingen vænsentlige ændringer på modelrækken), og du vil
slippe en anelse billigere i afgift hvis modellen en gang skulle
indregistreres. Det er fuld lovligt, så længe vi snakker uden afgift. Det
gamle stel med revnen, og de papirer der følger med det smider du ud.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Brian Laursen (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 11-03-04 07:55

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>> Den er jeg med på...
>> Men er der nogen der kender reglerne ?
>
>> Må man købe et nyt stel (samme årgang), og flytte alle delene ?
>> (med importørens accept)
>
> Hej André
>
> Vi prøver igen. Vi snakker om et stel uden afgift.. Vi forestiller os
> du har en RF 600 fra 1996 med en stor revne ved svejsningen hvor
> stellet går på kronrørslejet. Den fejler ikke andet end det. Så køber
> du et stel på E-bay med tyske papirer til 700kr. Stellet er et stel
> fra en 93'er. Du flytter alle dele over på det nye stel. Din RF 600
> er nu en 1993 model set med Told og skat øjne (der er ingen
> vænsentlige ændringer på modelrækken), og du vil slippe en anelse
> billigere i afgift hvis modellen en gang skulle indregistreres. Det
> er fuld lovligt, så længe vi snakker uden afgift. Det gamle stel med
> revnen, og de papirer der følger med det smider du ud.

Det kan han da sælge til en forhandler... stelnummeret er vel stadig noget
værd?? Så bestiller han et nyt stel og genindhugger det gamle nummer i det
nye stel med tilladelse fra told og skat naturligvis... Så kan han jo bare
tage en motor fra et cykel der er totalskadet !

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

http://www.Galtenmc.dk



Jens Jacob Bager Jen~ (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 11-03-04 08:00

>> Vi prøver igen. Vi snakker om et stel uden afgift.
>> Det gamle stel med revnen, og de papirer der
>> følger med det smider du ud.
>
> Det kan han da sælge til en forhandler... stelnummeret er vel stadig
> noget værd?

Hej Brian

Da vi snakker stel uden afgift, og stellet er defekt er der ikke noget værd.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Armand (11-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-03-04 20:07


"Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:40500d34$0$18674$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> >> Den er jeg med på...
> >> Må man købe et nyt stel (samme årgang), og flytte alle delene ?
> >> (med importørens accept)
> >
> > Vi prøver igen. Vi snakker om et stel uden afgift.. Vi forestiller os
> > du har en RF 600 fra 1996 med en stor revne ved svejsningen hvor
> > stellet går på kronrørslejet. Den fejler ikke andet end det. Så køber
> > du et stel på E-bay med tyske papirer til 700kr. Stellet er et stel
> > fra en 93'er. Du flytter alle dele over på det nye stel. Din RF 600
> > er nu en 1993 model set med Told og skat øjne (der er ingen
> > vænsentlige ændringer på modelrækken), og du vil slippe en anelse
> > billigere i afgift hvis modellen en gang skulle indregistreres. Det
> > er fuld lovligt, så længe vi snakker uden afgift. Det gamle stel med
> > revnen, og de papirer der følger med det smider du ud.
>
> Det kan han da sælge til en forhandler... stelnummeret er vel stadig noget
> værd?? Så bestiller han et nyt stel og genindhugger det gamle nummer i det
> nye stel med tilladelse fra told og skat naturligvis... Så kan han jo bare
> tage en motor fra et cykel der er totalskadet !

Vi taler om en endnu ikke registreret model. Hold nu lige fast ved dét!!

Dels gider T&S ikke blande sig i nummeroverførsel på en (principielt) tysk
motorcykel, dels vil pågældende værksted kunne bygge en billigere motorcykel
op ved også(!) at købe et tyskt stel med papiret som basis, derved at et
dansk reservedels-stel er betragteligt dyrere (ver det ikke noget med
18.000,- kr for et stel til en Mille?) end de ~700,-kr som Bager estimerer
den tyske ophugs-pris til!

Først når der er betalt registrerings-afgift på modellen begynder vi at
kunne tale om stumpers værdi, indtil da er det som sådan blot en
sammenbygget stak tyske reservedele, hvilket er billedet du kan bruge til at
få overblik over situationen!

--
Armand.






Brian Laursen (15-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian Laursen


Dato : 15-03-04 07:46

Armand wrote:
> "Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:40500d34$0$18674$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>>> Den er jeg med på...
>>>> Må man købe et nyt stel (samme årgang), og flytte alle delene ?
>>>> (med importørens accept)
>>>
>>> Vi prøver igen. Vi snakker om et stel uden afgift.. Vi forestiller
>>> os du har en RF 600 fra 1996 med en stor revne ved svejsningen hvor
>>> stellet går på kronrørslejet. Den fejler ikke andet end det. Så
>>> køber du et stel på E-bay med tyske papirer til 700kr. Stellet er
>>> et stel fra en 93'er. Du flytter alle dele over på det nye stel.
>>> Din RF 600 er nu en 1993 model set med Told og skat øjne (der er
>>> ingen vænsentlige ændringer på modelrækken), og du vil slippe en
>>> anelse billigere i afgift hvis modellen en gang skulle
>>> indregistreres. Det er fuld lovligt, så længe vi snakker uden
>>> afgift. Det gamle stel med revnen, og de papirer der følger med det
>>> smider du ud.
>>
>> Det kan han da sælge til en forhandler... stelnummeret er vel stadig
>> noget værd?? Så bestiller han et nyt stel og genindhugger det gamle
>> nummer i det nye stel med tilladelse fra told og skat naturligvis...
>> Så kan han jo bare tage en motor fra et cykel der er totalskadet !
>
> Vi taler om en endnu ikke registreret model. Hold nu lige fast ved
> dét!!
>
> Dels gider T&S ikke blande sig i nummeroverførsel på en (principielt)
> tysk motorcykel, dels vil pågældende værksted kunne bygge en
> billigere motorcykel op ved også(!) at købe et tyskt stel med papiret
> som basis, derved at et dansk reservedels-stel er betragteligt dyrere
> (ver det ikke noget med
> 18.000,- kr for et stel til en Mille?) end de ~700,-kr som Bager
> estimerer den tyske ophugs-pris til!
>
> Først når der er betalt registrerings-afgift på modellen begynder vi
> at kunne tale om stumpers værdi, indtil da er det som sådan blot en
> sammenbygget stak tyske reservedele, hvilket er billedet du kan bruge
> til at få overblik over situationen!

Oki doki..

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

http://www.Galtenmc.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste