GSX 600 nedtur - GSX 750 optur:-)
Fra : jacool

Dato : 08-03-04 21:07

Hej Alle

Efter at have fundet ud af en Suzuki GSX 600 F, med mange km på bagen ikke
ville være det bedste køb (pga. svage knastaksler), har jeg vendt blikket
mod en SUZUKI GSX 750 F årgang 89-95

Så spørger jeg igen, ang SUZUKI GSX 750 F:
Har denne model et godt eller dårligt ry, eller er der nogen der har gode
eller dårlige oplevelser med modellen? Er der nogle svagheder ved denne
model som jeg skal se efter.

AFGIFT ?????
Jeg har kigget på tre af slagsen , alle uden afgift. Er der nogen der har
søgt/betalt eller kender afgiften på denne model, er jeg meget interesseret
i at kende det beløb.
Da Told og Skat kun vil oplyse følgende tommelfingerregl så længe man ikke
har et stelnummer:
AFGIFTEN = 63% af salgsværdien på en tilsvarende model hos en forhandler.
Fik efterfølgende at vide fra Told og Skat, at jeg ikke rigtig kunne stole
på det beløb alligevel

På Forhånd Tak Jacob

Email Spam: Fjern et T i hottmail

Fra : KværnMaster

Dato : 08-03-04 21:56

Hejsa, jeg har købt en GSX 750 F '92 hos Brødrende Jensen i Horsens her i
sommers, og den må jeg sige jeg er særdeles tilfreds med! Den har kørt
92kkm, men det spiller perfekt. Jeg har fået den rullet ind hos Carsten i
Midtfyns MC, og han roste maskinen. Det eneste jeg kan klage over, er at den
er meget tung, hvis man mest kører i byen eller korte ture, samt at
vindskærmen ikke er så effektiv, især ikke for passagerer.

Jeg kan helt klart anbefale den!!

Mvh. GSX-Team: KværnMaster

Fra : Armand

Dato : 08-03-04 22:08

"jacool" <jacoolarsen@hottmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har denne model et godt eller dårligt ry, eller er der nogen der har gode
> eller dårlige oplevelser med modellen? Er der nogle svagheder ved denne

Det samme, og især(!) på 750'erne! :-|

Du virker ellers til at have informeret dig godt i debatten; men du har
tilsyneladende overset hvad jeg skrev så sent som i går i strengen: "Ang.
knaster på en GSX 600F":
- Citat:
"Det er et problem der har fulgt Suzuki's oliekølede motorer siden de første
GSXR's i midten af 80'erne
Efter sigende er Bandit-motorerne sluppet af med problemet, ligesom at det
forsvandt da GSXR gik over til vandkøling!"
- Citat slut

Deri er at opfatte at alle modeller udover Bandit'en og de vandkølede er
plaget af problemet :-|

> [...]
> Jeg har kigget på tre af slagsen , alle uden afgift. Er der nogen der har
> søgt/betalt eller kender afgiften på denne model, er jeg meget

Afgiftsfri kan være en fidus når man selv importerer; men er det næppe når
man handler på denne side af grænsen: Størstedelen af den givne besparelse
har importør/sælger planlagt at skulle ned i hans lomme :-|
Man kan også mistænke sælger for at forsøge at skaffe sig af med enten en
varm kartoffel (á alt for dyrt købt), eller slutproduktet af en importeret
brugt til opbygning/renovering af en "dansk" model, hvorfor jeg er meget
skeptisk omkring fidusen ved afgiftsfrie modeller til salg i DK :-|
En formidlende omstændighed kunne være at sælger tilbyder at sælge den
indregistreret; men måske netop fordi at dét vil ende med at blive for dyrt
(hvorfor købe en friskimporteret tysk motorcykel hvis ikke at netop prisen
er argumentet?) ses dét sjældent tilbudt :-|

Hold dig fra ideen - Især hvis du allerede nu ikke kan overskue sagen
selv!!!

--
Armand.