/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjælp hva er der galt....
Fra : ismanden


Dato : 08-03-04 19:36


Jeg fatter ikke en lyd....

Jeg er en lille Suzuki GN 250 fra 93 fin lille cykel....
Men motoren døde, glemte det der med olie:(.....
For 7 måneder siden hentede jeg en anden cykel i Tyskland den startede
perfekt og kørte find fuld kompression...
Alt virkede perfekt....
I Lørdags byttede jeg så motor og det var jo nemt.den startede i første
huk....
Men jeg kan lige pludselig ikke få den til at koble ud lige meget hva jeg
gør har forsøgt at monterer den lille
arm forenden af kapel på alle mulige måder uden held.
der er en smule slør i toppen af den lille pind der kommer op af motor og
der er et lille hak...og det er der også i den gamle
greb og kapel ser ens ud så jeg
fatter det ikke kan kobling gå i stykker af at stå så længe. og hvis den er
hvad skal man så skifte og er det
dyrt i dele..... Nogle der har gode idéer????





 
 
Hekto (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 08-03-04 19:45

In article <d233c.3986$yL6.3182@news.get2net.dk>, nogen@tele2adsl.dk
says...
> fatter det ikke kan kobling gå i stykker af at stå så længe. og hvis den er
> hvad skal man så skifte og er det
> dyrt i dele..... Nogle der har gode idéer????
>
Sidder armen på motoren fast, eller kan den aktiveres?
Sidder den fast, bliver du nok nødt til at pille sidedækslet afden. Det
er ikke så 'farligt' (husk olien).
Så kan du bedre se hvad der laver problemer.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk

Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

IJ (08-03-2004)
Kommentar
Fra : IJ


Dato : 08-03-04 20:24


> Men jeg kan lige pludselig ikke få den til at koble ud lige meget hva jeg
> gør har forsøgt at monterer den lille
> arm forenden af kapel på alle mulige måder uden held.
> der er en smule slør i toppen af den lille pind der kommer op af motor og
> der er et lille hak...og det er der også i den gamle
> greb og kapel ser ens ud så jeg
> fatter det ikke kan kobling gå i stykker af at stå så længe. og hvis den
er
> hvad skal man så skifte og er det
> dyrt i dele..... Nogle der har gode idéer????

Hvis motoren har stået stille længe, kan det godt være, at koblingspladerne
ligefrem er "limet" sammen af motorolie. Hvis ikke du kan løsne dem ved
at sætte den i gear og skubbe cyklen lidt frem og tilbage, er du nok nødt
til at have skilt koblingen ad.

Ib



ismanden (08-03-2004)
Kommentar
Fra : ismanden


Dato : 08-03-04 20:38

Hvilken side skal jeg pille af for at komme ind til kobling?

og ja jeg kan godt rokken den tap fra side til side den køre som den skal
men kobler ikke ud!
og jeg kan også skifte i mellem alle gear mens den står på støttefoden!






Ukendt (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-04 21:59

Hej

Prøv at sætte dig op på motorcyklen, med standset motor.

Sæt den i 2 gear, træk koblingen og ryk kraftig frem og tilbage

med cyklen. Så tror jeg koblingen går løs.

Held og lykke

PD CBR1100




Armand (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-04 21:37


"ismanden" <nogen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4Y33c.4264$L_.2605@news.get2net.dk...
> Hvilken side skal jeg pille af for at komme ind til kobling?
>
> og ja jeg kan godt rokken den tap fra side til side den køre som den skal
> men kobler ikke ud!
> og jeg kan også skifte i mellem alle gear mens den står på støttefoden!

Jeg hælder også til at koblingen er "klistret" sammen!
Jeg havde engang problemet på RGV250, men var dér forfordelt med masser af
llige landevej lige for døren, så jeg skubbede modellen igang og kørte
derefter med koblingen trukket under stedse træk-påløb belastninger i
1.gear -indtil at koblingen endelig løsnede sig

Koblingen er bag det runde dæksel på højre side af motoren!

Det er rimelig enkel teknik at gå til og du har jo endda den gamle motor(?)
at øve dig på inden premieren

--
Armand



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste