|
| Fjernelse af drosling på Blackbird Fra : Jan |
Dato : 08-03-04 17:57 |
|
Hejsa.
Jeg har forgæves ledt efter svar på mit spørgsmål i tidligere tråde.. måske
jeg ikke søger rigtigt(?), men her kommer spørgsmålet:
Jeg overvejer at hente en BB i tyskland. En del af dem er opgivet til 98 HK.
Er der nogen der ved, hvad droslingen består i ?.. og hvor stor en udgift
det er at fjerne den ?
Skal måske lige sige, at det er en BB med karburator.
På forhånd tak for hjælpen
Jan
| |
Thomas Jensen (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 08-03-04 18:01 |
|
> Jeg overvejer at hente en BB i tyskland. En del af dem er opgivet til 98
HK.
> Er der nogen der ved, hvad droslingen består i ?..
det står i de tyske papirer hvad droslingen består af.
--
mvh
Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
Jan (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 08-03-04 18:06 |
|
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
news:c2i8tk$2co$1@sunsite.dk...
> > Jeg overvejer at hente en BB i tyskland. En del af dem er opgivet til 98
> HK.
> > Er der nogen der ved, hvad droslingen består i ?..
>
> det står i de tyske papirer hvad droslingen består af.
Jeg tænkte, at det nok er en ens standard drosling der er lavet på dem (men
jeg tager måske fejl). Jeg har desværre ikke de tyske papirer på dem jeg
kigger på på mobile.de, så er der nogen der har kendskab til det, hører jeg
gerne
Mvh. Jan
| |
Thomas Jensen (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 08-03-04 18:38 |
|
> Jeg tænkte, at det nok er en ens standard drosling der er lavet på dem
(men
> jeg tager måske fejl).
synes ofte jeg har hørt at samme cykel er blevet droslet på flere måder, så
jeg ville ikke løbe an på det er det samme på alle.
Jeg har desværre ikke de tyske papirer på dem jeg
> kigger på på mobile.de, så er der nogen der har kendskab til det, hører
jeg
> gerne
skriv til køberen og spørg ? hvis han vil sælge skulle han nok ville oplyse
det.
Kan også være at blackbid klubben kan hjælpe ?
http://www.honda-blackbird.dk/
--
mvh
Thomas Jensen
XJ600s div ´96
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
| |
MKS - 74 (08-03-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 08-03-04 18:53 |
|
On Mon, 8 Mar 2004 18:05:47 +0100, "Jan" <jndkmd@yahoo.dk> wrote:
>Jeg tænkte, at det nok er en ens standard drosling der er lavet på dem (men
>jeg tager måske fejl). Jeg har desværre ikke de tyske papirer på dem jeg
>kigger på på mobile.de, så er der nogen der har kendskab til det, hører jeg
>gerne
De er primært droslet med indsugningsskiver, sekundært med anden ECU.
For at være helt sikker på en specifik cykels drosling bør du dog
stadig spørge sælger.
--
-Michael
Div. VF500-dele til salg på :
http://62.79.120.117/VF500/VF500.html
| |
Jan (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 08-03-04 19:28 |
|
> De er primært droslet med indsugningsskiver, sekundært med anden ECU.
>
Vil det sige, at det bare er nogle simple skiver (til næsten ingen penge)
som skal skiftes.. hvis det altså er dén metode, som er brugt ?
Mvh. Jan
| |
MKS - 74 (08-03-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 08-03-04 19:41 |
|
On Mon, 8 Mar 2004 19:27:51 +0100, "Jan" <jndkmd@yahoo.dk> wrote:
>Vil det sige, at det bare er nogle simple skiver (til næsten ingen penge)
>som skal skiftes.. hvis det altså er dén metode, som er brugt ?
Ja - de fleste tyske karb-modeller er droslet via skiver som nemt kan
fjernes,det giver det meste, den sidste lille smule opnås ved at bytte
til en fuld effekt "black box".CH-modellerne som Brian nævner er tit
droslet på anden og ofte meget ekstensiv måde,så dem skal man passe
lidt på med..
--
-Michael
Div. VF500-dele til salg på :
http://62.79.120.117/VF500/VF500.html
| |
Jan (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 08-03-04 20:07 |
|
den sidste lille smule opnås ved at bytte
> til en fuld effekt "black box".
Hvad er prislejet på sådan en fætter (blackbox) og hvor meget er "den sidste
lille smule" ca. ?
Mvh. Jan
| |
MKS - 74 (08-03-2004)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 08-03-04 20:18 |
|
On Mon, 8 Mar 2004 20:07:28 +0100, "Jan" <jndkmd@yahoo.dk> wrote:
>Hvad er prislejet på sådan en fætter (blackbox)
Dunno - Men dyr....det er den slags ting man helst ikke køber fra ny,
men finder på f.eks eBay.
>og hvor meget er "den sidste lille smule" ca. ?
Ikke meget, men læs f.eks dette :
"Hallo,
hatte bei meiner Blackbird keine andere Blackbox. Funktionierte aber
auch ausreichend gut. Leistete laut Prüfstand 148 PS (glaub´ ich mich
zu erinnern). Eine weitere getestet XX mit anderer Blackbox hatte auch
nur ca. 3 PS mehr Spitzenleistung. Die Drehmomentkurve von dem Teil
war allerdings ein klein´ Wenig besser."
(sorry kom desværre også til at sende til din mail)
--
-Michael
| |
Brian Laursen (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 08-03-04 19:03 |
|
Jan wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg har forgæves ledt efter svar på mit spørgsmål i tidligere tråde..
> måske jeg ikke søger rigtigt(?), men her kommer spørgsmålet:
>
> Jeg overvejer at hente en BB i tyskland. En del af dem er opgivet til
> 98 HK. Er der nogen der ved, hvad droslingen består i ?.. og hvor
> stor en udgift det er at fjerne den ?
>
> Skal måske lige sige, at det er en BB med karburator.
>
> På forhånd tak for hjælpen
> Jan
Hej Fætter..
Den jeg er ved at købe har været droslet i tændingen.. Nyt tændingssystem
tror jeg han sagde... Det er en Schweizer model....98
--
Venlig Hilsen
Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155
http://www.Galtenmc.dk
| |
Jan (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 08-03-04 19:29 |
|
> Hej Fætter..
>
> Den jeg er ved at købe har været droslet i tændingen.. Nyt tændingssystem
> tror jeg han sagde... Det er en Schweizer model....98
>
Okay.. det lyder lidt avanceret. Hmm.. jeg må nok hellere spørge specifikt
på hver enkelt model, som jeg har kig på.
Mvh. Fætteren
| |
Ukendt (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-03-04 19:39 |
|
Ja og mon ikke også knaster er droslet
--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
Denne mail er testet af Norton Antivirus
"Jan" <jndkmd@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c2ie1t$ca3$1@sunsite.dk...
>
> > Hej Fætter..
> >
> > Den jeg er ved at købe har været droslet i tændingen.. Nyt
tændingssystem
> > tror jeg han sagde... Det er en Schweizer model....98
> >
> Okay.. det lyder lidt avanceret. Hmm.. jeg må nok hellere spørge specifikt
> på hver enkelt model, som jeg har kig på.
>
> Mvh. Fætteren
>
>
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 08-03-04 23:05 |
|
Men en ny tændingsbox koster ca. 6000,-
Schweizer er lidt specielle, min var begrænset til ca. 5000 omdr. ~ca. 98 Hk
og ca. 150km/t
Hvordan det er gjort på de tyske ved jeg ikke..... Men er ret sikker på at
de ikke er omdr. begrænset.
Du kan kende Schweizere, da det røde felt starter v. 5000 omdr.
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Jan (09-03-2004)
| Kommentar Fra : Jan |
Dato : 09-03-04 12:19 |
|
> Du kan kende Schweizere, da det røde felt starter v. 5000 omdr.
>
´Takker
| |
Ninja Rider (08-03-2004)
| Kommentar Fra : Ninja Rider |
Dato : 08-03-04 20:47 |
|
Hejsa
Jan wrote:
> Jeg har forgæves ledt efter svar på mit spørgsmål i tidligere tråde.. måske
> jeg ikke søger rigtigt(?), men her kommer spørgsmålet:
Jeg havde en Tysk Aprilia RS 125. Der var et kort med (lille 3gange
foldet kreditkort størelse, lysegrøn)
Der var en A og en B drosling.
A droslingen var mindre karburator, en anden mellem potte og en anden CDI.
B droslingen var inu mindre karbuator, en helt 3 mellempotte samt en
anden CDI.
p.s. Std versionen var en 34hk, A var 100km/t og B var 11hk eller lign,
mener jeg.
Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
http://dfmc.dk/?id=26
| |
|
|