/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Host-host-hoooost ... stilhed :-(((
Fra : Brian Sørup


Dato : 08-03-04 15:23

Hej bag skærmene

Jeg trillede en tur på vifferen idag - efter 5-6km opførte den sig som
om den var ved at gå tør, men jeg havde lige fyldt tanken på den lokale
( ikke Bar - Tankstation )

Kan det passe den skal have sprit i tanken ?

Da jeg kørte i December var der ikke noget galt.
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




 
 
Ninja Rider (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 08-03-04 16:00

Hejsa

Brian Sørup wrote:

> Jeg trillede en tur på vifferen idag - efter 5-6km opførte den sig som
> om den var ved at gå tør, men jeg havde lige fyldt tanken på den lokale
> ( ikke Bar - Tankstation )
> Kan det passe den skal have sprit i tanken ?

Jepper... Når temperaturen er svingende omkring frysepungtet, er det
stortset altid et problem med Vand i benzinen/karburatorene.

Giv den en gang karburatorvæske, og tøm bundkarene på karburatorene, så
er du nok kørende igen!

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


Jon & Ann-Rikka (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Jon & Ann-Rikka


Dato : 08-03-04 21:10


"> Jepper... Når temperaturen er svingende omkring frysepungtet, er det
> stortset altid et problem med Vand i benzinen/karburatorene.
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Det er mærkeligt.. jeg har ALDRIG!!!!! oplevet noget vand i min benzin...
ligegyldigt hvornår på året jeg har tømt svømmerhuse har der aldrig været
noget i ?!?!?!?! Jeg nægter at tro på at jeg har været heldig 5 år i træk



--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer
Jon Larsen
Suzuki GSX-R 250



Brian Sørup (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 08-03-04 21:25


"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> skrev i en meddelelse
news:c2i1p5$35b$3@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Brian Sørup wrote:
>
> > Jeg trillede en tur på vifferen idag - efter 5-6km opførte den sig
som
> > om den var ved at gå tør, men jeg havde lige fyldt tanken på den
lokale
> > ( ikke Bar - Tankstation )
> > Kan det passe den skal have sprit i tanken ?
>
> Jepper... Når temperaturen er svingende omkring frysepungtet, er det
> stortset altid et problem med Vand i benzinen/karburatorene.
>
> Giv den en gang karburatorvæske, og tøm bundkarene på karburatorene,

> er du nok kørende igen!
>

Hmm - problemet hart løst sig selv (tror jeg)....

Jeg fik den igang efter jeg skrev indlægget og kørte så over til en
kammy og han lokkede mig selvfølgelig ud på en køretur.
Problemet viste sig ikke på de ca. 60-65Km vi kørte i eftermiddags !

Han ville gerne prøve vifferen, så jeg blev nødt til at prøve hans
FJ1100
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




Armand (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-04 21:15


"Brian Sørup" <brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:c2hvkg$1tl3md$1@ID-149180.news.uni-berlin.de...
> Hej bag skærmene
>
> Jeg trillede en tur på vifferen idag - efter 5-6km opførte den sig som
> om den var ved at gå tør, men jeg havde lige fyldt tanken på den lokale
> ( ikke Bar - Tankstation )
>
> Kan det passe den skal have sprit i tanken ?
>
> Da jeg kørte i December var der ikke noget galt.

Det kan være ét af tre problemer du har fået dig:

1):
Almindelig rimdannelse i karburatorens venturi (lavt tryk og forstøvning
sænker temperaturen yderligt og får luftens fugtighed til at blive til
rimtåge der sætter sig), men det plejer oftest at forekomme i fugtigt vejr
og et par grader over frysepunktet, hvilket ikke ligefrem er tidens
meteorologi :-/
Anyhow, så skulle sprit i tanken kunne afhjælpe dét problem!

2):
Hvis VF'eren har overvintret under svingende temperaturer (á en uisoleret
garage), og med begrænset med bensin i tanken, vil der stedse have blevet
dannet kondens på indersiden af tanken over vædskespejlet, og da vand er
tungere end bensin vil denne kondens med tiden ende på bunden af tanken -
Lige dér hvorfra at bensinhanen "suger" ved brug af Res eller PRI => vand
direkte i svømmerhusene, hvor det ligeledes ligger til en dyse er uheldig at
snøfte det op og spærre (vand i bensin er som en silikonekugle i vand) for
gennemgangen!
Forekommende vand-rest i tanken skal opløses med sprit, og forekommende
vand i karbunaderne skal fjernes igennem tæmning af svømmerhusene.
Vær vis på at have givet tanken et spritkur førend at du atter fylder
svømmerhusene v.h.a. Res eller PRI

3):
Som gældende for alle "kar" der tømmes, skal der samme mængde luft ind i
tanken, som der forbruges af bensin, og har du i vinterens løb klemt en
given "atmosfære"-slangeforbindelse på tanken, vil den ikke kunne erstatte
forbrugt bensin med luft => vacuum => bensinen løber ikke ud af tanken!
Et tilstoppet (á: is?) luft-sive hul i tankdækslet, vil medføre samme
problematik!!
Ved at lytte efter om det siger *SJUUP* når man stående med problemet prøver
at åben for tankdækslet, er det enkelt at diagnosticere for dette problems
forekomst!

--
Armand.






Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste