Synes uden batteri?
Fra : Jesper Meincke Hanse~

Dato : 07-03-04 12:19

Jeg har lige købt en XR600r i Tyskland, her er den åbentbart synet uden
batteri, kan også synes herhjemme uden batteri.

Fra : Lange

Dato : 07-03-04 15:24

> Jeg har lige købt en XR600r i Tyskland, her er den åbentbart synet uden
> batteri, kan også synes herhjemme uden batteri.

Nej. Parkeringslyset skal kunne lyse med nøglen fjernet og motoren stoppet.

Om de så opdager det på SBI er jo en helt anden sag.

Lange

Fra : Claus Rittig

Dato : 07-03-04 17:14

"Lange" <lange@vfr.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Parkeringslyset skal kunne lyse med nøglen fjernet og motoren
stoppet.

Hvaffor en nøgle?
Der er ikke tændingsnøgle på en XR600.

Rittig
(Okay, jeg tror nok de monteres med en for at kunne synes i Dyskland)

Fra : Armand

Dato : 07-03-04 17:16

"Lange" <lange@vfr.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Parkeringslyset skal kunne lyse med nøglen fjernet og motoren
stoppet.

Og så er vi tilbage ved historien om at dét kan f.eks. en CBR600F4 ikke!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-03-04 18:21

On Sun, 7 Mar 2004 14:23:58 +0000 (UTC), lange@vfr.dk (Lange) wrote:

Hej Lange.

>Nej. Parkeringslyset skal kunne lyse med nøglen fjernet og motoren stoppet.

Den med parkeringslyset er bortfaldet.
Det gælder kun sidevognsmaskiner.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 08-03-04 08:41

Steen Gruby <oz9zi@(AT)gruby.dk> writes:

> Den med parkeringslyset er bortfaldet.
> Det gælder kun sidevognsmaskiner.

Det gjaldt stadig sidste år i juni. Det står der ihvertfald på min
betingede godkendelse... Ikke særlig svært at fikse, men lidt fjollet
at det er nødvendigt.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Bjørn S

Dato : 08-03-04 09:05

Mikkel Christensen wrote:

> Det gjaldt stadig sidste år i juni. Det står der ihvertfald på min
> betingede godkendelse... Ikke særlig svært at fikse, men lidt fjollet
> at det er nødvendigt.

Det gjorde det ikke !, det er bare synsmændene som ikke er orientert,
eller har læst de opdateringer de har fået tilsendt.
Jeg har tidligere på binaer postet et brev fra færdselsstyrelsen som
bekræfter ophævelsen af kravet, havde selv vrøvl med den samme regel for 2
år siden ved indregistrering af en tysker.

--
/Bjørn

Fra : Lange

Dato : 08-03-04 09:43

> [...]
> bekræfter ophævelsen af kravet, havde selv vrøvl med den samme regel for 2
> år siden ved indregistrering af en tysker.

Det var dog herligt. Tja man lærer vel noget nyt hver dag.
Lange

Fra : Gerdur&Frank

Dato : 08-03-04 10:20

det skulle nok kunne lade sig gøre, jeg fik for en måned siden synet min
Husqvarna wr360, den har hverken tændingslås eller batteri og slet ikke
noget parkeringslys. )) held og lykke med jernet
Frank

Fra : Bo-gsxR

Dato : 09-03-04 12:07

> det skulle nok kunne lade sig gøre, jeg fik for en måned siden synet min
> Husqvarna wr360, den har hverken tændingslås eller batteri og slet ikke
> noget parkeringslys. )) held og lykke med jernet

skal den ikk kunne starte? så de kan afprøve bremser mv.

bo-gsxR

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 18:24

Bo-gsxR skrev i meddelelsen ...

>skal den ikk kunne starte? så de kan afprøve bremser mv.

Hvorfor skulle den dog ikke kunne starte ? Jeg er sikker på at det kun
kræver et ganske lille "tjat" med højrefoden

mvh
Orla

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 09-03-04 21:59

"Orla Pedersen" writes:

> Hvorfor skulle den dog ikke kunne starte ? Jeg er sikker på at det kun
> kræver et ganske lille "tjat" med højrefoden

*LOL* Man har kørt GSX-R for længe når...:

1) man har glemt at kickstarteren er opfundet.

(Og så husker jeg med gru en Husaberg (5|6)00 der skulle sparkes i gang.
Det er for rigtige mænd - jeg har aldrig kørt den...