On Sun, 7 Mar 2004 01:44:57 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
Hej Armand.
>
>Når du begynder at køre vil olien blive varm og derved betragteligt tyndere,
>og således lække markant mere ved bundproppen!
>Denne lækage vil ikke påvirke olietrykket førend at der er forsvundet så
>meget olie at pumpen ikke længere kan komme til at suge noget op (= efter et
>par liters spild), så for en kortere køretur er det snarere omgivelsernes
>tilsvinen at du burde respektere - og så lige den detalje at al lækkende
>olie sikkert vil ende på dit bagdæk p.g.a. fartvinden =
>
Jeg har prøvet det med overløbet fra tanken.
Det er en parodi på "Bambi på glatis", så olie fuldender garanteret
forestillingen
>I den sidste ende ville 3-4 liter frisk olie have været billige lærepenge -
>Det er jo ikke guld der løber fra motoren under montering af pak-skiven, men
>tricket med et rent aftapningsfad og efterfølgende genihældning, der
>allerede er nævnt, ligger jo ligefor!
>Med en hjælper, således at man får en tommelfinger fri til at blokere hullet
>med, kan man endog klare sagen uden at der vil løbe særligt mere end en
>deciliter fra!
Når man så har fået bundproppen ud uden at spilde een dråbe og
tommelfingeren sidder i hullet, opdager man at pakningen ligger på
filebænken og at man er alene hjemme
Og så er det at næste gode råd er i anvendelse
)
>Prøv dét og hav evt. det rene fad under for det tilfældes skyld at
>kvik-løsningen går i lort
>
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk