/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
pokkers!
Fra : Ulrich Firring Ander~


Dato : 06-03-04 21:04

Har lige skiftet olie og oliefilter på en Suzuki GSX 600 F...............men
har "glemt" at sætte spændskiven på

Nogen der ved om det er muligt, at køre uden eller sætte den på uden olien
løber ud igen? Det jeg er nervøs for er olietrykket- kan der blive problemer
der?

Har overvejet at ringe efter et flyttefirma, der vender den på hovedet mens
jeg udbedrer fejlen


Ulrich



 
 
Wheeler (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Wheeler


Dato : 06-03-04 21:13


"Ulrich Firring Andersen" <webstar1976@hotmail.com>

> Nogen der ved om det er muligt, at køre uden eller sætte den på uden olien
løber ud igen?

[KLIP]

Når du selv klarede oliskiftet - kender du svaret!

Mon ikke det kan gøres med lidt snilde så du mister < ½ l. olie - som du
selvf. hælder på igen!
Selv hvis du skulle "panikke" og taber bundskruen i oliekarret er det vist
ikke en større katastrofe!

I øvrigt har manglende messingpakning ved bundskruen ingen sammenhæng med et
givent olietryk på din cykel.
--

Wheeler
http://link.dfmc.dk/26
VFR 750 F
TDR 125 R - til salg 13/15K u./m. syn



Ninja Rider (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 06-03-04 21:17

Hejsa

Ulrich Firring Andersen wrote:
> Nogen der ved om det er muligt, at køre uden eller sætte den på uden olien
> løber ud igen? Det jeg er nervøs for er olietrykket- kan der blive problemer
> der?
Det er normalt ikke et problem at olien løber ud pga den skive mangler.

men tag da en tom 5L. dunk og gør den ren, og skær siden op på den. Så
tapper du olien af genden igen, og så skruer du propen i igen med
skiven/pakningen! Så hæller du bare olien på igen!

Hvis du har det hele klar, og ikke tager proppen af i toppen, kan du nå
at sætte propen i igen, inden der er løbet mere end 1 liter ud eller
lign. (med mindre at olien du har på er som vand!)

Mvh Emil (Der har skiftet oliefilter på bilen på den måde. (Hvor jeg
bare fjernede filteret, og sat det nye på))
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


Armand (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-04 01:45


"Ulrich Firring Andersen" <webstar1976@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:404a2e47$0$4590$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Har lige skiftet olie og oliefilter på en Suzuki GSX 600
F...............men
> har "glemt" at sætte spændskiven på
>
> Nogen der ved om det er muligt, at køre uden......
> ......Det jeg er nervøs for er olietrykket- kan der blive problemer der?

Når du begynder at køre vil olien blive varm og derved betragteligt tyndere,
og således lække markant mere ved bundproppen!
Denne lækage vil ikke påvirke olietrykket førend at der er forsvundet så
meget olie at pumpen ikke længere kan komme til at suge noget op (= efter et
par liters spild), så for en kortere køretur er det snarere omgivelsernes
tilsvinen at du burde respektere - og så lige den detalje at al lækkende
olie sikkert vil ende på dit bagdæk p.g.a. fartvinden =

> ......eller sætte den på uden olien løber ud igen?

I den sidste ende ville 3-4 liter frisk olie have været billige lærepenge -
Det er jo ikke guld der løber fra motoren under montering af pak-skiven, men
tricket med et rent aftapningsfad og efterfølgende genihældning, der
allerede er nævnt, ligger jo ligefor!
Med en hjælper, således at man får en tommelfinger fri til at blokere hullet
med, kan man endog klare sagen uden at der vil løbe særligt mere end en
deciliter fra!
Prøv dét og hav evt. det rene fad under for det tilfældes skyld at
kvik-løsningen går i lort

Husk forøvrigt altid at bruge skraldenøgle til især løsning af bundpropper!!

--
Armand.




Steen Gruby (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 07-03-04 12:07

On Sun, 7 Mar 2004 01:44:57 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.
>
>Når du begynder at køre vil olien blive varm og derved betragteligt tyndere,
>og således lække markant mere ved bundproppen!
>Denne lækage vil ikke påvirke olietrykket førend at der er forsvundet så
>meget olie at pumpen ikke længere kan komme til at suge noget op (= efter et
>par liters spild), så for en kortere køretur er det snarere omgivelsernes
>tilsvinen at du burde respektere - og så lige den detalje at al lækkende
>olie sikkert vil ende på dit bagdæk p.g.a. fartvinden =
>
Jeg har prøvet det med overløbet fra tanken.
Det er en parodi på "Bambi på glatis", så olie fuldender garanteret
forestillingen

>I den sidste ende ville 3-4 liter frisk olie have været billige lærepenge -
>Det er jo ikke guld der løber fra motoren under montering af pak-skiven, men
>tricket med et rent aftapningsfad og efterfølgende genihældning, der
>allerede er nævnt, ligger jo ligefor!
>Med en hjælper, således at man får en tommelfinger fri til at blokere hullet
>med, kan man endog klare sagen uden at der vil løbe særligt mere end en
>deciliter fra!

Når man så har fået bundproppen ud uden at spilde een dråbe og
tommelfingeren sidder i hullet, opdager man at pakningen ligger på
filebænken og at man er alene hjemme
Og så er det at næste gode råd er i anvendelse )

>Prøv dét og hav evt. det rene fad under for det tilfældes skyld at
>kvik-løsningen går i lort
>

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Jens U (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 07-03-04 12:10


Steen Gruby wrote:
> >I den sidste ende ville 3-4 liter frisk olie have været billige
lærepenge -
> >Det er jo ikke guld der løber fra motoren under montering af pak-skiven,
men
> >tricket med et rent aftapningsfad og efterfølgende genihældning, der
> >allerede er nævnt, ligger jo ligefor!
> >Med en hjælper, således at man får en tommelfinger fri til at blokere
hullet
> >med, kan man endog klare sagen uden at der vil løbe særligt mere end en
> >deciliter fra!
>
> Når man så har fået bundproppen ud uden at spilde een dråbe og
> tommelfingeren sidder i hullet, opdager man at pakningen ligger på
> filebænken og at man er alene hjemme
> Og så er det at næste gode råd er i anvendelse )

Man har vel stadig bundproppen

Spørg publikum og 50/50 er brugt, så må man ringe til en ven fra mobilos.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@e-box.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/reveredk (tip til NTV/Revere ejer)
DMCN#, MCTC#. V2-Power.





Armand (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-04 15:12


"Jens U" <reveredk@e-box.dkX> skrev i en meddelelse
news:404b04c8$0$1631$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Når man så har fået bundproppen ud uden at spilde een dråbe og
> > tommelfingeren sidder i hullet, opdager man at pakningen ligger på
> > filebænken og at man er alene hjemme
> > Og så er det at næste gode råd er i anvendelse )
>
> Spørg publikum og 50/50 er brugt, så må man ringe til en ven fra mobilos.

Jup!
Den rutinerede hjemmemekaniker vil altid have mobilos hængende i en snor
omkring halsen og i en tynd "oliefinger-sikker" plastpose!

--
Armand.
(én gang alene på værkstedet med GPZ900'eren på løftebord og tiltet i 30°
(hold da kæft hvor man kan opbygge kræfter!), og en anden gang i færd med et
(bil)olieskifte på Lars tyndskids mark, hvor den friske olie slet og ret
blev hældt lige lukt igennem motoren og ud over skosnuderne fordi
bundproppen lå i bagagerummet)





Armand (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-04 15:13


"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:c80m40582n45pjd5qt0g5tsejem086qcbl@4ax.com...
> On Sun, 7 Mar 2004 01:44:57 +0100, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>

> > .....................og så lige den detalje at al lækkende
> >olie sikkert vil ende på dit bagdæk p.g.a. fartvinden =
> >
> Jeg har prøvet det med overløbet fra tanken.
> Det er en parodi på "Bambi på glatis", så olie fuldender garanteret
> forestillingen

En klubkammerat oplevede det med kølevand da han efter at have krudtet sin
ZX9'er af på motorvejen kørte fra på en rampe med en (ellers) fed svag
højhastighedskurve =

> >Med en hjælper, således at man får en tommelfinger fri til at blokere
> >hulletmed, kan man endog klare sagen uden at der vil løbe særligt mere
> > end en deciliter fra!
>
> Når man så har fået bundproppen ud uden at spilde een dråbe og
> tommelfingeren sidder i hullet, opdager man at pakningen ligger på
> filebænken og at man er alene hjemme
> Og så er det at næste gode råd er i anvendelse )

Steen!
Vi er tydeligvis begge(!) hårdt prøvede hjemme-mekanikere:
Jég havde allerede forudset scenariet og garderet mig qua sætningen:
> >......og hav evt. det rene fad under for det tilfældes skyld at
> > kvik-løsningen går i lort



--
Armand.







Steen Gruby (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 07-03-04 18:57

On Sun, 7 Mar 2004 15:13:27 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.
>
>Steen!
>Vi er tydeligvis begge(!) hårdt prøvede hjemme-mekanikere:
>Jég havde allerede forudset scenariet og garderet mig qua sætningen:
>> >......og hav evt. det rene fad under for det tilfældes skyld at
>> > kvik-løsningen går i lort
>
Jeg lærte for mange år siden en herre ved navn Murphy at kende.
Han beskriver på godt og ondt hvad der foregår i en hobbymekanikers
værksted.
Og så er det ligegyldigt om det er MC, bil, radio, modelflyvning - You
name it
Han starter med sætningen:
If anything can go wrong - it will.
Det kaldes vist Murphy's lov )


--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Carl (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Carl


Dato : 07-03-04 21:31

It was named after Capt. Edward A. Murphy, an engineer working on Air Force
Project MX981, (a project) designed to see how much sudden deceleration a
person can stand in a crash.

One day, after finding that a transducer was wired wrong, he cursed the
technician responsible and said, "If there is any way to do it wrong, he'll
find it."



Tom Christensen (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Tom Christensen


Dato : 07-03-04 19:34


"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:c80m40582n45pjd5qt0g5tsejem086qcbl@4ax.com...
> On Sun, 7 Mar 2004 01:44:57 +0100, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
<snip>
> Når man så har fået bundproppen ud uden at spilde een dråbe og
> tommelfingeren sidder i hullet, opdager man at pakningen ligger på
> filebænken og at man er alene hjemme
> Og så er det at næste gode råd er i anvendelse )

.... ellers går du blot ind til din PC igen for at få endnu et godt råd i
gruppen...


--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail- hvis du vil skrive til mig)



Carl (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Carl


Dato : 07-03-04 21:24


"Tom Christensen" <reenchri@nomail-e-box.dk> wrote in message
news:404b6b14$0$1593$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> ... ellers går du blot ind til din PC igen for at få endnu et godt råd i
> gruppen...
>
>

Skulle du ikke se at komme i seng så du kan komme tilbage på plejehjemmet i
morgen?



Ulrich Firring Ander~ (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Ulrich Firring Ander~


Dato : 07-03-04 08:44

Tak for svarene........vidste egentligt godt hvad udfaldet ville blive, men
man har jo lov til at håbe!

Jeg stiller en Margrethe-skål under (første gang den bliver brugt til noget
fornuftigt) og sætter skiven på!

Ulrich




"Ulrich Firring Andersen" <webstar1976@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:404a2e47$0$4590$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Har lige skiftet olie og oliefilter på en Suzuki GSX 600
F...............men
> har "glemt" at sætte spændskiven på
>
> Nogen der ved om det er muligt, at køre uden eller sætte den på uden olien
> løber ud igen? Det jeg er nervøs for er olietrykket- kan der blive
problemer
> der?
>
> Har overvejet at ringe efter et flyttefirma, der vender den på hovedet
mens
> jeg udbedrer fejlen
>
>
> Ulrich
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste