Imens vi venter.... Kawa'en på operationsb~
Fra : Ninja Rider

Dato : 05-03-04 22:33

Hejsa

Imens jeg går og venter på nye dæk til kawa'en har jeg splittet den 90%
ad. Idag rengjordte jeg bremserne, og andre småting der normalt ikke er
så nemme at komme til.
Så smurgte jeg alt affjedrings systemet bag. Jeg må nok sige at det kom
til at gå noget bedre end før, så det var nok ikke så tosset en ide
alligevel. Nu går jeg såsmåt bare og venter på at der kommer nye dæk på,
og at vejret bliver lidt varmere.

Nu glæder jeg mig også snart til at jeg kan få den samlet igen. Den
linger jo jeg ved ikke hvad.

Mvh Emil
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : Flemming Disc

Dato : 05-03-04 22:42

> Imens jeg går og venter på nye dæk til kawa'en har jeg splittet den 90%
> ad.

Gider du ikke tage et par billeder af det.....det er faktisk kun i motorrads
50.000 og 100.000 km test man ser det og der er det kun de store dele der er
vist. Så smid lige nogle billeder på binaer, af det hele også de sidste 10%
og giv en melding ))

--

Venlig hilsen
Flemming Disc. www.discteknik.dk

Fra : Ninja Rider

Dato : 06-03-04 11:24

Hejsa

Flemming Disc wrote:

> [...]
> vist. Så smid lige nogle billeder på binaer, af det hele også de sidste 10%

Jeg ved ikke om kawa'en er lidt for blufærtig, til at vise sig nøgen på
den måde!

Jeg skal nok lige smide en billede serie af det hele i aften!
Skal ud og skrue lidt her i dag, så tager jeg lige cameraet med.

Mvh Emil

Fra : Ninja Rider

Dato : 06-03-04 20:24

Hejsa Flemming og andre interesserede!

Flemming Disc wrote:
> [...]
> vist. Så smid lige nogle billeder på binaer, af det hele også de sidste 10%

http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=508

Så er der serveret! Det ser ikke så slemt ud, tanken stadig er på! Det
gør meget!

http://artikler.dba.dk/galleri/24564/8860-ZX-stel.jpg

Mvh Emil

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-03-04 07:21

> Så smurgte jeg alt affjedrings systemet bag. Jeg må nok sige at det
> kom til at gå noget bedre end før, så det var nok ikke så tosset en
> ide alligevel.

Hej Emil

Hvad sagde jeg.... Dine kronrørslejer kunne også godt trænge til en tur.
At fylde stikkene op med silikonefedt er også meget smart, nu du har det
hele adskilt.

Nye cykler er ikke smurt ordenligt. Husk at vokse din tank under bunden.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Ninja Rider

Dato : 06-03-04 11:22

Hejsa

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Hvad sagde jeg.... Dine kronrørslejer kunne også godt trænge til en tur.

Arrggg... Det kræver hvistnok special værktøj for at skille det ad!

> At fylde stikkene op med silikonefedt er også meget smart, nu du har det
> hele adskilt.

Det er der noget om. Kan vaseline ikke bruges i stedet eller er det
isolerende? (tilstikkene)

> Nye cykler er ikke smurt ordenligt. Husk at vokse din tank under bunden.
oki. Hvordan gør jeg lige det nemmest?

Mvh Emil

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-03-04 14:56

> Det er der noget om. Kan vaseline ikke bruges i stedet eller er det
> isolerende? (tilstikkene)

Det skal helst være isolerende. Hvis det ledede, så ville du jo få en
kortslutning.
Vaseline er vist også blevet anbefalet mange gange her i gruppen.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Mads Stetter

Dato : 06-03-04 16:47

Martin Sørensen wrote:

> Det skal helst være isolerende. Hvis det ledede, så ville du jo få en
> kortslutning.
> Vaseline er vist også blevet anbefalet mange gange her i gruppen.

Men er det ikke kun dem der kører honda som anbefaler dette?

MVH Mads Stetter
Ses derude med løftet venstre!

Fra : Tommy Fer

Dato : 06-03-04 15:27

> oki. Hvordan gør jeg lige det nemmest?

Du vokser den på sammen måde som toppen, du kan så enten stå på hovedet og
gøre det, eller vende tanken på hovedet?

mvh Tommy Fer

Fra : Armand

Dato : 06-03-04 15:30

"Tommy Fer" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Du vokser den på sammen måde som toppen, du kan så enten stå på hovedet og
> gøre det, eller vende tanken på hovedet?

Gi' den hellere/lettere noget tectyl på spray - evt. den transparante slags!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-03-04 14:20

Armand wrote:

> Gi' den hellere/lettere noget tectyl på spray - evt. den transparante
> slags!

Jep, jeg har selv noget Dinitrol 77B på spray som både er let at arbejde
med, uklistret og gennemsigtigt. Sådan en dåse koster ikke mange basseører
hos Harald Nyborg
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Ninja Rider

Dato : 07-03-04 20:04

Hejsa

Jes Vestervang wrote:
> Jep, jeg har selv noget Dinitrol 77B på spray som både er let at arbejde
> med, uklistret og gennemsigtigt. Sådan en dåse koster ikke mange basseører
> hos Harald Nyborg

Jeg havde kun en dunk Tectyl ML, som jeg har givet hele bunden! Det er
sådan løberust farvet!
Men på den sorte baggrund, kan man dårligt se det.
Galleriet på dfmc.dk er opdateret med ekstra billeder fra i dag.

Mvh Emil

Fra : M. Hoey

Dato : 07-03-04 20:37

"Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men på den sorte baggrund, kan man dårligt se det.
> Galleriet på dfmc.dk er opdateret med ekstra billeder fra i dag.

Hej

Av min arm, det gør ondt at se Emil, har du lagt kåbedelene direkte på
betongulvet? (fy fy) Kunne jeg aldrig finde på med min nylakeret tank og
sideskjolde :-/ Ellers en lækker cykel, pas godt på den

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)

Fra : Ninja Rider

Dato : 07-03-04 22:38

Hejsa

M. Hoey wrote:
> Av min arm, det gør ondt at se Emil, har du lagt kåbedelene direkte på
> betongulvet? (fy fy) Kunne jeg aldrig finde på med min nylakeret tank og
> sideskjolde :-/ Ellers en lækker cykel, pas godt på den

Ja, jeg forstår dig, men hvad du ikke kan se på billederne er at de ikke
står på de larkerede flader, men på nogle monterings dimser der ikke er
larkeret. De er bare lige lagt der, for at tage et billede af dem.
Ellers har de lagt på en stak flamingo, og været dækket over af tæpper.

Mvh Emil
p.s. de har ikke fået risser af det. Jeg har tjecket det.

Fra : M. Hoey

Dato : 07-03-04 22:50

> [...]
>
> Mvh Emil
> p.s. de har ikke fået risser af det. Jeg har tjecket det.

Nåå, det er så iorden, du slipper denne gang (griner)!!!

Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)

Fra : Ninja Rider

Dato : 07-03-04 23:26

Hejsa

Jeg har lavet et par små guider til hvordan man får smurgt affjedringen,
og hvordan man får de fandens plastic clips af der holder skjoldene!

De de sidste billeder i Galleriet:

Fra : Ninja Rider

Dato : 08-03-04 21:43

Hejsa

Så er der sket endnu mere....
Nu er den ved at blive samlet. Den mangler kun sidekåberne, lidt af
bagenden, og SÅ MINE NYE DÆK!

Se mere i galleriet på DFMC.dk

Mvh Emil