Nye fjedre i forgaffel
Fra : Esben Bøll

Dato : 05-03-04 14:41

Hej Alle.

Jeg står med en XR600 forgaffel som jeg skal have sat progressive fjedre i.
Der skulle vel ikke lige være nogen som måske kunne give et godt råd eller 2
så jeg ikke dummer mig.
Måske endda en lille beskivelse af processen.

MVH Esben Bøll

Fra : Anders

Dato : 05-03-04 16:36

"Esben Bøll" <ebo(fusk)@oncable.dk> wrote in message
> [...]
2
> så jeg ikke dummer mig.
> Måske endda en lille beskivelse af processen.

Hej esben. Bare du sørger for at der ikke er noget pres på forgaflen. Dvs
hvis den er monteret på cyklen skal cyklen løftes så forhjulet er fri. Skru
proppen af i toppen af gaffel røret. Træk den gamle fjeder op, sænk de nye i
og luk. Hvis du vil være god ved din gaffel skifter du også olie samtiddig.
Har lige smidt progressive wirth fjedre i min xt'er. virker supert. Har i
øvrigt også lige smidt en wp dæmper bagpå, hvilket også har gjort at cyklen
på det laveste punkt over sædet nu ca er 92 cm. Dejlig lille ørken ræser
der
Håber du er med på noget mudder/grus fræs til sommer/forår.
--
Anders Z.
XT600E (00)

Fra : Esben Bøll

Dato : 05-03-04 16:59

Hej.
Den skal jegnok klare.
Jeg regner med at jeg også snart får den wilbers bagdæmper jeg har bestilt
og får det hele skiftet til starten af april.
Så skulle transalpen gerne være hævet med en ny forgaffel sådan CA 10 cm og
monster klar til mudder og andet godt.
Jeg har også bestilt et sæt nye fælge så det er lidt hurtigere at skifte
mellem vej og offroad dæk. Så er det lidt nemmere og komme ud og mudderfræse
i weekenden.

MVH Esben

Fra : Anders

Dato : 06-03-04 14:16

> [...]
> Jeg har også bestilt et sæt nye fælge så det er lidt hurtigere at skifte
> mellem vej og offroad dæk. Så er det lidt nemmere og komme ud og

Hvem der bare havde råd til et sæt ekstra fælge,det ville være lykken, eller
for at være ekstra krævende, et sæt excel fælge
--
Anders Z.
XT600E (00)

Fra : Armand

Dato : 06-03-04 10:46

"Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Hej esben. Bare du sørger for at der ikke er noget pres på forgaflen. Dvs
> hvis den er monteret på cyklen skal cyklen løftes så forhjulet er fri.
> Skru proppen af i toppen af gaffel røret.

Mange propper sidder blot "stoppet ned" i røret med en låsering over, og et
råd jeg har taget til mig her fra gruppen, er at øverste bro's bespændinger
omkring teleskop-benet kan komprimere røret så hårdt at sådanne propper ikke
vil lade sig presse naturligt ud af fjeder-spændingen førend at
bespændingerne løsnes!
Bered dig derfor på at skulle både løsne øverste bro's klemmer omkring
røret, og samtidig "motionere" proppen med en hammer og dorn til den
*plopper* ud!

--
Armand.

Fra : Jakob D

Dato : 06-03-04 15:22

"Anders" <maria_og_anders@tdcspace.dk> wrote in message
.. Skru
> proppen af i toppen af gaffel røret.

Og Pas godt på gevindet- vær påpasselig når du skruer det i.

Jakob D
www.supermotard.dk