/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
turbo - busa
Fra : Bo-gsxR


Dato : 04-03-04 21:15

til en dyno konkurrence, som løber indtil fredag, har
de endtil videre nået 515hk på hjulet med 4%hjulspind
2pl. 506hk. 3pl 460hk.
stort set alle sammen er hayabusa'er med turbo.
mc-xpress har i sverige testet en busa motor op til
640hk hvor toppakningen gik. men den var stabil og holdbar
ved 630Hk!
den har såvidt jeg ved endnu ikk været på båndet der ovre endnu.
se billed af den her http://dfm.nathue.dk/bogsxr/mc-x-busa%201.jpg
se tråden ang. emnet her
http://www.suzukihayabusa.org/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=011401
eller
http://www.suzukihayabusa.org/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=20;t=000800

bo-gsxR




 
 
Ninja Rider (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 04-03-04 22:15

Hejsa

Bo-gsxR wrote:
> til en dyno konkurrence, som løber indtil fredag, har
> de endtil videre nået 515hk på hjulet med 4%hjulspind
> 2pl. 506hk. 3pl 460hk.

Det er jo sygt!

> stort set alle sammen er hayabusa'er med turbo.
> mc-xpress har i sverige testet en busa motor op til
> 640hk hvor toppakningen gik. men den var stabil og holdbar
> ved 630Hk!

Det er endnu mere sygt!

> den har såvidt jeg ved endnu ikk været på båndet der ovre endnu.
> se billed af den her http://dfm.nathue.dk/bogsxr/mc-x-busa%201.jpg

Det ligner snart mere en Lastbil end en MC!

Mvh Emil

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


anders majland (05-03-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 05-03-04 21:12

>> mc-xpress har i sverige testet en busa motor op til
>> 640hk hvor toppakningen gik. men den var stabil og holdbar
>> ved 630Hk!
....
>> den har såvidt jeg ved endnu ikk været på båndet der ovre endnu.
>> se billed af den her http://dfm.nathue.dk/bogsxr/mc-x-busa%201.jpg

Så mangler den bare en trækkrog og en stor trailer..... Kunne se sjovt
ud med en stor 3akslet brenderup med en bobcat eller lign. på slæb


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



D@n Dethlefsen (06-03-2004)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 06-03-04 00:10

Bo-gsxR wrote:
> til en dyno konkurrence, som løber indtil fredag, har
> de endtil videre nået 515hk på hjulet med 4%hjulspind
> 2pl. 506hk. 3pl 460hk.
> stort set alle sammen er hayabusa'er med turbo.
> mc-xpress har i sverige testet en busa motor op til
> 640hk hvor toppakningen gik. men den var stabil og holdbar
> ved 630Hk!

Ja, så kan denne ikke ret meget, kun 339 Hk, men til gengæld er den med
(tysk) nummerplade.

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/turbobusa.htm

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Preben Riis Sørensen (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 06-03-04 02:03


"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev
>
> Ja, så kan denne ikke ret meget, kun 339 Hk, men til gengæld er den med
> (tysk) nummerplade.
>
> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/turbobusa.htm
>

Det blev aldrig min med den kurve. Den må nærmest være umulig (ubehagelig)
at køre. De er sure sagde ræven

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Bo-gsxR (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 06-03-04 10:09

> > Ja, så kan denne ikke ret meget, kun 339 Hk, men til gengæld er den med
> > (tysk) nummerplade.
> > http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/turbobusa.htm
ejet af et firma, må lige nævnes - "RAM tuning"

> Det blev aldrig min med den kurve. Den må nærmest være umulig (ubehagelig)
> at køre. De er sure sagde ræven

jeg ved ikk hvordan de har sat den busa op, men kurverne er ganske pæne
selv med 300-500hk.
og hvis ellers turbo'en har den rigtige str. og de får dyset den rigtigt. så er kurverne
imponerende
se http://www.totalkaosperformance.com/velo/turbo/dyno.html
Der er også en anden tysker som kører rundt med et turbo-kit fra ovenstående firma.

bo-gsxR



Preben Riis Sørensen (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 06-03-04 17:05


"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c2c4au$c2i$1@sunsite.dk...
> > > Ja, så kan denne ikke ret meget, kun 339 Hk, men til gengæld er den
med
> > > (tysk) nummerplade.
> > > http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/turbobusa.htm
> ejet af et firma, må lige nævnes - "RAM tuning"
>
> > Det blev aldrig min med den kurve. Den må nærmest være umulig
(ubehagelig)
> > at køre. De er sure sagde ræven
>
> jeg ved ikk hvordan de har sat den busa op, men kurverne er ganske pæne
> selv med 300-500hk.
> og hvis ellers turbo'en har den rigtige str. og de får dyset den rigtigt.
så er kurverne
> imponerende
> se http://www.totalkaosperformance.com/velo/turbo/dyno.html
> Der er også en anden tysker som kører rundt med et turbo-kit fra
ovenstående firma.

Du har åbenbart ikke set det dramatiske lodrette skift ved 5000 omdr., det
er det jeg kalder 'umuligt at køre med'.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Bo-gsxR (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Bo-gsxR


Dato : 06-03-04 23:28

> Du har åbenbart ikke set det dramatiske lodrette skift ved 5000 omdr., det
> er det jeg kalder 'umuligt at køre med'.

jo, har også et andet blad med test af samme kværn liggenden et sted.
men det var nu heller ikk den pågældende Ram-turbo-busa jeg var imponeret over,
men mange andre T-modeller - se linket jeg gav.

for at få en god og linær kurve, kræver det en velegnet turbo og nogle der er gode
til at dyse motoren ind! med turbo er det i princippet ikke svært at få en næsten helt
linær og progresiv kurve indtil det røde felt. Men det kræver at den har den rigtige benzin
mængde til at udnytte den mængde luft den for xtra ind. og at turbo'en ikk udvikler for meget
varme.
men det finder man jo først ud af når skidtet er monteret :-l

bo-gsxR



Lange (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Lange


Dato : 07-03-04 15:26

> Du har åbenbart ikke set det dramatiske lodrette skift ved 5000 omdr., det
> er det jeg kalder 'umuligt at køre med'.


Det findes heller ikke. Kurven stammer fra en aprilsspøj i Motorrad for et
par år siden.

Lange


Preben Riis Sørensen (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 08-03-04 00:41


"Lange" <lange@vfr.dk> skrev i en meddelelse
news:c2fbdg$92e$1@abbeden.bunk.cc...
> > Du har åbenbart ikke set det dramatiske lodrette skift ved 5000 omdr.,
det
> > er det jeg kalder 'umuligt at køre med'.
>
>
> Det findes heller ikke. Kurven stammer fra en aprilsspøj i Motorrad for et
> par år siden.

Jeg mente heller ikke det kunne bruges til noget, andet end at grine af.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




lange (06-03-2004)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 06-03-04 15:49

D@n Dethlefsen wrote:


> Ja, så kan denne ikke ret meget, kun 339 Hk, men til gengæld er den med
> (tysk) nummerplade.

Den kurve du viser stammer fra det nummer af Motorrad der udkom lige
omkring 1/4. I det nummer var der en lang række artikler der alle havde
bund i den pågældende dato. Hvis man kiggede på tunerfirmaets egen
hjemmeside var der en kurve der så noget anderledes ud.

Lange


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste