turbo - busa
Fra : Bo-gsxR

Dato : 04-03-04 21:15

til en dyno konkurrence, som løber indtil fredag, har
de endtil videre nået 515hk på hjulet med 4%hjulspind
2pl. 506hk. 3pl 460hk.
stort set alle sammen er hayabusa'er med turbo.
mc-xpress har i sverige testet en busa motor op til
640hk hvor toppakningen gik. men den var stabil og holdbar
ved 630Hk!
den har såvidt jeg ved endnu ikk været på båndet der ovre endnu.
se billed af den her http://dfm.nathue.dk/bogsxr/mc-x-busa%201.jpg
se tråden ang. emnet her
http://www.suzukihayabusa.org/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=1;t=011401
eller
http://www.suzukihayabusa.org/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=20;t=000800

bo-gsxR

Fra : Ninja Rider

Dato : 04-03-04 22:15

Hejsa

Bo-gsxR wrote:
> til en dyno konkurrence, som løber indtil fredag, har
> de endtil videre nået 515hk på hjulet med 4%hjulspind
> 2pl. 506hk. 3pl 460hk.

Det er jo sygt!

> stort set alle sammen er hayabusa'er med turbo.
> mc-xpress har i sverige testet en busa motor op til
> 640hk hvor toppakningen gik. men den var stabil og holdbar
> ved 630Hk!

Det er endnu mere sygt!

> den har såvidt jeg ved endnu ikk været på båndet der ovre endnu.
> se billed af den her http://dfm.nathue.dk/bogsxr/mc-x-busa%201.jpg

Det ligner snart mere en Lastbil end en MC!

Mvh Emil

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......

Fra : anders majland

Dato : 05-03-04 21:12

Så mangler den bare en trækkrog og en stor trailer..... Kunne se sjovt
ud med en stor 3akslet brenderup med en bobcat eller lign. på slæb

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 06-03-04 00:10

Bo-gsxR wrote:
> [...]
> mc-xpress har i sverige testet en busa motor op til
> 640hk hvor toppakningen gik. men den var stabil og holdbar

Ja, så kan denne ikke ret meget, kun 339 Hk, men til gengæld er den med
(tysk) nummerplade.

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/turbobusa.htm

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-04 02:03

"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev

> Ja, så kan denne ikke ret meget, kun 339 Hk, men til gengæld er den med
> (tysk) nummerplade.
>
> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/turbobusa.htm

Det blev aldrig min med den kurve. Den må nærmest være umulig (ubehagelig)
at køre. De er sure sagde ræven

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bo-gsxR

Dato : 06-03-04 10:09

ejet af et firma, må lige nævnes - "RAM tuning"

> Det blev aldrig min med den kurve. Den må nærmest være umulig (ubehagelig)
> at køre. De er sure sagde ræven

jeg ved ikk hvordan de har sat den busa op, men kurverne er ganske pæne
selv med 300-500hk.
og hvis ellers turbo'en har den rigtige str. og de får dyset den rigtigt. så er kurverne
imponerende
se http://www.totalkaosperformance.com/velo/turbo/dyno.html
Der er også en anden tysker som kører rundt med et turbo-kit fra ovenstående firma.

bo-gsxR

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-04 17:05

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> se http://www.totalkaosperformance.com/velo/turbo/dyno.html
> Der er også en anden tysker som kører rundt med et turbo-kit fra

Du har åbenbart ikke set det dramatiske lodrette skift ved 5000 omdr., det
er det jeg kalder 'umuligt at køre med'.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bo-gsxR

Dato : 06-03-04 23:28

> Du har åbenbart ikke set det dramatiske lodrette skift ved 5000 omdr., det
> er det jeg kalder 'umuligt at køre med'.

jo, har også et andet blad med test af samme kværn liggenden et sted.
men det var nu heller ikk den pågældende Ram-turbo-busa jeg var imponeret over,
men mange andre T-modeller - se linket jeg gav.

for at få en god og linær kurve, kræver det en velegnet turbo og nogle der er gode
til at dyse motoren ind! med turbo er det i princippet ikke svært at få en næsten helt
linær og progresiv kurve indtil det røde felt. Men det kræver at den har den rigtige benzin
mængde til at udnytte den mængde luft den for xtra ind. og at turbo'en ikk udvikler for meget
varme.
men det finder man jo først ud af når skidtet er monteret :-l

bo-gsxR

Fra : Lange

Dato : 07-03-04 15:26

> Du har åbenbart ikke set det dramatiske lodrette skift ved 5000 omdr., det
> er det jeg kalder 'umuligt at køre med'.

Det findes heller ikke. Kurven stammer fra en aprilsspøj i Motorrad for et
par år siden.

Lange

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-03-04 00:41

"Lange" <lange@vfr.dk> skrev i en meddelelse

> Det findes heller ikke. Kurven stammer fra en aprilsspøj i Motorrad for et
> par år siden.

Jeg mente heller ikke det kunne bruges til noget, andet end at grine af.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : lange

Dato : 06-03-04 15:49

D@n Dethlefsen wrote:

> Ja, så kan denne ikke ret meget, kun 339 Hk, men til gengæld er den med
> (tysk) nummerplade.

Den kurve du viser stammer fra det nummer af Motorrad der udkom lige
omkring 1/4. I det nummer var der en lang række artikler der alle havde
bund i den pågældende dato. Hvis man kiggede på tunerfirmaets egen
hjemmeside var der en kurve der så noget anderledes ud.

Lange