import af mc fra tyskland - hjælp
Fra : Jan

Dato : 04-03-04 00:42

Hejsa.

Jeg er ved at importere en Blackbird fra tyskland, og jeg har et par
spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til.

Hvordan (hvor) tjekker man, om der er restgæld i en mc i tyskland ?
Er der andre udgifter forbundet med import ud over selvfølgelig alm. syns
pris samt afgift til told&skat (ca. 83 kkr. for en BB ´97)
Der er selvfølgelig også transport udgift. Må man leje en prøveplade på
motorkontoret og køre den hjem med den på ?

Jeg håber, at der er nogen med erfaring indenfor området som kan hjælpe

På forhånd tak
Jan

Fra : brobaek

Dato : 04-03-04 01:54

Jan wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg er ved at importere en Blackbird fra tyskland, og jeg har et par
> spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til.

Generelt: Søg på groups.google.com under dk.fritid.motorcykel. Der er
tonsvis af besvarede spørgsmål

> Hvordan (hvor) tjekker man, om der er restgæld i en mc i tyskland ?
> Er der andre udgifter forbundet med import ud over selvfølgelig alm.
> syns pris samt afgift til told&skat (ca. 83 kkr. for en BB ´97)

Nummerplader (ca. 500 kr.).
Prøveplade til syn (kan ikke huske prisen - et par hundrede kroner, vist).

> Der er selvfølgelig også transport udgift. Må man leje en prøveplade
> på motorkontoret og køre den hjem med den på ?

Du må ikke køre i DE på DK prøveplader. Så du må enten få fat i tyske
prøveplader eller køre derned med trailer/kassevogn (eller, hvis der stadig
er tyske plader på, overbevise sælgeren om din ærlighed og køre med tyske
plader til færgen og der montere de danske prøveplader).

Mvh
Martin

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 04-03-04 09:01

Og du må heller ikke køre DE-plader (hverken prøve eller alm.) i DK.

Så du skal have 2 nummerplader for at køre den hjem. Gjorde det selv sidste
år...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Edvard Korsbæk

Dato : 04-03-04 15:01

Og det er ganske alvorligt ment med ikke at køre på DE plader i DK. Bøden er
2 * registreringsafgiften...

--
Best regards

Edvard Korsbæk
+4570229998

Fra : Brian Sørup

Dato : 04-03-04 15:49

"Edvard Korsbæk" <info@bb-soft.dk> skrev i en meddelelse
> Og det er ganske alvorligt ment med ikke at køre på DE plader i DK.
Bøden er
> 2 * registreringsafgiften...

Det kommer an på om du bliver stoppet.......

Jeg kender en som er blevet taget 3 (TRE!) gange i en bil fra DE uden
betalt afgift, uden syn og _med_ dansk nr.plade.
De to af gangene var i den samme bil og det var den samme betjent der
stoppede ham.
Han fik bøder for at køre i en uindregistreret bil......
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : ls

Dato : 06-03-04 10:40

Den nedenfor nævnte 2 x registreringsafgiften er den hilsen fra Told & Skat,
som du får for at køre på en cykel, der ikke er betalt afgift af. Du skal
derfor lægge bøden fra politiet oveni.

Få en kopi af den tyske registrerings attest "Farzeugbrief" fra sælgeren i
Tyskland, og køb en prøveplade inden du tager af sted. Den kan erhverves på
motorkontoret 5 dage før den skal anvendes, og du skal medbringe et papir
med cyklens stelnummer på, dit kørekort og kr. 100,00 for hver dag
prøvepladen skal gælde.
Vælg evt. et motorkontor der kan levere prøveplader på plasticfolie, så du
er fri for at aflevere pladen efter brug og slipper for at betale depositum.

Tænk dig godt om inden du importerer. Der er ikke noget værre end at stå med
skuffede forventninger langt nede i Tyskland og kikke på en dårlig cykel:
Det skulle da lige være, hvis man alligevel tager den med hjem! Det kræver
hår på bollerne at tage hjem uden motorcykel, hvis den ikke fremstår som
aftalt med sælgeren, og man ikke kan få den væsentligt billigere. Det
vrimler med motorcykler i Danmark der er til salg uden afgift, fordi ejerne
har fundet ud af, at der skal ofres alt for mange penge for at få en
køreklar motorcykel.

Find den højeste afgiftspris på en cykel magen til den du ønsker at købe på
www.toldskat.dk og regn med, at dette er den afgift, som du skal betale. Læg
kr. 5.000,00 til omkostninger (benzin, færge, prøveplader (i Danmark som
nævnt kr. 100,- pr. dag, i Tyskland kr. 1.000,- for min. 4 dage), div.
reparationer, m.m.) og læg motorcyklens pris oveni beløbet. Regn med at
dette er prisen for en køreklar cykel. Det kan efter min mening som regel
ikke betale sig at importere selv, med mindre man finder et helt unikt
eksemplar.
- Men så er der jo også sporten i det at tage hensyn til. Det er ligesom at
fiske - selvfanget er jo det bedste!

Held og lykke!

Mvh.

Lars.

Fra : MKS - 74

Dato : 06-03-04 11:03

On Sat, 6 Mar 2004 10:40:25 +0100, "ls" <larsskar@sletdettemail.dk>
wrote:

>Den nedenfor nævnte 2 x registreringsafgiften er den hilsen fra Told & Skat,
>som du får for at køre på en cykel, der ikke er betalt afgift af. Du skal
>derfor lægge bøden fra politiet oveni.

Er T&S' bødekrav ikke svarende til afgiften altså 100 %, oveni det får
man så lov til at betale afgiften hvis man vil ha' den indreg. men man
behøver vel strengt taget ikke ?!? Der er iøvrigt sat et
forundersøgelsesprogram igang på et tidspunkt for ca. 2 år siden, der
skulle munde ud i en fælles godkendelse af landenes prøveplader D. og
DK imellem, indtil videre uden synlige resultater af dette, måske ikke
vældig overraskende. Det _er_ nu også vældig fjollet at man ikke må
køre til bopæl på tyske prøveplader og man kan diskutere om T&S vil
forsøge at føre sagen hvis man står med en frisk slutseddel...Bøden
fra politiet er iøvrigt en dråbe i havet relativt set.

> [...]
>nævnt kr. 100,- pr. dag, i Tyskland kr. 1.000,- for min. 4 dage), div.
>reparationer, m.m.) og læg motorcyklens pris oveni beløbet. Regn med at

Regne med er nu så kategorisk igen,jeg har nu selvimporteret 3 cykler
og i takt med erfaringen har prisen været for nedadgående - Men
_aldrig_ 5000 i omkostninger/reparationer, den første kostede ca. 2500
- den sidste ca. 1200.

> Det kan efter min mening som regel
>ikke betale sig at importere selv, med mindre man finder et helt unikt
>eksemplar.

IMO kan det godt, men man skal ikke regne med at det er den helt store
guldskat der ligger sydpå, der er ganske rigtigt en del faldgruber...

>- Men så er der jo også sporten i det at tage hensyn til. Det er ligesom at
>fiske - selvfanget er jo det bedste!

Det er nemlig rigtigt, det kan faktisk være meget sjov bare for
oplevelsens skyld

--
-Michael
Div. VF500-dele til salg på :

Fra : Armand

Dato : 06-03-04 11:08

"ls" <larsskar@sletdettemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Skat,
> som du får for at køre på en cykel, der ikke er betalt afgift af. Du skal

Helt på spidsen er det nærmere tvangs-indregistrering (= én afgift) og
straf-afgift á 100% oveni (= endnu én afgift); men det er rigtigt at
sheriffens bøde kommer oveni. Den er imidlertid pebernødder i fohold til
T&S' regninger

--
Armand.

Fra : Brian Laursen

Dato : 04-03-04 08:17

Hey Jan. Prøv lige at snakke med Verner fra klubben. Han henter jo 30 cykler
om månden dernede.. Han må vide det. www.v-trading.dk

Brian.

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

Hjulløs
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Per-Ove Kristensen

Dato : 04-03-04 16:57

Hej Jan!

Jeg har undersøgt lidt om transport fra Tyskland, jeg fandt DFDS. DFDS ville
køre en MC fra sydtyskland til fragtmandshallen i Glostrup for ca. 2800 kr.
De ville hente MC'en fra sælgers adresse i Tyskland med en vogn med
læssebagsmæk.

Per-Ove

Fra : ls

Dato : 06-03-04 10:42

Kik evt. her:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2442110689&category=9958

det' vist lidt billigere end DFDS.

Mvh.

Lars.

Fra : Jan

Dato : 05-03-04 09:54

Tak for alle de fine svar. Løsningen for mig bliver en trailer eller en
varebil, da det jo ville være lidt surt at blive stoppet ved grænsen og
blive bedt om at stille sin nye BB i vejkanten.

Mvh. Jan

Fra : anders majland

Dato : 05-03-04 21:14

> Tak for alle de fine svar. Løsningen for mig bliver en trailer eller
> en varebil, da det jo ville være lidt surt at blive stoppet ved
> grænsen og blive bedt om at stille sin nye BB i vejkanten.

Du køber da bare prøveplader ved grænsen. Det er blevet forklaret flere
gange herinde, men ring evt selv til den grænseovergang du vil benytte
for at få åbningstiderne

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : TheHobbit

Dato : 06-03-04 09:43

anders majland wrote:

> Du køber da bare prøveplader ved grænsen. Det er blevet forklaret
> flere gange herinde, men ring evt selv til den grænseovergang du vil
> benytte for at få åbningstiderne

Grænsepolitiet i Padborg har døgnåben.

Deres adresse er:
Grænsepolitiafdelingen