Start af SV650'er efter vinteren???
Fra : Anders Bentzen SV650

Dato : 03-03-04 15:21

Dette spørgsmål er nok mest rettet til Jens Jacob Bager Jensen efter hans
udemærkede indlæg "Sådan starter du din MC efter vinteren, men andre med
svar skal da være velkomne.

Han skriver:
Derefter skal svømmehusene tømmes. Den nemmeste måde er at stoppe for
benzinen før opbevaringen, og lade motorcyklen selv køre dem tomme. Det er
dog kun måde for de dovne, da der ofte er vand og skidt i svømmehusene som
ikke er smarte at få ind i motoren.
Svømmehusene tømmes ved at løsne en lille unbracho eller en stjerneskrueder
sidder i bunden af karburatoren.

Nu ved jeg ikke lige hvad du/i kender til SV650'eren, men findes den omtalte
skrue også i bunden af kaburatorne på en SV650'er??? Jeg spørger om dette,
da der jo ikke findes den omtalte benzinhane på denne model, og hvis man
fjerner skruen fosser benzinen så ikke bare ud???

Et andet spørgsmål er om den benzin der har stået en 3½ mdr.tilsat kaburator
sprit (eller hvad det nu hedder) kan bruges eller om den skal tømmes ud???

MVH

Anders Bentzen

Fra : Martin Leong

Dato : 03-03-04 16:01

"Anders Bentzen SV650" <Ais@groenjord.dk> wrote in message
> Dette...
*snip*

Jeg må indrømme at jeg godtnok bare startede min...

Mht benzinen, så ja den kan man sagtens køre på og jeg kan ikke lige se hvad
forskel det skulle kunne gøre at den har stået i tanken i 3 måneder...

Martin Leong
SV650S

Fra : anders majland

Dato : 03-03-04 17:42

> Mht benzinen, så ja den kan man sagtens køre på og jeg kan ikke lige
> se hvad forskel det skulle kunne gøre at den har stået i tanken i 3
> måneder...

De mest flygtige stoffer er fordampet - men der bør ikke være et problem
at køre på da fordampningen fra en mc-tank meget gerne skulle være
lille - Det er noget andet hvis det står måneder/år i en reservedunk

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Peter Graff

Dato : 03-03-04 16:16

Hej Anders

"> Nu ved jeg ikke lige hvad du/i kender til SV650'eren, men findes den
omtalte
> skrue også i bunden af kaburatorne på en SV650'er???

Ja

Jeg spørger om dette,
> da der jo ikke findes den omtalte benzinhane på denne model, og hvis man
> fjerner skruen fosser benzinen så ikke bare ud???

Din Benzin hane er vacuumstyret så der kommer ingen benzin ud før du
forsøger at starte.

> Et andet spørgsmål er om den benzin der har stået en 3½ mdr.tilsat
kaburator
> sprit (eller hvad det nu hedder) kan bruges eller om den skal tømmes ud???

Hvorr vil du hælde den hen? i kloakken? Kør du bare på Benzinen og fyld op
når du har brugt ca. halvdelen

OGSÅ til starten.

Træk chokeren, nul gas, tryk på starteren, så starter den før eller siden.
God tur.

MVH

Peter Graff (SV 650 S '99)

id 449

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-03-04 18:09

> Et andet spørgsmål er om den benzin der har stået en 3½ mdr.tilsat
> kaburator sprit (eller hvad det nu hedder) kan bruges eller om den
> skal tømmes ud???

Min MC har ingen problemer med at køre med flere måneder gammel benzin, hvis
blot det kommer fra tanken. Har det ligget i karburatoren i flere måneder,
duer der ikke.

Det benzin min MC kører på lige nu, har jeg fuldt på i starten af december,
og den kører og starter fuldstændigt som den skal. Jeg fylder ikke nyt på,
før den nærmer sig reservetanken. Den har jo stået med næsten fyldt tank
vinteren over, så der er lidt at bruge af inden der skal tankes. Det er også
tilsat sprit i.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-03-04 08:21

> [...]
>
> Et andet spørgsmål er om den benzin der har stået en 3½ mdr.tilsat
> kaburator sprit (eller hvad det nu hedder) kan bruges eller om den

Hej Anders

De andre har svaret, men nu svarer jeg også.
Ja, skruen findes også på en SV'er.
Tankhanen er vaccumstyret. Den er kun åben når motoren kører.
Benzinen i tanken bliver ikke dårlig, bare den står vinteren over. Dertil er
udluftningen i tanken for dårlig.

Men du kan da lige prøve at starte den. Springer den i gang på første
berøring af starteren, så er det jo fint nok.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : Henrik

Dato : 04-03-04 10:54

Mht. "skrue i bunden..." - så er SV650 - 2003 - med Elektronisk
indsprøjtning - så hvormeget svømmerhus der findes der' - ved jeg ikke
!

/Med løftet kaffekop, Henrik