In article <9rbj40tvd4m4ms6eauiacgckgjd4dunjl1@4ax.com>,
priller@tiscali.dk says...
> Var den da ikke det Brian ? I det mindste for dig...
>
- se, det hjalp allerede på kommentarerne! ;0)
Jeg har ikke tænkt mig at købe en MC efter sådan en test. Alene af den
grund, at jeg ikke ville ofre så mange penge på en MC. Jeg kan
selvfølgelig gemme den, en 10 års tid!
Jeg har en Ducati, og netop en Pantah, fordi der er noget oldtimer
racer over den. Det ændrer ingen test på (nutidige tests, al'så!).
Når alt kommer til alt, så er det jo marginaler der afgør det, og i
sidste ende en subjektiv vurdering af kørerne. Næste år kommer der en
nye modeller, med et hav af altafgørende forbedringer (samt
forringelser og billiggørelse), og næste år igen .....
Hvis jeg løber ind i reservedelsproblemer med Pantah'en fra '83, kan
jeg stort set dække dette behov med dele fra f.eks. Monster-modellerne.
Det samme gælder for enkelte andre mærker, BMW, Moto Guzzi og
selvfølgelig Suzuki GS500. Det er noget af det, der gør disse MC'er
interessante, og til at holde i live. Om 50 år, vil der næppe være en
eller anden entusiast der restaurerer min Fiat Punto, og stiller den
ved siden af en Ford T. Det er mere sandsynligt at det vil være en
folkevogn eller en Morris 1000. De var skabt til at holde i live.
Så, for mig er testene bare tidsfordriv.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!