Test vores koncept! Hjæææææææælp!
Fra : Miss Zee

Dato : 26-04-01 13:50

Hej i gruppen.

Vi er en flok multimediedesignstuderende, der er ved at skrive
eksamensopgave, og i den forbindelse har vi hårdt brug for at der er nogen,
der gider at læse vores konceptbeskrivelse og evt. komme med et par
kommentarer til den.
Hvordan lyder konceptet?
Holder konceptet?
Skriv til os, - vi tager imod med kyshånd og sender masser af god karma som
tak.

Mange hilsener fra Charlotte, Maria, Pernille og Kristian.

Konceptbeskrivelse
Titel :
Eventmakers

Idé :
Idéen er at lave et site for eventmakerfirmaet Eventmakers, der skal
arrangere diverse former for events for store og små virksomheder eller
privatpersoner i Danmark. Vi vil primært henvende os til virksomheder, der
skal afholde events. Dette kan f.eks. være produktlanceringer, premierer,
virksomhedsprofileringer, messedeltagelse, firmafester m.m.
Eventmakers kan analysere sig frem til kernen i eller essensen af den
enkelte virksomhed eller det budskab, den ønsker at kommunikere ud via sin
event.
Sekundært kan Eventmakers arrangere private arrangementer (f.eks.
fødselsdage og bryllupper) for personer, der har fået kendskab til os gennem
f.eks. deres arbejdsplads.

Afsender :
Afsenderne er firmaet Eventmakers. På firmaets hjemmeside vil brugerne kunne
læse om idéfolkene bag konceptet, og derved få kendskab til vore ressourcer
og kompetenceområder.

Brug :
Sitet skal være Eventmakers' præsentationsmateriale. Brugeren vil have
mulighed for at opsøge information om Eventmakers og læse om firmaets
profil, filosofi og medarbejdernes kompetencer.
Der vil være mulighed for at læse om allerede afholdte arrangementer og
tidligere samarbejdspartnere.

Målgruppe :
Erhverv: Eventansvarlige ansatte i ressourcestærke eller kvalitetsbevidste
virksomheder, ellers som privat.
Privat: Middelklasse+, 25-60 år, begge køn.

Indhold :
- 'Vision' - (firmaets filosofi)
- 'Proces' - (om arbejdsmetode og services vi kan tilbyde kunden)
- 'Profil' - (information om firmaet, incl. grundlæggernes baggrund
og kompetencer, info om freelancere og andre medarbejdere)
- 'Referencer' - (om tidligere samarbejdspartnere)
- 'Kontakt' - (mail-to-funktion og adresse)

Udformning :
Stramt, grafisk design holdt i farverne rød, æggeskalsfarvet og sort.

Produktionsværktøjer :
Photoshop 5.5 og GoLive! fra Adobe. Flash 4 og Dreamweaver 3.0 fra
Macromedia.

Behov :
Sitet skal dække kundens behov for at føle, at Eventmakers kan analysere
deres behov og derved på bedst mulige måde løse den stillede opgave.
Endvidere skal behovet for at kunden føler sig sikker på at Eventmakers kan
tage hånd om det enkelte arrangement/event dækkes.

Opmærksomhedsområde :
Enkle, troværdige og 'hårdtslående' budskaber og argumenter for brugen af
eventmakerfirmaer og især Eventmakers, kombineret med troværdig og saglig
information. Designet skal være enkelt, relativt klassisk og roligt for
øjet.

Fra : Tien Cao

Dato : 26-04-01 14:39

Tien Cao
cand. oecon.
"Køb en højtryksrenser"

> Konceptbeskrivelse
> Titel :
> Eventmakers
>
> Idé :

Vil det ikke være forvirrende hvis man gennem hjemmesiden prøver at sælge
til to forskellige segmenter, det kan være at det går udover det seriøse, i
så fald burde man lave en opsplitning.

> Afsender :
God ide, især hvad hvert enkeltes stærke ressource er.

> [...]
> virksomheder, ellers som privat.
> Privat: Middelklasse+, 25-60 år, begge køn.

Igen det med støj, hellere split dem op, så der ikke kommer støj på linien,
for der vil være stort forskel på eventernes mellem de to grupper.

> [...]
> eventmakerfirmaer og især Eventmakers, kombineret med troværdig og saglig
> information. Designet skal være enkelt, relativt klassisk og roligt for

Udemærket og trodværdighed skal være godt. Måske lægger vægt på at ved
kontakt vil firmaet nærmere kunne give rent besked om hvad man kan tilbyde.

Men jeg ved ikke helt om hvad der er formålet med kommentarer. Er det
kommentarerne er hjemmesiden eller selve eventmaker konceptet.

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 27-04-01 00:12

Allerførst skal I lære også at udtrykke jer på dansk.
Eventmakers - lave events osv. - Ved bare at bruge disse ord, har i allerede
udelukket måske ½-delen af befolkningen. Er det derimod til brugere med
samme ordvalg er det måske ok, men her i dk.erhverv hvor i spørger, bør I
helt fra start oplyse hvad events er, og hvorfor bruge disse ord - vi mener
vi har tilsvarende danske.
Jeg tror jeg ved det - ihvertfald - men jeg gider ikke bruge tid på at
undersøge om jeg har ret - så jeg melder pas forbi.

Min søn læser til cand. merc. og er af og til irriteret over, at man bevidst
laver simple sætninger om til meget komplicede, idet man har brugt nye ord,
som ikke kendes umiddelbart, men som blot er mere sofistikeret end de
tilsvarende ord man bruger i nomal tale. Sådan kan man jo også prøve at
højne et niveau i en uddannelse - (prøv at læse Erasmus Montanus, det minder
lidt om det).

Nok om det, I skal sikkert bruge disse ordvalg til jeres uddannelse, men jeg
kobler mig altså til de (50%?), der bare må sige - jeg ved ikke hvad I
snakker om.

Mvh. Jørgen

Fra : Miss Zee

Dato : 02-05-01 22:52

> [...]
> samme ordvalg er det måske ok, men her i dk.erhverv hvor i spørger, bør I
> helt fra start oplyse hvad events er, og hvorfor bruge disse ord - vi

Kære Jørgen

Tak for din konstruktive kritik. Vi har på baggrund af den besluttet at
kalde os Begivenhedsmagerne.dk.

Tak for tippet, du er bare alletiders ;)

(PS! Hvis du læser det, vi har skrevet igennem vil du se, at vi ret tidligt
i teksten definerer begrebet 'events'.)

Miss Zee

Fra : Thomas Ørgaard Larse~

Dato : 30-04-01 22:29

Jeg tror i skal prøve at dreje jeres metodologi.

I skriver ikke hvilken linje i er multimediedesignstuderende på...
men det lyder som om i har taget udgangspunkt i traditionelle marketing /
kommunikations teorier.
Det mener jeg ikke altid er en givtig metode til webdesign, men det kan da
være i har fundet en vej.

Hvis jeg skulle rådgive kunden, ville jeg foreslå at løsningen blev mere
"produkt orienteret" og mindre "om os" orienteret.
De statistikker jeg ser over bevægelser på websites, fortæller mig at
brugere ikke gider læse "om os" "filosofoen", o.s.v. De vil have facts,
priser, og eksempler. Det går imidlertid imod den klassiske kommunikations
lære, som vel nærmere etablere et afsender/modtager forhold.

Fra : Erik P. Ernst

Dato : 01-05-01 08:10

"Thomas Ørgaard Larsen" <thomas@thequark.dk> wrote in message
> [...]
kommunikations
> lære, som vel nærmere etablere et afsender/modtager forhold.

Det lyder meget interessant. Jeg er selv i et firma hvor vi faktisk har
ændret taktik fra at være meget produktorienterede til istedet at
fokusere på OS og vores succeshistorie, hvorfor vælge os osv.

Hvor kan man læse mere om disse statistikker?

Mvh
Erik Ernst

Fra : Miss Zee

Dato : 02-05-01 22:54

Tak for Jeres tilbagemeldinger.

Miss Zee

Fra : Thomas Ørgaard Larse~

Dato : 03-05-01 16:37

Der hypoteseer som jeg fremstiller, er baseret på logs over de sites vi
hoster, og vores eget site.
Hvis du får javet en webtrend analyse af dit site, kan du overskue de
bevægelser en bruger laver på sitet.

Efter min eraring er det som sagt at en bruger går efter et mål...Når man
kommer til et kommercielt site, vil målet således typisk være at på nogle
produktspecifikationer, priser m.m.

Dette er baseret på Roger C. Schank (cognitions psykologi) - Dynamic memory
revisited.

Hvis du ikke umiddelbart kan få nogle til at udføre denne webtrend analyse,
så kan du jo overveje at sklifte hostingpartner

( www.webhouse.dk )

Hilsen
Thomas
www.webhouse.dk/tl