Original fortandhjul (dvs med gummibeægnin~
Fra : S.G

Dato : 01-03-04 22:09

Nuhar jeg købt et nyt DID kit på dba.dk til 1.000kr.
Jeg havde egentlig tænkt mig at sætte et originalt fortandhjul på (dvs det
med gummi belægning) istedet for det DID der er med, men har nu fundet ud af
at det jo så ikke kan svare sig prismæssigt. :( (jvf nedestående post)
Mit spørgsmål er så om det kan svare sig at undlade det originale
fortandhjul. Er det kun støjen den gummibelægning fjerner? eller er der
flere fordelle eller evt ulemper ved det?

--
SG, Odense
RF900R

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-03-04 23:57

> Mit spørgsmål er så om det kan svare sig at undlade det originale
> fortandhjul. Er det kun støjen den gummibelægning fjerner? eller er
> der flere fordelle eller evt ulemper ved det?

Det er udelukkende for at dæmpe støjen. Forskellen er dog så marginal, at
alle de uoriginale mærker ikke sætter det på. Jeg er sikker på at den smule
støj alligevel drukner i udstødningens larm, når kæden belastes.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Per P.

Dato : 02-03-04 08:27

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
smule
> støj alligevel drukner i udstødningens larm, når kæden belastes.

Ikke helt enig. Da jeg på et tidspunkt arbejde udenlands, fik jeg en
kammerat til at skifte kædekit på fruens GSX 250. Da jeg kom hjem og tog en
tur på den var kun kommet få hundrede meter, før jeg kunne høre og mærke at
noget var galt. Jeg lukkede op og så at der var monteret et tandhjul uden
gummibelægning. Så mine ører kunne altså høre forskel.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Orv mand, tror du også vi kan køre op af den skrænt.....

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-03-04 16:53

> [...]
> høre og mærke at noget var galt. Jeg lukkede op og så at der var
> monteret et tandhjul uden gummibelægning. Så mine ører kunne altså

Jeg skiftede kædekit i sommers, og der var også monteret et fortandhjul med
gummibelægning (måske originalt), mens det nye tandhjul ikke var med
gummibelægning. Jeg har overhovedet ikke hørt nogen forskel.
Jeg kunne muligvis høre forskel hvis jeg kørte uden hjelm, men det gør jeg
aldrig, og min hjelm tager en god del af den udefrakommende støj.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Armand

Dato : 03-03-04 01:23

"S.G" <diller@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fortandhjul. Er det kun støjen den gummibelægning fjerner? eller er der
> flere fordelle eller evt ulemper ved det?

Principielt er støj lig med slitage!

Meen, jeg skønner ikke at mer-udgifter er værd at bruge på dét :-|

--
Armand.