Dagens tal...
Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-03-04 17:28

Hej

Kanonstart på MC-sæsonen heroppe i Nordjylland...

Jeg nåede 137,7 km lystkørsel på de Nordjyske landeveje, endda i solskin

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-03-04 18:06

> Kanonstart på MC-sæsonen heroppe i Nordjylland...
> Jeg nåede 137,7 km lystkørsel på de Nordjyske landeveje, endda i
> solskin

Ja, det er ikke så slemt. Jeg er også lige kommet hjem fra en lille køretur.
Mine handsker er dog ikke varme nok til at jeg kan holde til mere end ca. 20
km i stræk i det nuværende vejr. Det ville have været lækkert med varme i
håndtagene.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ole Baun

Dato : 01-03-04 18:28

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
20
> km i stræk i det nuværende vejr. Det ville have været lækkert med varme i

Det er lækkert med varme i håndtagene; - i dag havde jeg dog ikke brug for
det på de 22 km jeg kørte i Aalborg området. Det skyldte nok primært de
luffer jeg købte hos thansen i efteråret.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=218846400&n=297993588&pn=297995810

Ole Baun
CB500, ´96, 124 kkm og årets 1. km kørt idag

Fra : brobaek

Dato : 01-03-04 23:09

Martin Sørensen wrote:

> [...]
> køretur. Mine handsker er dog ikke varme nok til at jeg kan holde til
> mere end ca. 20 km i stræk i det nuværende vejr. Det ville have været

Jeg installerede varmehåndtag i lørdags, og snuppede de første 150 km.
søndag og 70 yderligere idag. Det er en lækker luksus, som jeg kun gav godt
150 kr. for (selvf. hos louis). Når man kører motorvej så fryser jeg stadig
om fingrene, da man ikke direkte kan mærke varmen - men de hjælper altså
alligevel. Men idet man kommer ind i by/landevej og kører 60-80 så kommer
den lækreste varme ud af håndtagene...

Iøvrigt købte jeg også silke-handsker, som på trods af deres tyndhed, også
hjælper med lidt varme.

Status var, at i 2-3 graders varme igår med 80 km. motorvej i træk frøs jeg
kun en smule om labberne...

God sæson...
Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 01-03-04 23:46

> [...]
> men de hjælper altså alligevel. Men idet man kommer ind i by/landevej
> og kører 60-80 så kommer den lækreste varme ud af håndtagene...

Ja, så er det heller ikke værre end at hvis man fryser fingrene efter et
stykke motorvej, så kan man lige køre af motorvejen i et kort stykke tid, få
varmen, og køre ud på den igen. Som det er nu, så har jeg svært ved at få
varme i fingrene, selv om jeg kører fra og holder en pause. Når fingrene
først er blevet kolde, bliver de ikke sådan lige umiddelbart varme af sig
selv igen.

> Iøvrigt købte jeg også silke-handsker, som på trods af deres tyndhed,
> også hjælper med lidt varme.

Altså til at have inde i de normale handsker?

> Status var, at i 2-3 graders varme igår med 80 km. motorvej i træk
> frøs jeg kun en smule om labberne...

Ja, det lyder jo fornuftigt. Efter sådan en tur på min cykel, er mine fingre
sikkert gennemfrosne. Jeg har flere gange overvejet at investere i nogle
Saito varmehåndtag fra Louis til brug i ydersæsonen, men inden jeg får taget
mig sammen, så er det jo sol, sommer og sved i handsken.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : brobaek

Dato : 02-03-04 01:04

Martin Sørensen wrote:
> [...]
> en pause. Når fingrene først er blevet kolde, bliver de ikke sådan
> lige umiddelbart varme af sig selv igen.

Til gengæld får man en dejlig kløe i hænderne når man kommer hjem

> Altså til at have inde i de normale handsker?

Jep, og udover varmen er silke jo et behageligt stof at have på huden...
Iøvrigt findes underhandsker af andre materialer - det er bare vigtigt de er
tynde, hvis du vil undgå at "udvide" din hanske...

> [...]
> investere i nogle Saito varmehåndtag fra Louis til brug i
> ydersæsonen, men inden jeg får taget mig sammen, så er det jo sol,

Hehe, ja - sådan er det jo ofte. Efter ½ års "overvejelse" / manglende evne
til at træffe beslutningen købte jeg dem, da kæresten og er igang med at
planlægge en nordkap tur - hvordan pokker skal vi ellers få ristede "pølser"

Mvh
Martin

Fra : Per P.

Dato : 02-03-04 08:29

"brobaek" <martinnews@browi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hjælper med lidt varme.
>
> Status var, at i 2-3 graders varme igår med 80 km. motorvej i træk frøs

De er ikke specielt kønne, men et sæt overtræksluffer til styret er sagen.
Jeg har overtræksluffer og varme i håndtagene og det er dæleme rart her i
vintersæsonen.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Orv mand, tror du også vi kan køre op af den skrænt.....

Fra : anders majland

Dato : 02-03-04 08:01

> [...]
> og kører 60-80 så kommer den lækreste varme ud af håndtagene...
> Status var, at i 2-3 graders varme igår med 80 km. motorvej i træk

Jeg kan kun være enig. Jeg monterede et par billige saito for en lille
måneds tid siden. Men med et par 3-fingerhandsker kan jeg også klare
motorvejsstrækket uden at blive for kold (med mindre det også regner)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : brobaek

Dato : 02-03-04 12:17

Anders, jeg læste din anmeldse på dmcm - hvorfor giver du kun een skruenøgle
?

Selvfølgelig er de lidt billige i kvalititet, men til 150 kr. kan man vel
ikke forvente andet...

Martin

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 02-03-04 12:36

> Anders, jeg læste din anmeldse på dmcm - hvorfor giver du kun een
> skruenøgle ?

Hej Martin

Jeg kører selv med dem på min offraoder, og jeg vil da give dem mindst tre.
De varmer ikke så fingrene står i brand, men min offroader er med kick, 5Amp
batteri og jeg tror ikke den kunne klare nogle varmehåndtag med større
forbrug.
Grebene sidder noget stramt på, og man skal måske slibe lidt på
gashåndtagsrullen for at montere dem, men ud over det er det da et fint
produkt til prisen.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85

Fra : anders majland

Dato : 02-03-04 13:18

> Anders, jeg læste din anmeldse på dmcm - hvorfor giver du kun een
> skruenøgle ?

Det er en fejl - jeg har ikke set den siden jeg lagde den op... - done

Fra : TheHobbit

Dato : 01-03-04 18:37

SmaRTrxxv wrote:
> Hej
>
> Kanonstart på MC-sæsonen heroppe i Nordjylland...
Men bor du ikke på sjælland?

> Jeg nåede 137,7 km lystkørsel på de Nordjyske landeveje, endda i
> solskin
Dejligt! ...er lidt misundelig!

/Stephan - DT125, GS500E og CBR600 f3
http://www.dfmc.dk/?id=297

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-03-04 18:46

"TheHobbit" <SeAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> wrote in message

> Men bor du ikke på sjælland?
Hvor f.. vidste du det fra?

Jow.. men jeg arbejder (dvs jeg holdt fri idag, det er nærmest en helligdag)
i Ålborg , de næste par år, så jeg slæbt MC'en med op til ålborg..

Thore

Fra : Tobias Larsen

Dato : 01-03-04 19:08

"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
helligdag)
> i Ålborg , de næste par år, så jeg slæbt MC'en med op til ålborg..

Når du skal være her oppe i det mørke nord så længe må du hellere skrive
Aalborg. Ikke at det genere mig, men du kunne jo risekere at en gammel
Aalborg-genser hvis tiptiptiptiptiptip-et-eller andet gav byen dens navn og
ville blive meget fornærmet.

Tobias

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-03-04 22:27

Tobias Larsen wrote:

> Når du skal være her oppe i det mørke nord så længe må du hellere skrive
> Aalborg.

I disse nymodens tider er det jo også meget smartere, med et bynavn uden
æøå
--
mvh Jes Vestervang

Fra : TheHobbit

Dato : 01-03-04 23:10

SmaRTrxxv wrote:
> "TheHobbit" <SeAdressenPåStephanNet.dk@gator.com> wrote in message

> Hvor f.. vidste du det fra?
Jeg læser denne gruppe hver dag og har fået en
alien-overdrevet-klæbehjerne-implant-thingy i julegave.

> Jow.. men jeg arbejder (dvs jeg holdt fri idag, det er nærmest en
> helligdag) i Ålborg , de næste par år, så jeg slæbt MC'en med op til
> ålborg..
Ok, lyder fornuftigt.

Fra : Per P.

Dato : 01-03-04 20:22

> Hej
>
> Kanonstart på MC-sæsonen heroppe i Nordjylland...
>
> Jeg nåede 137,7 km lystkørsel på de Nordjyske landeveje, endda i solskin

> Thore

Den kan jeg ikke stikke. Lystkørsel er det vist længe siden Gumse og jeg har
praktiseret. Det er vel nærmest tvang fra begges synspunkter

Men på årets første dag i motorcykelsæsonen kan min hurtige lommestatistik
fortælle at 50 % (66%) af alle motorcyklister ikke ejer tålmodighed. Ud af
de fire (den ene var en MC-betjent) jeg så i dag, kunne to af dem ikke lade
være med at smutte mellem rækken af biler og frem til startstregen.

Sikke en sæsonstart, så et stk rød SV 650 og en Aprilia RSV Mille er dumpet
i dag. Begge inden for ti minutter. Og Millen tog endda et venstre sving i
et kryds hvor det ikke er tilladt over for noget som må betegnes som rødt
lys. Det tegner sgu godt i år!!

Pas nu på derude. Bilisterne er ikke vænnet til at se motorcykler, og de
madkasser er sgutte sådan at flytte med 200 kg motorcykel.

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.. Som også var ude at køre på sæsonens første dag

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-03-04 20:31

"Per P." <per_p@wanadoo.dk> wrote in message

>, kunne to af dem ikke lade
> være med at smutte mellem rækken af biler og frem til startstregen.

Det gør jeg konsekvent, hvis der plads og bilerne holder stille..
Hvorfor mener du at det er så slemt (selv nogle politifolk synes at det er
ok - uagtet at det rent faktisk er ulovlig)

> [...]
> et kryds hvor det ikke er tilladt over for noget som må betegnes som rødt

Hvor var det henne?

Thore

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-03-04 22:24

SmaRTrxxv wrote:

> Det gør jeg konsekvent, hvis der plads og bilerne holder stille..

Det gør jeg også, med den ekstra betingelse at jeg kun gør det, hvis det
ikke forsinker andre
--
mvh Jes Vestervang

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 01-03-04 22:44

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message

> Det gør jeg også, med den ekstra betingelse at jeg kun gør det, hvis det
> ikke forsinker andre

Jep, MC'ister er rigeligt udskældte iforvejen..

Thore

Fra : anders majland

Dato : 01-03-04 20:27

> Jeg nåede 137,7 km lystkørsel på de Nordjyske landeveje, endda i
> solskin

Ja rart at komme ud at køre - det var jeg dog ikke idag da jeg tilbragte
eftermiddagen med at få trukket en visdomstand ud

Men kan jeg få en hjelm på hovedet imorgen står den på
Møldrup->Næstved->Kbh

Fra : Finn Andersen

Dato : 01-03-04 21:00

> [...]
>
> Kanonstart på MC-sæsonen heroppe i Nordjylland...
>
> Jeg nåede 137,7 km lystkørsel på de Nordjyske landeveje, endda i solskin

Øv øv, xv750éren blev kørt til mc-mekkeren forrige lørdag, for lige at
blive fin justeret i karbunaderne, den skulle have været klar til i lørdags,
men bliver det først i løbet af ugen (onsdag el. torsdag) pga. travlhed.

så jeg må jo bare vente.....

Mvh

Finn (snart HONDA VFR) men lige nu XV750 som konen overtager, (som
iøvrigt
lige er blevet totalt renoveret i vinter).

Vi ses lige pludseligt. Be carefull out there.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=276

Fra : Jes Vestervang

Dato : 01-03-04 22:22

SmaRTrxxv wrote:

> Hej
>
> Kanonstart på MC-sæsonen heroppe i Nordjylland...
>
> Jeg nåede 137,7 km lystkørsel på de Nordjyske landeveje, endda i solskin

Har løsnet 8 skruer på Fazerens ventildæksel og hevet det af, så jeg kan få
kontrolleret ventilspillerummene Ellers er jeg også ved at rense
bremsekaliperne og holddakæft hvor kan ting gro meget sammen i løbet 50k km
med en hel del møgvejrskørsel :-/ Håbløst er det dog heldigvis ikke

Det går måske nok lidt langsomt, men vejrudsigten siger desværre at jeg ikke
behøver at skynde mig :-/
--
mvh Jes Vestervang