/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kan ikke starte
Fra : Gert Schlæger


Dato : 01-03-04 11:55

For første gang siden min XJ600 blev sat på stald i november, forsøgte jeg
i går at starte den.

Det var den temmelig upåvirket af. Der gik ikke ret længe, før der ikke
var tilstrækkelig strøm til at trække starteren rundt. Så blev laderen sat
på (en rigtig MC-lader).

I mellemtiden er jeg kommet til at tænke lidt over, hvad der ellers kan
give startproblemer. Hvor lang tid skal benzinhanen stå i "pri" for at der
er løbet benzin nok frem til at starte på ?

Og ja ja - jeg ER opmærksom på dødemandsknappen

Andre gode råd inden jeg tager ud og forsøger igen i eftermiddag ?

Inden opstaldningen fyldte jeg tanken helt op, og den sidste måned kørte
jeg med sprit tilsat benzinen - den sidste tankfuld fik et ekstra "skvæt".

Mvh Schlæger


 
 
Jens Arnfast (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 01-03-04 12:12

Gert Schlæger wrote:
> Det var den temmelig upåvirket af. Der gik ikke ret længe, før der ikke
> var tilstrækkelig strøm til at trække starteren rundt. Så blev laderen
> sat på (en rigtig MC-lader).
>
> I mellemtiden er jeg kommet til at tænke lidt over, hvad der ellers kan
> give startproblemer. Hvor lang tid skal benzinhanen stå i "pri" for at
> der er løbet benzin nok frem til at starte på ?

Uhm.. nu har du sikkert druknet tændrør, så hiv dem ud og rens dem (ie.
et par timer i cellulosefortynder eller en glasblæsning).

Ellers, sæt den på pri, fuld choker og evt et pust dieselstart i
indsugningen - hvis det ikke lykkedes må du nok løbe en tur med den

--
-jens
Tidligere XJ600 som var en k*lling at starte efter en vinter

Henrik Nielsen - Rap~ (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 01-03-04 16:31

"hvis det ikke lykkedes må du nok løbe en tur med den"

Det er faktisk en god løsning, men hård. Jeg løb ofte en tur med min XJ'er
når den havde stået stille meget længe...

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Moller (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 01-03-04 16:36


"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:c1vkvd$648$1@sunsite.dk...
> "hvis det ikke lykkedes må du nok løbe en tur med den"
>
> Det er faktisk en god løsning, men hård. Jeg løb ofte en tur med min XJ'er
> når den havde stået stille meget længe...

Hmmm, nu blir man jo lidt i tvivl :) men hvis jeg har misforstået det
korekt så FUT:dk.fritid.hundeluftning

Men jo, hvis man er for doven til at tømme svømmerhusene, og ikke har et
helt friskt batteri... så må der motion til :)

VH
Lars Molnit



Jens Arnfast (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 01-03-04 18:43

Moller wrote:
>>"hvis det ikke lykkedes må du nok løbe en tur med den"
>>Det er faktisk en god løsning, men hård. Jeg løb ofte en tur med min XJ'er
>>når den havde stået stille meget længe...
>Hmmm, nu blir man jo lidt i tvivl :) men hvis jeg har misforstået det
> korekt så FUT:dk.fritid.hundeluftning
>
>Men jo, hvis man er for doven til at tømme svømmerhusene, og ikke har et
> helt friskt batteri... så må der motion til :)

... og det har vi jo allesammen godt af!

Jeg har heldigvis en lille slidske ned til garagen - det gør det nemmere
at "løbe" en ged igang - så var der bare sliddet med at få den op af
bakken

Derudover var batteriet _helt_ frisk og alligevel skulle der en 4-5 ture
ned af bakken før den kom rigtigt igang

I år måtte jeg nøjes med at stoppe tændrør i cellulosefortynder og lade
lidt på batteriet for at få liv i dyret (RSV'en ;)) - men så sprang den
også igang

--
-jens
RSV1000

Jes Vestervang (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-03-04 23:57

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> "hvis det ikke lykkedes må du nok løbe en tur med den"
>
> Det er faktisk en god løsning, men hård. Jeg løb ofte en tur med min XJ'er
> når den havde stået stille meget længe...

....og den løsning skal nok lige følges med en advarsel om ikke at give fuld
gas, for så ryger man nok ad h... til

Fuld gas plejer nu også at være en sikker måde _ikke_ at få startet sin mc.
--
mvh Jes Vestervang

Jens Jacob Bager Jen~ (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 01-03-04 13:12

> For første gang siden min XJ600 blev sat på stald i november,
> forsøgte jeg i går at starte den.

Hej Gert

Lad batteriet helt op. Tøm svømmehusene og start glad.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Anders Rostgaard Bys~ (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Anders Rostgaard Bys~


Dato : 01-03-04 13:26

I forlængelse af subj:

Er der nogen der kan svare på hvorfor min CB500 insisterer på at spule
store mængder benzin ud af overløbet (ellerhvaddetnuhedder??) fra
karburatorerne i stedet for at starte ordentligt? Har checket
tændrørerene, har tømt svømmerhusene, har skilt store dele ad - alt
sammen uden held

Mvh Anders

Jens Jacob Bager Jen~ (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 01-03-04 13:49

> Er der nogen der kan svare på hvorfor min CB500 insisterer på at spule
> store mængder benzin ud af overløbet (ellerhvaddetnuhedder??) fra
> karburatorerne i stedet for at starte ordentligt? Har checket
> tændrørerene, har tømt svømmerhusene, har skilt store dele ad - alt
> sammen uden held

Hej Anders

Det er svømmehusventilerne der hænger. Tap let på siden af karburatorerne.
Det burde ryste dem på plads.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Anders Rostgaard Bys~ (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Anders Rostgaard Bys~


Dato : 01-03-04 14:34

Hej JJ,

>Det er svømmehusventilerne der hænger. Tap let på siden af karburatorerne.


Tak for forklaringen og rådet - jeg _har_ faktisk også prøvet at daske
lidt, men altså uden held. Jeg tror jeg prøvet at daske igen - måske
lidt hårdere denne gang...

Mvh Anders


Moller (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 01-03-04 14:58


"Anders Rostgaard Bystrup" <anders_bystrupFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:6se640lirti4iv3924c0rvum3s8182vssq@4ax.com...
> Hej JJ,
>
> >Det er svømmehusventilerne der hænger. Tap let på siden af
karburatorerne.
>
>
> Tak for forklaringen og rådet - jeg _har_ faktisk også prøvet at daske
> lidt, men altså uden held. Jeg tror jeg prøvet at daske igen - måske
> lidt hårdere denne gang...

Ellers luk for hanen (hvis du kan)... og prøv at starte... så tømmes
svømmerhuset... derefter tap let på kaburatorene og se om de falder fri...
hvis du er heldig og det er skidt så vil det blive skyldet ud når du har
tømt kaburatorene og åbner for benzinen igen...

VH
Lars Molnit
P.S. Kaburatore skal behandles som var det konen... blidt og
forsigtigt... så intet vold der.



Msp (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Msp


Dato : 02-03-04 02:01

> Tak for forklaringen og rådet - jeg _har_ faktisk også prøvet at daske
> lidt, men altså uden held. Jeg tror jeg prøvet at daske igen - måske
> lidt hårdere denne gang...
>
Nu ingen vold, tag en stor hammer med det samme )

Mogens



Carsten (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 01-03-04 13:30

Hej du

Jeg havde samme problem med min XJ600 sidste år, det er simpelthen
karburatoren der mangler "væske", tag tændrørene ud, hæld en squise (5 -
10ml) benzin i hvert "hul" sæt tændrørene i igen og start satanen,

håber det vil hjælpe dig

MVH Carsten Berg
Haderslev
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=303


"Gert Schlæger" <gertschlager.fjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c1v4pd$f62$1@abbeden.bunk.cc...
> For første gang siden min XJ600 blev sat på stald i november, forsøgte jeg
> i går at starte den.
>
> Det var den temmelig upåvirket af. Der gik ikke ret længe, før der ikke
> var tilstrækkelig strøm til at trække starteren rundt. Så blev laderen sat
> på (en rigtig MC-lader).
>
> I mellemtiden er jeg kommet til at tænke lidt over, hvad der ellers kan
> give startproblemer. Hvor lang tid skal benzinhanen stå i "pri" for at der
> er løbet benzin nok frem til at starte på ?
>
> Og ja ja - jeg ER opmærksom på dødemandsknappen
>
> Andre gode råd inden jeg tager ud og forsøger igen i eftermiddag ?
>
> Inden opstaldningen fyldte jeg tanken helt op, og den sidste måned kørte
> jeg med sprit tilsat benzinen - den sidste tankfuld fik et ekstra "skvæt".
>
> Mvh Schlæger
>



Martin Sørensen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 01-03-04 15:25

> I mellemtiden er jeg kommet til at tænke lidt over, hvad der ellers
> kan give startproblemer. Hvor lang tid skal benzinhanen stå i "pri"
> for at der er løbet benzin nok frem til at starte på ?
> Andre gode råd inden jeg tager ud og forsøger igen i eftermiddag ?

Har du haft tømt karburatorerne inden opstartsforsøget? 3 md. gammel benzin
der har fået lov til at dampe af, er ikke godt at starte en kold motor på.

Tøm dem vha. bundskruen, og luk skruen igen. Sæt benzinhanen på Pri, vent et
halvt minut, så karburatorerne kan blive fyldt op igen. Fuld choker, ingen
gas, tryk på 'start'. Så burde den give lyd fra sig efter få sekunder. Hvis
den begynder at tænde uden dog egentligt at starte, så kan der evt. gives
lidt gas (kun lidt) for at give den det sidste skub, så den kommer igang.

Man kan også supplere med lidt dieselstart i indsugningen lige inden man
trykker start. Det kan lette starten en smule.

Da jeg skulle starte min egen for et par uger siden, tømte jeg
karburatorerne, fyldte dem vha. 'pri', gav fuld choker, et sprøjt startgas i
indsugningen, og trykkede på start. Under et sekund efter startede den, så
det gik rimeligt smertefrit denne gang.

--
signing off.. Martin Sørensen



Mikker (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikker


Dato : 02-03-04 09:59

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> wrote in message news:<c1vh43$f2j$1@news.cybercity.dk>...
SNIP
>" Tøm dem vha. bundskruen, og luk skruen igen. "

Er denne skrue til at komme til uden at skille noget ad? Jeg går ud
fra der er 1 skrue/karb. Er der kærv eller kan man løsne med fingrene?

Michael XJ600

Jens Jacob Bager Jen~ (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 02-03-04 10:31

> Er denne skrue til at komme til uden at skille noget ad? Jeg går ud
> fra der er 1 skrue/karb. Er der kærv eller kan man løsne med fingrene?

Hej Michael

Den sidder i bunden af karburatoren. Det er ikke en fingerskrue, men oftest
en lille 4mm unbracho eller er stjerneskrue.
Løsen den, så benzinen løber ud. Hold en frysepose under. Sådan en kan holde
benz ca. 15 minutter. Så kan du se om der er skidt, vand, orange benz som er
gammelt og kun svagt lugtende. Vand ligner kugler i en lavelampe og lægger
sig i bunden af posen.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39



Mikker (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikker


Dato : 03-03-04 16:17

Tak for tippet! Det skal prøves, det med posen. Så kan man jo se om
der er grund til at bekymre sig eller om benz. ser normal ud med den
behandling man har givet maskinen før opstaldning.
mvh
Michael

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message news:<pvY0c.1525$1W4.200@news.get2net.dk>...
> > Er denne skrue til at komme til uden at skille noget ad? Jeg går ud
> > fra der er 1 skrue/karb. Er der kærv eller kan man løsne med fingrene?
>
> Hej Michael
>
> Den sidder i bunden af karburatoren. Det er ikke en fingerskrue, men oftest
> en lille 4mm unbracho eller er stjerneskrue.
> Løsen den, så benzinen løber ud. Hold en frysepose under. Sådan en kan holde
> benz ca. 15 minutter. Så kan du se om der er skidt, vand, orange benz som er
> gammelt og kun svagt lugtende. Vand ligner kugler i en lavelampe og lægger
> sig i bunden af posen.

Lasse Christensen (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 04-03-04 19:05

Gert Schlæger wrote:
> For første gang siden min XJ600 blev sat på stald i november, forsøgte
> jeg i går at starte den.
>
> Det var den temmelig upåvirket af. Der gik ikke ret længe, før der ikke
> var tilstrækkelig strøm til at trække starteren rundt. Så blev laderen
> sat på (en rigtig MC-lader).
>
> I mellemtiden er jeg kommet til at tænke lidt over, hvad der ellers kan
> give startproblemer. Hvor lang tid skal benzinhanen stå i "pri" for at
> der er løbet benzin nok frem til at starte på ?
>
> Og ja ja - jeg ER opmærksom på dødemandsknappen
>
> Andre gode råd inden jeg tager ud og forsøger igen i eftermiddag ?
>
> Inden opstaldningen fyldte jeg tanken helt op, og den sidste måned kørte
> jeg med sprit tilsat benzinen - den sidste tankfuld fik et ekstra "skvæt".
>
> Mvh Schlæger
>

Nu har jeg aldrig ejet en mc, men måske kunne det være dine simmerringe
der er døde, efter opstaldning.

Ellers er der de normale ting man gennemgår:
Kompression
Gnist
Benzin tilførsel

Hvis disse faktorer er til stede, så starter den.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste