/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
1. marts og en lille status
Fra : Thomas Buus Andersen


Dato : 01-03-04 09:14

Tjahh..

Er det ikke i dag man siger at sæssonen starter?
Anyway - sne rundt omkring i haverne, så jeg har stadig halen mellem benene!
Desuden ligger cyklen stadig i papkasser - tid er ikke hvad det var engang
:)

Nå, men til jer der kørte ud i morges. Kør pænt !



--
Thomas Buus
GSXR 250
Polini 911
t-buusSLET@stofanet.dk



 
 
SmaRTrxxv (01-03-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 01-03-04 09:22

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
news:4042f0e3$0$18967$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Tjahh..
>
> Er det ikke i dag man siger at sæssonen starter?
> Anyway - sne rundt omkring i haverne, så jeg har stadig halen mellem
benene!
> Desuden ligger cyklen stadig i papkasser - tid er ikke hvad det var engang
> :)
Heroppe i Ålborg ser det pænt ud, der er stadig llidt fugt på vejene, men
solen skinner

Ihvertfald i endnu... vejrudsigten ser ikke for lovende ud, men jeg smutter
ihvertfald ned og henter en nr-plade, så er jeg klar..

Nordjylland
Mest skyet vejr og der kan komme lidt slud eller regn. Jævn til hård vestlig
og nordvestlig vind, og temp. mellem 3 og 6 grader. I løbet af eftermiddagen
drejer vinden mod nordvest og aftager lidt, og det klarer op med nogen sol.
I aften tørt og klart vejr, med let til jævn vind omkring nordvest.

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56



Jens Arnfast (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Jens Arnfast


Dato : 01-03-04 09:25

SmaRTrxxv wrote:
> Heroppe i Ålborg ser det pænt ud, der er stadig llidt fugt på vejene, men
> solen skinner

Århus er grå og kedelig :-/


> Mest skyet vejr og der kan komme lidt slud eller regn. Jævn til hård vestlig
> og nordvestlig vind, og temp. mellem 3 og 6 grader. I løbet af eftermiddagen
> drejer vinden mod nordvest og aftager lidt, og det klarer op med nogen sol.
> I aften tørt og klart vejr, med let til jævn vind omkring nordvest.

Netop derfor er jeg med bussen på arbejde, med lidt held kan man måske
køre en lille tur i eftermiddag

--
-jens
RSV1000

Per P. (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 01-03-04 09:28


"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:4042f28e$0$19001$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
> news:4042f0e3$0$18967$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Tjahh..
> >
> > Er det ikke i dag man siger at sæssonen starter?
> > Anyway - sne rundt omkring i haverne, så jeg har stadig halen mellem
> benene!
> > Desuden ligger cyklen stadig i papkasser - tid er ikke hvad det var
engang
> > :)
> Heroppe i Ålborg ser det pænt ud, der er stadig llidt fugt på vejene, men
> solen skinner

Ja, jeg tror nu at jeg om en lille times tid vil gå ud og starte Gumse og
køre ind til Ålborg. Men det er nu ikke fordi det er 1. marts. Den var også
afsted i sidste uge, og i ugen før, og ugen før den og........
Dejligt med helårscykler.


--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Orv mand, tror du også vi kan køre op af den skrænt.....



anders majland (01-03-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 01-03-04 10:53

> Dejligt med helårscykler.

Ditto ....

Jeg kan da godt se det fristende i et "chrommonster" eller en
"bambusraket" men er nu stadig tilfreds med min egen prioritering -
hellere en gammel cykel til alt slags værd hvor lidt salt og sådan ikke
betyder det store. Men når jeg nu vinder i lotto kan der jo komme flere
cykler i stalden (der er god plads men højeste prioritet vil nok
stadig være en "helårscykel"

--
Anders dot Majland at jyde dot dk - email address in
header is not valid
Yamaha XT 600 Z Tenere 1988 42Mm



Mikkel Christensen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 01-03-04 10:18

"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> writes:

> "Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
> news:4042f0e3$0$18967$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Tjahh..
> >
> > Er det ikke i dag man siger at sæssonen starter?
> > Anyway - sne rundt omkring i haverne, så jeg har stadig halen mellem
> > benene!
>
> Heroppe i Ålborg ser det pænt ud, der er stadig llidt fugt på vejene, men
> solen skinner

Tjah, jeg fik overleveret en bil i morges der havde taget turen fra Århus
til Aalborg. Den var/er ganske hvid af salt, så planlæg med en grundig
rengøring hvis du skal ud at køre.

Heldigvis er mit plastik ikke færdigt endnu, så jeg kan ikke montere
sædet. Ellers havde jeg også været ude at køre

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

SmaRTrxxv (01-03-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 01-03-04 12:09

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> wrote in message
news:kkdhdx9kjsx.fsf@rrnord.dk...
>
> Tjah, jeg fik overleveret en bil i morges der havde taget turen fra Århus
> til Aalborg. Den var/er ganske hvid af salt, så planlæg med en grundig
> rengøring hvis du skal ud at køre.
>
ved det... har lige været i ynglingsbutik (jep, det er rigtigt - Biltema)
og handlet ind til en grundig afvaskning..

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56



Mikkel Christensen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 01-03-04 12:27

"SmaRTrxxv" <thore_@tadettevækget2net.dk> writes:
>
> ved det... har lige været i ynglingsbutik (jep, det er rigtigt -
> Biltema) og handlet ind til en grundig afvaskning..

*LOL* Vi kalder den blot: 'Butikken'

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

MKS - 74 (01-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-03-04 12:38

On 01 Mar 2004 12:26:52 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:


>> ved det... har lige været i ynglingsbutik (jep, det er rigtigt -
>> Biltema) og handlet ind til en grundig afvaskning..

Føj en butik der handler med ynglinge - Det vil vi _ikke_ høre mere om
.



--
-Michael

SmaRTrxxv (01-03-2004)
Kommentar
Fra : SmaRTrxxv


Dato : 01-03-04 12:59

"MKS - 74" <priller@tiscali.dk> wrote in message
news:g08640d61ppgg32qal27jhv842oj9jd17d@4ax.com...
>
> Føj en butik der handler med ynglinge - Det vil vi _ikke_ høre mere om
> .
>
hø hø..

Men sådan en butik ville nu hedde en ynglingebutik, ganske som det i
fodboldverdenen hedder ynglingehold, når der er tale om et hold bestående af
spillere i ynglingealderen

Men selvfølgelig "hvad hjertet er fuld af flyder tastaturet over med"...

Thore
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56



MKS - 74 (01-03-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 01-03-04 13:09

On Mon, 1 Mar 2004 12:58:51 +0100, "SmaRTrxxv"
<thore_@tadettevækget2net.dk> wrote:


>hø hø..

Du skal da være glad for at jeg ikke kommenterede at det du købte i
den butik var noget til en grundig afvaskning...

--
-Michael

Soren Lindholt (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 01-03-04 14:25


SmaRTrxxv <thore_@tadettevækget2net.dk> wrote in article
> ved det... har lige været i ynglingsbutik (jep, det er rigtigt -
Biltema)
> og handlet ind til en grundig afvaskning..
>
Husk der er varmt vand i slangen!! Men ikke over 40 grader varmt i
højtryks-puleren...

Men det kan jo være det er en kold afvaskning du skal ha )))

Søren

BoA (01-03-2004)
Kommentar
Fra : BoA


Dato : 01-03-04 12:06

Hej allesammen !
For et par år siden var der en bilist, der lige skulle over på den anden
side af vejen, og ikke mente at der kom nogen, og at det derfor ikke var
nødvendigt at holde for fuldt stop.
Det var tæt ved at koste mig livet, og nu mangler jeg en god del af mit
højre ben. Jeg mangler også min trofaste og elskede Honda VF - og nu
hvor jeg efterhånden er ved at leve igen, så trækker det slemt i mig for
atter at komme på to hjul. Jeg har imidlertid brug for hjælp!:
Hvis jeg skal beholde mit mc-kørekort, skal jeg op til en vejledende
prøve for at vise, at jeg kan "føre køretøjet på betryggende vis". Mit
problem er, at jeg ikke kan betjene fodbremsen med højre fod, og derfor
har brug for en mc hvor den sekundære bremse er ført op på styret i
stedet for koblingshåndtaget. Koblingsfunktionen skal så ombygges til
automatkobling. Er der nogen der kender til en sådan løsning, eller
måske ligefrem har så'n en mc ????
Jeg spurgte her i gruppen om hjælp til at løse mit problem for et års
tid siden og fik forslag om løsningen med automatisk kobling, samt
henvisning til et sted, hvor man kunne få en sådan kobling. På grund af
en død computer har jeg imidlertid mistet de hjælpsomme svar, som jeg
fik dengang - (ØV og atter ØV!) og nu skal der altså snart til at ske
noget
Hvis nogen har en mc med en automatkobling vil jeg MEGET gerne i
forbindelse med vedkommende !

På forhånd tak
og med bedste hilsner til alle
fra
BoA

boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk

Slet FJERNES fra adressen


Mikkel Christensen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 01-03-04 12:33

BoA <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> writes:

> derfor har brug for en mc hvor den sekundære bremse er ført op på
> styret i stedet for koblingshåndtaget. Koblingsfunktionen skal så
> ombygges til automatkobling. Er der nogen der kender til en sådan
> løsning, eller måske ligefrem har så'n en mc ????

Ville det ikke være nemmere/mere behageligt/bedre at lave en 'Mick
Doohan'? Altså at flytte bagbremsen op som en knap på styret og
så beholde koblingen som den er?

Det vil vel også kræve knapt så meget tilvænning.

PS. Godt kæmpet!

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

jørgen Sørensen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : jørgen Sørensen


Dato : 01-03-04 12:37

Hej Boa
der var vel også den mulighed at bruge en engelsk cykel og så få lavet et
håndgear skifte.
eller en af dem med intergralbremse så er det vel ikke nødvendigt at kunne
bruge fodbremsen ved lidt ombygning da jeg mener at intergral er lavet sådan
at fodbremsen klarer bagbremsen og en del af forbremse men dette bør da
kunne ændres til det modsatte
hilsen Jørgen
ps mener at man bla andet i tyskland har kunnet købe en 400 cosum med aut
gear kan dog ikke huske det helt eksakt

--
Hilsen
Jørgen Sørensen

HYUNDAI 2 GOOD 4 YOU

Suzuki GT 500 1976 blue smoker

Suzuki GSX 400 1982

Dnepr K750

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=316

hjemmeside motorcykler : http://fam-drejer.dk/solnamc/index.htm

Russerside : http://fam-drejer.dk/ural/ural1.htm

Hjemmeside Drejer : http://www.fam-drejer.dk/


"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse
news:kkd8yikls3g.fsf@rrnord.dk...
> BoA <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> writes:
>
> > derfor har brug for en mc hvor den sekundære bremse er ført op på
> > styret i stedet for koblingshåndtaget. Koblingsfunktionen skal så
> > ombygges til automatkobling. Er der nogen der kender til en sådan
> > løsning, eller måske ligefrem har så'n en mc ????
>
> Ville det ikke være nemmere/mere behageligt/bedre at lave en 'Mick
> Doohan'? Altså at flytte bagbremsen op som en knap på styret og
> så beholde koblingen som den er?
>
> Det vil vel også kræve knapt så meget tilvænning.
>
> PS. Godt kæmpet!
>
> --
> Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
> motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003



Soren Lindholt (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 01-03-04 14:37



jørgen Sørensen <solna@webspeed.dk> wrote in article
<40432078$0$55924$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> Hej Boa
> der var vel også den mulighed at bruge en engelsk cykel og så få lavet et
> håndgear skifte.

1: Det er kun de gamle engelske cykler. Nyere maskiner har "standard"
konfiguration.

2: Jeg vil også mene at en maskine med integralbremse skulle kunne bruges.
Det er vel prøven der viser om du kan føre den på betryggende vis, og evt.
med en tid på køreteknisk anlæg, måske med instruktion , skulle da kunne
gøre det.

3: Og her kommer svaret på dit spørgsmål. Automatisk kobling, den hedder
revloc, http://www.revloc.com/ . Den er vist mest til terrænkørsel, men
hvis den kan holde til en stor KTM på en crossbane, kan den nok også holde
til en VF. Koster vist omkring 10.000.

Søren

Soren Lindholt (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 01-03-04 14:38

>
> jørgen Sørensen <solna@webspeed.dk> wrote in article

> 3: Og her kommer svaret på dit spørgsmål. Automatisk kobling, den hedder
> revloc, http://www.revloc.com/ . Den er vist mest til terrænkørsel, men
> hvis den kan holde til en stor KTM på en crossbane, kan den nok også
holde
> til en VF. Koster vist omkring 10.000.

Og ellers må du jo ha en Super motard!!


>
> Søren
>

Per P. (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Per P.


Dato : 01-03-04 13:06


"BoA" <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:OOE0c.102060$jf4.6133641@news000.worldonline.dk...
> Hej allesammen !
> For et par år siden var der en bilist, der lige skulle over på den anden
> side af vejen, og ikke mente at der kom nogen, og at det derfor ikke var
> nødvendigt at holde for fuldt stop.
> Det var tæt ved at koste mig livet, og nu mangler jeg en god del af mit
> højre ben. Jeg mangler også min trofaste og elskede Honda VF - og nu
> hvor jeg efterhånden er ved at leve igen, så trækker det slemt i mig for
> atter at komme på to hjul. Jeg har imidlertid brug for hjælp!:
> Hvis jeg skal beholde mit mc-kørekort, skal jeg op til en vejledende
> prøve for at vise, at jeg kan "føre køretøjet på betryggende vis". Mit
> problem er, at jeg ikke kan betjene fodbremsen med højre fod, og derfor
> har brug for en mc hvor den sekundære bremse er ført op på styret i
> stedet for koblingshåndtaget. Koblingsfunktionen skal så ombygges til
> automatkobling. Er der nogen der kender til en sådan løsning, eller
> måske ligefrem har så'n en mc ????
> Jeg spurgte her i gruppen om hjælp til at løse mit problem for et års
> tid siden og fik forslag om løsningen med automatisk kobling, samt
> henvisning til et sted, hvor man kunne få en sådan kobling. På grund af
> en død computer har jeg imidlertid mistet de hjælpsomme svar, som jeg
> fik dengang - (ØV og atter ØV!) og nu skal der altså snart til at ske
> noget
> Hvis nogen har en mc med en automatkobling vil jeg MEGET gerne i
> forbindelse med vedkommende !
>
> På forhånd tak
> og med bedste hilsner til alle
> fra
> BoA

Nu er du godt startet i en gal tråd, men lad nu det ligge.

Jeg er instruktør på DMC´s kørekurser og for et par år siden, havde vi en
fyr med på en Yamaha R6 eller R1. Det husker jeg ikke helt. Han manglede det
nederste af venstre ben og havde løst problemet ved at få monteret
gearvælgeren i en Quick-shift anordning på styret. Ganske snedigt og han
håndterede også cyklen ganske fint. Nu jeg er ved det, så har vi også haft
en en-armet mand med på kursus. Og han kunne den onde-lynme køre røven ud af
bukserne på de fleste to armede væsener.

Nu forstår jeg at du mangler noget af det højre ben, og der vil jeg da
foreslå en løsning som Mikkel omtaler. Eller at få lavet Quick-shift på
styret og så montere bagbremse pedalen i venstre side. Hvis du ønkser det
kan jeg nok hjælpe med at skaffe kontakt til fyren, men så skriv lige
direkte til mig. milborg snabel a e-privat.dk


Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Orv mand, tror du også vi kan køre op af den skrænt.....




Knud Dam (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 03-03-04 07:20


"Per P." <per_p@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40432726$0$89812$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Og han kunne den onde-lynme køre røven ud af
> bukserne på de fleste to armede væsener.

Hej Per.

Tak for de pæne ord !

; - )

KD Bandit 600 S



Lange (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Lange


Dato : 01-03-04 13:43

Hej BoA.

En trist historie, men rigtigt dejligt at du ikke har mistet modet og
lysten til mc-kørsel.

Jeg faldt på et tidspunkt over en link som jeg dengang tænkte: Man ved
aldrig om man får brug for dette på et eller andet tidspunkt. Det har jeg
heldigvis ikke fået endnu, men måske du kan bruge noget af det de her kan
: http://www.koeltgen.de/

Det lader til at de i hverfald kan hjælpe dig.

Lange
www.vfr.dk




NielSV650 (01-03-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 01-03-04 15:13

"BoA" <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> wrote in message
news:OOE0c.102060$jf4.6133641@news000.worldonline.dk...
> Hvis nogen har en mc med en automatkobling vil jeg MEGET gerne i
> forbindelse med vedkommende !

Hej Bo,

Jeg tror at automatgear bliver noget haps. Jeg vil også foreslå
Doohan-løsningen med en bagbremse på tommelfingeren.
www.sayjes.dk skulle have et sådan produkt fra AP Racing UK
(www.apracing.com )

For nogle år siden så jeg også en gut i tyskland der på sin fede TRX850
havde flyttet bremsepedalen over på venstre side _sammen_ med geararmen. Jeg
kan ikke lige huske hvad der sad øverst og nederst, men det må jo også være
en smagssag.

Til sidst er der jo også Honda's DCBS (Dual Combined Braking System) som
bremser for og bag samtidig, men det er ikke sikker at BS helt vil lade dig
skære bremsepedalen af.. :-/


Held og lykke med det!

Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158


> På forhånd tak
> og med bedste hilsner til alle
> fra
> BoA
>
> boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk
>
> Slet FJERNES fra adressen
>



Ove Jakobsen (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Ove Jakobsen


Dato : 01-03-04 16:03

Hej Bo
Knud Dam må da værer den rigtige at spørge, det er garenteret ham der er
nævnt andensteds som den enarmede på kørerkurset.
Jeg mener han har fortalt mig, at hans bandit er den eneste i dk der reg.
som invalide cykel.
Men prøv at kontakte ham,han hjælper sikkert gerne.

http://www.knuddam.dk/gsx750f/
MVH Ove Bandit600+

"BoA" <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:OOE0c.102060$jf4.6133641@news000.worldonline.dk...
> Hej allesammen !
> For et par år siden var der en bilist, der lige skulle over på den anden
> side af vejen, og ikke mente at der kom nogen, og at det derfor ikke var
> nødvendigt at holde for fuldt stop.
> Det var tæt ved at koste mig livet, og nu mangler jeg en god del af mit
> højre ben. Jeg mangler også min trofaste og elskede Honda VF - og nu
> hvor jeg efterhånden er ved at leve igen, så trækker det slemt i mig for
> atter at komme på to hjul. Jeg har imidlertid brug for hjælp!:
> Hvis jeg skal beholde mit mc-kørekort, skal jeg op til en vejledende
> prøve for at vise, at jeg kan "føre køretøjet på betryggende vis". Mit
> problem er, at jeg ikke kan betjene fodbremsen med højre fod, og derfor
> har brug for en mc hvor den sekundære bremse er ført op på styret i
> stedet for koblingshåndtaget. Koblingsfunktionen skal så ombygges til
> automatkobling. Er der nogen der kender til en sådan løsning, eller
> måske ligefrem har så'n en mc ????
> Jeg spurgte her i gruppen om hjælp til at løse mit problem for et års
> tid siden og fik forslag om løsningen med automatisk kobling, samt
> henvisning til et sted, hvor man kunne få en sådan kobling. På grund af
> en død computer har jeg imidlertid mistet de hjælpsomme svar, som jeg
> fik dengang - (ØV og atter ØV!) og nu skal der altså snart til at ske
> noget
> Hvis nogen har en mc med en automatkobling vil jeg MEGET gerne i
> forbindelse med vedkommende !
>
> På forhånd tak
> og med bedste hilsner til alle
> fra
> BoA
>
> boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk
>
> Slet FJERNES fra adressen
>



Knud Dam (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 03-03-04 07:18


"BoA" <boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:OOE0c.102060$jf4.6133641@news000.worldonline.dk...

> Hvis nogen har en mc med en automatkobling vil jeg MEGET gerne i
> forbindelse med vedkommende !

Hej Bo.

Perfekt, at du har mod på at komme ud at trille igen.

Jeg mangler højre arm og kører på en ombygget Bandit 600 S.

Den er synet og godkendt til mig.

Jeg bruger en integralbremse ved højre fod. Derudover er gas og kontakter
flyttet til venstre side. Det fungerer rigtigt godt

Der er flere muligheder for at løse det tekniske, som andetsted nævnt kan du
få masser af grej hos http://www.koeltgen.de/

Der er dog også flere løsninger, som ikke accepteres, heriblandt
tommelfingerbremse, standard dual-brakes mm.

Det som jeg primært kan hjælpe dig med, det er ansøgning om godkendelse mv.

Hvor bor du i landet ?

Det bedste ville være at mødes og snakke tingene igennem.

Mvh

Knud Dam Bandit 600 S - one-arm-style (kørt 25.000 km i sæson 2003 ))))





Mikkel Christensen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 03-03-04 09:29

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:

> Der er dog også flere løsninger, som ikke accepteres, heriblandt
> tommelfingerbremse, standard dual-brakes mm.

Sært. Ved du hvorfor en tommelbremse ikke kan accepteres?

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

BoA (03-03-2004)
Kommentar
Fra : BoA


Dato : 03-03-04 13:22

Mikkel Christensen skrev:
> "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:
>
>
>>Der er dog også flere løsninger, som ikke accepteres, heriblandt
>>tommelfingerbremse, standard dual-brakes mm.
>
>
> Sært. Ved du hvorfor en tommelbremse ikke kan accepteres?
>
Hej allesammen - og tak for de venlige ord og de mange gode forslag, som
jeg nu lige skal til at se lidt nærmere på. Hvis I har flere gode
forslag så kom bare med dem !
Til Mikkels spørgsmål, om hvorfor man ikke kan få godkendt
tommelfingerbremse, vil jeg bare fortælle, at da jeg første gang
begyndte at undersøge, hvad der skulle til for at få lov til at køre
igen, talte jeg med en såkaldt "sagkyndig" hos bilinspektionen i Århus,
som uden nærmere at høre på mig, udtalte at han under ingen
omstændigheder ville give tilladelse til en person med benprotese, og
jeg kunne lige så godt lade være med at prøve!!! Dejligt når man måder
en sådan grad af kompetence og sagkyndighed. Min erfaring fra
efterhånden en del sager med amt og kommune og lignende er, at man skal
aldrig lede efter fornuft og logik, når man har med det offentlige at
gøre, for tingene fungerer simpelthen ikke efter den slags principper
dér, og man bliver bare vild i hovedet hvis man prøver.

BoA


Hekto (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 03-03-04 14:04

In article <y5k1c.103343$jf4.6236682@news000.worldonline.dk>,
boaboaFJERNES@FJERNEStiscali.dk says...
> Til Mikkels spørgsmål, om hvorfor man ikke kan få godkendt
> tommelfingerbremse, vil jeg bare fortælle, at da jeg første gang
> begyndte at undersøge, hvad der skulle til for at få lov til at køre
> igen, talte jeg med en såkaldt "sagkyndig" hos bilinspektionen i Århus,
> som uden nærmere at høre på mig, udtalte at han under ingen
> omstændigheder ville give tilladelse til en person med benprotese, og
> jeg kunne lige så godt lade være med at prøve!!! Dejligt når man måder
> en sådan grad af kompetence og sagkyndighed.
>
Dyell fra Dyell's MC kører da på en Guzzi med sidevogn p.gr.a.
problemer med h. ben.
Jeg tør næsten også vædde på at han kører med integralbremse.
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verrein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Knud Dam (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 03-03-04 18:32


"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse
news:kkd7jy2jpur.fsf@rrnord.dk...
> "Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@tele2adsl.dk> writes:
>
> > Der er dog også flere løsninger, som ikke accepteres, heriblandt
> > tommelfingerbremse, standard dual-brakes mm.
>
> Sært. Ved du hvorfor en tommelbremse ikke kan accepteres?

Hej Mikkel.

Mit oprindelige oplæg var en tommelfingerbremse til forbremsen, monteret i
venstre side (naturligvis).

Det var velfungerende, og jeg tog til bremseprøver mm. hos en motorsagkyndig
; men han pointerede, at det ikke var muligt at bremse optimalt og koble ud
samtidigt og ville derfor have lavet en integralbremse.

Jeg mente ikke, at det betød noget i praksis, for jeg bremsede hårdt til
lige før stilstand, slap tommelfingerbremsen og koblede ud

Da den motorsagkyndige jo ligesom havde de bedste kort på hånden, var jeg
nødt til at prøve med integralbremseløsningen.

Jeg kan nu godt se, at mit nuværende system er klart bedre.

Mvh

KD




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste