|
| MC valg - igen Fra : Mikker |
Dato : 29-02-04 12:20 |
|
Hej rødder!
Jeg er på jagt efter en anden MC. Prisniveau maks. 140K. Gode råd
efterlyses.
Mine prioriteringer er:
1) Ikke højere end 79cm sædehøjde, da jeg ikke er den længste blyant i
penalhuset(168 lav...).
2) Gerne motorvejsvenlig Touring type, og ikke R-modeller man ligger
hen over.
3) Driftssikker motortype
4) Min 600 og min 60HK, gerne et bedre moment end min XJ600 (52nM)til
nogle bedre mellemacc.
5) Kultiveret motorgang, ikke tikkende knastkædeslaskende lyde tak...
Det kunne være:
De nye MC jeg har i kikkerten er :
Yamaha Fazer 600, Honda CBF600 eller en "ny" 2002 model XJ900S.
Så er jeg rent tør for idéer. Kawa, suzi og de andre har jeg ingen
erfaringer med, og har heller ikke kikket på disse endnu.
Af brugte har jeg indtil videre følgende på listen:
Honda CB600 Hornet og VFR/VTR 1000
Yamaha XJ900S
Jeg kører pt på en XJ600N.
Jeg har en forkærlighed for Hondas CB-R/F-modeller(især motoren er
efter min mening ren musik i øregangen). Jeg har også fået at vide af
flere at Honda skulle være slidstærk i motoren pga vandkølingen.
Rigtigt?
Er der nogen der har nogle gode idéer til andre modeller jeg kunne
kikke på?
Med "venstre fra styret" hilsen
Michael
| |
Bo-gsxR (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 29-02-04 13:06 |
|
> Det kunne være:
> De nye MC jeg har i kikkerten er :
> Yamaha Fazer 600, Honda CBF600 eller en "ny" 2002 model XJ900S.
> Så er jeg rent tør for idéer. Kawa, suzi og de andre har jeg ingen
> erfaringer med, og har heller ikke kikket på disse endnu.
eks. suzuki gsf750f, eller for 145.000 en SV1000!!!
sv'eren har jo både bundtræk, topeffekt og også god når
vejen svinger.
jeg vil ihvertfald anbefale en med Top-kåbe, hvis
den skal være motorvejs venlig.
> Af brugte har jeg indtil videre følgende på listen:
> Honda CB600 Hornet og VFR/VTR 1000
> Yamaha XJ900S
for 140 kan du få en go vfr med få km. Som har et 99% uplettet Ry,
men ellers er der da også suzu-RF900,
Jeg har også fået at vide af
> flere at Honda skulle være slidstærk i motoren pga vandkølingen.
> Rigtigt?
vandkøling har mange nye mc'er i dag. og er også en af de ting der gør
at der er meget længe imellem at man hører om en mc hvor motoren er
slidt op! jeg har ikk hørt om det endnu! kun på 15-20 år gamle mc'er.
vandkølingen gør at fab. kan lave motoren meget mere præcis, og undgå
slør og store diferencer mellem stempel og cyl.
jeg ville nok vælge en sv1000 fra ny - 2003 model. men der er mange
på markedet så køb mc-revyen så har du noget at savle over.
bo-gsxR750 som sagtens nupper 1600km landevejs touring.
| |
Tommy Fer (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 29-02-04 13:21 |
|
> bo-gsxR750 som sagtens nupper 1600km landevejs touring.
Før gixxeren bryder ned ? MUHAHAHA
mvh Tommy Fer
HONDA VFR400R
| |
Bo-gsxR (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 29-02-04 13:58 |
|
> > bo-gsxR750 som sagtens nupper 1600km landevejs touring.
> Før gixxeren bryder ned ? MUHAHAHA
lad os nu se den 400 på bornholm, før jeg tror på at du har fået samlet den
så den kan køre
bo-gsxR750 multifunktionstransportogsjovspændendeogballade mc
aka forsikrings hadet motorcykel
| |
Tommy Fer (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 29-02-04 14:04 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c1snff$9ho$1@sunsite.dk...
> > > bo-gsxR750 som sagtens nupper 1600km landevejs touring.
> > Før gixxeren bryder ned ? MUHAHAHA
>
> lad os nu se den 400 på bornholm, før jeg tror på at du har fået samlet
den
> så den kan køre
Jamen, så kør til bornholm til påske... og lyt efter den sødeste V4 lyd....
mvh Tommy Fer ;0)
| |
Bo-gsxR (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 29-02-04 14:14 |
|
> Jamen, så kør til bornholm til påske... og lyt efter den sødeste V4 lyd....
> mvh Tommy Fer ;0)
naah du ved godt hvad jeg mener - tror jeg - 2# weekend i juni! vfr.dk
til påske kører man sku da kun over broen, hvis det er for at stå på ski.
:)
bo-gsxR
| |
Tommy Fer (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 29-02-04 14:51 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c1soe9$gb$1@sunsite.dk...
> > Jamen, så kør til bornholm til påske... og lyt efter den sødeste V4
lyd....
> > mvh Tommy Fer ;0)
>
> naah du ved godt hvad jeg mener - tror jeg - 2# weekend i juni! vfr.dk
>
*gg* Har meldt mig ud af vfr.dk brugte det ikke rigtigt til noget...
>
> til påske kører man sku da kun over broen, hvis det er for at stå på ski.
> :)
Eller besøge sviger mekanikken
mvhTommy Fer
| |
Jacob Bunk Nielsen (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 29-02-04 13:54 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> writes:
> eks. suzuki gsf750f, eller for 145.000 en SV1000!!!
GSF750 (Bandit 750) importeres vist ikke til Danmark. Du tænker
sikkert på en GSX 750 F, og så ville jeg godt nok hellere have en
SV1000, men det er nok bare mig.
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Bo-gsxR (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 29-02-04 13:59 |
|
> GSF750 (Bandit 750) importeres vist ikke til Danmark. Du tænker
> sikkert på en GSX 750 F, og så ville jeg godt nok hellere have en
> SV1000, men det er nok bare mig.
selvfølgelig -gsx750FFFF
bo-ge-æs-æks-ER 750
| |
Jørgen (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen |
Dato : 29-02-04 21:16 |
|
Mikker wrote:
> Hej rødder!
> Jeg er på jagt efter en anden MC. Prisniveau maks. 140K. Gode råd
> efterlyses.
> Mine prioriteringer er:
> 1) Ikke højere end 79cm sædehøjde, da jeg ikke er den længste blyant i
> penalhuset(168 lav...).
> 2) Gerne motorvejsvenlig Touring type, og ikke R-modeller man ligger
> hen over.
> 3) Driftssikker motortype
> 4) Min 600 og min 60HK, gerne et bedre moment end min XJ600 (52nM)til
> nogle bedre mellemacc.
> 5) Kultiveret motorgang, ikke tikkende knastkædeslaskende lyde tak...
> Det kunne være:
> De nye MC jeg har i kikkerten er :
> Yamaha Fazer 600, Honda CBF600 eller en "ny" 2002 model XJ900S.
> Så er jeg rent tør for idéer. Kawa, suzi og de andre har jeg ingen
> erfaringer med, og har heller ikke kikket på disse endnu.
> Af brugte har jeg indtil videre følgende på listen:
> Honda CB600 Hornet og VFR/VTR 1000
> Yamaha XJ900S
> Jeg kører pt på en XJ600N.
> Jeg har en forkærlighed for Hondas CB-R/F-modeller(især motoren er
> efter min mening ren musik i øregangen). Jeg har også fået at vide af
> flere at Honda skulle være slidstærk i motoren pga vandkølingen.
> Rigtigt?
> Er der nogen der har nogle gode idéer til andre modeller jeg kunne
> kikke på?
> Med "venstre fra styret" hilsen
> Michael
Hej Michael.
Honda CBF600 F4 helt klart, fås til ca. 125 kilo
mvh
Jørgen.
| |
Jes Vestervang (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 29-02-04 21:43 |
|
Mikker wrote:
> Hej rødder!
>
> Jeg er på jagt efter en anden MC. Prisniveau maks. 140K. Gode råd
> efterlyses.
Hvad med en VFR800? Du kan få en '99'er til 130k og så er den sååå
lækker Se MC Revy-scan her:
< http://royal.flof.dk/temp/Honda%20VFR%20800%202000.jpg>
En Fazer 600 har jeg selv, og den er da rigtig god, men med det budget kan
du jo godt sigte efter noget mere æh... eksklusivt Jeg har aldrig
prøvet sådan en VFR, men finder den alligevel meget tiltalende (men det gør
min SU bestemt ikke).
> Mine prioriteringer er:
> 1) Ikke højere end 79cm sædehøjde, da jeg ikke er den længste blyant i
> penalhuset(168 lav...).
Vifferens er på 80 cm, men det tal skal man nu heller ikke lægge for meget
i. En prøvesidning er hvad der skal til.
> 2) Gerne motorvejsvenlig Touring type, og ikke R-modeller man ligger
> hen over.
Det lyder som en VFR Tag ikke fejl af R'et - den er ret touringagtig.
> 3) Driftssikker motortype
Vifferen besidder vist verdens mest roste mc-motor.
> 4) Min 600 og min 60HK, gerne et bedre moment end min XJ600 (52nM)til
> nogle bedre mellemacc.
781 cm³ V4, 110 hk/10.500 rpm, 82 Nm/8500 rpm
> 5) Kultiveret motorgang, ikke tikkende knastkædeslaskende lyde tak...
V4'eren er vist ganske kultiveret, og knastkæde er der slet ikke - den er
skiftet ud med en flok tandhjul
--
mvh Jes Vestervang
| |
Kenn H. Jensen (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Kenn H. Jensen |
Dato : 29-02-04 22:01 |
|
"Jes Vestervang" skrev i meddelelsen news:6gv9h1-1bt.ln1@svedig-gnu.fake...
> V4'eren er vist ganske kultiveret, og knastkæde er der slet ikke - den er
> skiftet ud med en flok tandhjul
Og senere skiftet til tandrem svjh. De gik ihvertfald væk fra tandhjulstårne
da de kom med VTEC.
Jeg er meget enig med Jes i at dette er noget mere "state of the art" hvis
man kan udtrykke det sådan. Der får du vist alt hvad du ønsker, lige på nær
sædehøjden. Men undersøg lige om ikke det kan modificeres.
Jeg havde fornøjelsen af at prøve sådan en til åbent hus hos SPH engang. Det
er en fantastisk cykel.
--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271
| |
Jes Vestervang (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 29-02-04 22:11 |
|
Kenn H. Jensen wrote:
> "Jes Vestervang" skrev i:
>
>> V4'eren er vist ganske kultiveret, og knastkæde er der slet ikke - den er
>> skiftet ud med en flok tandhjul
>
> Og senere skiftet til tandrem svjh. De gik ihvertfald væk fra
> tandhjulstårne da de kom med VTEC.
Jep, synd og skam - men den nye model falder alligevel uden for budgettet.
> Jeg er meget enig med Jes i at dette er noget mere "state of the art" hvis
> man kan udtrykke det sådan. Der får du vist alt hvad du ønsker, lige på
> nær sædehøjden. Men undersøg lige om ikke det kan modificeres.
....samt om det er nødvendigt selvfølgelig
> Jeg havde fornøjelsen af at prøve sådan en til åbent hus hos SPH engang.
> Det er en fantastisk cykel.
Tænkte det nok
--
mvh Jes Vestervang
| |
Jens Arnfast (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 29-02-04 22:34 |
|
Jes Vestervang wrote:
[snip]
>>Jeg er meget enig med Jes i at dette er noget mere "state of the art" hvis
>>man kan udtrykke det sådan. Der får du vist alt hvad du ønsker, lige på
>>nær sædehøjden. Men undersøg lige om ikke det kan modificeres.
> ...samt om det er nødvendigt selvfølgelig
Så vidt jeg husker var sædehøjden ikke specielt høj .. men jeg er jo
også lidt højere Michael med mine 195cm
>>Jeg havde fornøjelsen af at prøve sådan en til åbent hus hos SPH engang.
>>Det er en fantastisk cykel.
> Tænkte det nok
Ja, den er sgu fed - fik en prøvetur hos KS Motor, og da jeg ikke var
stedkendt i området fik jeg forklaret en god tur rundt på små snoede
veje - herligt service
Den accelerer dejlig helt igennem hele registeret, bremser godt (dual
brake thingie - virker overraskende godt) og svinger dejligt - eneste
minus var at jeg fik lige lovligt meget vind i bærret - nok ikke et
problem for de fleste
Da jeg sidst skiftede cykel stod valget mellem VFR800 og RSV Mille -
Millen vandt - jeg sad bare bedre på den
--
-jens
RSV1000
| |
Jes Vestervang (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 29-02-04 22:51 |
|
Jens Arnfast wrote:
> Jes Vestervang wrote:
>>>Jeg havde fornøjelsen af at prøve sådan en til åbent hus hos SPH engang.
>>>Det er en fantastisk cykel.
>> Tænkte det nok
>
> Ja, den er sgu fed - fik en prøvetur hos KS Motor, og da jeg ikke var
> stedkendt i området fik jeg forklaret en god tur rundt på små snoede
> veje - herligt service
Det tør siges Men ok, en ordentlig byld på den ene røvballe har jo også
en hvis indvirkning på en sælger
> Den accelerer dejlig helt igennem hele registeret, bremser godt (dual
> brake thingie - virker overraskende godt) og svinger dejligt - eneste
> minus var at jeg fik lige lovligt meget vind i bærret - nok ikke et
> problem for de fleste
I en test fra AOM 10/00 står der at føreren på 175 cm kunne sidde ret op med
over 180, dog med en smule turbulens. Det er ikke dårligt
> Da jeg sidst skiftede cykel stod valget mellem VFR800 og RSV Mille -
> Millen vandt - jeg sad bare bedre på den
Millen er nu også lækker, men den er godt nok høj. Det syntes jeg ihvertfald
da jeg prøvede den, men der var jeg jo også vant til min ponyagtige
gsxr250 Bundtrækket kunne heller ikke helt sammenlignes
--
mvh Jes Vestervang
| |
Mikker (01-03-2004)
| Kommentar Fra : Mikker |
Dato : 01-03-04 15:19 |
|
Tak for tippene!
Lige hvad jeg trængte til. Jeg kører ud og prøvesidder er VFR800 en af
dagene. Jeg kan dog se flere steder at den er 805mm i sædehøjde,
hvilket nok desværre er lige i overkanten til mig... Men er sædet
smalt går det måske nok.
Hondas CBF600S kommer til forhandlerne i starten af næste uge, så den
kommer også med til en prøvesidning. Den kan justeres +/- 1,5 cm
op/ned fra 785mm, så den er der nok ingen højdeproblemer med. Dog er
den droslet kraftigt ned i motorydelsen i forhold til den gamle
Hornet. Umiddelbart skuffende... Men der er vist ABS på den, såeee..
Den koster dog vist i omegnen af de 120K, og sammenligner man med
f.eks. Suzukis GSF600 Bandit med samme motorydelser til 85K, så er
CBF600 vist urimelig dyr...
Suzukis GSX750FK4 luftkølet til 109kilo - 93 HK/67 NM moment - er også
et rigtigt godt bud på en helstøbt touring-MC. Sædehøjde 790mm og
fuldkåbe. Minder lidt om Hayabusa'en! Den kommer helt sikkert også med
på en "sidder" og en "lytter".
SV1000 er nok desværre for de højbenede(810mm), men 129hk i V-motor
lyder ellers rigtigt fedt...
Tak for responsen gutter!
Michael XJ600
| |
Bo-gsxR (01-03-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 01-03-04 16:02 |
|
> Lige hvad jeg trængte til. Jeg kører ud og prøvesidder er VFR800 en af
> dagene.
( jeg kunne desværre ikk komme ind på dba.dk her den anden dag så kunne
ikk se prisen på vfr800, troede den stod i meget mere end det ).
til 130k - 140.k der er VFR 800 helt klart maskinen man skal vælge hvis man
vil ha VERDENS BEDSTE!! allround mc. Det bliver den kåret til i stort set
alle test hvor der er en VFR med.
Den har ikk lige så mange hypper som duc st4 men VFR'ern kan så meget mere
og den gør det med lethed og jeg Har aldrig hørt om en vfr med motorslidtage og
olieforbrug!!! på trods af mange af dem har kørt over 100.000km.
Prøv den! det kan være den er hos SPH motor i næstved d.8-10 april på prøve.
( den nye.. med v-tec )
bo-gsxR
| |
|
|