In article <4041b5a7$0$1612$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
spam@lorentzen.dk says...
>
> "carlsen" <carlsen@adslhome.dk> wrote in message
> news:4041b129$0$29391$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > se på
www.knfilter.dk
>
> Og det gjorde jeg så. Og her skriver de at filtreringen ikke er dårligere
> end papirfilterets! De kan tillade større huller i filterelementet fordi
> filtreringen af luften ikke, som ved papiret, foregår ved at fange "store"
> partikler i små huller, men ved en elektrostatisk virkning som "suger"
> partiklerne ud af luften! De større huller giver så den bedre
> luftgennemstrømning og dermed større effekt/bedre økonomi.
> Georg ( og tak for svarene)
> >
Partiklens hastighed er nogenlunde som luftstrømmenshastighed igennem
filteret. Et K&N-fileter med en tykkelse på ca. 2 mm, skal således nå
at afbøje partiklen, fange den med en elektrisk ladning, bibeholde
ladningen så den ikke falder af igen ... o.s.v. Nås dette ikke, smutter
partiklen bare videre ind i motoren. - Naaaaaaaah!!!???
Mon ikke bare det er olien der klister partiklerne fast, som i
hovedparten af de skumfiltre der findes?
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!