bogudsalg
Fra : Armand

Dato : 28-02-04 16:14

Ved det for tiden værende bogudsalg er den jævnligt omtalte
"Motorcykelbogen" (Damkier/Skrydstrup - Gyldendal) på tilbud til 100,-.

Bogen kommer ind på stort set alle aspekter omkring motorcyklen, såvel
omkring praktisk teknik, som hvordan/hvorfor tingene virker. Yderligere er
aspekterne omkring beklædning og (jævnligt tilspurgt her på gruppen)
brugtkøbs-problematikken.
Alt i alt et elementært islæt på enhver motorcyklists reol, så køb dig
straks et af de få eksemplarer der er i din nærmeste boghandel :-|

Jeg er yderligere faldet over en serie bøger om 100 XX in 100 years - "XX"
dækker de emner som bøgerne hver for sig berører, og det er iblandt
motorcykler. Men efter en hurtig gennembladning synes jeg at det skinner for
tydligt igennem at forlaget er amerikansk, derved at Harley D's
modelhistorie på det nærmeste er flettet ind iblandt indian samt et par
andre US-mærker, hvorved resten af indholdet nærmest virker som fyld :-/
Bogserien behandler udover mc-emnet også tog, biler, rifler,
pistoler/revolvere og fly.
Ud fra min lille sideinteresse fandt jeg "100 Years 100 Planes" for langt
mere interessant end "HD-bogen", men dem med våbene var i mine øjne(!) også
interssante!
Efter en kort bladren i min nykøbte bog kan jeg konstantere at man er gået
meget op i billedmaterialet og at teksten indeholder såvel elementær omtale
som interessante sidehistorier, hvorfor den afgjort er prisen á 170,- værd
at have stående.
Derfor vil jeg også anbefale enhver at slå efter om man måtte finde mc-bogen
værd at læse/have stående!

Endeligt er 1:200.000 -færdselskortet i spiralbind på tilbud til en flad
50'er - Køb det og mærk dine egne favorit-ruter op, samt planlæg nye
odysseer ud i landet!

--
Armand.
(liebhaver af teknisk litteratur)