|
| Ignition Advanser ? Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 27-02-04 13:36 |
|
Hej NG.
Jeg kan se at man kan købe en Ignition Advancer 3° og en Ignition Advancer
5° til Banditten, men hvad gør den forskel på 2° ?
Og hvilken en af dem er det lige at jeg skal have , og hvorfor ?
Jeg regner med her i løbet af Maj måned, at der bliver finanser til et KN
filter+Jet kit+ omtalte Ignition Advanser
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25
begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end
| |
NielSV650 (27-02-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 27-02-04 13:50 |
|
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message
news:c1ncun$pbj$1@news.net.uni-c.dk...
> Jeg kan se at man kan købe en Ignition Advancer 3° og en Ignition Advancer
> 5° til Banditten, men hvad gør den forskel på 2° ?
> Og hvilken en af dem er det lige at jeg skal have , og hvorfor ?
Moller skal nok komme med et svar her. Det er noget med at den ene er
justerbar - den anden ikke.
> Jeg regner med her i løbet af Maj måned, at der bliver finanser til et KN
> filter+Jet kit+ omtalte Ignition Advanser
Hvorfra?
Jeg har handlet hos www.tuningcompany.de/index_ie.html, og selvom de lavede
en fuck-up på eBay er jeg egentlig meget godt tilfreds.
Niels
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158
| |
Moller (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 27-02-04 14:17 |
|
"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> skrev i en meddelelse
news:c1ndih$pnk$1@news.net.uni-c.dk...
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> wrote in message
> news:c1ncun$pbj$1@news.net.uni-c.dk...
> > Jeg kan se at man kan købe en Ignition Advancer 3° og en Ignition
Advancer
> > 5° til Banditten, men hvad gør den forskel på 2° ?
> > Og hvilken en af dem er det lige at jeg skal have , og hvorfor ?
>
> Moller skal nok komme med et svar her. Det er noget med at den ene er
> justerbar - den anden ikke.
Kan ik sige så meget om den 3grads... MEN, det er 5grads der bruges hos
de seriøse tunnings forhandlere som har samlet kit's til banditten... hvori
der er KN, jet-kit og anden potte... typisk betyder 5gradsen (når der
justeres ind) at man hiver ca. 2-3 heste ud i bund og mellem området, men i
toppen ses det næsten ikke, nogen af os vil så mene det er pengende
værd(skal selv havde en i år) andre (nævner ikke navne :) ) vil nok mene det
er spild af penge, da de er blinde over for alt andet end peak heste som
ikke kan bruges til en dadel alligevel uden de omkring liggende...
> > Jeg regner med her i løbet af Maj måned, at der bliver finanser til et
KN
> > filter+Jet kit+ omtalte Ignition Advanser
Har du en potte på den som kan give luft nok ??? og HUSK at få den
rullet ind, ellers kan du ik bruge det til noget, der vil gøres mere skade
på motoren end der vindes i heste.
Nu du er i gang, så fjern snorklen, og bor 2" hullet... så du for den
dyset ind med dem også :) det gir lige 1-3 hypper mere, og du for en brutal
lyd nede fra luftfilter kassen :)
VH
Lars Molnit
P.S. Holug MC har dem til fornuftig pris... og han er anbefalet af andre
værksteder til at kunne lave goe resultater på en Bandit 1200 :) men jeg har
ikke selv prøvet ham endnu.
| |
Hans Bjarkov (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Hans Bjarkov |
Dato : 27-02-04 14:07 |
|
Hej Dennis
Jeg har en 5 grader Ignition Advancer på min GSF1200 (1996). Det gav
mærkbart bedre moment i de lave omdrejninger (2-4000 rpm).
Du behøver ikke nødvendigvis et Jet Kit. Jeg fik en ny potte på og fik
dysset om. Det gav 17 heste på toppen, men mere vigtigt gav det ca 10 heste
ved 4000 rpm.
Mvh
Hans
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:c1ncun$pbj$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg kan se at man kan købe en Ignition Advancer 3° og en Ignition Advancer
> 5° til Banditten, men hvad gør den forskel på 2° ?
> Og hvilken en af dem er det lige at jeg skal have , og hvorfor ?
>
> Jeg regner med her i løbet af Maj måned, at der bliver finanser til et KN
> filter+Jet kit+ omtalte Ignition Advanser
>
>
> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> Suzuki GSF 1200 N '00
> So many roads.....so little time.....
> http://link.dfmc.dk/25
>
>
>
>
>
>
| |
Dennis Hellan Peders~ (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 27-02-04 15:16 |
|
Hej.
Jeg har en anden udstødning på ( Streetfighter , fra www.louis.de ) , og den
gav mærkbart mere liv i cyklen, jeg fik den ikke dysset om, da jeg monterede
udstødningen, men fik den målt både med den originale og Streetfighter
potten, og de sagde at det ikke var nødvendigt med en omdysning (SPH i
Næstved), den stod meget magert med standart potten, men det blev faktisk
bedre med Streetfighter potten ( gav 13 hk )
På et tidspunkt syntes jeg at den larmede for meget med den nye potte, så
jeg satte standart potten på igen, suk !!! det var bare et mega
tilbageskridt, den virkede _bare_ død !, så allerede dagen efter belv der
byttet tilbage
Men når man kører 85-90 km/t, og kun lige akkurat med nok gas til at holde
farten, er det ligesom den trækker ujævnt, det har jeg fået at vide at det
fjernes med et Jetkit og Kn filter ?
Jeg har også fået at vide at Jetkit + Kn + Ignition Advancer, ikke giver så
meget i top effekt, men mere i mellem området, vilket ville passe mig fint
Jetkit & Kn filter havde jeg tænkt mig at købe hos www.louis.de
Kn filter Best.nr. 10050638 til 55.- Euro
Jetkit Best.nr. 10046920 til 145.- Euro
Ignition Advancer havde jeg tænkt mig at købe hos http://www.mandp.co.uk/
Igniton Advancer 5° best.nr. 538395 til 45.- £
Jeg havde faktisk tænkt mig at lade Brdr.Stevns montere delene, og så få den
kontrol rullet bagefter, hos ? en eller anden,
hos Dot-e som har et rullefeldt i Haslev,( snakkede med dem i Øskne Hallen)
lød det nærmest som om, at hvis jeg bestilte tid nu så kunne jeg komme til i
December måned :-/.
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25
| |
Bo-gsxR (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 27-02-04 15:25 |
|
> Men når man kører 85-90 km/t, og kun lige akkurat med nok gas til at holde
> farten, er det ligesom den trækker ujævnt, det har jeg fået at vide at det
> fjernes med et Jetkit og Kn filter ?
det kan kureres med en omdysning vil jeg men. den er endten for mager
eller for fed, og soder tændrørene til.
bo-gsxR
| |
Moller (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 27-02-04 15:36 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:c1nk0m$7nm$1@sunsite.dk...
>
> > Men når man kører 85-90 km/t, og kun lige akkurat med nok gas til at
holde
> > farten, er det ligesom den trækker ujævnt, det har jeg fået at vide at
det
> > fjernes med et Jetkit og Kn filter ?
>
> det kan kureres med en omdysning vil jeg men. den er endten for mager
> eller for fed, og soder tændrørene til.
Ja, og nej ... der skal en anden nål i til mellemgasområdet, og så er så
er den for mager i tomgang (anden tomgangsdyse, eller justering af CO
skruerne).. så fordelen ved de fleste Jet-kit er at man for skiftet
tomgangsdysen, og en anden nål der bedre passer til mellemområdet.
Og så er det lige omkring hullet i mellemkurven, det er 96-00 modellerne
som har dette, og forsvinder bedst når advanceren er på.
VH
Lars Molnit
>
>
> bo-gsxR
>
>
| |
Tommy Fer (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 27-02-04 15:35 |
|
> Men når man kører 85-90 km/t, og kun lige akkurat med nok gas til at holde
> farten, er det ligesom den trækker ujævnt, det har jeg fået at vide at det
> fjernes med et Jetkit og Kn filter ?
>
Jeg ville hæve nålene et hak, hvis du har mod på det.
mvh Tommy Fer
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 27-02-04 18:15 |
|
> På et tidspunkt syntes jeg at den larmede for meget med den nye
> potte, så jeg satte standart potten på igen, suk !!! det var bare et
> mega tilbageskridt, den virkede _bare_ død !, så allerede dagen efter
> belv der byttet tilbage
Hej Dennis
Hvis du har pengene kan du få en larmepotte der både dæmperlyden en fair
mængde, OG yder godt. Jeg tænker her på Leovinchi og Akrapovic.
>
> Men når man kører 85-90 km/t, og kun lige akkurat med nok gas til at
> holde farten, er det ligesom den trækker ujævnt, det har jeg fået at
> vide at det fjernes med et Jetkit og Kn filter ?
Det er dine fjedre der er for stramme. At hæve nålene kan løse problemet,
men at korte fjedrene op er den rette løsning. Jeg klippede 15% af mine CBR
fjedre, og fik mængder af gasrespons og den kørte pludseligt jævnt ved
landevejshastigheder.
Jetkit er ikke nødvendigt at bruge penge på. På de flest MC'ere kan du opnå
det samme ved at korte fjedrene op, sætte andre dyser i (ikke nødvendigvis
større) og bore huller i bunden af spjældene.
Du skal ikke får monteret dit jetkit et sted, og få den justeret et andet.
Et jet kit er ikke en "bolt on" ting, men en række små dimser og ændringer i
karburatorene der til sammen giver dig gasrespons. Jeg ville finde den i DK
der er bedst til det med at dyse karbs ind. Købe Jetkit, men lad være med at
installere det hvis det ikke er nødvendigt. Du kan få pengene igen fra Louis
hvis du sender det retur. På noge MC'ere (SV 650) giver det intet, men
nedsættet dit benz forbrug. Jeg har dyset mine karbs ind selv. De er rigtigt
godt dyset ind, men det tager LANG tid, og kræver du kan mærke hvad der
foregår på din MC og kun laver en ændring af gangen, samt fører logbog.
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
Dennis Hellan Peders~ (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 27-02-04 20:47 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>> På et tidspunkt syntes jeg at den larmede for meget med den nye
>> potte, så jeg satte standart potten på igen, suk !!! det var bare et
>> mega tilbageskridt, den virkede _bare_ død !, så allerede dagen efter
>> belv der byttet tilbage
>
> Hej Dennis
>
> Hvis du har pengene kan du få en larmepotte der både dæmperlyden en
> fair mængde, OG yder godt. Jeg tænker her på Leovinchi og Akrapovic.
>
>>
>> Men når man kører 85-90 km/t, og kun lige akkurat med nok gas til at
>> holde farten, er det ligesom den trækker ujævnt, det har jeg fået at
>> vide at det fjernes med et Jetkit og Kn filter ?
>
> Det er dine fjedre der er for stramme. At hæve nålene kan løse
> problemet, men at korte fjedrene op er den rette løsning. Jeg
> klippede 15% af mine CBR fjedre, og fik mængder af gasrespons og den
> kørte pludseligt jævnt ved landevejshastigheder.
>
> Jetkit er ikke nødvendigt at bruge penge på. På de flest MC'ere kan
> du opnå det samme ved at korte fjedrene op, sætte andre dyser i (ikke
> nødvendigvis større) og bore huller i bunden af spjældene.
>
> Du skal ikke får monteret dit jetkit et sted, og få den justeret et
> andet. Et jet kit er ikke en "bolt on" ting, men en række små dimser
> og ændringer i karburatorene der til sammen giver dig gasrespons. Jeg
> ville finde den i DK der er bedst til det med at dyse karbs ind. Købe
> Jetkit, men lad være med at installere det hvis det ikke er
> nødvendigt. Du kan få pengene igen fra Louis hvis du sender det
> retur. På noge MC'ere (SV 650) giver det intet, men nedsættet dit
> benz forbrug. Jeg har dyset mine karbs ind selv. De er rigtigt godt
> dyset ind, men det tager LANG tid, og kræver du kan mærke hvad der
> foregår på din MC og kun laver en ændring af gangen, samt fører
> logbog.
Hej Jens.
Hemm ! , okay, troede godt at man kunne montere Jetkit'et hjemme ( hvis man
var lidt fiks på fingerne), og så evt. få det justeret korrekt et andet sted
!,
Ham fyren fra Dot-e , Ove Pedersen ,skulle have små 5K, for Knfilter +
Jetkit+ montering+ indkørsel på rulle feldt, det er måske ikke dyrt, men
hvis Kit +filter kan købes for ca. 1500 kr hos Louis, så er der jo 3,5K til
montering og indkørsel !, men det er måske prisen ?
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25
| |
Jack Jensen (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Jack Jensen |
Dato : 27-02-04 20:07 |
|
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjerndette)@dalbynet.dk> skrev i en meddelelse
news:c1niq3$sab$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej.
>
> Jeg har en anden udstødning på ( Streetfighter , fra www.louis.de ) , og
den
> gav mærkbart mere liv i cyklen, jeg fik den ikke dysset om, da jeg
monterede
> udstødningen, men fik den målt både med den originale og Streetfighter
> potten, og de sagde at det ikke var nødvendigt med en omdysning (SPH i
> Næstved), den stod meget magert med standart potten, men det blev faktisk
> bedre med Streetfighter potten ( gav 13 hk )
Hej
Jeg tror du har gjort en fejl ved ikke at få den dyset ind - uanset hvad
forhandleren siger.
- Især når blandingen som standard var på den magre side.
- Uanset hvad, så tror jeg ikke på, at det har givet 13 hk mere
Det strider mod alle naturlove - sorry.
Mvh.
Jack
| |
Dennis Hellan Peders~ (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 27-02-04 20:35 |
|
Jack Jensen wrote:
>
> Hej
>
> Jeg tror du har gjort en fejl ved ikke at få den dyset ind - uanset
> hvad forhandleren siger.
> - Især når blandingen som standard var på den magre side.
> - Uanset hvad, så tror jeg ikke på, at det har givet 13 hk mere
> Det strider mod alle naturlove - sorry.
Hej Jack.
Så må jeg desværre skuffe dig,jeg har en dobbeltmåling taget samme dag !,
cyklen var ikke på noget tidspunkt af rulle feldtet, den anden potte blev
monteret mens
cyklen stod på feldtet,
Med standart potte 97,5 hk, med Streetfighter potte 110,6 hk !
--
Hilsen
Dennis Pedersen
Suzuki GSF 1200 N '00
So many roads.....so little time.....
http://link.dfmc.dk/25
| |
Tommy Fer (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 27-02-04 22:45 |
|
>
> Hej
>
> Jeg tror du har gjort en fejl ved ikke at få den dyset ind - uanset hvad
> forhandleren siger.
> - Især når blandingen som standard var på den magre side.
> - Uanset hvad, så tror jeg ikke på, at det har givet 13 hk mere
> Det strider mod alle naturlove - sorry.
På alle andre cykler end en Bandit 1200 har du ret... Den er kamp droslet i
udstødningen.
mvh Tommy Fer
| |
Moller (28-02-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 28-02-04 14:59 |
|
> Hej
>
> Jeg tror du har gjort en fejl ved ikke at få den dyset ind - uanset hvad
> forhandleren siger.
> - Især når blandingen som standard var på den magre side.
> - Uanset hvad, så tror jeg ikke på, at det har givet 13 hk mere
> Det strider mod alle naturlove - sorry.
Kære Jack,
Inden du udtaler dig så skråsikkert om den slags syntes jeg du
skulle tjekke hva det er du snakker om.
En bandit 1200 er kendt for at give 10-15 heste alene med potten
uden der gøres noget videre, og med korekt inddysning, og to gratis mods. på
luftkassen gir det 15-20 heste over standard på røven....
Og en bandit 1200 er opgivet til 98 i motoren, men i virkeligheden er
det hva den ca. har på røven fra start af.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S aka "Den store bandit"
| |
Jørgen (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen |
Dato : 29-02-04 04:25 |
|
Moller wrote:
>> Hej
>>
>> Jeg tror du har gjort en fejl ved ikke at få den dyset ind - uanset hvad
>> forhandleren siger.
>> - Især når blandingen som standard var på den magre side.
>> - Uanset hvad, så tror jeg ikke på, at det har givet 13 hk mere
>> Det strider mod alle naturlove - sorry.
> Kære Jack,
> Inden du udtaler dig så skråsikkert om den slags syntes jeg du
> skulle tjekke hva det er du snakker om.
> En bandit 1200 er kendt for at give 10-15 heste alene med potten
> uden der gøres noget videre, og med korekt inddysning, og to gratis mods. på
> luftkassen gir det 15-20 heste over standard på røven....
> Og en bandit 1200 er opgivet til 98 i motoren, men i virkeligheden er
> det hva den ca. har på røven fra start af.
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S aka "Den store bandit"
Ja . . . det er fuldstænding korrekt.
HVIS du husker en 5 grader ignition advancer
mvh
Jørgen.
| |
Børge (28-02-2004)
| Kommentar Fra : Børge |
Dato : 28-02-04 03:44 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
> Hej NG.
> Jeg kan se at man kan købe en Ignition Advancer 3° og en Ignition Advancer
> 5° til Banditten, men hvad gør den forskel på 2° ?
> Og hvilken en af dem er det lige at jeg skal have , og hvorfor ?
> Jeg regner med her i løbet af Maj måned, at der bliver finanser til et KN
> filter+Jet kit+ omtalte Ignition Advanser
> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> Suzuki GSF 1200 N '00
> So many roads.....so little time.....
> http://link.dfmc.dk/25
Så skal du huske at køre på 92 Oktan
mvh
Børge.
| |
Moller (28-02-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 28-02-04 14:53 |
|
> > Hilsen
> > Dennis Pedersen
> > Suzuki GSF 1200 N '00
> > So many roads.....so little time.....
> > http://link.dfmc.dk/25
>
>
>
> Så skal du huske at køre på 92 Oktan
øh, bø... det er da helt alm. viden for samtlige bandit ejere (600 som
1200) at alt andet end 92 oktan er spild af penge, og derfor køres der kun
med 92 oktan.
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
| |
Børge (28-02-2004)
| Kommentar Fra : Børge |
Dato : 28-02-04 16:02 |
|
Moller wrote:
>> > Hilsen
>> > Dennis Pedersen
>> > Suzuki GSF 1200 N '00
>> > So many roads.....so little time.....
>> > http://link.dfmc.dk/25
>>
>>
>>
>> Så skal du huske at køre på 92 Oktan
> øh, bø... det er da helt alm. viden for samtlige bandit ejere (600 som
> 1200) at alt andet end 92 oktan er spild af penge, og derfor køres der kun
> med 92 oktan.
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
Ja . . . 95 oktan er spild af penge.
mvh
Børge.
| |
Jørgen (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Jørgen |
Dato : 29-02-04 03:18 |
|
Dennis Hellan Pedersen wrote:
> Hej NG.
> Jeg kan se at man kan købe en Ignition Advancer 3° og en Ignition Advancer
> 5° til Banditten, men hvad gør den forskel på 2° ?
> Og hvilken en af dem er det lige at jeg skal have , og hvorfor ?
> Jeg regner med her i løbet af Maj måned, at der bliver finanser til et KN
> filter+Jet kit+ omtalte Ignition Advanser
> --
> Hilsen
> Dennis Pedersen
> Suzuki GSF 1200 N '00
> So many roads.....so little time.....
> http://link.dfmc.dk/25
> begin 666 wink.gif
> M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
> M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/`````0T,$@):ITX5,'Y
> MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
> `
> end
Det SKAL være en 5 grader ignition advancer,
3 grader giver faktisk ingenting, 3 grader ignition advancer er spild af
penge, efter min mening.
Jørgen.
| |
|
|