Sidetasker til kawa ZX-6R
Fra : Morten Krauw

Dato : 26-02-04 15:33

Jeg er på udkig efter nogle side tasker til en kawasaki ZX-6R. Da jeg ikke
rigtigt ved hvad der findes til denne sports cykel kigger jeg foreløbig
efter både hardcase og softcase tasker.

Jeg har kigget på givi.it og krauser.de.

Nogle andre steder man skal kigge? Nogen der kan anbefale et bestemt sæt
til denne cykel?

Tak!
--
Morten K
Kawasaki ZX-6R '01

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-02-04 15:44

"Morten Krauw" <morten@krauw.dk> writes:

> Jeg er på udkig efter nogle side tasker til en kawasaki ZX-6R. Da jeg
> ikke rigtigt ved hvad der findes til denne sports cykel kigger jeg
> foreløbig efter både hardcase og softcase tasker.

Jeg har lidt kig på nogle Oxford sidetasker.

http://www.busters-online.co.uk/Busters.htm - de har rigtig fine
tilbud på dem i øjeblikket.

--
Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Fra : Morten Krauw

Dato : 26-02-04 16:00

On 26 Feb 2004 15:43:34 +0100, Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid>
wrote:

> Jeg har lidt kig på nogle Oxford sidetasker.
>
> http://www.busters-online.co.uk/Busters.htm - de har rigtig fine
> tilbud på dem i øjeblikket.

Ja de ser faktisk ganske lækre ud, men der står ikke hvilke MC modeller
som de passer til

--
Morten K
Kawasaki ZX-6R '01

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-02-04 16:15

> Ja de ser faktisk ganske lækre ud, men der står ikke hvilke MC
> modeller som de passer til

Når man klikker på 'buy' kan man vælge hvilken MC man har. De laves til
stort set alle mærker og modeller.

Desværre ser jeg først nu at de kun har rød, gul og lilla tilbage.
Jeg skal jo ha' grønne...

Men de kan da sikkert købes andre steder også.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-02-04 16:20

Mikkel Christensen <mic@rrnord.invalid> writes:

> [...]

Hov.. PS. Jeg skal have dem på en ZXR 750.

Fra : Bjørn S

Dato : 26-02-04 16:01

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg har lidt kig på nogle Oxford sidetasker.
>
> http://www.busters-online.co.uk/Busters.htm - de har rigtig fine
> tilbud på dem i øjeblikket.

Det må man sige er ok priser !!
Det er kanon kvalivare tasker med mange praktiske fiduser, men sidetaskerne
er lidt bøvlet at montere (med 1 strop under sadelen, 2 over).
Den viste tanktaske er meget flot, men kortlommen på lige den model er lidt
upraktisk.

--
/Bjørn

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 26-02-04 16:19

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> writes:

> Det må man sige er ok priser !!

Hehe, i disse dage skal man jo passe på med at snakke højt om kanontilbud
men ja, det er gode priser. Specielt hvis man lige står og mangler nogle
sidetasker.

> Det er kanon kvalivare tasker med mange praktiske fiduser, men
> sidetaskerne er lidt bøvlet at montere (med 1 strop under sadelen,
> 2 over).

Vil det sige at du har praktisk erfaring med Oxfords (side)tasker?
Jeg har kun set dem på billeder og læst et par steder at diverse
journalister var vældig glade for dem.

At de er en smule trælse at montere gør knapt så meget, de skal ikke
af og på så tit. Hvor godt holder de vand ude? og virker det til
at de sidder ordentligt fast? Det er jo ikke så fedt hvis de begynder
at flapse rundt med +200 km/t. I Tyskland naturligvis.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 16:25

> [...]
>
> --
> Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!

Nu er det her jo godtnok ikke markedsgruppen men jeg har da et sæt sorte
oxford til salg som jeg selv har kørt med på en GSX-R 750`er
de skal koste hmm 400 og befinder sig i hobro hvis der er nogen der vil
prøve dem på cyklen

Brian

Fra : Bjørn S

Dato : 26-02-04 16:47

> Vil det sige at du har praktisk erfaring med Oxfords (side)tasker?
> Jeg har kun set dem på billeder og læst et par steder at diverse
> journalister var vældig glade for dem.

Jeg har haft mine i 2 sesonger, og er yderst tilfreds, minus tidligere
forbehold.

> [...]
> at de sidder ordentligt fast? Det er jo ikke så fedt hvis de begynder
> at flapse rundt med +200 km/t. I Tyskland naturligvis.

De kan da godt holde til 200 uden probs, samt en Louis paksæk over, men min
model af tanktasken laver nogle forstyrrelser i aerodynamikke, så jeg får
noget underlig turbulens på hjælmen over 160
De er nok ikke særlig regntætte, og dog, sist år til TPT holdt de da vandet
ude, minus kortlommen, men der medfølger et plastovertræk til hver taske,
samt et hav av remme, så der skulle være mulig at tilpasse dem de fleste
cykler.
BTW, de laves kun i en facong under hvert produktnavn, ikke specielt til en
cykel, se mere her : http://www.oxprod.com/

--
/Bjørn

Fra : Brian Laursen

Dato : 26-02-04 20:10

Bjørn S wrote:
> [...]
> tilpasse dem de fleste cykler.
> BTW, de laves kun i en facong under hvert produktnavn, ikke specielt

Sikken en pæn pige de har på forsiden *gg*

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

Hjulløs
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : jesper

Dato : 27-02-04 11:34

> Sikken en pæn pige de har på forsiden *gg*

Ja gad vide hvilke tasker hun reklamerer for

Jesper

Fra : NielSV650

Dato : 27-02-04 17:30

"Brian Laursen" <REMOVEBrian.W@stofanet.dk> wrote in message
> Sikken en pæn pige de har på forsiden *gg*

Ja, hende kunne man da godt lige ordne hvis man alligevel havde bukserne af
for at sk*de.... }:-]

Niels *kaldt primitiv i nogle kredse.... men hvorfor??*
S FAU himmelblau
www.dfmc.dk/?id=158

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-02-04 08:09

> [...]

> men min model af tanktasken laver nogle forstyrrelser i aerodynamikke,
> så jeg får noget underlig turbulens på hjælmen over 160

OK. Så længe de ikke ryster rundt, flyver af, whatever.

Jeg har fundet ud af hvordan jeg skal pakke min tanktaske for at
den virker som en lille pude man kan hvile brystet mod. Det er
desværre den eneste måde at undgå turbulens fra den.

> [...]
> vandet ude, minus kortlommen, men der medfølger et plastovertræk til
> hver taske, samt et hav av remme, så der skulle være mulig at tilpasse

Ski'e godt. De kommer øverst på ønskelisten til min Europa i August tur.
Der skulle ikke ret gerne regne noget særligt når jeg får brug for dem,
men det er da godt at vide at de sagtens kan klare en byge uden overtrækket.

Tak for info.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-03-04 13:18

> Jeg har haft mine i 2 sesonger, og er yderst tilfreds, minus tidligere
> forbehold.

Well, så er de bestilt så nu hænger jeg på dem

Fra : Frank

Dato : 13-03-04 21:06

> Well, så er de bestilt så nu hænger jeg på dem
>
> --
> Mikkel | It's hard being a drunk... It takes commitment!
> motortosse.dk | E.H. - Bottom Live 2003

Har du fået dine tasker? eller hørt noget fra Busters on-line?
Jeg har bestilt tasker hos dem d. 2-3 men har ikke fået noget svar, andet
end den mail man får lige når man har afgivet bestilling.

Frank CBR 600 F4

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 15-03-04 14:33

"Frank" <FGF-FjerDette-@tdcadsl.dk> writes:

> Har du fået dine tasker? eller hørt noget fra Busters on-line?
> Jeg har bestilt tasker hos dem d. 2-3 men har ikke fået noget svar, andet
> end den mail man får lige når man har afgivet bestilling.

Jeg købte dem hos M&P, da jeg også skulle ha' nogle småting. Så kunne jeg
også få dem i den grå farve. Og hip-hurra - jeg fik pakken i dag, så
jeg skal hjem og lege med dem i aften.

Skriv da til Busters og hør hvad de har gang i.

Fra : Frank

Dato : 16-03-04 10:51

"Mikkel Christensen" <mic@rrnord.invalid> skrev i en
> også få dem i den grå farve. Og hip-hurra - jeg fik pakken i dag, så
> jeg skal hjem og lege med dem i aften.
>
> Skriv da til Busters og hør hvad de har gang i.

Så kom pakken fra Buster i dag (har ellers ikke hørt fra dem siden jeg
bestilte d. 2-3 ) med Oxford Hump back side, tank & hæk tasker.
140 £ med forsendelse, koster ca. 3600 kr. i Danmark. Der var jo kun 3
farver at vælge mellem hos Buster, men de røde tasker passer nu meget godt
til CBR´en, som er rød-hvid-blå.
Er det nødvendigt at have noget folie eller lignende på tank og hæk spoiler?
der kommer vel ridser i lakken hvis taskerne vibrere lidt når man kommer
flyvende ned gennem Europa?

Hilsen Frank CBR 600 F4

Fra : Bjørn S

Dato : 16-03-04 11:04

Frank wrote:

> Er det nødvendigt at have noget folie eller lignende på tank og hæk spoiler?
> der kommer vel ridser i lakken hvis taskerne vibrere lidt når man kommer
> flyvende ned gennem Europa?

På tanken har jeg ikke haft problemer, man skal bare huske at klappe
underdelen sammen, inden man legger den fra sig for at tanke o.l. så der
ikke kommer sand og skidt og legger sig i mellem. - men man kan jo godt
være fæøre var.
Bag har jeg ikke set spor efter taskene, de har jo en myg filt som ligger
an mod plastiken, men derimod lidt gnav fra de elastiske feste-stropper,
så der kan man jo investere i lidt bogbinder-film.

--
/Bjørn

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 16-03-04 11:50

"Frank" writes:

> Er det nødvendigt at have noget folie eller lignende på tank og hæk
> spoiler? der kommer vel ridser i lakken hvis taskerne vibrere lidt
> når man kommer flyvende ned gennem Europa?

Der var et fint lille tæppe med til mine tasker. Det ser ud til at kunne
dække hele kontaktfladen, så det vil jeg prøve at bruge.

Der var faktisk en mængde ekstraudstyr med - jeg har ikke helt luret hvad
det hele er til endnu. Men en eller anden dag får jeg vel RTFM

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-02-04 16:20

Min kæreste har bagagebære til Givi topbox som er købt i Tyskland hvor man
kan få noget Givi i nogle tynde rør, som er væsentlig mere diskret end
monorack og wingrack.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 26-02-04 15:51

> Jeg er på udkig efter nogle side tasker til en kawasaki ZX-6R.

terrorist
giv den zx'er til en der holder af den, og køb en goldwing

bo-gsxR

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 27-02-04 08:03

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> writes:

> terrorist

Billist

Vi er nogen der kan li' vores cykel så meget at vi kører så længe på
den at lidt bagageplads er nødvendigt i ny og næ.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 27-02-04 15:15

> Billist
Buksti

> Vi er nogen der kan li' vores cykel så meget at vi kører så længe på
> den at lidt bagageplads er nødvendigt i ny og næ.

er det ikk fordi i farer vild i ødemarken og skal overnatte?

bo-gsxR

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-03-04 08:45

> Buksti

*LOL*

> er det ikk fordi i farer vild i ødemarken og skal overnatte?

Vi farer aldrig vild. Vi tager højest en omvej for at køre noget mere.

Fra : Bo-gsxR

Dato : 01-03-04 16:04

> Vi farer aldrig vild. Vi tager højest en omvej for at køre noget mere.

Det er også den begrundelse jeg kommer med, når jeg skal besøge nogen.

bo-gsxR

Fra : Morten Krauw

Dato : 27-02-04 09:21

On Thu, 26 Feb 2004 15:51:05 +0100, Bo-gsxR <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk>
wrote:

> terrorist
> giv den zx'er til en der holder af den, og køb en goldwing
>
> bo-gsxR

Jeg har det sådan, at sports MC'er er lige min smag, men jeg vil også
gerne køre længere ture, og har derfor brug for baggage.

--
Morten K
Kawasaki ZX-6R '01

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 09:58

"Bo-gsxR" <slettes.gsx-r750@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> terrorist
> giv den zx'er til en der holder af den, og køb en goldwing
>
> bo-gsxR
>
> HOV HOV hvad f..... er der galt med GW :D

Brian der kan transpotere hele familien rundt på en gang på en og samme
kværn

Fra : Bo-gsxR

Dato : 28-02-04 18:33

intet, den er god til det den skal bruges til - lange ture på landevejene,
med bagage til 3 uger og konen bagpå.
og en tilfældig R model skal ikk bruges til dette. tag en taske på ryggen hvis
der skal et par xtra bukser med imo.
kørte selv en tur på 1600km på min gsxR ( ca. 1½ dag ) med tasken spændt bagpå.
ingen problemer, heller ikk med at side på den i så lang tid næsten uden stop.

> Brian der kan transpotere hele familien rundt på en gang på en og samme
> kværn

se nu er jeg jo ret sikker på at ingen i min familie vil med bagpå mig... så det
kommer slet ikk på tale

bo-gsxR

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 17:08

"Morten Krauw" <morten@krauw.dk> skrev i en meddelelse
newsr3zeofr2evta2m@lapkrauw.hs.local...
> Jeg er på udkig efter nogle side tasker til en kawasaki ZX-6R. Da jeg ikke
> rigtigt ved hvad der findes til denne sports cykel kigger jeg foreløbig
> efter både hardcase og softcase tasker.

Hej Morten,

Oxford taskerne, som andre har anbefalet, vil jeg også anbefale, jeg har
humpback tanktasken, og bor også på Frederiksberg, hvis Du vil se den, i
øvrigt er www.stevensmcshop.dk forhandler af dem, han bor på amager, her
købte jeg tanktasken sidste år, hvis Du planlægger, at hente hjem fra GB, så
skriv lige for så kunne vi måske spare lidt porto, ved at bestille sammen.

Dannie
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75

Fra : Morten Krauw

Dato : 27-02-04 09:34

On Thu, 26 Feb 2004 17:07:59 +0100, DJ <vm6632[a]get2net.dk> wrote:
> [...]
> GB, så
> skriv lige for så kunne vi måske spare lidt porto, ved at bestille

Jeg skal da helt sikker ud på amager og kigge så. Du har ikke sidetasker
på din? Jeg har nemlig en god tanktaske så den er jeg ikke på udkig efter.

--
Morten K
Kawasaki ZX-6R '01

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 14:58

> Jeg skal da helt sikker ud på amager og kigge så. Du har ikke sidetasker
> på din? Jeg har nemlig en god tanktaske så den er jeg ikke på udkig efter.

Hej Morten,

Nej desværre mangler jeg sidetaskerne, dem regner jeg med, at købe i år, og
så senere købe en humpback mere til bagsædet, men er dog lidt i syv sind med
den sidste, da jeg har et givi bagagebærer, jeg sætter på når jeg skal bruge
det.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 18:42

> [...]
>
> Jeg har kigget på givi.it og krauser.de.
>
> Nogle andre steder man skal kigge? Nogen der kan anbefale et bestemt sæt

Jeg har selv et sæt B-Bags til min CB500. Det er en "blød" 3-delt taske med
top og side tasker i kraftg codura. De spændes let på og af, og sidder
rigtig godt. Man kan bruge dem alle tre på engang, eller top- og sidetasker
hver for sig. Pladsen i dem er rigig god, og toptasken kan spændes sammen
med de medfølgende stropper, så den ikke flagrer, når den ikke er fyldt op.
De forhandles/(importeres?) af Bikes And Parts, i Aalborg. Prisen er,
syntes jeg, meget rimelig rundt reget 2.000kr. Der medfølger alt man skal
bruge til montering, selvklæbende film til at beskytte meskinen mod ridser
der hvorde går imod, samt indertasker i 100% vandtæt materiale. Min erfaring
er dog at de kan holde til noget regn inden dette er nødvendigt.

Tobias Larsen

Fra : Morten Krauw

Dato : 27-02-04 09:14

On Thu, 26 Feb 2004 18:42:10 +0100, Tobias Larsen <Fup> wrote:

> [...]
> erfaring
> er dog at de kan holde til noget regn inden dette er nødvendigt.

Det lyder rigtigt godt - dem vil jeg kigge nærmere på....

--
Morten K
Kawasaki ZX-6R '01

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 18:42

Fra : Henrik

Dato : 26-02-04 22:57

Hej Morten.

Bløde tasker:
OXFORD HUMPBACK Sports Lifetime Luggage.

De kan bruges på alle sports MC . . . .
Jeg kender en, der har et par til hans: Ducati 900 Superligt.
Kan de bruges på den, så kan de bruges på alle

Kvaliteten er meget høj . . . .

p.s. Har også et par selv.

mvh
Henrik.