|
| Skulle man skifte? Fra : sw@mp |
Dato : 25-02-04 23:01 |
|
hej med jer, mig og en af kammeraterne sad lige og snakkede her i aftes -
viser sig vi begge har overvejet at tage et MC kørekort
Vi kom så til at tale om tingene rent økonomisk - forsikring, vægt afgift,
syn, kilometeren på literen m.m.
Nu kører vi Toyota Supra begge to, gammel sag fra 80'eren der triller 7-8
km/literen og koster en 1600 i vægtafgift og omkring de 10.000 i ansvars
forsikring...Vi er i midt tyverne.
Dertil kommer så synet hvert andet år som jo sædvanlig vis koster måske
5-10.000 i reservedele og rustarbejde.
Hvordan ville de tal se ud med en mc? Estimeret selvfølgelig det ved jeg
godt, men alligvel....
| |
Leonard (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 25-02-04 23:14 |
|
"sw@mp" <martin@itsupporter.dk> wrote:
>Hvordan ville de tal se ud med en mc?
For ikke så mange år siden kunne man få en ny MZ for under det du
betaler i forsikring.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
| |
Bo-gsxR (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 25-02-04 23:15 |
|
"sw@mp" <martin@itsupporter.dk> skrev i en meddelelse news:403d1b27$0$89804$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> hej med jer, mig og en af kammeraterne sad lige og snakkede her i aftes -
> viser sig vi begge har overvejet at tage et MC kørekort
> Vi kom så til at tale om tingene rent økonomisk - forsikring, vægt afgift,
> syn, kilometeren på literen m.m.
>
> Nu kører vi Toyota Supra begge to, gammel sag fra 80'eren der triller 7-8
> km/literen og koster en 1600 i vægtafgift og omkring de 10.000 i ansvars
> forsikring...Vi er i midt tyverne.
> Dertil kommer så synet hvert andet år som jo sædvanlig vis koster måske
> 5-10.000 i reservedele og rustarbejde.
>
> Hvordan ville de tal se ud med en mc? Estimeret selvfølgelig det ved jeg
> godt, men alligvel....
5xx,- i vægt afg.
forsikring ? tjaa mellem 700 og 15.000kr. afh. af ancinnitet mv.
ca. 5.000 i ansvar for en 600ccm R model hvis du har 1-2 år med bil.
syn skal kun ske ved salg/køb. og koster som regel ikk ret meget i res. dele
hvis du passer på den.
bo-gsxR
| |
Daniel Alstrup (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Alstrup |
Dato : 25-02-04 23:27 |
|
Bo-gsxR griflede i news:c1j6lb$iuc$1@sunsite.dk:
> forsikring ? tjaa mellem 700 og 15.000kr. afh. af ancinnitet mv.
> ca. 5.000 i ansvar for en 600ccm R model hvis du har 1-2 år med bil.
Hvis man kun skal have ansvar, kan det gøres for 2.300-4.750 kr. op til 999
ccm (afhængigt af bopæl og _u_afhængigt af model).... Uden nogen
ancinnitet....
--
Hygge...
Daniel
Suzuki GSX-R 400 R
| |
S.G (25-02-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 25-02-04 23:20 |
|
en ansvar vil koste omkring 2,5k - 3k ved GF vil j eg skyde på
Så er det ligemeget hvad model mc det er. Det er ccm der tæller.
Vægtafgift er det i kke omkring 500 i året?
:)
"sw@mp" <martin@itsupporter.dk> skrev i en meddelelse
news:403d1b27$0$89804$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> hej med jer, mig og en af kammeraterne sad lige og snakkede her i aftes -
> viser sig vi begge har overvejet at tage et MC kørekort
> Vi kom så til at tale om tingene rent økonomisk - forsikring, vægt afgift,
> syn, kilometeren på literen m.m.
>
> Nu kører vi Toyota Supra begge to, gammel sag fra 80'eren der triller 7-8
> km/literen og koster en 1600 i vægtafgift og omkring de 10.000 i ansvars
> forsikring...Vi er i midt tyverne.
> Dertil kommer så synet hvert andet år som jo sædvanlig vis koster måske
> 5-10.000 i reservedele og rustarbejde.
>
> Hvordan ville de tal se ud med en mc? Estimeret selvfølgelig det ved jeg
> godt, men alligvel....
>
>
| |
sw@mp (25-02-2004)
| Kommentar Fra : sw@mp |
Dato : 25-02-04 23:28 |
|
Så kommer man pludselig langt for de samme 5-6.000 der bliver brugt
månedligt på bilen...
Hvad så når nu vi er 2? Jeg syntes som regel man ser i køre alene på
cyklen, er det fordi det er komplet rådent at være 2 eller hvad?
Vi ligger med jævne mellemrum og tager weekend ture på kryds og tværs af
danmark nemmelig
Og hvordan er det egentlig med regnvejr og motorcykler, bliver vejen som et
spejlæg ?
"S.G" <diller@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
news:uc9%b.14206$rV3.11383@news.get2net.dk...
> en ansvar vil koste omkring 2,5k - 3k ved GF vil j eg skyde på
> Så er det ligemeget hvad model mc det er. Det er ccm der tæller.
> Vægtafgift er det i kke omkring 500 i året?
> :)
>
> "sw@mp" <martin@itsupporter.dk> skrev i en meddelelse
> news:403d1b27$0$89804$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > hej med jer, mig og en af kammeraterne sad lige og snakkede her i
aftes -
> > viser sig vi begge har overvejet at tage et MC kørekort
> > Vi kom så til at tale om tingene rent økonomisk - forsikring, vægt
afgift,
> > syn, kilometeren på literen m.m.
> >
> > Nu kører vi Toyota Supra begge to, gammel sag fra 80'eren der triller
7-8
> > km/literen og koster en 1600 i vægtafgift og omkring de 10.000 i ansvars
> > forsikring...Vi er i midt tyverne.
> > Dertil kommer så synet hvert andet år som jo sædvanlig vis koster måske
> > 5-10.000 i reservedele og rustarbejde.
> >
> > Hvordan ville de tal se ud med en mc? Estimeret selvfølgelig det ved
jeg
> > godt, men alligvel....
> >
> >
>
>
| |
Hans Paulin (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Hans Paulin |
Dato : 26-02-04 00:04 |
|
sw@mp skrev:
> Hvad så når nu vi er 2? Jeg syntes som regel man ser i køre alene på
> cyklen, er det fordi det er komplet rådent at være 2 eller hvad?
....jepz...
....med mindre det er en go' steg man har bag på...
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286
| |
anders majland (26-02-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 26-02-04 10:16 |
|
> Hvad så når nu vi er 2? Jeg syntes som regel man ser i køre alene på
> cyklen, er det fordi det er komplet rådent at være 2 eller hvad?
Det er da sjovere at styre end end at være bagage - det samme gælder da
i bil.
> Vi ligger med jævne mellemrum og tager weekend ture på kryds og tværs
> af danmark nemmelig
Jeg kører hele året på tværs af landet på mc. Bor i midtjylland og
arbejder i københavn
> Og hvordan er det egentlig med regnvejr og motorcykler, bliver vejen
> som et spejlæg ?
Regnvejr er ikke noget problem (hvis man køber noget ordenligt tøj) -
det er værre med sne og is
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
S.G (26-02-2004)
| Kommentar Fra : S.G |
Dato : 26-02-04 12:58 |
|
> Hvad så når nu vi er 2? Jeg syntes som regel man ser i køre alene på
> cyklen, er det fordi det er komplet rådent at være 2 eller hvad?
nop. Kører tit med folk bagpå.. Men det kræver en xtra hjelm og evt et xtra
sæt mc-tøj
> Vi ligger med jævne mellemrum og tager weekend ture på kryds og tværs af
> danmark nemmelig
> Og hvordan er det egentlig med regnvejr og motorcykler, bliver vejen som
et
> spejlæg ?
Kommer an på din dækvalg. Men ne våd vej er mere glat end end tør vej :)
rene sportsdæk har maser af grip i regnvejr. Jeg kørte sidste sæson med
metzeler M1 de var stort set umulige at få til udskridning eller lign osse
når det regnede.
Men omvendt er der ikke mange kilometer i dem. Måske 4-6k afhængig af hk på
baghjulet
> "S.G" <diller@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> news:uc9%b.14206$rV3.11383@news.get2net.dk...
> > en ansvar vil koste omkring 2,5k - 3k ved GF vil j eg skyde på
> > Så er det ligemeget hvad model mc det er. Det er ccm der tæller.
> > Vægtafgift er det i kke omkring 500 i året?
> > :)
> >
> > "sw@mp" <martin@itsupporter.dk> skrev i en meddelelse
> > news:403d1b27$0$89804$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > > hej med jer, mig og en af kammeraterne sad lige og snakkede her i
> aftes -
> > > viser sig vi begge har overvejet at tage et MC kørekort
> > > Vi kom så til at tale om tingene rent økonomisk - forsikring, vægt
> afgift,
> > > syn, kilometeren på literen m.m.
> > >
> > > Nu kører vi Toyota Supra begge to, gammel sag fra 80'eren der triller
> 7-8
> > > km/literen og koster en 1600 i vægtafgift og omkring de 10.000 i
ansvars
> > > forsikring...Vi er i midt tyverne.
> > > Dertil kommer så synet hvert andet år som jo sædvanlig vis koster
måske
> > > 5-10.000 i reservedele og rustarbejde.
> > >
> > > Hvordan ville de tal se ud med en mc? Estimeret selvfølgelig det ved
> jeg
> > > godt, men alligvel....
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
Jens Arnfast (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Jens Arnfast |
Dato : 25-02-04 23:34 |
|
sw@mp wrote:
> hej med jer, mig og en af kammeraterne sad lige og snakkede her i aftes -
> viser sig vi begge har overvejet at tage et MC kørekort
Der er slet ikke noget at overveje - kom igang! :)
> Vi kom så til at tale om tingene rent økonomisk - forsikring, vægt afgift,
> syn, kilometeren på literen m.m.
[snip]
Forsikring (ren ansvar) svinger fra få hundrede kroner til en del
tusinde - alt afhængig af selskab, alder, bopæl, anciennitet mm. Det
nemmeste er at ringe rundt til de forskellige forsikringsselskaber og få
et tilbud på "drømmecyklen". Kasko er som regel en smule dyrere, men
samme regel gælder - ring.
Vægtafgiften ligger på 580kr uanset mc model. (veteran-mc'ere slipper
dog billigere )
Km/L svinger meget, både fra cykel til cykel og tur til tur - på min
gamle XJ'er lå jeg mellem 12 og 20km/L og på RSV'en er den mellem 9 og
14 km/L (når det er ekstra sjovt er det ekstra dyrt - både i benzin og
bøder )
Bo dækkede det med syn ret godt
--
-jens
RSV1000
| |
Jesper Pedersen (25-02-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Pedersen |
Dato : 25-02-04 23:50 |
|
Det kan være muligt at få både bilen og motorcyklen forsikret for færre
penge end du giver for bilen idag:
Mht. forsikring, så sørg for at få et tilbud på skrift.
Vær opmærksom på at sælgeren i telefonen bevidst forsøger at sælge en dyrere
forsikring end nødvendigt. Fx. kan de finde på at lyve om hvorvidt man kan
overføre ancinnitet fra bilen eller ej, og undlade at nævne rabat ordninger
(fx. mc touring klub / top danmark). Desuden kan de finde på at sælge dig
unødige tillæg som allerede er dækket af andre forsikringer (fx.
livsforsikring/førerskade)
Når du har fået et tilbud fra det første selskab, så ring og snak med andre
selskaber mens du læser højt fra det tilbud allerede sidder med.
Nu sender nummer 2. selskab et billigere tilbud. Ring evt. til selskab 1
igen og "læs højt" fra tilbuddet. Selskab 1 sender nu et tilbud der er bedre
end det første.
Gentag dette nogle gange.
Ring så til det selskab som har det bedste tilbud, og begynd at spørge om
hvordan det kan blive endnu billigere. Spørg om hvad man sparer hvis man
fravælger vinterkørsel, kasko og lignende, og få dem til at sende et nyt
tilbud hvor fx. kasko, førerskade, vinterdækning eller livsforsikring er
valgt fra.
På denne måde kan du presse dem i pris. Det lykkedes for mig at få
kaskoforsikret både bilen og motorcyklen for et lavere beløb end jeg hidtil
havde betalt for bilen alene.
Mvh.
Jesper Juul Pedersen
| |
Flemming Nyboe (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Nyboe |
Dato : 26-02-04 07:49 |
|
"sw@mp" <martin@itsupporter.dk> wrote in message
news:403d1b27$0$89804$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> hej med jer, mig og en af kammeraterne sad lige og snakkede her i aftes -
> viser sig vi begge har overvejet at tage et MC kørekort
> Vi kom så til at tale om tingene rent økonomisk - forsikring, vægt afgift,
> syn, kilometeren på literen m.m.
>
> Nu kører vi Toyota Supra begge to, gammel sag fra 80'eren der triller 7-8
> km/literen og koster en 1600 i vægtafgift og omkring de 10.000 i ansvars
> forsikring...Vi er i midt tyverne.
> Dertil kommer så synet hvert andet år som jo sædvanlig vis koster måske
> 5-10.000 i reservedele og rustarbejde.
>
> Hvordan ville de tal se ud med en mc? Estimeret selvfølgelig det ved jeg
> godt, men alligvel....
Hey
Tænk over hvad i gerne vil med MC'en. Anvendelsesmulighederne er _meget_
forskellige fra supra'ens. I finder måske ud af at i aldrig gider køre MC i
regnvejr; det er ikke så nemt at have en masse skrammel med på MC som i bil,
og når man kommer frem har man MC tøj på, hvilket jo ikke er ideelt til alle
lejligheder. Alt i alt mindre praktisk, men til gengæld synes jeg der er
langt sjovere at køre MC end bil, og at det er det det hele handler om.
Kort sagt: Min MC er mit bedste legetøj, men dårligt nok et transportmiddel.
Det kan da godt være i betragter supra'en på samme måde - og så vil MC
sikkert være meget sjovere.
Engangsudgifter:
* Kortet (aner ikke hvad det koster, men det kan i jo nemt finde ud af)
* MC tøj ! ca. 8000. alt incl. OBS: Det er en meget bedre oplevelse (og
sikrere) at køre på en 5000kr billigere MC med det rigtige tøj på end
omvendt.
* MC'en: Kig f.eks. i DBA
* Omregistrering: vistnok ca. 300.
Løbende udgifter:
* Vægtafgift : 580 / år.
* Forsikring : (se de andre fremragende indlæg)
* Benzin : De fleste MC'er går omkring 15-20 km/l.
* Vedligehold: Jeg købte almindelige sliddele for 5.500 (incl. dæk.) til min
SV650S i 2003, hvor den kørte 13.000 km. De fleste ting er købt billigt på
postordre i tyskland, og jeg har selv leget mekaniker. Hvis jeg havde
skubbet den ind på et værksted hvergang havde jeg nok sluppet med det
dobbelte.
--
VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382
| |
Jes Vestervang (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 26-02-04 20:31 |
|
Flemming Nyboe wrote:
> I finder måske ud af at i aldrig gider køre MC i regnvejr;
Men det behøver slet ikke at være problematisk, for man kører jo alligevel
altid med al udstyret på(!). Det kan selvfølgelig være et problem, hvis man
kun har læderdragt at køre i, men har man mc som erstatning for bil slipper
man ikke for også at have noget cordura-tøj.
> det er ikke så nemt at have en masse skrammel med på MC som i bil
Nej, men dagligdags småting plejer at kunne være i en tanktaske, større ting
skal man bruge sidetasker/topboks til, hvis ikke man vil lege spejeder med
reb og den slags.
> og når man kommer frem har man MC tøj på, hvilket jo ikke er ideelt
> til alle lejligheder.
Nej, men generelt møder jeg forståelse overalt jeg kommer Det hjælper
dog ikke på offentlige steder uden aflåselig garderobe, men så kan man jo
tøjre det til mc'en.
> Alt i alt mindre praktisk, men til gengæld synes jeg
> der er langt sjovere at køre MC end bil, og at det er det det hele handler
> om.
Hørt
> Kort sagt: Min MC er mit bedste legetøj, men dårligt nok et
> transportmiddel.
Wrong! Jeg har min mc som eneste transportmiddel, og når der ikke ligger sne
eller is er det uhyre sjældent at jeg savner en bil.
> Det kan da godt være i betragter supra'en på samme måde -
> og så vil MC sikkert være meget sjovere.
Min storebror har også lige skiftet sin 80'er Supra ud med en Kawa ZXR750,
men mangler bare stadig at skille sig af med bilen. Det er nu også en fed
bil, sådan en gammel slæde
> Engangsudgifter:
> * Kortet (aner ikke hvad det koster, men det kan i jo nemt finde ud af)
> * MC tøj ! ca. 8000. alt incl.
En kammerat har netop lige tilmeldt sig et sted (i Brande tror jeg), hvor
det kun koster 6500,-.
> OBS: Det er en meget bedre oplevelse (og
> sikrere) at køre på en 5000kr billigere MC med det rigtige tøj på end
> omvendt.
Helt sikkert!
--
mvh Jes Vestervang
| |
anders majland (27-02-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 27-02-04 20:40 |
|
> Wrong! Jeg har min mc som eneste transportmiddel, og når der ikke
> ligger sne eller is er det uhyre sjældent at jeg savner en bil.
Selv når der ligger lidt sne er det rart bare at gå ned og børste det
værste sne af sædet og skrabe et par sidespejle istedet for ruder hele
vejen rundt. Desuden har jeg haft en tendens til altid at for lidt tøtj
på i bilen så jeg sidder og fryser de første 10-15min. På mc tager det
et par min extra at komem i tøjet men tilgengæld fryser jeg ikke.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Flemming Nyboe (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Nyboe |
Dato : 27-02-04 22:31 |
|
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:c1o6rp$ro3$2@sunsite.dk...
> [Jes Verstervang wrote]
> > Wrong! Jeg har min mc som eneste transportmiddel, og når der ikke
> > ligger sne eller is er det uhyre sjældent at jeg savner en bil.
>
> Selv når der ligger lidt sne er det rart bare at gå ned og børste det
> værste sne af sædet og skrabe et par sidespejle istedet for ruder hele
> vejen rundt. Desuden har jeg haft en tendens til altid at for lidt tøtj
> på i bilen så jeg sidder og fryser de første 10-15min. På mc tager det
> et par min extra at komem i tøjet men tilgengæld fryser jeg ikke.
Jeg er helt enig, og jeg kører også på arbejde på MC hver dag, i frost, sne
& sjap.
(Honda XL350R vintercykel)
Jeg skrev heller ikke at det var umuligt at bruge en MC som transportmiddel,
jeg skrev at _Min_ MC (SV'en) var mere legetøj end transportmiddel. Jes
kender den åbenbart bedre
--
VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382
| |
Jes Vestervang (28-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 28-02-04 23:06 |
|
Flemming Nyboe wrote:
> Jeg skrev heller ikke at det var umuligt at bruge en MC som
> transportmiddel, jeg skrev at _Min_ MC (SV'en) var mere legetøj end
> transportmiddel. Jes kender den åbenbart bedre
Hvorfor er SV'eren et dårligt transportmiddel?
--
mvh Jes Vestervang
| |
Kenn H. Jensen (28-02-2004)
| Kommentar Fra : Kenn H. Jensen |
Dato : 28-02-04 23:14 |
|
"Jes Vestervang" skrev i meddelelsen news:cvf7h1-q1v.ln1@svedig-gnu.fake...
> Flemming Nyboe wrote:
>
> > Jeg skrev heller ikke at det var umuligt at bruge en MC som
> > transportmiddel, jeg skrev at _Min_ MC (SV'en) var mere legetøj end
> > transportmiddel. Jes kender den åbenbart bedre
>
> Hvorfor er SV'eren et dårligt transportmiddel?
Jeg tror det er fordi han er øm over den
Ellers fatter jeg da intet af det.
--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271
| |
Jes Vestervang (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 29-02-04 12:02 |
|
Kenn H. Jensen wrote:
> "Jes Vestervang" skrev:
>> Flemming Nyboe wrote:
>>
>> > Jeg skrev heller ikke at det var umuligt at bruge en MC som
>> > transportmiddel, jeg skrev at _Min_ MC (SV'en) var mere legetøj end
>> > transportmiddel. Jes kender den åbenbart bedre
>>
>> Hvorfor er SV'eren et dårligt transportmiddel?
>
> Jeg tror det er fordi han er øm over den
> Ellers fatter jeg da intet af det.
Ditto
--
mvh Jes Vestervang
| |
Flemming Nyboe (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Nyboe |
Dato : 29-02-04 19:44 |
|
"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message
news:cdt8h1-qc3.ln1@svedig-gnu.fake...
> Kenn H. Jensen wrote:
> > "Jes Vestervang" skrev:
> >> Flemming Nyboe wrote:
> >>
> >> > Jeg skrev heller ikke at det var umuligt at bruge en MC som
> >> > transportmiddel, jeg skrev at _Min_ MC (SV'en) var mere legetøj end
> >> > transportmiddel. Jes kender den åbenbart bedre
> >>
> >> Hvorfor er SV'eren et dårligt transportmiddel?
> >
> > Jeg tror det er fordi han er øm over den
> > Ellers fatter jeg da intet af det.
>
> Ditto
> --
> mvh Jes Vestervang
Hej drenge, Nej, jeg tror egentlig ikke jeg er specielt øm overfor SV'en.
Det ser ud som om i har opfattet mit oprindelige indlæg lidt mere
"firkantet" end det var ment fra min side.
Jeg skriver f.eks. ikke at SV'en er et dårligt transportmiddel. Jeg skriver
bare at jeg har brugt _min_ mere som legetøj end transportmiddel. Det
betyder jo ikke at andre SV ejere ikke kan gøre det modsatte.
Måske mine sammenligninger af MC med bil provokerede lidt?
Det var slet ikke meningen. Og jeg skriver ikke at det er umuligt at bruge
sin MC til transport - bare at det kan være lidt mere besværligt end bil.
Jeg kender masser af MC ejere som ikke gider køre i regnvejr (ikke mig). Jeg
kender ingen bil-ejere som ikke gider køre bil i regnvejr.
Er det ikke relevant nok at skrive til en der overvejer at skifte Supra'en
til en MC ?
Det var i hvert fald det jeg mente.
--
VH Flemming Nyboe
med 2 MC'er og ingen bil
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382
| |
Jes Vestervang (29-02-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 29-02-04 20:28 |
|
Flemming Nyboe wrote:
> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote:
>> Kenn H. Jensen wrote:
>> > "Jes Vestervang" skrev:
>> >> Flemming Nyboe wrote:
>> >>
>> >> > Jeg skrev heller ikke at det var umuligt at bruge en MC som
>> >> > transportmiddel, jeg skrev at _Min_ MC (SV'en) var mere legetøj end
>> >> > transportmiddel. Jes kender den åbenbart bedre
>> >> Hvorfor er SV'eren et dårligt transportmiddel?
>> > Jeg tror det er fordi han er øm over den
>> Ditto
> Hej drenge, Nej, jeg tror egentlig ikke jeg er specielt øm overfor SV'en.
> Det ser ud som om i har opfattet mit oprindelige indlæg lidt mere
> "firkantet" end det var ment fra min side.
Det har vi nok, men det så bare lidt ud som om at du mente at et eller andet
forhindrede den i at blive brugt som et fornuftigt transportmiddel.
> Jeg skriver f.eks. ikke at SV'en er et dårligt transportmiddel. Jeg
> skriver bare at jeg har brugt _min_ mere som legetøj end transportmiddel.
Du skrev at den _var_ mere legetøj end transportmiddel
> Det betyder jo ikke at andre SV ejere ikke kan gøre det modsatte.
Slet ikke, når det bare er fordi at du har valgt fortrinsvis at bruge din
som legetøj
> Måske mine sammenligninger af MC med bil provokerede lidt?
Jeg synes ihvertfald at du beskrev mc'en som værende væsentligt mere
upraktisk, end jeg finder rimeligt. Så jo, lidt provokorede det da
Men ok, det er nok på sin vis fornuftigt nok at overdrive problematikken
lidt, så spørgeren ikke bliver skuffet.
> Det var slet ikke meningen.
Tænkte det nok
> Og jeg skriver ikke at det er umuligt at bruge
> sin MC til transport - bare at det kan være lidt mere besværligt end bil.
Ok, sådan ser jeg også på det.
> Jeg kender masser af MC ejere som ikke gider køre i regnvejr (ikke mig).
Det er jo nok fordi de har en bil, og så er de nok lidt af nogle
luksusdyr Med cordura-tøj er der ingen problemer i at køre i regnvejr.
> Jeg kender ingen bil-ejere som ikke gider køre bil i regnvejr.
Hehe
> Er det ikke relevant nok at skrive til en der overvejer at skifte Supra'en
> til en MC ?
Jow, helt sikkert. Jeg synes bare at du overdrev problematikken lidt. Men
igen, det er måske også på sin plads i en eller anden grad.
--
mvh Jes Vestervang
| |
Henrik Nielsen - Rap~ (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~ |
Dato : 26-02-04 12:07 |
|
Vægtafgift ca. 5-600 kr
Ansvar: Fra ca. 5-600kr afhængig af ancinitet og model
Ansvar og kasko: Det kan vel fås fra omkring 2000 og op til astronomiske
højder afhængig af ancinitet og model
Benzin: Tja. Vel fra ca. 10-12 km/L til 30 km/L (afhængig af bl.a.
køremåde.)
Rust: Det er der vist ikke meget af på fleste :-/
Overvej også lige "fun-faktoren" hvis I synes det er sjovere at køre bil, så
er det nok ikke MC i skal satse på
--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Patrick Westergaard (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 26-02-04 17:46 |
|
> hej med jer, mig og en af kammeraterne sad lige og snakkede her i aftes -
> viser sig vi begge har overvejet at tage et MC kørekort
> Vi kom så til at tale om tingene rent økonomisk - forsikring, vægt afgift,
> syn, kilometeren på literen m.m.
>
> Nu kører vi Toyota Supra begge to, gammel sag fra 80'eren der triller 7-8
> km/literen og koster en 1600 i vægtafgift og omkring de 10.000 i ansvars
> forsikring...Vi er i midt tyverne.
> Dertil kommer så synet hvert andet år som jo sædvanlig vis koster måske
> 5-10.000 i reservedele og rustarbejde.
>
> Hvordan ville de tal se ud med en mc? Estimeret selvfølgelig det ved jeg
> godt, men alligvel....
>
> Hej
Jeg er mc nybegynder og det jeg skal betale for at få min gs500e fra 1993
forsikret er 3100 for ansvar og 7500 for ansvar + kasko igennem alm brand.
jeg har erfaret at der er MEGET stor forskel på forsikringspriserne, f.eks
igennem fair skal jeg give 12000kr for ansvar+kasko.
nogle der ved hvad man skal regne med at poste penge i
reservedele/vedligeholdelse af en gs500e??? mit første år med mc
| |
Hekto (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 26-02-04 17:59 |
|
In article <c1l7rl$qm5$1@sunsite.dk>, pwestetgaard@sol.dk says...
>
> nogle der ved hvad man skal regne med at poste penge i
> reservedele/vedligeholdelse af en gs500e??? mit første år med mc
>
>
Olie og oliefilter. Med god olie fra Bilka og luftfilter, klarer du den
med 300,- pr. gang. Du skal overholde intervallerne!
Jeg ved ikke hvad en ventiljustering koster; men det er nemt nok at
checke selv, og en lille smule mere besværligt at justere dem selv.
Invester i en Haynes manual til 250,-
Skift eventuelt laderegulatoren ud med en fra Schnabel, til ca. 1000,-
Så får du ihvertfald ikke ladeproblemer, og med en Schnabel er
sansynligheden mindre for at statoren stå af.
..... har jeg glemt noget?
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Patrick Westergaard (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 26-02-04 18:35 |
|
> > nogle der ved hvad man skal regne med at poste penge i
> > reservedele/vedligeholdelse af en gs500e??? mit første år med mc
> >
> >
> Olie og oliefilter. Med god olie fra Bilka og luftfilter, klarer du den
> med 300,- pr. gang. Du skal overholde intervallerne!
> Jeg ved ikke hvad en ventiljustering koster; men det er nemt nok at
> checke selv, og en lille smule mere besværligt at justere dem selv.
> Invester i en Haynes manual til 250,-
>
> Skift eventuelt laderegulatoren ud med en fra Schnabel, til ca. 1000,-
> Så får du ihvertfald ikke ladeproblemer, og med en Schnabel er
> sansynligheden mindre for at statoren stå af.
>
>
> .... har jeg glemt noget?
>
> --
> /Hekto
>
>takker, har bestilt en haynes manual fra nogle dage siden så den skulle
meget gerne komme med posten, ville være rart at lære de basale ting selv så
man slipper for at betale en formue til en mekaniker
Patrick
| |
Patrick Westergaard (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 26-02-04 18:43 |
| | |
Kenn H. Jensen (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Kenn H. Jensen |
Dato : 26-02-04 18:50 |
|
"Patrick Westergaard" skrev i meddelelsen news:c1lb7g$4gv$1@sunsite.dk...
> købt haynes manualen til 160kr igennem www.amazonc.om
Ups, det er jo den amerikanske side. Så kan du godt påregne noget told,
gebyr oghvad de nu ellers finder på. Prøv om du ikke kan få afbestilt den
igen !!
Husk at bruge http://www.amazon.co.uk som er den engelske side. De har den
til £12,83, og så slipper du for det hjernedøde gebyr til PestDK.
--
Med venlig hilsen
Kenn H. Jensen - SV650S ´00
www.svrider.dk
http://www.dfmc.dk/?id=271
| |
Patrick Westergaard (26-02-2004)
| Kommentar Fra : Patrick Westergaard |
Dato : 26-02-04 19:26 |
|
okay nu er jeg lidt i tvivl, der findes en suzuki gs500 repair manual og en
gs500e, kan begge bruges??? og hvad er forskellen på en gs500 og en
gs500e??
| |
Anders Houmark (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 27-02-04 14:56 |
|
Patrick Westergaard wrote:
> okay nu er jeg lidt i tvivl, der findes en suzuki gs500 repair manual
> og en gs500e, kan begge bruges??? og hvad er forskellen på en gs500
> og en gs500e??
Så vidt jeg ved er den eneste forskel af model E har elektrisk starter.. Den
anden har kickstart
--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk
| |
Flemming Nyboe (27-02-2004)
| Kommentar Fra : Flemming Nyboe |
Dato : 27-02-04 08:19 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:MPG.1aa84420e62865a09896a3@news.tele.dk...
> In article <c1l7rl$qm5$1@sunsite.dk>, pwestetgaard@sol.dk says...
>
> > nogle der ved hvad man skal regne med at poste penge i
> > reservedele/vedligeholdelse af en gs500e??? mit første år med mc
> >
> Olie og oliefilter. Med god olie fra Bilka og luftfilter, klarer du den
> med 300,- pr. gang. Du skal overholde intervallerne!
> Jeg ved ikke hvad en ventiljustering koster; men det er nemt nok at
> checke selv, og en lille smule mere besværligt at justere dem selv.
> Invester i en Haynes manual til 250,-
>
> Skift eventuelt laderegulatoren ud med en fra Schnabel, til ca. 1000,-
> Så får du ihvertfald ikke ladeproblemer, og med en Schnabel er
> sansynligheden mindre for at statoren stå af.
>
> .... har jeg glemt noget?
Ja, mht. spørgsmålet om udgifter til vedligehold, kræver det lidt mere end
olieskift og filtre. Kædekit løber f.eks. op i ca. samme kilometerpris som
Bilka-olien. Det gør dæk også (mindst), selv til en GS500. Det løber lidt op
når man tager det hele med.
Jeg var selv overrasket over at se jeg havde brugt over 5000 på almindelige
sliddele til SV'en i 2003, men det har jeg, selvom langt det meste er købt
på postordre. En GS er nok lidt billigere.
--
VH Flemming Nyboe
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=382
| |
|
|