Hvor køber man specielle bolte?
Fra : Squish

Dato : 24-02-04 23:20

Hej alle!

Er der nogen der ved hvor man kan købe bolte i mål ud over det
sædvanlige? Jeg søger 8 mm. bolte, som skal være 114 mm. lange (110
eller 120 gør heller ikke noget..) Jeg har prøvet Johannes Fog i Lyngby,
samt diverse byggemarkeder, men de har kun op til 100 mm.

Om det er messing, rustfrit stål eller andet, betyder ikke så meget, da
de kun skal bruges midlertidigt, mens de originale bliver sandblæst og
forzinket.

--
Squish
CB400F

Fra : René Hvid

Dato : 24-02-04 23:29

"Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Om det er messing, rustfrit stål eller andet, betyder ikke så meget, da
> de kun skal bruges midlertidigt, mens de originale bliver sandblæst og

Du kan prøve hos Sanistål, de plejer at have det, og de plejer nok at være
til at snakke med selvom men vil handle som privat.

Benneweis
GSXR 1100

Fra : Brian Sørup

Dato : 25-02-04 15:24

"René Hvid" <benneweis@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Squish" <hs304FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Lyngby,

Jeg har rodet lidt med USA-biler og hvergang jeg skulle bruge en bolt i
tommemål gik jeg ti8l den lokale traktormekaniker - han har en boltreol
der er længere end den Kinesiske mur ( jaeeh - okay, næsten da )
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII

Fra : Brian Laursen

Dato : 24-02-04 23:37

Squish wrote:
> [...]
>
> Om det er messing, rustfrit stål eller andet, betyder ikke så meget,
> da de kun skal bruges midlertidigt, mens de originale bliver

Århus boltelager

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
http://dfmc.dk/155

Hjulløs
http://www.Galtenmc.dk
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Squish

Dato : 25-02-04 19:46

Brian Laursen wrote:

> Århus boltelager

Hm.. det er vist ikke et sted de kender på de gule sider?

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-02-04 00:01

Squish wrote:

> Om det er messing, rustfrit stål eller andet, betyder ikke så meget, da
> de kun skal bruges midlertidigt, mens de originale bliver sandblæst og
> forzinket.

Hvad med gevindstang i metermål?.

Ib Jakobsen

Fra : Squish

Dato : 25-02-04 19:47

Ib Jakobsen wrote:

> Hvad med gevindstang i metermål?.

Det var også en mulighed.. hm..

Fra : Cykellapper

Dato : 25-02-04 00:13

Squish wrote:
> [...]
> eller 120 gør heller ikke noget..) Jeg har prøvet Johannes Fog i
> Lyngby, samt diverse byggemarkeder, men de har kun op til 100 mm.

Prøv den lokale smed eller en maskinfabrik i nærheden.

M8x110 og M8x120 er standardmål. Hvis du boede i nærheden af Skive, gav jeg en
håndfuld, hvis du troppede op med 2 øl. Har en hel kasse i firmabilen

Gevindstang er nowed lort at korte op.

Preben
(Cykellapper)

Fra : Gorba

Dato : 25-02-04 09:59

"Cykellapper" <ng@FJeRnDEtTEcykellapper.dk> wrote in message news:<403bda74$0$95045$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> håndfuld, hvis du troppede op med 2 øl. Har en hel kasse i firmabilen

Hejsa,

er der så nogen der kender et sted, hvor man kan købe A2 eller A4
bolte til montering af kåbedele (til rimelige priser)? Jeg mener dem
med paddehatte hoved (hovedets diameter skal være ca. 16mm). Bolten er
af typen 6mm med normal gevindstigning. Længderne jeg søger er 25mm og
30mm.
Lige nu bruger jeg normale paddehatte bolte med en større skive under
for at komme op på samme trykflade som de originale kåbebolte, men jeg
synes det ser kikset ud.

Hilsen Gorba.

Fra : Armand

Dato : 25-02-04 17:36

"Gorba" <jpg@tcnmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lige nu bruger jeg normale paddehatte bolte med en større skive under
> for at komme op på samme trykflade som de originale kåbebolte, men jeg

Bl.a. M&P har komplette sæt i eloxerede alu-skruer incl. matchende
underlægsskiver. De forekommer i et antal farver, så der skulle være
mulighed for et neutralt match :-/
I deres katalog (hjemmesiden?) er der en liste over dækkede modeller.

Check it out!

--
Armand.

Fra : Squish

Dato : 25-02-04 19:50

Cykellapper wrote:

> [...]
> håndfuld, hvis du troppede op med 2 øl. Har en hel kasse i firmabilen

120 ville være helt fint.. Du siger bare til, når du kommer forbi Fyn!